Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


OnherkenbaarAnoniem schreef op 02-03-2024 om 18:08:

[..]

Dus heel plat geredeneerd: Als het nieuwe kabinet een wet maakt dat iedereen in Nederland zijn hoofd moet laten kaal scheren dan ga jij akkoord?

Dan leg jij je neer bij die wet en gaat met kaal hoofd door het leven?

Meeste stemmen gelden dus het moet?

Onvoorstelbaar!!!!!!!

Tsjonge, ineens snapt niemand meer hoe een  democratie werkt. Erg apart. 

OnherkenbaarAnoniem schreef op 02-03-2024 om 18:08:

[..]

Dus heel plat geredeneerd: Als het nieuwe kabinet een wet maakt dat iedereen in Nederland zijn hoofd moet laten kaal scheren dan ga jij akkoord?

Dan leg jij je neer bij die wet en gaat met kaal hoofd door het leven?

Meeste stemmen gelden dus het moet?

Onvoorstelbaar!!!!!!!

Edit:

Dat is gewoon eng, hoe ver kan een regering dan gaan? Voetje afhakken of genetische manipulatie tot we een superieur volkje zijn? Jij bent niet wijs.

Jij denkt met je volle verstand dat er een wet kan komen die kiezers verplicht een voet af te hakken??? Mijn god, wat zit er in de lucht vandaag?

Vrouwen staan daar al achter natuurlijk doordat mannen op een wet mogen stemmen die geen impact heeft op hun leven. In dit geval zou het democratisch zijn alleen de vrouwen hierover te laten stemmen. Dan ziet de uitslag er anders uit dat weet ik zeker.

Geen baarmoeder geen stem in deze. 

MidasWolf

MidasWolf

02-03-2024 om 18:40 Topicstarter

Miraval schreef op 02-03-2024 om 18:31:

Vrouwen staan daar al achter natuurlijk doordat mannen op een wet mogen stemmen die geen impact heeft op hun leven. In dit geval zou het democratisch zijn alleen de vrouwen hierover te laten stemmen. Dan ziet de uitslag er anders uit dat weet ik zeker.

Geen baarmoeder geen stem in deze.

Mee eens, zeker omdat dit ingrijpende wetgeving betreft. In niet medisch noodzakelijke/gevaarlijke situaties ben ik wel voor een bedenktijd van 3-5 dagen zodat je minder snel uit emotie handelt. De kans is groter dat de emoties dan iets zullen zakken. En op papier is het dan ook vastgelegd. 

OnherkenbaarAnoniem schreef op 02-03-2024 om 18:08:

[..]

Dus heel plat geredeneerd: Als het nieuwe kabinet een wet maakt dat iedereen in Nederland zijn hoofd moet laten kaal scheren dan ga jij akkoord?

Dan leg jij je neer bij die wet en gaat met kaal hoofd door het leven?

Meeste stemmen gelden dus het moet?

Onvoorstelbaar!!!!!!!

Edit:

Dat is gewoon eng, hoe ver kan een regering dan gaan? Voetje afhakken of genetische manipulatie tot we een superieur volkje zijn? Jij bent niet wijs.

Eens. 

Iemand's ware aard komt nu naar boven en laat dat nu net iemand zij die steeds Republikeinen loopt te verdedigen. Zegt een boel over hun gedachtegoed. 

LMEK schreef op 02-03-2024 om 18:27:

[..]

Jij denkt met je volle verstand dat er een wet kan komen die kiezers verplicht een voet af te hakken??? Mijn god, wat zit er in de lucht vandaag?

Ik noem even een gek voorbeeld.  Net zo gek als abortus verbieden, zelfs als het leven van de vrouw in gevaar is. Je moet toch als man of vrouw baas kunnen zijn over je eigen lijf. 

Met wetten abortus verbieden in een democratie is net zo gek als wetten maken
dat je een voet moet amputeren. Dat zie je zelf niet? 

LMEK schreef op 02-03-2024 om 18:27:

[..]

Jij denkt met je volle verstand dat er een wet kan komen die kiezers verplicht een voet af te hakken??? Mijn god, wat zit er in de lucht vandaag?


Doodgaan terwijl het niet hoeft is extremer dan voet afhakken. Vind het ook veel zeggen dat je dat een heel raar voorbeeld vindt, terwijl je het compleet normaal vindt dat vrouwen doodgaan als ze geen abortus mogen zelfs in levensbedreigende situaties, omdat er dan zo gestemd is door anderen. 

Wat moet het heerlijk zijn om man te zijn en je daar niet druk om te maken. 

Miraval schreef op 02-03-2024 om 18:31:

Vrouwen staan daar al achter natuurlijk doordat mannen op een wet mogen stemmen die geen impact heeft op hun leven. In dit geval zou het democratisch zijn alleen de vrouwen hierover te laten stemmen. Dan ziet de uitslag er anders uit dat weet ik zeker.

Geen baarmoeder geen stem in deze.

Hier kan ik mij wel in vinden. Een omgekeerde situatie verzinnen vind ik lastig. Het is wel een soort doelgroependemocratie.

democratie is niet hetzelfde als tirannie van de meerderheid. Daarom hebben we bijvoorbeeld artikel 1 in de grondwet. Dat dingetje dat echte discriminatie verbiedt. 
Meeste stemmen gelden is de kleuterversie van democratie. In werkelijkheid is een fatsoenlijk functionerende democratie wel wat complexer. 
En over fatsoenlijk functionerende democratie kun je discussiëren als rechters politiek benoemd worden. Iets met trias politica. Vanuit dat perspectief is er ook veel kritiek op het kiesmannensysteem, het gewicht dat verschillende staten hebben én de drempels die mensen moeten slechten om überhaupt te kunnen stemmen in dat land. 

kerstbeer schreef op 02-03-2024 om 19:23:

[..]

Eens.

Iemand's ware aard komt nu naar boven en laat dat nu net iemand zij die steeds Republikeinen loopt te verdedigen. Zegt een boel over hun gedachtegoed.

Gelukkig leven de republikeinen in een land waar ze hun gedachtengoed op een democratische manier in de praktijk mogen brengen.  Niks mis mee.

LMEK schreef op 02-03-2024 om 19:44:

[..]

Gelukkig leven de republikeinen in een land waar ze hun gedachtengoed op een democratische manier in de praktijk mogen brengen. Niks mis mee.

Zie hier een goed voorbeeld van waarom Miraval en Doemijdieglazenbol (en de rest van de recente reageerders in meer algemenere zin ook) compleet gelijk hebben. 


Het zou vergelijkbaar kunnen zijn met een wet waar mannen zich vanaf een bepaalde leeftijd verplicht moeten laten sterrileseren. Of vanaf een bepaald aantal kinderen wat ze hebben verwekt, zeg maximaal 3. 

En dat dan alle vrouwen mee mogen stemmen over deze ingrijpende wet voor mannen. Maar hey, het is een democratie dus hoppa naar de dokter mannen! 

Zie je hoe bizar dat is? Dat is geen democratie te noemen. Iets wat impact heeft op jouw lichaam en jouw vrijheid van keuzes mag nooit door een meerderheid bepaald worden maar door mensen met verstand van zaken die het belang zien van eigen autonomie. 

LMEK schreef op 02-03-2024 om 19:44:

[..]

Gelukkig leven de republikeinen in een land waar ze hun gedachtengoed op een democratische manier in de praktijk mogen brengen. Niks mis mee.

Er is niks democratisch aan wanneer de helft van de stemmers op iets mogen stemmen waar ze 0.0 zeggenschap over hebben. 

Dat is naar mijn mening een vals voorbeeld van democratie die toevallig goed in je straatje past.

Het is een schande dat mannen weer eens denken te mogen beslissen over wat vrouwen mogen. Dat sommige vrouwen hier voor stemmen vind ik overigens ook te bizar voor woorden. 

kerstbeer schreef op 02-03-2024 om 19:49:

[..]

Zie hier een goed voorbeeld van waarom Miraval en Doemijdieglazenbol (en de rest van de recente reageerders in meer algemenere zin ook) compleet gelijk hebben.


Je kunt ageren tegen de democratische besluitvorming wat je wil en van alles en iedereen erbij slepen inclusief dictaturen en kiezers  maar het blijft democratie. En soms wint je partij en soms wint je partij. Dan moet je volwassen genoeg zijn om dat te kunnen accepteren!!!

LMEK schreef op 02-03-2024 om 20:14:

[..]

Je kunt ageren tegen de democratische besluitvorming wat je wil en van alles en iedereen erbij slepen inclusief dictaturen en kiezers maar het blijft democratie. En soms wint je partij en soms wint je partij. Dan moet je volwassen genoeg zijn om dat te kunnen accepteren!!!

Aahhh volwassen genoeg... dus jammerdebammer ik heb een ongewenst kind, of erger nog ik ga dood. Maar ja democratie he? Dat moet ik dan maar accepteren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.