Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


kerstbeer schreef op 20-02-2024 om 00:00:

[..]

Het lijkt er meer op dat je niet wilt dat ik hier plaats, maar ik heb nieuws voor je: Ik ga het dus wel gewoon hebben over hoe Republikeinen over vrouwen denken en hoe zij zich naar vrouwen gedragen. Dit omdat zij al uitgebreid hebben laten zien hun dwingenlanderij niet alleen tot zichzelf of ook hun familie beperken, maar ook tot andere vrouwen.

Net zoals de prive dingen van andere politici uitgebreid besproken worden. Ik laat me door geen man de mond snoeren over dit onderwerp, ook door jou niet.

You go girl!!

LMEK schreef op 20-02-2024 om 01:07:

[..]

You go girl!!

Thanks

En wat heerlijk moet het zijn om man te zijn en je hier geen zorgen over te hoeven maken.

kerstbeer schreef op 20-02-2024 om 01:18:

[..]

Thanks

En wat heerlijk moet het zijn om man te zijn en je hier geen zorgen over te hoeven maken.

Er zijn ook 33.000.000 vrouwen die zich daar niet druk over maken en op Trump hebben gestemd. En als de republikeinen dan winnen dan is dat de wil van een deel van het volk. Jouw standpunten verschillen gewoon van de republikeinse dan wel conservatieve standpunten maar veel vrouwen zien dus wel iets in die standpunten anders zouden ze niet republikeins stemmen. Ik zag dat je inmiddels in meerdere topics tegen de republikeinen aan het schoppen bent en ik vind dat wel amusant. 

kerstbeer schreef op 19-02-2024 om 15:23:

Clip van Republikeinse voorzitter van Huis van Afgevaardigden: Mike Johnson's purity ball met zijn dochter weer boven komen drijven.
Bij een Purity Ball beloven jonge meisjes aan hun vaders dat ze geen seks voor het huwelijk hebben.


https://www.youtube.com/watch?v=wWZg5nmO_rs

(let op: dit is een erg rechts kanaal, maar toch gelinked vanwege het interview dat erbij zit).

Ik vind het behoorlijk eng overkomen, vooral omdat het bijna iets van een huwelijk weg heeft.

EDIT:

De clip toch te vinden op twitter:

https://twitter.com/P_Kallioniemi/status/1758199593831997606

Wat een engnek. Getver. 

Vandaag en morgen gaat het Hoge Britse Hof beslissen over het lot van Assange en zijn uitlevering. In Amerika hangt hem een gevangenisstraf boven het hoofd wegens het openbaar maken van talloze misstanden en misdaden in en van Amerika. Hij verblijft al 4 jaar in de Belmarsh gevangenis wachtend op dit proces. Dat betekent dus dat hij niet strafrechtelijk is aangeklaagd door de Britten maar er gewoon al 4 jaar zit. En dat in erbarmelijke omstandigheden van 20 uur per dag in de cel. Hij is er psychisch inmiddels ook zeer slecht aan toe en de vergelijking met Guantanamo Bay is dan ook makkelijk gelegd waar mensen ook maar zitten zonder aanklacht. Ik ben benieuwd hoe de republikeinen of democraten zijn eventuele uitlevering gaan afhandelen. 

LMEK schreef op 20-02-2024 om 01:46:

[..]

Er zijn ook 33.000.000 vrouwen die zich daar niet druk over maken en op Trump hebben gestemd. En als de republikeinen dan winnen dan is dat de wil van een deel van het volk. Jouw standpunten verschillen gewoon van de republikeinse dan wel conservatieve standpunten maar veel vrouwen zien dus wel iets in die standpunten anders zouden ze niet republikeins stemmen. Ik zag dat je inmiddels in meerdere topics tegen de republikeinen aan het schoppen bent en ik vind dat wel amusant.

De Republikeinen hebben sinds 1988 slechts eenmaal de 'popular vote' gewonnen en dat was in 2004, bij de tweede termijn van Bush. 

Elke andere keer kreeg de Democratische kandidaat meer stemmen in het totaal, dus ook Bush in zijn eerste termijn en Trump bij zijn enige termijn. 

Door het systeem van kiesmannen, wegen de stemmen van mensen in sommige staten meer mee dan in anderen. Ook gaan stemmen 'verloren' in de zin dat als je in een staat woont met veel meer mensen die op de andere partij stemmen, het weinig nut meer heeft om te stemmen. Nu kan dat voor beiden kanten zo gelden, maar gezien het feit dat het steeds de Republikeinen zijn die er baat bij hebben, hebben zij voordeel van dit systeem. 

Het is dus de minderheid van het volk die Republikeinen wil.

Stemmen gebeurt ook nog altijd anoniem dus we weten uiteindelijk helemaal niet zeker wie waarop heeft gestemd. Polls of enquettes worden niet door iedereen ingevuld, dus het zijn gissingen, geen feiten. 

Het lijkt erop dat je mij op allerlei manieren probeert te beschamen om nog verder over dit onderwerp te praten, maar dat gaat niet lukken

Wederom, het moet heerlijk zijn om man te zijn en je niet druk te maken over hoe vrouwen behandeld worden.


Je bent er ook helemaal overtuigd dat je de Amerikaanse verkiezingen kan beïnvloeden door op dit forum te schrijven 😂😂😂.  Zoals ik al zei, ik vind het wel amusant.

Er zijn vaker republikeinse presidenten geweest dan democratische zoals je weet. Dan kun je wel over popular vote beginnen en hoe oneerlijk het kiestelsel wel niet is maar dat verandert ook niks aan de feiten natuurlijk.  En die gegevens over hoeveel vrouwen stemmen en op wie worden in Amerika zelf wel gerespecteerd als zijnde correct. Dat weegt wel zwaarder dan jouw mening in een discussie. 
En wederom, ook veel vrouwen maken zich niet druk over de republikeinse standpunten. Jij kiest er wel voor om je daar druk over te maken en dat mag natuurlijk. Het getuigt overigens wel van onmacht een frustratie om steeds te moeten benoemen dat ik mij als man niet druk maak over de behandeling van vrouwen.  Ik wil je vriendelijk verzoeken daar mee op te houden want het draagt absoluut niks bij aan de discussie. 

LMEK schreef op 20-02-2024 om 11:54:

Vandaag en morgen gaat het Hoge Britse Hof beslissen over het lot van Assange en zijn uitlevering. In Amerika hangt hem een gevangenisstraf boven het hoofd wegens het openbaar maken van talloze misstanden en misdaden in en van Amerika. Hij verblijft al 4 jaar in de Belmarsh gevangenis wachtend op dit proces. Dat betekent dus dat hij niet strafrechtelijk is aangeklaagd door de Britten maar er gewoon al 4 jaar zit. En dat in erbarmelijke omstandigheden van 20 uur per dag in de cel. Hij is er psychisch inmiddels ook zeer slecht aan toe en de vergelijking met Guantanamo Bay is dan ook makkelijk gelegd waar mensen ook maar zitten zonder aanklacht. Ik ben benieuwd hoe de republikeinen of democraten zijn eventuele uitlevering gaan afhandelen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/02/19/in-australie-vinden-ze-dat-julian-assange-naar-huis-moet-kunnen-komen-a4190560/appview

Het is natuurlijk vreemd om de gevangenschap van Assange te vergelijken met gevangenschap in Guatanomo Bay. Assange heeft juist wel toegang tot de rechter.

Daglichtlamp schreef op 20-02-2024 om 12:43:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/02/19/in-australie-vinden-ze-dat-julian-assange-naar-huis-moet-kunnen-komen-a4190560/appview

Het is natuurlijk vreemd om de gevangenschap van Assange te vergelijken met gevangenschap in Guatanomo Bay. Assange heeft juist wel toegang tot de rechter.

Hij is er toch niet bij nu omdat hij zich niet goed voelt? Tenminste dat hoor ik net op het nieuws... of zit hij nog steeds ergens opgesloten?

LMEK schreef op 20-02-2024 om 12:42:

Je bent er ook helemaal overtuigd dat je de Amerikaanse verkiezingen kan beïnvloeden door op dit forum te schrijven 😂😂😂. Zoals ik al zei, ik vind het wel amusant.

Wat een rare manier van forummen heb jij toch. 
Dat zeg ik toch helemaal niet? 

Dit is een discussie onderwerp en daar doe ik gewoon aan mee, maar jij zit elke keer steken uit te delen. 

Wel weer een goed voorbeeld van hoe jij probeert mensen te beschamen om hun mening te uiten.

Ik denk dat juist jij het forum iets te serieus neemt als je er zo over denkt.

Ik zou willen dat meer vrouwen in de VS zich zorgen zouden maken om de plannen van de Republikeinen aangaande hun eigen rechten.

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat 33 miljoen vrouwen op een partij stemmen die hun eigen rechten niet hoog op de agenda hebben staan maar juist af willen breken.

Ik denk dat er verkeerde uitschieters aan beide kanten zijn. 

Ik heb lesmateriaal van scholen gezien waarvan ik niet zou willen dat mijn (denkbeeldige) kind dat zou zien. Daar werd tegen geageerd door Republikeinen, tot woede van Democraten. En er zijn genoeg filmpjes online te vinden waarin aan Democraten met een hoge functie werd gevraagd om de definitie van een "vrouw" te geven. Dat kunnen/durven ze niet en dat vind ik in het kader van vrouwenrechten een heel kwalijke zaak. 

Aan de andere kant gaan mijn nekharen ook overeind staan bij beelden van zo'n purity ball. Hartstikke goed om je kind (geldt voor zowel dochter als zoon) te leren niet met de eerste de beste het bed in te duiken, maar ik geloof in dit soort gevallen ook heel erg in vrijheid om je eigen keuzes en fouten te maken, zolang het anderen maar niet schaadt. 

Malibu2 schreef op 20-02-2024 om 12:48:

Ik denk dat er verkeerde uitschieters aan beide kanten zijn.

Ik heb lesmateriaal van scholen gezien waarvan ik niet zou willen dat mijn (denkbeeldige) kind dat zou zien. Daar werd tegen geageerd door Republikeinen, tot woede van Democraten. En er zijn genoeg filmpjes online te vinden waarin aan Democraten met een hoge functie werd gevraagd om de definitie van een "vrouw" te geven. Dat kunnen/durven ze niet en dat vind ik in het kader van vrouwenrechten een heel kwalijke zaak.

Aan de andere kant gaan mijn nekharen ook overeind staan bij beelden van zo'n purity ball. Hartstikke goed om je kind (geldt voor zowel dochter als zoon) te leren niet met de eerste de beste het bed in te duiken, maar ik geloof in dit soort gevallen ook heel erg in vrijheid om je eigen keuzes en fouten te maken, zolang het anderen maar niet schaadt.

Helemaal eens. De uitersten zijn wel heel sterk aanwezig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.