Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Miraval schreef op 20-02-2024 om 12:47:

Ik zou willen dat meer vrouwen in de VS zich zorgen zouden maken om de plannen van de Republikeinen aangaande hun eigen rechten.

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat 33 miljoen vrouwen op een partij stemmen die hun eigen rechten niet hoog op de agenda hebben staan maar juist af willen breken.

Ik denk dat het voor vrouwen zoals die meiden die naar die Purity Balls worden meegenomen, het erg diep zit dat alles wat 'god niet wil' slecht is. En wat god niet wil wordt hen al van jongs af aan in gepeperd. Dat zijn dan de in en in slechte Democraten die iedereen gay proberen te maken, trouwen met mensen die niet blank zijn en op alle mogelijke manieren "tegen Jezus" zijn. 

In de VS is het ook veel normaler dat kinderen thuis les krijgen en er zijn dus hele groepen mensen die voor hun volwassen leeftijd bijna niet tot nooit in contact komen met mensen die anders zijn of denken.


kerstbeer schreef op 20-02-2024 om 13:03:

[..]

Ik denk dat het voor vrouwen zoals die meiden die naar die Purity Balls worden meegenomen, het erg diep zit dat alles wat 'god niet wil' slecht is. En wat god niet wil wordt hen al van jongs af aan in gepeperd. Dat zijn dan de in en in slechte Democraten die iedereen gay proberen te maken en op alle mogelijke manieren tegen Jezus zijn.

In de VS is het ook veel normaler dat kinderen thuis les krijgen en er zijn dus hele groepen mensen die voor hun volwassen leeftijd bijna niet tot nooit in contact komen met mensen die anders zijn of denken.


Zou het zo "simpel" zijn denk je? Als in dat het op het geloof wordt gegooid? Kan prima want Amerikanen (Republikeinen) zijn erg godsdienstig. 

Zo klote wanneer een geloof zoveel "macht" krijgt op politieke besluiten. Prima dat jij volgens jouw geloof geen abortus wil ondergaan maar dat wil nog niet zeggen dat je dat een ander op moet leggen. 

Daglichtlamp schreef op 20-02-2024 om 13:00:

[..]

Jij beweert dat er geen aanleiding is. Britse rechters denken daar duidelijk anders over.

Ik ben benieuwd welke aanleiding jij denkt dat de Britse rechters hebben? Het gaat om een uitleveringsverzoek wat betekent dat Assange niks verkeerd heeft gedaan in het land waar hij vastzit. Er loopt geen Brits strafrechtelijk onderzoek naar Assange maar hij zit al wel 4 jaar in de gevangenis. Niks mis mee waarschijnlijk. 

Miraval schreef op 20-02-2024 om 13:06:

[..]

Zou het zo "simpel" zijn denk je? Als in dat het op het geloof wordt gegooid? Kan prima want Amerikanen (Republikeinen) zijn erg godsdienstig.

Zo klote wanneer een geloof zoveel "macht" krijgt op politieke besluiten. Prima dat jij volgens jouw geloof geen abortus wil ondergaan maar dat wil nog niet zeggen dat je dat een ander op moet leggen.

Bij sommigen wel inderdaad. Natuurlijk niet bij allemaal. Er zijn heel wat strenge en soms cult-achtige groepen waarin meisjes bijna niks mogen. 

Er worden echt de gekste dingen geloofd over mensen die niet conservatief zijn, zoals dat ze dus iedereen gay willen maken. Dan heb ik het nog niet eens over nog gekkere theorien zoals over reptielmensen ed. 

Helemaal eens met het laatste. Prima als mensen geen abortus willen ondergaan, maar waarom dan anderen dit opleggen? 

Dat ze zelfs in het geval dat het het leven van de vrouw in gevaar brengt niet willen en soms zelfs willen dat ze een al overleden fetus nog moeten dragen tot het einde ipv weg willen laten halen, geeft naar mijn mening wel aan dat het vooral om controle over vrouwen gaat.

Miraval schreef op 20-02-2024 om 13:06:

[..]

Zou het zo "simpel" zijn denk je? Als in dat het op het geloof wordt gegooid? Kan prima want Amerikanen (Republikeinen) zijn erg godsdienstig.

Zo klote wanneer een geloof zoveel "macht" krijgt op politieke besluiten. Prima dat jij volgens jouw geloof geen abortus wil ondergaan maar dat wil nog niet zeggen dat je dat een ander op moet leggen.

Roe v Wade was na bijna 50 jaar opgeheven in 2022. Nu mogen de staten zelf beslissen over de abortus wetgeving. Als je in een staat woont waar het verbod op abortus is ingevoerd kun je dit op een democratische manier ongedaan maken. Elke staat kiest zijn gouverneur die die wet kan aanpassen en die gouverneur wordt gekozen volgens het principe de kandidaat met de meeste stemmen wint. Als er dus wordt gestemd op een gouverneur die het verbod in stand wil houden of invoeren dan kiest het merendeel van de kiezers dus welke van de twee het wordt. Democratie is zijn puurste vorm, meeste stemmen gelden en je doet wat je achterban van je verlangt. Je voert campagne met een standpunt over onder andere abortus en wordt verkozen of niet. 

Roe v Wade omdraaien is een belangrijk punt geweest voor de republikeinen in die bijna 50 jaar. En hun kiezers hebben daar dus 50 jaar voor ‘gevochten’ om in 2022 te krijgen wat ze willen. En in die 50 jaar hebben vrouwen dus ook op de republikeinen gestemd wetende dat dat kon leiden tot een verbod op abortus. Ik persoonlijk vind dat elke vrouw voor zichzelf mag beslissen en vind een verbod op abortus geen goede zaak. Aan de andere kant stemmen miljoenen vrouwen op de republikeinen gouverneurs die wel voor een verbod zijn. Dat recht hebben ze  


LMEK schreef op 20-02-2024 om 13:10:

[..]

Ik ben benieuwd welke aanleiding jij denkt dat de Britse rechters hebben? Het gaat om een uitleveringsverzoek wat betekent dat Assange niks verkeerd heeft gedaan in het land waar hij vastzit. Er loopt geen Brits strafrechtelijk onderzoek naar Assange maar hij zit al wel 4 jaar in de gevangenis. Niks mis mee waarschijnlijk.

Hij zit vast omdat hij zich verzet tegen uitlevering en omdat hij beschouwd wordt als vluchtgevaarlijk. https://nos.nl/l/2363254

Daglichtlamp schreef op 20-02-2024 om 14:04:

[..]

Hij zit vast omdat hij zich verzet tegen uitlevering en omdat hij beschouwd wordt als vluchtgevaarlijk. https://nos.nl/l/2363254

En dus absoluut geen reden om hem in een maximum beveiligde gevangenis te laten zitten zoals nu. En ook niet 20 uur lang alleen in zijn cel zonder contact met anderen. En dat om uitgeleverd te worden omdat hij de waarheid naar buiten bracht en hooggeplaatste mensen in diskrediet bracht. 

Trump heeft met gemak ook South Carolina gewonnen. Die zal na Super Tuesday dan officieel de republikeinse kandidaat worden. Of Haley moet bij zinnen komen en gewoon opgeven zodat er geen geld meer verspild aan het onafwendbare. 

Haley moet vooral NIET bij zinnen komen en doorgaan.  Ze behaalde 40% dus een behoorlijke stijgende lijn. Ze wordt breed gesteund en gefinancierd door pro republikeinen die geen heil in Trump zien.  

En zo onafwendbaar is de positie van Trump niet. Er kan nog van alles gebeuren. 

Kataravrouw schreef op 25-02-2024 om 12:58:

Haley moet vooral NIET bij zinnen komen en doorgaan. Ze behaalde 40% dus een behoorlijke stijgende lijn. Ze wordt breed gesteund en gefinancierd door pro republikeinen die geen heil in Trump zien.

En zo onafwendbaar is de positie van Trump niet. Er kan nog van alles gebeuren.

Denk je echt dat ze Super Tuesday kan gaan winnen? Ze verloor in de staten waar Trump niet eens in meedeed en verloor de staat waar ze gouverneur is geweest. Dus die brede steun zie ik niet terug bij de kiezers.  Maar wat denk je dat er nog gaat gebeuren dan?

Op de eerste plaats is haar populariteit aan het stijgen. Op de tweede plaats kan ze een "derde"partij oprichten, een midden independent partij. In dat geval gaat Trump het moeilijk krijgen. En op de derde plaats geeft ze niet op....en daar mogen wij hier in Europa heel blij mee zijn.

Trump zelf kan failliet gaan of in de bak belanden. Laten we dat maar hopen. 

MidasWolf

MidasWolf

25-02-2024 om 15:15 Topicstarter

Kataravrouw schreef op 25-02-2024 om 15:06:

Op de eerste plaats is haar populariteit aan het stijgen. Op de tweede plaats kan ze een "derde"partij oprichten, een midden independent partij. In dat geval gaat Trump het moeilijk krijgen. En op de derde plaats geeft ze niet op....en daar mogen wij hier in Europa heel blij mee zijn.

Trump zelf kan failliet gaan of in de bak belanden. Laten we dat maar hopen.

Voor de toekomst is dit best een mogelijkheid. En een derde partij zou misschien kunnen. Voor nu zie ik het niet gebeuren eerlijk gezegd. Trump is binnen de Republikeinse partij veel machtiger en er stemmen veel meer mensen op hem.

Voor Europa zou nog een termijn Trump minder goed uitpakken. Daarom zie ik liever een andere kandidaat winnen.

Kataravrouw schreef op 25-02-2024 om 15:06:

Op de eerste plaats is haar populariteit aan het stijgen. Op de tweede plaats kan ze een "derde"partij oprichten, een midden independent partij. In dat geval gaat Trump het moeilijk krijgen. En op de derde plaats geeft ze niet op....en daar mogen wij hier in Europa heel blij mee zijn.

Trump zelf kan failliet gaan of in de bak belanden. Laten we dat maar hopen.

Een derde partij oprichten lijkt mij absurd. Ik weet niet of je het weet maar Haley heeft verloren toen Trump niet op het kieslijst stond. De kiezers hebben massaal op de optie geen van deze kandidaten gestemd en datzelfde lot staat haar te wachten als ze onafhankelijk wordt. Als je in de staat waar je bent geboren en 2 keer gouverneur bent geweest niet eens kunt winnen kun je andere staten wel vergeten. En niks tegen Haley zelfs want ik ken haar verder niet maar die kan het Trump niet moeilijk maken. Dat is wel erg duidelijk nu. 

Kataravrouw schreef op 25-02-2024 om 15:06:

Op de eerste plaats is haar populariteit aan het stijgen. Op de tweede plaats kan ze een "derde"partij oprichten, een midden independent partij. In dat geval gaat Trump het moeilijk krijgen. En op de derde plaats geeft ze niet op....en daar mogen wij hier in Europa heel blij mee zijn.

Trump zelf kan failliet gaan of in de bak belanden. Laten we dat maar hopen.

Ook met Haley zou ik als Europeaan niet blij zijn hoor, ze is niet bepaald een gematigde republikein. Haar politieke programma scheelt niet veel van die van Trump en is op sommige punten zelfs extremer. Een van de weinige verschillen waar Europa wat aan heeft is dat ze Oekraïne wil blijven steunen. 

SCOTUS heeft vandaag besloten te gaan oordelen of Trump recht heeft op immuniteit in de zaak van Smith. Dat moet erg goed nieuws zijn voor de republikeinen aangezien SCOTUS een conservatieve meerderheid heeft. De kans is groot dat Trump daarom die immuniteit krijgt toegewezen en zich kan focussen op het worden van de volgende president van Amerika!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.