Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Albergen

Peiling

Kan het kabinet zomaar plekken aanwijzen zonder overleg met gemeentes
111 stemmen
58%
42%

DS1971 schreef op 19-08-2022 om 10:20:

En er is maar een oplossing die we al heel lang kennen. Alle onterechte aanvragen met spoed afhandelen en de mensen uitzetten. Dat kan. Maar kost op korte termijn veel geld. Het probleem is dat het op lange termijn nog veel meer geld kost en steeds erger wordt, want het is een crimineel verdienmodel geworden.

Of wellicht nog beter. Iedereen opvangen, maar dan wel buiten Nederland. Er zijn landen die ze graag overnemen voor 10.000 euro per man. Iedereen in veiligheid. Niemand die nog oneigenlijk gebruik kan maken van onze goedheid.

Maar de politiek wil ze graag opvangen in Nederland. Onbegrijpelijk.

Dat zou mooi zijn! Daar kosten ze maar 1/3 van wat ze in Nederland per jaar kosten dan! Welke landen zijn dat eigenlijk?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-08-2022 om 10:24

Miraval schreef op 19-08-2022 om 10:11:

[..]

Het probleem is ook wanneer je boven een bepaald inkomen zit je nergens recht op hebt. Op geen enkele toeslag. En juist deze mensen gaan er hard op achteruit.

Maar goed, de rijken moeten meer inleveren in Nederland. En dan? Dan is het probleem ineens wel opgelost? Want dan nog is er huisvesting en klimaat.

En stigmatiserend? Dat kan zijn maar waarom negeer je negatieve ervaringen van mensen omtrent immigranten? Het zijn feiten het gebeurd. Wegkijken is geen optie. Zoek de reden waarom het gebeurd? Ik denk dat je die in de meeste gevallen heel goed thuis kunt vinden namelijk. Vrouwen die niks te vertellen hebben, moeders die de taal niet machtig zijn. Kinderen die thuis kort gehouden worden en uit een cultuur komen waar een heel dorp verantwoordelijk is voor de opvoeding van de kinderen tegenover het vrije leven in Nederland...

Hier in de buurt ook een openbaar zwembad wat tijdens de hittegolf gewoon een dag of 2 dicht is gegaan vanwege overlastgevende "jongeren". Iedereen weet welke afkomst deze jongeren hebben... maar het mag niet gezegd worden. Ga het probleem bij de kern aanpakken en die is integratie. Van huis uit beginnende met de moeders en vrouwen.

Aan de ene kant zijn hier mensen die immigranten overal de schuld van willen geven en aan de andere kant mensen die alles met de mantel der liefde bedekken en liever wegkijken voor de problemen. We moeten tot oplossingen komen die voor alle mensen menswaardig zijn en zorgen voor een veilig leefklimaat. Zonder racisme, zonder discriminatie maar ook zonder intimidatie en geweld van de andere kant.

Nou ja de schuld geven? Dit land heeft nou eenmaal grote problemen op het moment, ik ben voor die eerst zo goed mogelijk proberen op te lossen, en het asielbeleid aan te passen aan deze nieuwe tijd. En ja over die problemen lees ik ook en dat zijn vrij ernstige problemen waarvan ik niet vind dat je die moet negeren onder het mom van we moeten vluchtelingen helpen. Mensen die andere mensen overgieten met kokend water vanwege hun geaardheid mogen wat mij betreft per direct uitgezet worden. Zelfde geld voor mannen die denken dat je zomaar mag pakken wat je wil. Die mensen hebben we niet nodig hier.

Netherfield schreef op 19-08-2022 om 09:33:

Ik zag een spandoek in Albergen met Rot Op! erop. Kom je uit een oorlogssituatie en dan krijg je dat. Vond het erg sneu.

Of wat dacht je van hun spandoek "Houd Albergen schoon', brrr, engnekken. Inmiddels gelukkig verwijderd. Maar maakt wel duidelijk wat de mentaliteit daar is. 

redbulletje schreef op 19-08-2022 om 10:23:

[..]

Dat zou mooi zijn! Daar kosten ze maar 1/3 van wat ze in Nederland per jaar kosten dan! Welke landen zijn dat eigenlijk?

De allerarmste landen. Het bedrag is een schatting, misschien dat ze meer willen. Maar sowieso minder dan dat we hier kwijt zijn aan hen.

Maar dat is nog niet eens waar het om gaat. Het gaat erom om de instroom in te dammen van mensen die hier naartoe komen, willens en wetens zonder recht te hebben op asiel. De veiligelanders. Die veroorzaken de problemen. 

DS1971 schreef op 19-08-2022 om 11:14:

[..]

De allerarmste landen. Het bedrag is een schatting, misschien dat ze meer willen. Maar sowieso minder dan dat we hier kwijt zijn aan hen.

Maar dat is nog niet eens waar het om gaat. Het gaat erom om de instroom in te dammen van mensen die hier naartoe komen, willens en wetens zonder recht te hebben op asiel. De veiligelanders. Die veroorzaken de problemen.

Lijkt me in elk geval een mooie oplossing!

Battle-Royale schreef op 19-08-2022 om 10:24:

[..]

Nou ja de schuld geven? Dit land heeft nou eenmaal grote problemen op het moment, ik ben voor die eerst zo goed mogelijk proberen op te lossen, en het asielbeleid aan te passen aan deze nieuwe tijd. En ja over die problemen lees ik ook en dat zijn vrij ernstige problemen waarvan ik niet vind dat je die moet negeren onder het mom van we moeten vluchtelingen helpen. Mensen die andere mensen overgieten met kokend water vanwege hun geaardheid mogen wat mij betreft per direct uitgezet worden. Zelfde geld voor mannen die denken dat je zomaar mag pakken wat je wil. Die mensen hebben we niet nodig hier.

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar er zijn natuurlijk mensen die alle problemen die er zijn bij de immigranten leggen en aan de andere kant mensen die vinden dat je iedereen op moet nemen en vaak wegkijken voor de problemen die er zijn.

Maar ik denk dat wanneer je de regel invoert dat iedereen moet voorzien in zijn eigen inkomsten en onderhoud je al een heel stuk bent. Dat zijn alleen maat plussen... er is te weinig personeel in alle sectoren EN het bevorderd de integratie. En als mensen doordat ze geen status hebben nog niet mogen werken kunnen ze natuurlijk verplicht vrijwilligerswerk gaan doen. En nee dat hoeft niet 40 uur per week te zijn maar bijvoorbeeld 15 of 20 uur. Daarnaast een verplichte taalcursus. 

En dat zijn mooie idealen dat weet ik alleen praktisch is bijvoorbeeld het laatste al moeilijk want wie gaat die cursus geven? Je kunt beginnen met online cursussen voor de basis. Daar heb je alleen computers voor nodig en toezicht maar geen geschoold personeel als in leraren. Je moet niet naar de problemen kijken maar denken in oplossingen. 

En ik vind, zoals Johan Derksen ook zei, alle gemeentes in Nederland moeten naar rato asielzoekers opnemen. Punt. Je kunt niet Ter Apel alleen hiervoor laten opdraaien en zelf als gemeente zeggen wij willen dit niet laat ze daar maar zitten. Het probleem is er nu eenmaal dus moet het landelijk opgelost worden. Het is dan aan de Politiek om tot nieuwe internationale verdragen te komen en te kijken hoeveel mensen je jaarlijks op kunt vangen. En dat zou dan moeten gelden voor ALLE Europese landen niet alleen de landen waar het het aantrekkelijkste is om te wonen omdat je in alles voorzien wordt. 

@ Coreopsis, ik heb geen zin om me in deze zinloze discussie te mengen maar ik wil wel even laten weten dat ik het helemaal met je eens ben. Een aantal forummers die vooral aan zich zelf denkt en heel veel tijd heeft om hier te discussiëren heeft in alle topics over vluchtelingen de overhand dus het belichten van de andere kant is zinloos. Deze mensen veranderen toch niet van gedachte. 

Zorroo schreef op 19-08-2022 om 11:04:

[..]

Of wat dacht je van hun spandoek "Houd Albergen schoon', brrr, engnekken. Inmiddels gelukkig verwijderd. Maar maakt wel duidelijk wat de mentaliteit daar is.

Alsof ze het over afval hebben 🤢

ZanyHeron88

ZanyHeron88

19-08-2022 om 13:07

Cookielover schreef op 19-08-2022 om 12:49:

[..]

Alsof ze het over afval hebben 🤢

Ze kunnen het ook over de rommel en het afval hebben hè! 

Ik word er op dit moment echt heel cynisch van. Mijn indruk is dat de chaos bij Ter Apel op dit moment bewust is, want ik kan me echt niet voorstellen dat we dat als Nederland niet beter geregeld krijgen. Maar zolang we de vluchtelingen niet geregistreerd hebben geldt Nederland nog niet als eerste land volgens het Dublin verdrag. Dus als we dat zo lang mogelijk uitstellen gaan ze wellicht naar de ons omringende landen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

19-08-2022 om 13:20

redbulletje schreef op 19-08-2022 om 13:16:

Nog een plaats overvallen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/49901120/bewoners-en-gemeente-nieuwerkerk-verbaasd-over-verblijf-vluchtelingen-dit-heeft-iets-heel-stiekems

En het zal ook niet de laatste zijn.

Bij ons zijn ze allemaal Containers aan het plaatsen en komt er een enorme opvang naast 4 scholen en twee kinderopvang locaties. 

ik vind het een bijzonder locatie keus. Zeker als ik zie wat voor overlast we nu al hebben. 

Paracelsus schreef op 19-08-2022 om 13:20:

Bij ons zijn ze allemaal Containers aan het plaatsen en komt er een enorme opvang naast 4 scholen en twee kinderopvang locaties.

ik vind het een bijzonder locatie keus. Zeker als ik zie wat voor overlast we nu al hebben.

O dat is ook niet echt een ideale plek lijkt mij 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.