Nieuws en actueel
Lexus
19-11-2022 om 11:51
Agressieve meerderen in het publieke domein ( Van Nieuwkerk, Degeneres, etc)
De meesten zullen het artikel over van Nieuwkerk wel meegekregen hebben: verhalen over hoe vernederend of wreed hij tegen zijn 'personeel' was , of een jaar terug het cancellen van Ellen Degeneres omdat ze zo lelijk deed tegen haar medewerkers.
Als je de reacties leest, zie je heel vaak dat mensen zeggen "tja als je topsport pleegt, wil je dat het perfect is en dan is het begrijpelijk dat je wel eens uitvalt. Als mensen daar niet tegen kunnen moeten ze daar maar niet gaan werken"
Vinden jullie dat ook? Ik zelf vind: natuurlijk kan je kwaad worden maar wreed of arrogant zijn is een ander verhaal. En daarnaast: zowel van Nieuwkerk als Degeneres hadden een über aardig imago. Dat vond het publiek ook fijn. Maar niemand is natuurlijk perfect. Dus hoe hoger ze stegen, hoe dieper ze vallen als blijkt dat ze achter de schermen het foto negatief zijn van de prettige mensen op het scherm.
Hadden deze mensen (en hun medewerkers) beter tegen zichzelf beschermd moeten worden?
Fleurtje_5
21-11-2022 om 17:05
"Het feit dat mijn werkgever openlijk twijfelt aan mijn oprechtheid maakt een verdere samenwerking onmogelijk.
Mathijs heeft toch een dikkere plank voor zijn hoofd dan dat ik gisteren nog dacht.
Ali
21-11-2022 om 17:17
Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 16:33:
[..]
Dat zit mij nog het meest dwars, dat die gewoon blijft zitten. Ik vond zijn reactie ook niet oke. In het Volkskrant artikel stond bijvoorbeeld beschreven:
"dat Wim van Klaveren, een ervaren redacteur (Sonja en Vara Laat), in 2010 alarm slaat over DWDD, waar hij dan net is gestopt. ‘Ik heb Frans Klein gezegd dat hij moest ingrijpen’, zegt Van Klaveren. ‘Dat het zo niet langer kon. Dat redacteuren het slachtoffer werden van de grillen van Van Nieuwkerk en Wynia.’ Maar hij wordt naar eigen zeggen afgescheept."
Frans Klein ontkent dat niet, maar zijn reactie naar Volkskrant is:
"En ik weet niet hoe goed jullie Wim van Klaveren kennen? Ik heb inderdaad wel met hem gesproken, en gedacht: dit programma is inderdaad niks voor Wim.’"Hier druipt voor mij echt de arrogantie van af. Dat hij zelfs nu niet zegt: ja ik had naar hem moeten luisteren en ingrijpen. Wat een slappe zak.
Wim van Klaveren is een van de allerbeste redacteuren en eindredacteur die ik ken. En een fijn mens. En dat vind ik niet alleen. Hij kreeg een ode bij de Nieuwsbv.
En Erik Dijkstra, goeie reactie van hem, dat zelfinzicht, die realisatie.
Herfstappeltaart
21-11-2022 om 19:37
Even niet over Matthijs: ik zag net even een stukje langsflitsen op t.v. van dat idiote programma met Gordon Ramsay. Dat was toch ook echt niet normaal hoe die tegen zijn personeel tekeer ging. Ik heb wel eens begrepen dat chefs ook enorm kunnen tieren en schelden omdat ze zo onder hoogspanning moeten werken en presteren (vooral sterrenchefs). Blijkbaar werd dat ook normaal gevonden gezien het feit dat dit gewoon werd uitgezonden.
Ben benieuwd wat er nog meer allemaal aan het rollen wordt gebracht de komende tijd.
April2021
21-11-2022 om 20:22
Herfstappeltaart schreef op 21-11-2022 om 19:37:
Even niet over Matthijs: ik zag net even een stukje langsflitsen op t.v. van dat idiote programma met Gordon Ramsay. Dat was toch ook echt niet normaal hoe die tegen zijn personeel tekeer ging. Ik heb wel eens begrepen dat chefs ook enorm kunnen tieren en schelden omdat ze zo onder hoogspanning moeten werken en presteren (vooral sterrenchefs). Blijkbaar werd dat ook normaal gevonden gezien het feit dat dit gewoon werd uitgezonden.
Ben benieuwd wat er nog meer allemaal aan het rollen wordt gebracht de komende tijd.
Dat slaat inderdaad ook nergens op. Ik heb er nooit naar kunnen kijken maar hele volksstammen vonden dat super leuk. Waarschijnlijk gedeeltelijk dezelfde mensen die nu gechoqueerd reageren op Mathijs van Nieuwkerk.
Lollypopje
21-11-2022 om 20:33
Van hem schijnt het echter vooral een act te zijn. Ik heb gelezen dat zijn personeel en ook veel kandidaten van die programma's vaak lovend over hem zijn en veel personeel werkt ook jaren lang voor hem.
Wat de lol is van zulke programma's en zo'n act dat snap ik overigens ook weer niet, maar blijkbaar is het goed voor de kijkcijfers en het geld.
Hij lijkt dus juist de complete tegenpool te zijn van MvN.
MidasWolf
21-11-2022 om 20:42
Lollypopje schreef op 21-11-2022 om 20:33:
[..]
Van hem schijnt het echter vooral een act te zijn. Ik heb gelezen dat zijn personeel en ook veel kandidaten van die programma's vaak lovend over hem zijn en veel personeel werkt ook jaren lang voor hem.
Wat de lol is van zulke programma's en zo'n act dat snap ik overigens ook weer niet, maar blijkbaar is het goed voor de kijkcijfers en het geld.
Dat zie je ook terug bij zijn programma’s waarin hij restaurants weer op weg helpt om goed te draaien.
Ook zie je dat bij z’n programma waarin ze garageboxen opkopen en de inhoud doorverkopen, de onderlinge gespeelde concurrentie, het elkaar vliegen afvangen. Allemaal voor de kijkers.
Herfstappeltaart
22-11-2022 om 06:51
Lollypopje schreef op 21-11-2022 om 20:33:
[..]
Dat is dan nog een positief punt. Maar zoals jij ook zegt: wat is in vredesnaam de lol om daar naar te kijken
RosaMontana
22-11-2022 om 15:28
https://nos.nl/artikel/2453425-npo-directeur-video-frans-klein-legt-taken-neer-na-onthullingen-dwdd
Hoop dat dit het begin is van schoon schip maken bij de publieke omroep.
Herfstappeltaart
22-11-2022 om 15:28
RosaMontana schreef op 22-11-2022 om 15:28:
https://nos.nl/artikel/2453425-npo-directeur-video-frans-klein-legt-taken-neer-na-onthullingen-dwdd
Hoop dat dit het begin is van schoon schip maken bij de publieke omroep.
Helaas staat er "tijdelijk" bij...
Ginevra
22-11-2022 om 15:37
Het verhaal is dat hij dat tijdelijk doet om in elk geval het onderzoek niet in de weg te zitten. Kan natuurlijk altijd zijn dat het alsnog definitief wordt. Het is in elk geval voor zijn persoonlijke PR prettiger om het nu te brengen als een stap in het belang van het onderzoek. Terugtreden was denk ik onvermijdelijk, nu kan hij er nog een mooi sausje over gieten.
Herfstappeltaart
22-11-2022 om 15:39
Ginevra schreef op 22-11-2022 om 15:37:
Het verhaal is dat hij dat tijdelijk doet om in elk geval het onderzoek niet in de weg te zitten. Kan natuurlijk altijd zijn dat het alsnog definitief wordt. Het is in elk geval voor zijn persoonlijke PR prettiger om het nu te brengen als een stap in het belang van het onderzoek. Terugtreden was denk ik onvermijdelijk, nu kan hij er nog een mooi sausje over gieten.
Precies.
Angela1967
22-11-2022 om 16:45
Mbt die F Klein: In de eerste alinea of quote staat iets van: "mensen hadden het mij kunnen zeggen". Idioot. Niets tijdelijk weg, gewoon een ander. Als je zo reageert ben je echt niets opgeschoten in je professionele ontwikkeling.
Gr Angela
Rondstruiner
22-11-2022 om 16:50
NTR stopt met Top 2000-programma's met Van Nieuwkerk - https://nos.nl/l/2453420
Ik hoop echt dat ze het gewoon met een andere presentator gaan maken, die mogelijkheid wordt nog onderzocht staat er. Ik vond die programma's leuk om de muziek en de verhalen van Leo Blokhuis en anderen, niet om MvN. Hij is niet de Top 2000, genoeg anderen die dat ook leuk kunnen doen.
Muurbloem1985
22-11-2022 om 17:25
Rondstruiner schreef op 22-11-2022 om 16:50:
NTR stopt met Top 2000-programma's met Van Nieuwkerk - https://nos.nl/l/2453420
Ik hoop echt dat ze het gewoon met een andere presentator gaan maken, die mogelijkheid wordt nog onderzocht staat er. Ik vond die programma's leuk om de muziek en de verhalen van Leo Blokhuis en anderen, niet om MvN. Hij is niet de Top 2000, genoeg anderen die dat ook leuk kunnen doen.
Nou ik zou niet weten wie het beter zou doen.
Muurbloem1985
22-11-2022 om 17:26
En wat dacht je van iemand als Van Gaal? Hoe die tegen journalisten tekeer gaat? Maar dan vindt iedereen het grappig.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.