Media en cultuur
Muurbloem1985
25-07-2023 om 17:50
Zaak Thijs Römer
Acteur (44) moet zich verplicht onder behandeling stellen
LIVE | OM eist 240 uur werkstraf en één dag cel tegen acteur Thijs Römer in zedenzaak
ONZE REDACTIE
Aangepast: 59 min geleden2 uur geledenin BINNENLAND
ASSEN - Het Openbaar Ministerie eist een werkstraf van 240 uur tegen acteur Thijs Römer voor drie online zedendelicten die hij zou hebben gepleegd. Daarnaast eiste de officier van justitie ook 90 dagen gevangenisstraf waarvan 89 dagen voorwaardelijk met een proeftijd van 1 jaar. Die ene dag hoeft Römer niet naar de gevangenis vanwege de dagen dat hij verhoord is.
Volg de laatste berichten van rechtbankverslaggever Saskia Belleman onderaan dit artikel.
De 44-jarige acteur wordt ervan verdacht zich tussen 2015 en 2017 schuldig te hebben gemaakt aan online zedendelicten met drie meisjes die destijds minderjarig waren. Römer was dinsdag zelf aanwezig in de rechtbank in Assen, waar hij toegaf „een grens over” te zijn gegaan.
De acteur zei ’wel eens een dickpic te hebben gestuurd tijdens nachtelijk chatten’, ook gaf hij tips voor zelfbevrediging. „Zij was 14, ik veel ouder en ook nog een bekende acteur. Dat heb ik toen niet in ’t oog gehad.”
Een van de meisjes zou Römer een foto in lingerie hebben gestuurd, maar daar nam hij volgens haar geen genoegen mee. Het moest een naaktfoto zijn, vertelde ze. De acteur zegt van niets te weten. Een tiener die ging figureren bij de serie Moordvrouw zegt een dag van tevoren een foto van zijn geslachtsdeel toegestuurd te hebben gekregen. „Ik had paniek. Ik dacht, wat moet ik hiermee? Ik was 16.”
De meiden in kwestie waren eerst groot fan van hun idool, of waren zelfs verliefd. Maar dat veranderde na verloop van tijd toen ze beseften dat ze niet de enige waren die met hem contact hadden. „Ik kreeg door dat er niet echt een kans was op iets.” Ze liet hem weten dat ze alleen nog ’normaal’ contact met hem wilde hebben. Niet meer over seks. „Toch ging hij door.”
Volgens Römer ging het niet goed met hem ten tijde van de appgesprekken. Hij verkeerde in een huwelijkscrisis en voelde zich „leeg en eenzaam”, waarop hij voorgesteld zou hebben om samen te masturberen.
De zaak dient in Assen omdat twee van de drie vermeende slachtoffers in de regio Noord-Nederland wonen. Römer is dinsdagochtend vroeg - in blauw pak, met zonnebril op - samen met zijn ouders via de achteringang bij de rechtbank verschenen. Hij wordt bijgestaan door advocaat Wikke Monster. Er is grote belangstelling voor de zaak. Behalve in de zittingszaal, is er ook een videozaal waar de media en belangstellenden alles kunnen volgen. „Tijdens het politieverhoor werd er een bak informatie over me heen gegooid, ik had geen idee wat me te wachten stond”, zei Römer tegen de rechter.
De voorzitter wilde weten wat een man van 37 jaar doet in een appgroep met twee meisjes van 14 en 15, die zelf zeiden smoorverliefd te zijn op de acteur. „We keken tegen hem op.” Ze voelden zich bijzonder door het persoonlijke contact. De acteur gaf toe dat er over „seksualiteit, over masturbatie”, is gesproken. Römer heeft zelf alle berichten die werden uitgewisseld verwijderd („Ik ben een enorme wisser.”) Hij zou daar ook toe hebben aangedrongen bij de betrokken meisjes. „Ik ben natuurlijk best wel een bekende persoon. Ik dacht, dit moet niet in de openbaarheid komen”, zegt hij daarover.
’Dwingend’
Een van de vermeende slachtoffers zei dinsdagochtend dat ze is gedwongen om foto’s, filmpjes en spraakberichten aan de acteur te sturen. Römer zou hebben uitgelegd hoe ze het best zichzelf kon bevredigen. Een meisje vertelde tegen de politie dat ze dat vervolgens moest laten zien via FaceTime. „Hij kon best dwingend zijn.”
Video: Rechter tegen ’gespannen’ Thijs Römer: ’Raakt u daar opgewonden van?’ Tekst gaat verder onder de video.
Römer ontkent dat er in het contact sprake is geweest van dwang. Ook zegt hij dat er geen seksueel getinte foto’s, filmpjes of spraakberichten zijn gemaakt of uitgewisseld. „Ik had absoluut niet het gevoel dat ik iets strafbaars deed”, aldus Römer, nadat de rechter vroeg of hij weet dat het (online) aanzetten van minderjarigen tot ontuchtige handelingen strafbaar is. Sinds het begin van de MeToo-beweging heeft iedere bekende man zich wel eens afgevraagd of er in het verleden iets was gebeurd dat op hem kon terugslaan, vertelt Römer. „Dat heb ik uiteraard ook gedaan, maar ik heb nooit gedacht aan deze meisjes. Deze gebeurtenissen.”
Römer zegt zich niet te kunnen herinneren hoe hij voor het eerst in contact kwam met de minderjarige Nena. Hij werd vaak benaderd door meisjes die een foto of handtekening van hem wilden. „Zoals fans doen. Ze kwamen liever voor Wendy van Dijk, maar ook zeker voor mij”, zei hij in de rechtbank. „Dat hele appen had überhaupt niet moeten gebeuren. Het privécontact had ik onmiddellijk af moeten kappen. Ik had meteen moeten zeggen dat ik het prima vond om een handtekening te geven, of elkaar te ontmoeten in een openbare gelegenheid.”
Spreekrecht
Twee van de drie vrouwen die aangifte hebben gedaan zijn fysiek in de rechtbank in Assen aanwezig. Ze maken beide gebruik van hun spreekrecht, de een in de zaal, de ander achter gesloten deuren. De verklaring van het derde slachtoffer wordt voorgelezen door haar advocaat.
BEKIJK OOK:
Thijs Römer veegt agenda leeg en neemt rust
Römer had vooraf gevraagd dat er geen beelden en geluidsopnamen van hem mogen worden gemaakt. Hij kan dan naar eigen zeggen niet vrijuit spreken. De rechter is daarin meegegaan.
De aanleiding voor het politieonderzoek was een telefoontje van Nena vorig jaar met de politie. Ze vertelde over „vervelende ervaringen met een bekende Nederlander.” Het Openbaar Ministerie maakte in november bekend Römer te vervolgen voor delicten die plaats zouden hebben gevonden tussen eind 2015 en 2017.
Sociale media
Römer raakte vorig jaar in opspraak toen een 20-jarige vrouw hem via Twitter beschuldigde van seksueel grensoverschrijdend gedrag toen ze 14 jaar was. De acteur weersprak die beschuldigingen destijds. „Het verhaal over een toentertijd 14-jarig meisje waarmee ik grensoverschrijdend contact zou hebben gehad, gaat mij als vader van een tienerdochter en weldenkend mens echter een brug te ver”, schreef de acteur op Twitter. De vrouw liet later weten spijt te hebben dat ze haar beschuldigingen via Twitter had gedeeld, maar nam die niet terug. Zij is een van de drie vrouwen die aangifte deed tegen de acteur.
Een ander meisje dat aanvankelijk geen aangifte wilde doen, „begon te koken van woede” toen ze „de publieke ontkenning van Thijs op Twitter” voorbij zag komen, vertelt ze.
Op werkgebied is het sinds september stil rond acteur Römer. Via zijn management maakte hij toen bekend zijn agenda „voor de komende tijd” leeg te hebben gehaald. De acteur gaf als reden dat hij het afgelopen jaar te veel had gewerkt en daarom rust nam.
Bloemenaandewaterkant
25-07-2023 om 20:32
MRI schreef op 25-07-2023 om 20:10:
[..]
Tja ooit werd over racisme en homohaat-uitingen ook gezegd dat het slechts een mening was. Dat kan nu ook niet meer
Ik begrijp je wel hoor bij Nu.nl twijfel ik ook wel eens of ze dit soort zaken weg moeten halen. Soms moeten hele topics gesloten worden vanwege de vrouwenhaat die tegen de kanten klotst. Maar het toont ook weer wat een misogynie er in de maatschappij bestaat.
In onderhavig geval kan je ook zeggen: de meisjes van 14 (die fan waren en onder druk gezet werden) de schuld geven en het 'gejank' noemen als ze nog last van hebben van grensoverschrijdend gedrag, ja het moet kunnen, het is slechts een mening. Ik denk dat die 'mening' aan voortschrijdend inzicht onderhevig is en dat het abject is. Net als ik het abject vind als iemand het gejank zou vinden als een homo uit een wijk weggepest zou worden.
Tja, maar praten over homoseksualiteit en gevoelens kon ooit, jaren gelee, ook omdat er vrijheid van meningsuiting is. En gelukkig maar.
En als mensen daar naar op reageren is dat heel pijnlijk. Toch heb ik liever dat ze geuit worden want ze gaan niet weg als je zegt dat je ze niet noemen.
MRI
25-07-2023 om 20:33
Bloemenaandewaterkant schreef op 25-07-2023 om 20:30:
[..]
Tóch vind ik het belangrijk om aan meiden mee te geven: je hebt altijd een keuze, door bijvoorbeeld de knop om te draaien, iemand te blokkeren. Ergens vind ik dit dus ook iets dat dat in de opvoeding of op school (waar dan ook) bewust(er) aan bod moet komen. Het is natuurlijk zo sneu dat dit anno 2023 virtueel kan gebeuren. En natuurlijk moet er een gepaste straf op dit gedrag komen maar dat ligt buiten je eigen bereik. Waar je wel wat over te zeggen hebt is hoe je met dit soort types omgaat die je zo behandelen. En dat is, denk ik, onwetendheid. En misschien ook mede een zwakke plek doordat zelfrespect, bijvoorbeeld, in je leven niet geleerd is, omdat iets anders voorrang had. En daar gaan die gasten natuurlijk juist voor. Vreselijk.
Ja is ook zo. Maar het zou ook kunnen dat juist doordat er voor hem een gepaste straf komt, meisjes en jonge de boodschap krijgen dat het dus wel degelijk raar is als anderen zich deze 'vrijheden' permitteren of dat proberen je zover te krijgen, niet betekent dat je geen nee kan zeggen.
absor
25-07-2023 om 20:55
[..]
Tóch vind ik het belangrijk om aan meiden mee te geven: je hebt altijd een keuze, door bijvoorbeeld de knop om te draaien, iemand te blokkeren. Ergens vind ik dit dus ook iets dat dat in de opvoeding of op school (waar dan ook) bewust(er) aan bod moet komen. Het is natuurlijk zo sneu dat dit anno 2023 virtueel kan gebeuren. En natuurlijk moet er een gepaste straf op dit gedrag komen maar dat ligt buiten je eigen bereik. Waar je wel wat over te zeggen hebt is hoe je met dit soort types omgaat die je zo behandelen. En dat is, denk ik, onwetendheid. En misschien ook mede een zwakke plek doordat zelfrespect, bijvoorbeeld, in je leven niet geleerd is, omdat iets anders voorrang had. En daar gaan die gasten natuurlijk juist voor. Vreselijk.
‘Je hebt altijd een keuze’ is wat je mee moet geven in de opvoeding. Maar het is niet waar natuurlijk. Want zo werkt grooming nu eenmaal. Je denkt het is mijn schuld, want ik had een keuze is een fabeltje wat in stand houdt dat je denkt dat het je eigen schuld is Maar een 30 jarige man en een 14 jarig kind, treft het kind nul blaam en die 30jarige man weet dat echt wel hoor 100% zeker dat een 30 jarige weet dat je geen dickpick mag sturen naar een minderjarige Zelfs al zou ze er om vragen!
goede vriendin van mij was 12 toen ze door haar oudere volwassen broer verkracht werd. Ik noem het verkracht maar zei voelt zich er nog steeds verschrikkelijk schuldig om. Want vind; ik had een keuze volgens haar had ze nee kunnen zeggen En dat gaat niet uit haar hoofd blijkbaar
een minderjarige heeft niet voor niets niet eens stemrecht he. Hersenen zijn nog helemaal niet rijp ook.
MRI
25-07-2023 om 20:59
Bloemenaandewaterkant schreef op 25-07-2023 om 20:32:
[..]
Tja, maar praten over homoseksualiteit en gevoelens kon ooit, jaren gelee, ook omdat er vrijheid van meningsuiting is. En gelukkig maar.
En als mensen daar naar op reageren is dat heel pijnlijk. Toch heb ik liever dat ze geuit worden want ze gaan niet weg als je zegt dat je ze niet noemen.
Nee dat kon dus niet, dat hebben we moeten bevechten. En jarenlang is mainstream vrouwenhaat gemeengoed geweest en als je daar iets van zei was je een gore feminist. Dan word je buitengesloten by default.
Tja ik begrijp wel wat je zegt: iedereen moet alles kunnen zeggen. Gewoon omdat het een mening is. Ik ben het daar ook niet helemaal mee oneens hoor. Maar even off topic: vind je het dan ook stom dat nu.nl onderwerpen sluit omdat er zoveel vrouwenhaat in de comments komt?
Vind je dat dat bijvoorbeeld jodenhaat oid ook moet kunnen? Je mag hier bijvoorbeeld ook niet hinten op dat iemand een troll zou kunnen zijn. Terwijl dat ook een mening is....
Maar misschien ga ik je wel gelijk geven en herzie ik mijn mening, ik was alleen zo geschokt dat iemand slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag beticht van gejank en suggereert dat zij maar anders hadden moeten handelen...
Aan de andere kant "ze gaan niet weg als je zegt dat ze niet mogen" nou dat weet ik ook nog niet zo 1 2 3. Een heleboel homohaat uitingen zijn toch echt minder geworden door de tegenkrachten.
Bloemenaandewaterkant
25-07-2023 om 21:04
absor schreef op 25-07-2023 om 20:55:
[..]
‘Je hebt altijd een keuze’ is wat je mee moet geven in de opvoeding. Maar het is niet waar natuurlijk. Want zo werkt grooming nu eenmaal. Je denkt het is mijn schuld, want ik had een keuze is een fabeltje wat in stand houdt dat je denkt dat het je eigen schuld is Maar een 30 jarige man en een 14 jarig kind, treft het kind nul blaam en die 30jarige man weet dat echt wel hoor 100% zeker dat een 30 jarige weet dat je geen dickpick mag sturen naar een minderjarige Zelfs al zou ze er om vragen!
Het is complex natuurlijk. En toch, als ik voor de onethische keuze werd gehouden óf een veroordeling óf een les in zelfrespect, voor jezelf opkomen dan neig ik naar het laatste. Ik denk dat in een doorsnee opvoeding, zoals ik die heb gehad, dat nauwelijks aan bod komt. Daar heb je je hele leven wat aan. Ik hoop dus dat die meiden dat leren of hebben geleerd want dit soort lusten kom je overal tegen en niet alleen online (en niet alleen bij mannen).
MRI
25-07-2023 om 21:12
Bloemenaandewaterkant schreef op 25-07-2023 om 21:04:
[..]
Het is complex natuurlijk. En toch, als ik voor de onethische keuze werd gehouden óf een veroordeling óf een les in zelfrespect, voor jezelf opkomen dan neig ik naar het laatste. Ik denk dat in een doorsnee opvoeding, zoals ik die heb gehad, dat nauwelijks aan bod komt. Daar heb je je hele leven wat aan. Ik hoop dus dat die meiden dat leren of hebben geleerd want dit soort lusten kom je overal tegen en niet alleen online (en niet alleen bij mannen).
Maar in de realiteit is het toch geen tegenstelling? Als je het alleen op het zelfrespect van de meiden gaat gooien, maak je vrouwen verantwoordelijk voor grensoverschrijdend gedrag van mannen.
En, zoals ik hierboven zeg, kan een veroordeling misschien juist zelfrespect van meiden (en jongens) vergroten: je maakt duidelijk dat bepaalde manieren van handelen niet okay zijn
absor
25-07-2023 om 21:21
Bloemenaandewaterkant schreef op 25-07-2023 om 21:04:
[..]
In mijn jeugd heb ik drie keer een potloodventer ontmoet. Ik stond bij de bushalte en ineens stond een gast met een erectie een meter voor mijn gezicht te zwaaien. Ik was toen ook een jaar of 14. Wat voor keuze had ik dan? Ja ik ben weggelopen maar het was al gebeurt he
los van dit voorbeeld waar je niet altijd een keuze hebt, heb je grooming, meisjes die vallen voor loverboys. Jonge jongens die door pastoors worden gegroomd. Ook die zitten nog met een schuldgevoel trouwens want als jong knulletje kan je ook nog een erectie krijgen terwijl je misbruikt wordt. Wat zeg je dan? Eigen schuld? Je had een keuze?.
Nee echt 100% slachtoffers van misbruik zijn slachtoffers. Niets eigen keuze
Blomke82
25-07-2023 om 21:31
[..]
Vooral online heb je idd een keuze, maar juist zulke meiden voelen zich zeer gevleid dat een BN'er hun (verkeerde) aandacht geeft.
En in sommige situaties denk je niet eens aan de gevolgen, ook volwassenen soms niet. Ook ik heb weleens foto's gestuurd waar ik me na de chat niet meer heel prettig bij voelde. Maar in het heetst van de strijd denk je daar niet bij na.
Maar dat was als volwassenen onder elkaar en kreeg ook materiaal terug. De positieve spanning is dan te groot om te stoppen. Dus blocken is makkelijker gezegd dan gedaan.
Neemt niet weg dat Thijs R. willens en wetens zeer strafbaar bezig was door zich met duidelijk minderjarigen in te laten en ver over de grens ging.
Laat hem maar een flinke voorbeeldstraf krijgen.
Courage
25-07-2023 om 21:41
absor schreef op 25-07-2023 om 21:21:
[..]
In mijn jeugd heb ik drie keer een potloodventer ontmoet. Ik stond bij de bushalte en ineens stond een gast met een erectie een meter voor mijn gezicht te zwaaien. Ik was toen ook een jaar of 14. Wat voor keuze had ik dan? Ja ik ben weggelopen maar het was al gebeurt he
los van dit voorbeeld waar je niet altijd een keuze hebt, heb je grooming, meisjes die vallen voor loverboys. Jonge jongens die door pastoors worden gegroomd. Ook die zitten nog met een schuldgevoel trouwens want als jong knulletje kan je ook nog een erectie krijgen terwijl je misbruikt wordt. Wat zeg je dan? Eigen schuld? Je had een keuze?.
Een like is niet voldoende.
Bloemenaandewaterkant
25-07-2023 om 22:04
absor schreef op 25-07-2023 om 21:21:
[..]
Ik moest elke dag door het bos naar school, 10 km verder op. De hoeveelheid potloodventers die ik tegenkwam zijn meer dan vingers aan mijn handen. Gek genoeg beschouw ik dat, voor mijzelf, niet als seksueel overschrijdend gedrag (ik weet eigenlijk niet goed waarom.. en ik sta er nu pas bij stil). Ja ik vond dat eng en intimiderend terwijl mij (door deze man) niet was aangedaan.
Grooming ed.. ja ik denk dat het hoog tijd is dat wij kinderen hierin bewust maken hoe zoiets in zijn werk gaat en wat je kan doen en vooral niet moet doen. Als nu eens 5% van alle tijd en energie die besteed wordt om zulke zaken te volgen, verslaan, te bediscussiëren eens besteed zou worden aan (klassikaal) handvatten hoe je het herkent etc. Wij hebben met onze kinderen gesproken over dat als je Justin Timberlake online tegenkomt, niet wil zeggen dat het ook JT ís en hoe je meer informatie uit iemand kan krijgen zonder dat je zelf door hebt dat je die geeft. Aan de hand van vriendjes die hier kwamen spelen, blijkt dat helemaal niet gangbaar. Dus ja, vind je het dan gek dat kinderen in grooming trappen? Absoluut niet. Nu is het 2023 en zijn kinderen nog altijd heel bevattelijk voor schaamte. Schaamte hoort niet in een kinderleven.
Natuurlijk moet de dader zijn straf krijgen maar laten we het er niet bij straf voor en aandacht voor de dader alleen laten. De slachtoffers krijgen hopelijk de juiste therapie en dan hoop ik dat er (vanuit de overheid) een pakket voor thuis of school gemaakt wordt. En dat het doornormaal wordt om die erbij te halen.
alhambra
25-07-2023 om 22:11
Hij was én volwassen én had een extra machtspositie vanwege zijn bekendheid. 2 goede redenen om geen informeel contact te hebben met minderjarigen. Hij koos keer op keer ervoor om het wel te doen.
absor
25-07-2023 om 22:35
Bloemenaandewaterkant schreef op 25-07-2023 om 22:04:
[..]
Ik moest elke dag door het bos naar school, 10 km verder op. De hoeveelheid potloodventers die ik tegenkwam zijn meer dan vingers aan mijn handen. Gek genoeg beschouw ik dat, voor mijzelf, niet als seksueel overschrijdend gedrag (ik weet eigenlijk niet goed waarom.. en ik sta er nu pas bij stil). Ja ik vond dat eng en intimiderend terwijl mij (door deze man) niet was aangedaan.
Grooming ed.. ja ik denk dat het hoog tijd is dat wij kinderen hierin bewust maken hoe zoiets in zijn werk gaat en wat je kan doen en vooral niet moet doen. Als nu eens 5% van alle tijd en energie die besteed wordt om zulke zaken te volgen, verslaan, te bediscussiëren eens besteed zou worden aan (klassikaal) handvatten hoe je het herkent etc. Wij hebben met onze kinderen gesproken over dat als je Justin Timberlake online tegenkomt, niet wil zeggen dat het ook JT ís en hoe je meer informatie uit iemand kan krijgen zonder dat je zelf door hebt dat je die geeft. Aan de hand van vriendjes die hier kwamen spelen, blijkt dat helemaal niet gangbaar. Dus ja, vind je het dan gek dat kinderen in grooming trappen? Absoluut niet. Nu is het 2023 en zijn kinderen nog altijd heel bevattelijk voor schaamte. Schaamte hoort niet in een kinderleven.
Natuurlijk moet de dader zijn straf krijgen maar laten we het er niet bij straf voor en aandacht voor de dader alleen laten. De slachtoffers krijgen hopelijk de juiste therapie en dan hoop ik dat er (vanuit de overheid) een pakket voor thuis of school gemaakt wordt. En dat het doornormaal wordt om die erbij te halen.
Het is raar dat jij een potloodventer niet als seksueel overschrijdend gedrag ziet. Ik zou niet weten wat het dan is een illegale hobby?
en natuurlijk is (digitale) opvoeding en weerbaarheid super belangrijk. Dat heb ik ook mijn dochters meegeven die gelukkig een stabiele thuissituatie hebben.
Helaas zijn er ongelooflijk veel kinderen zonder stabiele thuissituatie of opvoeding die dubbel zo kwetsbaar zijn. Daar veranderd een module op school niets aan. Ook dat slachtoffer van thijs romer bleek extra kwetsbaar want had zelf een nare thuissituatie. Dan zoekt een kind automatisch naar liefde en daar wordt dan helaas snel misbruik van gemaakt
absor
25-07-2023 om 22:43
ik bedenk me nu @bloemenaandewaterkant, als jij een potloodventer geen grensoverschrijdend gedrag vind. Dan een dickpick of online gesprek over seks met een minderjarige waarschijnlijk ook niet.
En als je dat niet als grensoverschrijdend ervaart Dan zie je het ook niet als probleem
Moxxie
25-07-2023 om 23:04
Voorlichting is natuurlijk het allerbelangrijkst, zodat ze het hopelijk herkennen en weten wat ze moeten of kunnen doen als het ze overkomt. Maar als belangrijke boodschap kan je beter meegeven 'het is nooit jouw schuld' in plaats van 'je hebt altijd een keuze', anders verval je al snel in victim blaming,
Bloemenaandewaterkant
25-07-2023 om 23:19
absor schreef op 25-07-2023 om 22:43:
ik bedenk me nu @bloemenaandewaterkant, als jij een potloodventer geen grensoverschrijdend gedrag vind. Dan een dickpick of online gesprek over seks met een minderjarige waarschijnlijk ook niet.
En als je dat niet als grensoverschrijdend ervaart Dan zie je het ook niet als probleem
Dat heb ik, verdorie nog aan toe, niet gezegd!
Ik heb gezegd dat ik er nu pas bij stil sta. Ik heb nog nooit in mijn leven stil gestaan bij alle keren dat ik een potloodventer zag, als grensoverschrijdend naar MIJ toe heb gezien en ik daar nu pas bij stil sta. Betekent dat dat het niet is? NEE. Het betekent dat ik het zo niet zag omdat … weet ik veel. Daar sta ik nu pas bij stil.misschien waren er andere dingen veel grensoverschrijdender en hield mij dat wel bezig.. goh, echt.
Hoe durf je mijn woorden te verdraaien én ze voor jouw karretje te spannen?!
Pardon zeg! Het is voor mij wel duidelijk dat jij daar niets van begrijpt. Dit, wat er nu gebeurt, is ook niet te kort grensoverschrijdend, zeg. Enige nuance is zeker niet aan jou besteed.
Getverredemme.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.