Media en cultuur
Lollypopje
24-11-2022 om 13:12
Wie is de mol 2023
Er is nog vrij weinig bekend over het nieuwste seizoen.
Kandidaten:
Anke de JongAnnick Boer- Daniël Verlaan
Froukje de Both- Jurre Geluk
Nabil Aoulad Ayad- Ranomi Kromowidjojo
Sander de KramerSarah Janneh- Soy Kroon
Waar te zien?
7 januari om 20.30 op NPO3.
De Grote ViaFora-poule
https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/Vk5KTVGuajjuRCjw5
Als de link niet werkt, stuur me dan een berichtje met je widm nick, dan krijg je een uitnodiging.
Friezinnetje
07-01-2023 om 22:07
ik vond het leuk, maar ik vind het niet leuk dat iemand die afgevallen is, weer terug kan komen. Eruit is eruit hoor. Anders wordt het nog ingewikkelder.
MidasWolf
07-01-2023 om 22:11
afrodite05 schreef op 07-01-2023 om 22:05:
[..]
Zijn de punten die je op Sarah had ingezet nu weg? Daar hadden man en ik het over, want officieel gezien is ze nog niet echt weg, ze heeft immers een kans om terug te keren. Dan zou je later die punten weer terug moeten krijgen ofzo. Of ben je die punten nu kwijt omdat ze sowieso niet de mol is? Ahhh ik snap het nu al niet meer... Daarom heb ik het dus elk jaar fout
Dat wordt waarschijnlijkheid volgende week pas aangepast mocht ze er in blijven. Anders zou dat middels de punten nu al bekend zijn. Vooralsnog ga ik er vanuit dat de punten die ik op haar zette weg zijn.
KillerQueen
07-01-2023 om 22:13
PinkFlower schreef op 07-01-2023 om 21:50:. Beetje wie is de mol vs expeditie Robinson afvallers eiland 😂
Haha dat zei ik ook gelijk: afvallerseiland!!
MidasWolf
07-01-2023 om 22:13
Friezinnetje schreef op 07-01-2023 om 22:07:
ik vond het leuk, maar ik vind het niet leuk dat iemand die afgevallen is, weer terug kan komen. Eruit is eruit hoor. Anders wordt het nog ingewikkelder.
Ik moet nog even zien hoe die twist gaat uitpakken. Dat maakt de mol ergens ook weer leuk, onverwacht gebeuren.
Ranjemeteenrietje
07-01-2023 om 22:21
Leuke opdrachten! Echt genoten. Ze waren ook echt aan het spelen i.p.v. ik doe alsof ik de mol ben.
Ook zo'n deelopdracht vind ik heerlijk (ene groep zingen, andere doet opdracht die daar invloed op heeft).
En ik ben heeeeel blij dat ik mijn punten nog heb veranderd, want had eerst alles op Sarah 😂
MidasWolf
07-01-2023 om 22:26
Ranjemeteenrietje schreef op 07-01-2023 om 22:21:
Leuke opdrachten! Echt genoten. Ze waren ook echt aan het spelen i.p.v. ik doe alsof ik de mol ben.
Ook zo'n deelopdracht vind ik heerlijk (ene groep zingen, andere doet opdracht die daar invloed op heeft).
En ik ben heeeeel blij dat ik mijn punten nog heb veranderd, want had eerst alles op Sarah 😂
Ben in ieder geval blij dat ik ook niet all in ben gegaan(op Sarah)
Spoken
07-01-2023 om 22:38
Leuke eerste aflevering!
Voor mij hoeft dat terug kunnen komen ook niet zo. Vind het ook meestal niet zo leuk als er in 1x heel veel geld uit de pot gespeeld kan worden. Voelt wat te makkelijk ofzo.
Daniel vond ik nogal dominant in het spel opgaan. Wel het idee dat hij echt de opdrachten goed wilde doen. Maar zou wel beetje in mijn irritatie zone zitten als ik er naast zou staan.
Anniek doet me met haar ‘ojee en oeps’ beetje aan Rene Fokke denken en ik vind dat soort types niet zo leuk om naar te kijken in dit spel. Ook met die vraag: wie was er op zn 15e het huis uit?
Zegt ze: Ik! Onee, ik had verkering op mn 15e )
Duurde de afleveringen vorig jaar niet net wat langer? Dacht toen tot 22uur.
Lizzyliz
07-01-2023 om 23:08
Mijn punten op Sarah zijn weg. Gelukkig had ik er maar 25 op haar gezet.
Joanjett
08-01-2023 om 00:13
Wie is die gozer met die blonde krullen? De namen weet ik nog niet zo goed. Daar zit ik nu op. Maar ja 1e aflevering he...
Courage
08-01-2023 om 00:18
Soy? Jurre?
Ik ben ook flink wat punten kwijt helaas. Baal als een stekker. Dus ik hoop nog op een leuke twist!
Lollypopje
08-01-2023 om 09:06
Friezinnetje schreef op 07-01-2023 om 22:07:
Dat hebben ze in het verleden vaker gedaan en die persoon was nooit de mol.
Dus ik ga er vanuit dat de uitslag van de test klopt en Sarah dus niet de mol is.
Ik vond het trouwens echt een hele leuke aflevering, met leuke opdrachten. Leuk ook dat dat dezelfde kisten waren als bij de bekendmaking vam de kandidaten.
Alleen jammer dat ik dus punten op Sarah bleek te hebben ingezet 😂
Boekenwurm83
08-01-2023 om 10:04
Vond het ook leuke aflevering gisteren met leuke opdrachten. Vond het einde ergens wel leuke twist, al hoeft het terugkomen van mij ook niet zo. De afvaller die terugkomt is toch nooit de mol, dus mocht Sarah volgende aflevering nog terugkomen is eigenlijk al wel duidelijk dat zij niet de mol is.
Lollypopje
08-01-2023 om 10:21
Al 41 mensen in de poul, zo leuk 😊
Vorig jaar hadden we volgens mij uiteindelijk zelfs rond de 60 mensen. Dus als je zin hebt, wees welkom je alsnog aan te sluiten
PhilDunphy
08-01-2023 om 13:24
Ik heb de aflevering van gisteren gekeken en heb een theorie, maar weet niet of dat op de juiste aannames gestoeld is. Dus even de check: het is toch zo dat de Mol van te voren al alle opdrachten kent? Dus al weet wat ze moeten doen bij die deelopdrachten enzo? En hoe de beloning uiteindelijk verloopt, met die enveloppen?
Want zo ja, dan lijkt het me dat de mol altijd voor die opdrachten kiest waarbij ze de inhoud van de enveloppen moeten bepalen.
Als je kiest om te gaan zingen, heb je alleen invloed op jezelf. Je kan vals zingen en er dan uitliggen, maar je collega's kunnen het alle vier goed doen en veel geld verdienen. Bovendien weet je dan nog niet zeker dat je veel geld weg speelt, want er kan laag ingezet zijn op jouw naam.
Als je in de andere groep zit, kun je er voor zorgen dat je die opdrachtjes minder goed doet. Daarmee zijn er minder koorleden, waardoor alle vijf de deelnemers weinig kans maken om er door te komen. Bovendien kun je ook aansturen op een handige verdeling van de enveloppen. Dus mij lijkt dat je in deze rol veel meer invloed uit kan oefenen.
Zou de mol ook al hebben geweten dat ie mol was vóór dat telefoontje? Dus dat ook dat een soort opdracht is waar hij van te voren al van op de hoogte was?
PhilDunphy
08-01-2023 om 13:26
Ik vond Annick wel erg dom doen trouwens, terwijl zij een slimme vrouw is denk ik. Is het wel eens voorgekomen dat een mol zo overduidelijk in beeld kon mollen?
De laatste keer dat ik 'Wie is de Mol' keek is een jaar of 15 terug. En ik herinner me dat de mollenstreken toen vrijwel niet uitgezonden werden. Pas bij de terugblik bleek wat ze allemaal had lopen mollen achter de schermen, maar waarvan je als kijker geen weet kon hebben. Dat was voor mij destijds de reden om niet meer te gaan kijken, maar dit jaar geef ik het weer een kans.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.