Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

RTL B&B vol liefde, seizoen 2024, geen spoilers!


Vrijevlinder schreef op 13-09-2024 om 08:50:

Ik vond Noor aan de harde kant hart kritiek geven. Misschien heeft ze helemaal gelijk, maar de manier waarop had anders gekund.

Ik vond dat juist goed van Noor want Mike heeft haar wel een beetje aan het lijntje gehouden. 

watertoren schreef op 13-09-2024 om 09:04:

[..]

Ik vond dat juist goed van Noor want Mike heeft haar wel een beetje aan het lijntje gehouden.

Eens, hij heeft totaal geen rekening gehouden met de gevoelens van Noor, hij was alleen met zichzelf bezig. Dat mag Noor best zeggen en dat deed ze op een nette manier.

Beterlaat2021! schreef op 12-09-2024 om 20:05:

Niet naar zulke programma's kijken dus... Waarom kijk je dan op insta?
Ik weet nog van niks.


Zo, ik heb geen TV of krant gezien en ben er zojuist voor gaan zitten.

Jammer van de Arno en Niels!

Fijn voor RJ en Suzanne.

Miriam is nog niet klaar voor een relatie.

Jammer voor Peter van Anja.

Fijn voor Iris.

mikado123 schreef op 12-09-2024 om 21:31:

Pfff Thijs is niet te interviewen. ik vraag me af waarom hij mee deed

Misschien een onaardige gedachte van mij, maar ik denk dat de deelnemers geld krijgen voor hun deelname of dat de reclame voor de B&B hem heeft overgehaald. Hij zei in één van de afleveringen dat hij echt moest leven van die 2-3 maanden in de zomer. Bij dat interview gisteren, waar ik hem echt ontzettend lomp en respectloos (o.a. die reactie op Ammarie) vond overkomen, kwam dat gevoel steeds meer naar boven. Ik snap dat Yvonne niet wilde komen. Wat een bijzonder lompe vent zeg. Ik kan er echt niks aardigs over zeggen.

Ik heb gisteravond toen ik thuiskwam Videoland direct aangeslingerd. 

Van Niels en Arno vond ik het echt jammer en ik had te doen met Niels. Lijkt me zo'n lieve vent en Arno kwam zo nu en dan gewoon wat hard over.

Mike en Noor verbaasde me niet echt. Wel vond ik de manier waarop hij vertelde dat hij een nieuwe liefde had een beetje onaardig tegenover Noor en de andere meiden. Hij deed er zo laconiek over. Fijn dat zij iig een goede vriendschap heeft gekregen met Charlotte.

RJ en Susanne had ik niet verwacht, maar ik vind ze wel leuk samen. De vrouwen die bij hem zijn geweest waren nog zo hartelijk tegen hem, hij lijkt me een aardige vent.

Bij de dames van Albert kan ik de 'r' in hartelijk wel weghalen, wat een zure koppen zaten daar bij elkaar. En geef ze eens ongelijk, voor hem was het gewoon een spel. Maar ach, als hij en Joyce zich samen gelukkig voelen, dan is ze dat gegund.

Voor Iris leuk dat ze toch een partner heeft gevonden en de vriendschap met Jan is gebleven. Ik hoefde alleen niet per se te horen over haar seksleven haha, maar goed, leuk voor haar. Ze had wel wat leuke zelfspot over het 'yamas' en dat ze nu geen George Clooney had maar een Danny Devito.

Mirjam en Sjoerd lijken zo goed bij elkaar te passen, maar zij is zo terughoudend en dat is zonde. Ik hoop dat ze zich nog open gaat stellen voor hem. Hij is echt in de verste verte mijn type niet, maar voor haar lijkt hij me een leuke, lieve vent die prima daar in Afrika zou kunnen leven en ook zijn eigen ding doen.

Anja en Peter vond ik jammer maar niet verrassend. Peter zag er slecht uit, een blauw oog ofzo? Jammer dat Anja ook bij Peter weer begon te mekkeren dat hij geen vragen stelde. Práát daar dan over als het je dwars zit. Maar ik denk niet dat een man nog past in het leven van Anja, ze is zo gewend aan haar eigen leventje. Vond het wel zielig dat ze zo verdrietig was om Piet.

Er werd op de reünie niks gezegd over Malgosia en Peter met/zonder staart. Ik las ergens dat hij voor haar z'n staart eraf had gehaald en bij de uitzending had hij geen staart meer, dus was hun 'fling' al aan lijkt me. Maar misschien is het alweer over.

Van mij had de reünie iets langer mogen duren, zodat alle kandidaten aan het woord hadden kunnen komen. Sommigen zaten daar maar een beetje. Het voelde zo afgeraffeld.

Courage schreef op 13-09-2024 om 01:52:

Arno is echt dom om Niels te laten gaan. Ik hoop dat Niels snel een leuke vent ontmoet die hem wél op waarde kan schatten.

Dat hoop ik ook voor Niels, zo'n lieverd lijkt het me. We krijgen natuurlijk niet alles mee, maar Arno was al verliefd bij het filmpje van Niels. Ook toen Niels aankwam alleen maar vlinders. Het klikte leuk, dat zag ook HJ. En dan toch besluiten dat er geen relatie inzit. Dan verwacht je denk ik teveel ofzo. Natuurlijk kun je je gevoel niet dwingen, maar dit leek me wel een gevalletje 'kan nog groeien' of 'we gaan ervoor en als het over een halfjaar alsnog strandt hebben we het iig geprobeerd'.

ik snap het gevoel van Noor helemaal, over dat zij zich aan het lijntje gehouden voelde...ook, omdat Mike haar teruggevraagd had naar zijn B&B. Waarom had hij haar niet gewoon zijn excuses aangeboden, maar dat het er helaas niet inzat voor hun en hij haar een leuke meid vond, maar niet verliefd is. Duidelijk en dan kon zij ook verder.

Hierbij vraag ik mij ook af of rtl4 extra geld biedt als een kandidaat, zoals Mike, zo'n actie uithaalde en Noor ineens terughaalt, want dat was best bizar als hij later aangeeft niet verlieft te zijn.
Dan hebben we het niet alleen over 'aan het lijntje houden', maar ook over het 'spelen met andermans gevoelens'.
Dus ik vond Noor nog mild in haar reactie naar hem toe....

En die actie was natuurlijk wel goed voor de kijkcijfers

RoosOpJeHoed schreef op 13-09-2024 om 11:33:

[..]

Dat hoop ik ook voor Niels, zo'n lieverd lijkt het me. We krijgen natuurlijk niet alles mee, maar Arno was al verliefd bij het filmpje van Niels. Ook toen Niels aankwam alleen maar vlinders. Het klikte leuk, dat zag ook HJ. En dan toch besluiten dat er geen relatie inzit. Dan verwacht je denk ik teveel ofzo. Natuurlijk kun je je gevoel niet dwingen, maar dit leek me wel een gevalletje 'kan nog groeien' of 'we gaan ervoor en als het over een halfjaar alsnog strandt hebben we het iig geprobeerd'.

Misschien is juist het filmpje er de oorzaak van dat het geen relatie is geworden. Onbewust krijg je een beeld van iemand door zo'n filmpje dat niet hoeft te kloppen met de werkelijkheid. 

Daarnaast denk ik dat Arno niet bepaald een makkelijke man is, ik vond hem af en toe tegen de kandidaten (of achter hun rug) behoorlijk scherp over komen. 

Nog even terug naar de aflevering van woensdagavond, waarin Mirjam haar woonruimte liet zien...   Sjoerd vond dat het leek op een studentenkamer.
Ik vraag me nog steeds af : is dit resort eigendom van Mirjam, of is zij de manager.   Waarom woont zij zo armoedig?

Vrijevlinder schreef op 13-09-2024 om 08:50:

Ik vond Noor aan de harde kant hart kritiek geven. Misschien heeft ze helemaal gelijk, maar de manier waarop had anders gekund.

Nee joh, het werd tijd dat ze van zich af beet.

Yumi schreef op 13-09-2024 om 13:32:

[..]

Misschien is juist het filmpje er de oorzaak van dat het geen relatie is geworden. Onbewust krijg je een beeld van iemand door zo'n filmpje dat niet hoeft te kloppen met de werkelijkheid.

Daarnaast denk ik dat Arno niet bepaald een makkelijke man is, ik vond hem af en toe tegen de kandidaten (of achter hun rug) behoorlijk scherp over komen.

Hij zei inderdaad zelf dat hij misschien te graag wilde. En ik vond hem ook niet altijd sympathiek overkomen. Zo zwart/wit, alles of niets en hunkerend naar aandacht en mannen die om hem strijden. Andere momenten vond ik hem dan weer erg kwetsbaar. Maar gisteren vond ik hem naar Niels toe gewoon niet aardig. Ik denk ook niet dat die twee vrienden blijven, zoals ze aangaven.

Beterlaat2021! schreef op 13-09-2024 om 13:59:

Nog even terug naar de aflevering van woensdagavond, waarin Mirjam haar woonruimte liet zien... Sjoerd vond dat het leek op een studentenkamer.
Ik vraag me nog steeds af : is dit resort eigendom van Mirjam, of is zij de manager. Waarom woont zij zo armoedig?

Kwam niet in één van de eerste afleveringen naar voren dat zij die vier tenten had gekocht en onlangs de lodge van de buurman had overgenomen? Heb het niet meer zo scherp. Maar kan dat zij na haar scheiding haar geld in dit resort heeft gestoken en voor eigen woonruimte geen geld meer had of dit wel even prima vond zo en nu nog steeds zo woont. Het leek wel of ze daar ooit was binnengekomen met haar koffers en ze het zo heeft gelaten.

RoosOpJeHoed schreef op 13-09-2024 om 14:27:

[..]

Kwam niet in één van de eerste afleveringen naar voren dat zij die vier tenten had gekocht en onlangs de lodge van de buurman had overgenomen? Heb het niet meer zo scherp. Maar kan dat zij na haar scheiding haar geld in dit resort heeft gestoken en voor eigen woonruimte geen geld meer had of dit wel even prima vond zo en nu nog steeds zo woont. Het leek wel of ze daar ooit was binnengekomen met haar koffers en ze het zo heeft gelaten.

Dit kwam ook bij op idd.  Dat zij na haar scheiding haar exman heeft moeten uitkopen en zelf in dit kamertje kwam te zitten.  In een van de afleveringen zei ze dat ze in de toekomst graag weer in een huis wilde wonen. Het zal voor haar flink aanpoten zijn om het hoofd boven water te houden. Mss daarom ook wel de deelname...toeristen lokken naar haar lodges.

Anja toen Piet ter sprake kwam
Ontroerend vond ik dat.

Roos57 schreef op 13-09-2024 om 17:12:

Anja toen Piet ter sprake kwam
Ontroerend vond ik dat.

Het was mooi te zien dat ze met emotie sprak,  ze kwam ineens echter over, ik vond haar steeds zo in een rol van schooljuf

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.