Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Fleurtje_5
17-12-2022 om 16:08
Wat kreeg Charles een zwaar jaar. Hopelijk word 2023 een beter jaar voor hem en zijn familie.
https://www.hln.be/royalty/koning-charles-zal-harry-en-meghan-uitnodigen-voor-kroning-we-willen-niet-verzanden-in-eeuwige-discussie~a5ae7585/
Fleurtje_5
17-12-2022 om 16:31
Hamer schreef op 16-12-2022 om 16:37:
[..]
Hahahaha als je eens weet hoe sommige Engelse en Schotse koningen aan hun eind zijn gekomen, of bijvoorbeeld de broer van Edward IV die werd verdronken in een vat wijn. William II is waarschijnlijk vermoord door zijn broer. Richard III is afgeslacht door de bewaking van Henry Tudor omdat Henry geen man tot man gevecht aandurfde hoewel Richard binnen zwaardlengte van hem kwam. Henry VI is op gruwelijke wijze vermoord. Uiteraard hadden al die koningen veel meer macht dan tegenwoordig.
Edward IV werd geboren in 1442. En stierf onverwachts in 1483 op 41 jaar leeftijd.
Hij was getrouwd met een weduwe uit de lagere adel. Met haar (Elizabeth Woodwille) kreeg hij zeker tien kinderen.
Maar hij had ook nog meerdere maîtresses en zeker één onwettig kind.
Het bleek een wrede man te zijn.
Dat ligt gelukkig allemaal ver ver ver achter ons.
SophieHowl
17-12-2022 om 23:00
Diana’s broer, Charles Spencer, heeft twee dagen geleden een foto van een schilderij dat in zijn landhuis hangt, gepost op zijn Instagram-account.
Het schilderij is van koning Charles I, die Althorp heeft bezocht in 1630, en ook tijd ns zijn gevangenschap in 1647 even naar Althorp mocht. Het liep niet best af met Charles I; hij werd geëxecuteerd.
De timing van de post roept reacties op: is dit een verkapte vorm om steun voor Harry te uiten en kritiek op Charles III uit te oefenen?
Anderen vinden dit onzin en menen dat Diana’s broer altijd beide zonen van Diana zou steunen en dus geen partij voor Harry zou trekken.
SophieHowl
17-12-2022 om 23:48
Verschillende Britse bladen melden dat Harry en Meghan in een bijeenkomst vóór Charles’ kroningsplechtigheid in gesprek willen met de royals over de kwesties die ze in de documentaire aan de orde hebben gesteld.
Garry en Meghan willen excuses, in navolging van Lady Hussey, die haar excuses heeft aangeboden en in gesprek is gegaan met Ngozi Fulani, naar aanleiding van de wijze waarop ze Ngozi Fulani op racistische wijze benaderde tijdens een receptie ten paleize.
https://www.express.co.uk/news/royal/1710804/Prince-Harry-Meghan-Markle-apology-demands-King-Charles-coronation
Hamer
18-12-2022 om 02:14
Netflix heeft de Britten kwaad gemaakt en met consequenties: https://web.archive.org/web/20221217231351/https://www.telegraph.co.uk/politics/2022/12/17/rishi-sunak-take-netflix-amid-harry-meghan-accuracy-row/
Fleurtje_5
18-12-2022 om 11:14
Hamer schreef op 16-12-2022 om 01:14:
De nieuwste Taz over de eerste drie afleveringen van Netflix. Veel komt overeen met onjuistheden die Lady C ook aanhaalde. Ik zag zelf ook veel verschillen in hun uitlatingen bij Netflix tegenover hun eigen verklaring in het verlovingsrinterview en of ze wel of niet ging daten met Harry terwijl ze nog samenwoonde met Cory Vitiello. Taz heeft het overzichtelijk en inzichtelijk gemaakt:
https://youtu.be/YZoQSBfqkh4
Ik heb deze beluisterd en bekeken. Soms moest ik even terug scrollen want wat gaat Taz soms snel terwijl ik het Engels in me probeer op te nemen. En ook omdat ik soms dacht "huh zie ik dat goed?" En idd ik zag het goed, een foto van Harry met naast hem prins Louis van Luxemburg.
Gelukkig dat er mensen zoals Taz bestaan en dit 'nare gedrag' van H en M heel
duidelijk en helder doorzien en vertalen. Heel goed en héééél scherp. Dank
dat je deze video plaatste.
Even terug te komen op prins Louis van Luxemburg:
Waarschijnlijk dat Harry en Louis elkaar kennen via het leger, want prins Louis leerde daar ook zijn ex-vrouw Tessy kennen. Tessy zat vroeger ook in het leger.
Tessy leerde Louis kennen toen ze tijdens de missie in Joegoslavië verbleef en prins Louis daar de troepen inspecteerde.
Prins Louis van Luxemburg
Hamer
18-12-2022 om 11:57
Fleurtje_5 schreef op 18-12-2022 om 11:14:
Gelukkig dat er mensen zoals Taz bestaan en dit 'nare gedrag' van H en M heel
duidelijk en helder doorzien en vertalen.
Toch zie ik ook een Harry die beschadigd is door alles wat hij heeft meegemaakt: ongelukkig huwelijk van zijn ouders, verwend zijn door zijn moeder, de persaandacht (die vroeger indringender was dan tegenwoordig mag) en dan uiteraard de dood van zijn moeder en alle gevolgen daarvan. Alleen ziet hij niet dat hij daarin zelf een eigen rol speelt: als je zelf interviews geeft, de pers zoekt en nog erger: Netflix toelaten tot je leven, is dat een vrijbrief voor anderen om daar iets van te vinden.
Misschien had hij gewoon in Afrika moeten gaan wonen en ranger moeten worden.
Fleurtje_5
18-12-2022 om 14:36
Hamer schreef op 18-12-2022 om 11:57:
[..]
Toch zie ik ook een Harry die beschadigd is door alles wat hij heeft meegemaakt: ongelukkig huwelijk van zijn ouders, verwend zijn door zijn moeder, de persaandacht (die vroeger indringender was dan tegenwoordig mag) en dan uiteraard de dood van zijn moeder en alle gevolgen daarvan. Alleen ziet hij niet dat hij daarin zelf een eigen rol speelt: als je zelf interviews geeft, de pers zoekt en nog erger: Netflix toelaten tot je leven, is dat een vrijbrief voor anderen om daar iets van te vinden.
Misschien had hij gewoon in Afrika moeten gaan wonen en ranger moeten worden.
Het verdriet om zijn moeder was nooit een nare gedrag van H. Dat is gewoon heel verdrietig.
Wel vind ik dat de laatste tijd het fatale ongeluk van Diana erg vaak word
aangehaald. Wij kennen ook een fatale ongeluk, dat zelfs later plaats
vond dan het ongeluk van Diana, maar wat we liever zo min mogelijk nog
willen ophalen.
Maar dat alles is vast ook allemaal heel moeilijk geweest voor William.
Ik heb laatst foto's opgehaald van H, W en K die het heel leuk met elkaar hadden. En zolang geleden is dat niet.
En ik zag foto's van H terwijl hij militairen toesprak. "wat is hij gegroeid" heb ik gedacht. En toen had ik het niet over zijn lengte.
Hij mag zijn problemen er uit gooien, dat moet zelfs, maar wel op de plek waar hij dat het beste kan doen. Waar H nu mee bezig is, zijn familie aan de schandpaal nagelen, en dat eerst wereldwijd doet, en dan zeggen dat hij hierover in gesprek wil gaan met zijn familie en excuses wil, zonder dat zijn familie zich kon weren, dat vind ik vals.
En dat hij zijn vrouw steeds met zijn moeder vergelijkt en dit telkens maar weer herhaalt 'mijn moeder mijn moeder' dat is 'hersenspoeling' als je het mij vraagt.
Diana was ook de moeder van William. Diana zou het afschuwelijk vinden dat haar zoons nu in onmin met elkaar leven.
(terwijl H (net als M) niet eens naar zijn vader omkijkt, behalve toen hij geld nodig had)
Fleurtje_5
18-12-2022 om 14:40
SophieHowl schreef op 16-12-2022 om 13:13:
- Fleurtje_5 schreef op 16-12-2022 om 10:47:
PS. Ik las gistermiddag dat Harry iets had gezegd van; dat William niet met Kate is getrouwd vanwege liefde, maar omdat Kate in de mal paste'.
Ooooo dat vind ik zo ongekend gemeen dat H dit zegt. Wat moet dit een vernedering zijn dat Kate zo minachtend geplaatst word. En dan moet H zich beschijten dat William (voordat h ging trouwen) tegen hem zei 'leer eerst dat meisje beter kennen' vanwege het woord 'meisje'.Dat heeft Harry niet gezegd, maar geïmpliceerd.
He said he made the decision with his "heart" and hinted that other members of the British royal family have typically chosen partners "with their head."
“I think for so many people in the family, especially obviously the men, there can be a temptation or an urge to marry someone who would fit in the mold, as opposed to somebody who you are perhaps destined to be with," Harry said.
In de video van Taz heeft Taz het daar ook over. Ook Taz vond het schandalig dat H dit zo had gezegd, of noem het "geïmpliceerd". Het was zeer minachtend richting Kate waar hij altijd zo close mee was.
Hamer
18-12-2022 om 15:57
Een afzwaaiende politieman uit Toronto weerspreekt Meghan:
https://torontosun.com/news/local-news/warmington-torontos-top-cop-dismisses-meghans-smear-as-royally-exaggerated/wcm/9905553f-f706-47ef-93fd-00be72caa2d3/amp/
EnchantedDragonfly18
18-12-2022 om 16:17
Fleurtje_5 schreef op 18-12-2022 om 14:36:
[..]
Het verdriet om zijn moeder was nooit een nare gedrag van H. Dat is gewoon heel verdrietig.
Wel vind ik dat de laatste tijd het fatale ongeluk van Diana erg vaak word
aangehaald. Wij kennen ook een fatale ongeluk, dat zelfs later plaats
vond dan het ongeluk van Diana, maar wat we liever zo min mogelijk nog
willen ophalen.Maar dat alles is vast ook allemaal heel moeilijk geweest voor William.
Ik heb laatst foto's opgehaald van H, W en K die het heel leuk met elkaar hadden. En zolang geleden is dat niet.
En ik zag foto's van H terwijl hij militairen toesprak. "wat is hij gegroeid" heb ik gedacht. En toen had ik het niet over zijn lengte.
Hij mag zijn problemen er uit gooien, dat moet zelfs, maar wel op de plek waar hij dat het beste kan doen. Waar H nu mee bezig is, zijn familie aan de schandpaal nagelen, en dat eerst wereldwijd doet, en dan zeggen dat hij hierover in gesprek wil gaan met zijn familie en excuses wil, zonder dat zijn familie zich kon weren, dat vind ik vals.
En dat hij zijn vrouw steeds met zijn moeder vergelijkt en dit telkens maar weer herhaalt 'mijn moeder mijn moeder' dat is 'hersenspoeling' als je het mij vraagt.
Diana was ook de moeder van William. Diana zou het afschuwelijk vinden dat haar zoons nu in onmin met elkaar leven.
(terwijl H (net als M) niet eens naar zijn vader omkijkt, behalve toen hij geld nodig had)
Je kunt wel bij de Daily Mail gaan werken. Die schrijven ook artikelen zoals het hun uitkomt en vol aannames.
Daglichtlamp
18-12-2022 om 17:08
“I think for so many people in the family, especially obviously the men, there can be a temptation or an urge to marry someone who wouldfit in the mold, as opposed to somebody who you are perhaps destined to be with," Harry said.
Tja ik zou toch gewoon denken dat hij het hier over zijn ouders heeft.
Moxxie
18-12-2022 om 17:27
Hamer schreef op 16-12-2022 om 01:14:
De nieuwste Taz over de eerste drie afleveringen van Netflix. Veel komt overeen met onjuistheden die Lady C ook aanhaalde. Ik zag zelf ook veel verschillen in hun uitlatingen bij Netflix tegenover hun eigen verklaring in het verlovingsrinterview en of ze wel of niet ging daten met Harry terwijl ze nog samenwoonde met Cory Vitiello. Taz heeft het overzichtelijk en inzichtelijk gemaakt:
https://youtu.be/YZoQSBfqkh4
Tjongejonge, hoe hou je het vol om meer dan 50 minuten naar zo'n giftig loeder te gaan zitten kijken.
SophieHowl
18-12-2022 om 21:50
Camilla gaf een kerstlunch op 14 december en vreemd genoeg bevonden zich onder de genodigden Piers Morgan (?!) en Jeremy Clarkson.
Jeremy Clarkson schreef op 16 december een weerzinwekkend stukje:
https://www.thesun.co.uk/news/20782114/harry-meghan-netflix-series-truth/amp/
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11547817/amp/Dame-Judi-Dench-Piers-Morgan-Claudia-Winkleman-join-Camilla-star-studded-Mayfair-lunch.html
Geen idee waarom Camilla bevriend is met deze twee kwallen. Beiden zijn bijzonder anti-Meghan&Harry, dus Camilla is niet zo uit op verzoening, zouden we misschien kunnen concluderen?