Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-12-2022 om 21:57

SophieHowl schreef op 18-12-2022 om 21:50:

Camilla gaf een kerstlunch op 14 december en vreemd genoeg bevonden zich onder de genodigden Piers Morgan (?!) en Jeremy Clarkson.

Jeremy Clarkson schreef op 16 december een weerzinwekkend stukje:
https://www.thesun.co.uk/news/20782114/harry-meghan-netflix-series-truth/amp/

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11547817/amp/Dame-Judi-Dench-Piers-Morgan-Claudia-Winkleman-join-Camilla-star-studded-Mayfair-lunch.html

Geen idee waarom Camilla bevriend is met deze twee kwallen. Beiden zijn bijzonder anti-Meghan&Harry, dus Camilla is niet zo uit op verzoening, zouden we misschien kunnen concluderen?

Ik vind dat het koningshuis daar sowieso bijzondere keuzes maakt. Misschien kent ze het artikel niet of boeit het haar niet.

SophieHowl

SophieHowl

18-12-2022 om 22:12 Topicstarter

Tickel schreef op 18-12-2022 om 21:57:

[..]

Ik vind dat het koningshuis daar sowieso bijzondere keuzes maakt. Misschien kent ze het artikel niet of boeit het haar niet.

Het artikel dateert van twee dagen na de lunch. Ik heb niet bijgehouden of Jeremy Clarkson voor dit artikel al een mening  had over Harry en Meghan; ik ken hem alleen van het autoprogramma.

Piers Morgan heeft natuurlijk al heel lang een standpunt over Harry en Meghan, ook over Andrew enz. Hij is best omstreden en verre van fijnzinnig. Niet echt iemand om bij in kerstsferen te verkeren.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-12-2022 om 22:22

SophieHowl schreef op 18-12-2022 om 22:12:

[..]

Het artikel dateert van twee dagen na de lunch. Ik heb niet bijgehouden of Jeremy Clarkson voor dit artikel al een mening had over Harry en Meghan; ik ken hem alleen van het autoprogramma.

Piers Morgan heeft natuurlijk al heel lang een standpunt over Harry en Meghan, ook over Andrew enz. Hij is best omstreden en verre van fijnzinnig. Niet echt iemand om bij in kerstsferen te verkeren.

Dan is het best een bijzondere keuze. Geen idee wat Camilla beweegt om "om te gaan" met dat soort mensen. 

Tickel schreef op 18-12-2022 om 21:57:

[..]

Uitnodigingen worden altijd zes weken van tevoren verstuurd. Jeremy Clarkson komt altijd op mij over als een een hekel aan vrouwen hebbende oud wordende dronkelap, maar hij is een belangrijk tv icoon. Piers Morgan en zijn echtgenote zijn ook belangrijke tv persoonlijkheden. Geen idee of Camilla in dit geval iets te zeggen heeft over de uitnodigingen maar die was dus allang verstuurd voordat Clarkson weer een (dronken?) tirade hield. 

SophieHowl schreef op 18-12-2022 om 22:12:

[..]

Het artikel dateert van twee dagen na de lunch. Ik heb niet bijgehouden of Jeremy Clarkson voor dit artikel al een mening had over Harry en Meghan; ik ken hem alleen van het autoprogramma.

Piers Morgan heeft natuurlijk al heel lang een standpunt over Harry en Meghan, ook over Andrew enz. Hij is best omstreden en verre van fijnzinnig. Niet echt iemand om bij in kerstsferen te verkeren.

Hij heeft het niet zo op vrouwen in het algemeen geloof ik. (Clarkson dus). 

SophieHowl

SophieHowl

18-12-2022 om 22:59 Topicstarter

Hamer schreef op 18-12-2022 om 22:31:

[..]

Uitnodigingen worden altijd zes weken van tevoren verstuurd. Jeremy Clarkson komt altijd op mij over als een een hekel aan vrouwen hebbende oud wordende dronkelap, maar hij is een belangrijk tv icoon. Piers Morgan en zijn echtgenote zijn ook belangrijke tv persoonlijkheden. Geen idee of Camilla in dit geval iets te zeggen heeft over de uitnodigingen maar die was dus allang verstuurd voordat Clarkson weer een (dronken?) tirade hield.

Als ik Camilla was zou ik passen voor gezelschap als Piers Morgan en Jeremy Clarkson. Ik mag aannemen dat de gastenlijst (het was geen groot gezelschap) wordt doorgesproken met Camilla?

SophieHowl schreef op 18-12-2022 om 22:59:

[..]

Als ik Camilla was zou ik passen voor gezelschap als Piers Morgan en Jeremy Clarkson. Ik mag aannemen dat de gastenlijst (het was geen groot gezelschap) wordt doorgesproken met Camilla?

Geen idee of dit werk of privé was. Ik heb die receptie gemist in het nieuws. 

SophieHowl

SophieHowl

19-12-2022 om 06:16 Topicstarter

Hamer schreef op 18-12-2022 om 23:05:

[..]

Geen idee of dit werk of privé was. Ik heb die receptie gemist in het nieuws.

Het was een privé aangelegenheid.

SophieHowl

SophieHowl

19-12-2022 om 06:32 Topicstarter

Hamer schreef op 18-12-2022 om 22:31:

[..]

Charles is bevriend met Alan Titchmarsh, ook een (ex- inmiddels) tv-persoonlijkheid maar daar valt geen kritiek op uit te oefenen.  
Als ik nu kijk naar enkele andere genodigden van Camilla; Dame Maggie Smith en Dame Judi Dench, dan zie ik één overeenkomst met Piers en Jeremy (ok, toegegeven; ik kan die twee mannen niet lijden en de dames wel): ze zijn allemaal goed van de tongriem gesneden, dus gezamenlijk een gezelschap waar snedige conversatie waarschijnlijk bijdraagt aan de gezelligheid.

Privé vindt ik het op z’n zachts gezegd onhandig, in ieder geval opmerkelijk maar ook totaal ongepast van Camilla om met Piers en Jeremy af te spreken, gezien de kritiek en de wijze waarop deze heren familieleden van Charles wegzetten, maar ook andere mensen in hun programma’s/artikelen.

ik heb alle afleveringen gezien. Tja, wat is waar en niet waar? Het is de waarheid waar zij in geloven en/ of willen uitdragen.
Er zal een kern van waarheid in zitten en er wat aangedikt zijn.

Ik zou, denk ik, ook liever privé in LA willen wonen dan omringt met pers in het openbaar leven. H is ongetwijfeld een man met een trauma.  Wie zou dat niet hebben na een leven in een gouden kooi omringt door fotograven? Zijn moeder op jonge leeftijd overleden. Zij had ook een haat-liefde verhouding met de paparazzi..

Rondom de tabloids zijn natuurlijk ook vele schandalen. Waaronder grote afluisterschandalen. Ze doen nu wel alsof ze onschuldig zijn. Er zijn mensen die zich structureel niet positief uitlaten op hen. 

H heeft het gevoel dat zijn vrouw in de media kapot gemaakt wordt. Waarom zou je iemand waarvan je houd daaraan bloot willen stellen? Je wilt toch altijd het beste voor je gezin? 
Een masker ophouden is geen leven. 

Het zou mij niets verbazen als de Royal Family het inderdaad lastig vond dat M & H populair waren. 

Op dit moment zie ik 2 mensen die van elkaar houden, van hun kinderen houden, maar ook balen van de manier waarop gelopen is.  Waarom zou je geen leven kunnen hebben buiten het land en deels je verantwoordelijkheid nemen voor het Gemene Best?

Onze royals hebben toch ook vrij anoniem in Londen en Brussel gewoond? En vervullen hun taak nu toch ook? 

De manier waarop H & M dit naar buiten brengen is wellicht niet handig. Als je zegt we willen ons leven leiden buiten de pers en je doet mee aan een Netflix documentaire. Dat voelt onlogisch.  Maar zij willen blijkbaar hun verhaal vertellen. Ze zijn niet er erg tevreden over het interview met een Oprah en willen en er nu zelf de regie over hebben. Is het handig? Ik twijfel. Ik vond het minder schokkend dan men deed voorkomen.

SophieHowl schreef op 19-12-2022 om 06:32:

[..]

Charles is bevriend met Alan Titchmarsh, ook een (ex- inmiddels) tv-persoonlijkheid maar daar valt geen kritiek op uit te oefenen.
Als ik nu kijk naar enkele andere genodigden van Camilla; Dame Maggie Smith en Dame Judi Dench, dan zie ik één overeenkomst met Piers en Jeremy (ok, toegegeven; ik kan die twee mannen niet lijden en de dames wel): ze zijn allemaal goed van de tongriem gesneden, dus gezamenlijk een gezelschap waar snedige conversatie waarschijnlijk bijdraagt aan de gezelligheid.

Privé vindt ik het op z’n zachts gezegd onhandig, in ieder geval opmerkelijk maar ook totaal ongepast van Camilla om met Piers en Jeremy af te spreken, gezien de kritiek en de wijze waarop deze heren familieleden van Charles wegzetten, maar ook andere mensen in hun programma’s/artikelen.

Het maakt kwetsbaar, ben ik met je eens.

(Anders dan jij kan ik Piers trouwens wel aanzien al kan hij nogal drammerig zijn). 

Loezzie schreef op 19-12-2022 om 07:15:

ik heb alle afleveringen gezien. Tja, wat is waar en niet waar? Het is de waarheid waar zij in geloven en/ of willen uitdragen.
Er zal een kern van waarheid in zitten en er wat aangedikt zijn.

Ik zou, denk ik, ook liever privé in LA willen wonen dan omringt met pers in het openbaar leven. H is ongetwijfeld een man met een trauma. Wie zou dat niet hebben na een leven in een gouden kooi omringt door fotograven? Zijn moeder op jonge leeftijd overleden. Zij had ook een haat-liefde verhouding met de paparazzi..

Rondom de tabloids zijn natuurlijk ook vele schandalen. Waaronder grote afluisterschandalen. Ze doen nu wel alsof ze onschuldig zijn. Er zijn mensen die zich structureel niet positief uitlaten op hen.

H heeft het gevoel dat zijn vrouw in de media kapot gemaakt wordt. Waarom zou je iemand waarvan je houd daaraan bloot willen stellen? Je wilt toch altijd het beste voor je gezin?
Een masker ophouden is geen leven.

Het zou mij niets verbazen als de Royal Family het inderdaad lastig vond dat M & H populair waren.

Op dit moment zie ik 2 mensen die van elkaar houden, van hun kinderen houden, maar ook balen van de manier waarop gelopen is. Waarom zou je geen leven kunnen hebben buiten het land en deels je verantwoordelijkheid nemen voor het Gemene Best?

Onze royals hebben toch ook vrij anoniem in Londen en Brussel gewoond? En vervullen hun taak nu toch ook?

De manier waarop H & M dit naar buiten brengen is wellicht niet handig. Als je zegt we willen ons leven leiden buiten de pers en je doet mee aan een Netflix documentaire. Dat voelt onlogisch. Maar zij willen blijkbaar hun verhaal vertellen. Ze zijn niet er erg tevreden over het interview met een Oprah en willen en er nu zelf de regie over hebben. Is het handig? Ik twijfel. Ik vond het minder schokkend dan men deed voorkomen.

Dat was zeker het allerbeste voor H geweest. Maar het zijn wel H en M die zelf telkens de schijnwerpers opzoeken. Toen ze er pas woonden las ik een artikel waarin stond dat H een interview (voor 1 miljoen) overwoog. Maar in dat artikel stond ook dat M ook binnenshuis het liefste camera's wou voor een soort reality tv. Toen vielen me wel de schoenen uit van verbazing.

Op dit moment zie ik vooral een stapelverliefde H die veel water bij de wijn doet. En zeker is hij dol op zijn kinderen. En voor M is H een gouden gans. Die gouden gans zal niet snel los gelaten worden.

Op dit moment zie ik ook in de UK een leuk paar met een leuk jong gezin. Een jong stel dat het zeer moeilijk gemaakt word door H en M hoogstpersoonlijk.

Niemand heeft het verdiend om publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden voor eigen gewin van H en M, zodat ze zelf vooral zo goed uit de verf komen in een Netflixdocu.

Tickel schreef op 18-12-2022 om 16:17:

[..]

Je kunt wel bij de Daily Mail gaan werken. Die schrijven ook artikelen zoals het hun uitkomt en vol aannames.

Dat is precies wat H en M doen. Precies dat.

Tickel schreef op 18-12-2022 om 16:17:

[..]

Je kunt wel bij de Daily Mail gaan werken. Die schrijven ook artikelen zoals het hun uitkomt en vol aannames.

ps. Bovenstaande schreef je onder dit bericht:

https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/harry-en-meghan-vervolg-deel-7/?post=7580857#7580857

Kun je mij vertellen wat ik hier schrijf op een manier zoals "het mij uitkomt en vol aannamens"?

Mijn bericht:

Het verdriet om zijn moeder was nooit een nare gedrag van H. Dat is gewoon heel verdrietig.

Wel vind ik dat de laatste tijd het fatale ongeluk van Diana erg vaak word
aangehaald. Wij kennen ook een fatale ongeluk, dat zelfs later plaats
vond dan het ongeluk van Diana, maar wat we liever zo min mogelijk nog
willen ophalen.

Maar dat alles is vast ook allemaal heel moeilijk geweest voor William.
Ik heb laatst foto's opgehaald van H, W en K die het heel leuk met elkaar hadden. En zolang geleden is dat niet.

En ik zag foto's van H terwijl hij militairen toesprak. "wat is hij
gegroeid" heb ik gedacht. En toen had ik het niet over zijn lengte.

Hij mag zijn problemen er uit gooien, dat moet zelfs, maar wel op de
plek waar hij dat het beste kan doen.
Waar H nu mee bezig is, zijn
familie aan de schandpaal nagelen, en dat eerst wereldwijd doet, en dan
zeggen dat hij hierover in gesprek wil gaan met zijn familie en excuses
wil, zonder dat zijn familie zich kon weren, dat vind ik vals.

En dat hij zijn vrouw steeds met zijn moeder vergelijkt
en dit
telkens maar weer herhaalt 'mijn moeder mijn moeder' dat is
'hersenspoeling' als je het mij vraagt.

Diana was ook de moeder van William. Diana zou het afschuwelijk vinden dat haar zoons nu in onmin met elkaar leven.

(terwijl H (net als M) niet eens naar zijn vader omkijkt, behalve toen hij geld nodig had)

Moxxie schreef op 18-12-2022 om 17:27:

[..]

Tjongejonge, hoe hou je het vol om meer dan 50 minuten naar zo'n giftig loeder te gaan zitten kijken.

Ai, Dus je hebt de video niet of niet helemaal bekeken, maar noemt haar wel 'een giftig loeder' omdat ze de tegenstrijdigheden aankaart?

Hier worden forummers, die zulke woorden nog nooit gebruikt hebben, en ook nooit zullen gebruiken, omschreven als 'haters'. Maar men heeft blijkbaar geen enkel probleem als een jong gezin of iemand anders van het koningshuis word 'afgemaakt', dat het hele UK-alfabet door elkaar word gegooit, maar hohoho zeg geen scheve letter over H en M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.