Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Meghan-Markle-Queen-Elizabeth-II-Pictures.jpg

meghan%20markle%20queen%20elizabeth.jpg?itok=mSSBvugh&offsetX=0&offsetY=47&cropWidth=2000&cropHeight=1125&width=2048&height=1152&impolicy=dynamic

Alleen Meghan kon de queen aan het schaterlachen krijgen of was het de meneer naast Meghan?

SophieHowl schreef op 11-12-2022 om 16:20:

Wat ik vooral niet begrijp is dat ze (al dan niet niet demonstratief) geen afstand doen van hun titels als hertog en hertogin van Sussex, of deze wens te kennen geven aan het Britse koningshuis.
Maar integendeel, ze gebruiken deze titels juist, omdat ze deuren openen?

Op deze vraag reageer ik nog even met dit artikel dat ik zonet tegenkwam:

https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/news/artikel/5031481/meghan-markle-niets-houdt-ons-wettelijk-tegen 22 februari 2020

SophieHowl

SophieHowl

16-12-2022 om 15:27 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 16-12-2022 om 14:43:

[..]

Dank voor de info. Het waren dus de dochters van een oom van queen Elisabeth. Ik heb even het een en ander opgezocht:

The Crown staat nou niet echt bekend om het ware verhaal. Toch? In the crown werd een poosje geleden ook iets 'gesuggereerd' waarbij ik dacht 'mag dit zomaar?'

Enfin. Terug naar 'het zwijgen' van het koninklijk huis mbt de nichten van de queen:

De koningin-moeder werd geboren op 4 aug. 1900 als negende van de tien kinderen,
en overleed op 30 maart 2002.

Nerissa werd geboren op 18 februari 1919 en overleed op 22 januari 1986

Katherine werd geboren op 4 juli 1926 en overleed op 23 februari 2014

Queen Elisabeth is geboren op 21 april 1926 en overleed op 8 september 2022

Prinses Margaret werd geboren op 21 augustus 1930 en overleed op 9 februari 2002.

Toen Nerissa werd geboren was de koningin-moeder 19 jaar. Het waren de dochters van haar oudere broer. Die broer was geboren op 1 april 1886 en overleed op 7 februari 1930 aan longontsteking. Hij heeft zijn dochters dus NIET in een instelling geplaatst. Hij had vijf dochters. De oudste dochter stierf op een leeftijd van 11 maanden. Zijn weduwe overleed op 19 juli 1966 op 76 jarige leeftijd. In 1963 werden Nerissa en Katherine als overleden opgegeven. Op dat moment in 1963 was de moeder van de meisjes 73 jaar. Dat gaat vast niet gebeuren als de moeder dat zelf niet had gewild.

Koningin-Moeders eigen dochters, Elisabeth en Margaret, bestonden niet eens toen nicht Nerissa was geboren. Toen nicht Katherine werd geboren was Elisabeth net een paar weken oud.

Het waren de dochters van een oom van queen Elisabeth. Ik las dat beide meisjes ernstig verstandelijk gehandicapt waren. Heb jij contact met al je nichten of neven? Ook als ze je niet zouden kennen? Ook als hun vader en/of moeder dat liever niet zouden willen?

Kunnen we dit het huidige Britse koningshuis kwalijk blijven nemen?

Het zijn andere tijden. Nu spreken William, Catherine, Harry en Meghan over geestelijke gezondheid en zijn open over hoe het met hen of (Catherine’s broer)  gaat. Dat zouden royals vroeger nooit doen. Máxima is ook open geweest over haar zus Inèz. 

De koningin-moeder was gelijk zwanger met haar schoonzus in 1925/1926, dus dat er een kindje werd geboren met een beperking, zal ze ongetwijfeld hebben geweten.

Uiteraard kun je dit het huidige koningshuis niet kwalijk nemen.

SophieHowl schreef op 16-12-2022 om 15:27:

[..]

Het zijn andere tijden. Nu spreken William, Catherine, Harry en Meghan over geestelijke gezondheid en zijn open over hoe het met hen of (Catherine’s broer) gaat. Dat zouden royals vroeger nooit doen. Máxima is ook open geweest over haar zus Inèz.

De koningin-moeder was gelijk zwanger met haar schoonzus in 1925/1926, dus dat er een kindje werd geboren met een beperking, zal ze ongetwijfeld hebben geweten.

Hahahaha als je eens weet hoe sommige Engelse en Schotse koningen aan hun eind zijn gekomen, of bijvoorbeeld de broer van Edward IV die werd verdronken in een vat wijn. William II is waarschijnlijk vermoord door zijn broer. Richard III is afgeslacht door de bewaking van Henry Tudor omdat Henry geen man tot man gevecht aandurfde hoewel Richard binnen zwaardlengte van hem kwam. Henry VI is op gruwelijke wijze vermoord. Uiteraard hadden al die koningen veel meer macht dan tegenwoordig. 

SophieHowl schreef op 16-12-2022 om 15:27:

[..]

Het zijn andere tijden. Nu spreken William, Catherine, Harry en Meghan over geestelijke gezondheid en zijn open over hoe het met hen of (Catherine’s broer) gaat. Dat zouden royals vroeger nooit doen. Máxima is ook open geweest over haar zus Inèz.

Inderdaad, Heads Together was er ook voor mensen met geestelijke problemen. Dat deden W, H en K goed.

Maar sinds H en M met Netflix een contract is aangegaan worden er dingen genoemd die ze zelf ook beter hadden kunnen doen. Kijk eens naar Meghan, toen de wereld van Jessica Mulroney instortte en negatieve gedachten kreeg, een vriendin nodig had, nam M haar telefoon niet meer op. En het contact met zus Samantha. M laat haar zus (die in een rolstoel zit met MS) ook links liggen. Als ik het mag geloven had M. geen contact meer met haar familie sinds ze door brak met een rol in Suits.

Ninaki P: Er is een Meghan Voor Haar Bekendheid en een Meghan Na Haar Bekendheid.”

Ninaki P schreef. “We waren als zussen, maar sinds ze bekend is herken ik haar niet meer terug.

SophieHowl

SophieHowl

16-12-2022 om 17:08 Topicstarter

Hamer schreef op 16-12-2022 om 16:37:

[..]

Hahahaha als je eens weet hoe sommige Engelse en Schotse koningen aan hun eind zijn gekomen, of bijvoorbeeld de broer van Edward IV die werd verdronken in een vat wijn. William II is waarschijnlijk vermoord door zijn broer. Richard III is afgeslacht door de bewaking van Henry Tudor omdat Henry geen man tot man gevecht aandurfde hoewel Richard binnen zwaardlengte van hem kwam. Henry VI is op gruwelijke wijze vermoord. Uiteraard hadden al die koningen veel meer macht dan tegenwoordig.

Shakespeare heeft er mooie koningsdrama’s over geschreven 

The Behavior Panel heeft de eerste aflevering geanalyseerd:

https://youtu.be/v8GrUUcGTXw

SophieHowl

SophieHowl

17-12-2022 om 14:17 Topicstarter

De kerstkaart van Harry en Meghan (die overigens het woord “Kerstmis” niet gebruiken).

65678605-11548691-image-a-95_1671265510792.jpg

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-12-2022 om 14:27

SophieHowl schreef op 17-12-2022 om 14:17:

De kerstkaart van Harry en Meghan (die overigens het woord “Kerstmis” niet gebruiken).

65678605-11548691-image-a-95_1671265510792.jpg

Happy holidays wordt veel gebruikt in de US en omvat alle feestdagen in deze tijd van het jaar. Sommige vieren geen kerst, christmas gebruiken is daar heel specifiek voor mensen die wel kerst vieren.

SophieHowl

SophieHowl

17-12-2022 om 14:42 Topicstarter

Tickel schreef op 17-12-2022 om 14:27:

[..]

Happy holidays wordt veel gebruikt in de US en omvat alle feestdagen in deze tijd van het jaar. Sommige vieren geen kerst, christmas gebruiken is daar heel specifiek voor mensen die wel kerst vieren.

Precies, geen probleem. Het is natuurlijk een kaart die bedoeld is voor alle werknemers, relaties, en voor hun volgers op social media. Happy Holidays gebruikten ze in 2021, Merry Christmas in 2020 en 2019.

SophieHowl

SophieHowl

17-12-2022 om 14:58 Topicstarter

De Express vindt dat voornamelijk Meghan’s vrienden het woord voerden in de documentaire, en dat Harry’s vrienden schitterden door afwezigheid. Slechts een schoolvriend van Eton, Nicky Scott, verhaalde hoe het was voor Harry om zijn moeder te verliezen en polovriend Nacho Figueras, vertelde dat Harry altijd al liever een eenvoudiger leven wilde leiden, weg van het paleis.
De Express vindt de afwezigheid van Harry’s vrienden een teken dat Harry geïsoleerd is, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat Britse vrienden, zeker degenen die werkzaam zijn bij de strijdkrachten, zich niet graag in het openbaar uitspreken.

https://www.express.co.uk/news/royal/1710555/Prince-Harry-Netflix-documentary-series-friends-Meghan-Markle-latest-reaction/amp

SophieHowl schreef op 17-12-2022 om 14:58:

De Express vindt dat voornamelijk Meghan’s vrienden het woord voerden in de documentaire, en dat Harry’s vrienden schitterden door afwezigheid. Slechts een schoolvriend van Eton, Nicky Scott, verhaalde hoe het was voor Harry om zijn moeder te verliezen en polovriend Nacho Figueras, vertelde dat Harry altijd al liever een eenvoudiger leven wilde leiden, weg van het paleis.
De Express vindt de afwezigheid van Harry’s vrienden een teken dat Harry geïsoleerd is, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat Britse vrienden, zeker degenen die werkzaam zijn bij de strijdkrachten, zich niet graag in het openbaar uitspreken.

https://www.express.co.uk/news/royal/1710555/Prince-Harry-Netflix-documentary-series-friends-Meghan-Markle-latest-reaction/amp

Die vrienden zijn zo langzamerhand het leger uit gezien hun leeftijd, tenzij er mensen bij zijn die doorgroeien naar het hogere kader.

Ik denk dat de Britten het niet chique vinden om mee te werken aan een programma van Netflix. 

SophieHowl schreef op 17-12-2022 om 14:58:

Volgens mij is dat een van de weinige vrienden van Harry waar H en M nog contact mee hebben.

Nacho-Figueras-Quotes-About-Meghan-Markle-Prince-Harry.jpg

Foto: Image Source: Getty / Chris Jackson

Harry's Britse vrienden zijn misschien ook bevriend met William of kennen zijn vader goed. Dan gaan ze niet mee in deze netflix docu die hun koningshuis moet schaden. Zelf zou ik dat ook niet doen als men de ouders of grootouders van mijn vriendin (waar ik als kind veel kwam) publiekelijk zou willen schaden.

De enige vriendin van H die onlangs een woordje voor H deed, was de 12 jaar oudere Catherine Ommanney (50). Ze was trots op Harry dat hij de moed had om te vertrekken'. Maar vandaag las ik dat H. het allemaal wel mist.
Ik denk dat Catherine Ommanney misschien nog graag wou laten weten dat zij een ex van Harry is.

Hamer schreef op 17-12-2022 om 15:26:

[..]

Die vrienden zijn zo langzamerhand het leger uit gezien hun leeftijd, tenzij er mensen bij zijn die doorgroeien naar het hogere kader.

Ik denk dat de Britten het niet chique vinden om mee te werken aan een programma van Netflix.

Dit las ik zonet:

.........
"Ik mis de familiebijeenkomsten, als we allemaal samen waren onder één
dak. Dat mis ik", aldus Harry. "Deel uitmaken van het instituut betekent
dat ik in het Verenigd Koninkrijk was, ik mis het VK. Ik mis mijn
vrienden", vervolgt hij. De 38-jarige Harry zegt dat hij 'in het proces'
ook een paar vrienden verloren is
.
........

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/royalty/artikel/5353501/sinds-verhuizing-mist-harry-familiebijeenkomsten-en-vk-het 
15 december 2022

Harry is stapelverliefd op Meghan, maar ik denk dat hij géén relatie verder was aangegaan met M als hij dit (zijn vertrek uit de familie, zijn vaderland) vooraf had kunnen voorspellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.