Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rondstruiner schreef op 11-01-2023 om 15:03:

[..]

Waarom vind jij het nodig om te mierenneuken over een detail over het soort boom notabene in een verhaal over een verdrietige miskraam? Misschien hebben ze de verkeerde boomsoort in hun hoofd. Misschien hebben ze bewust een andere boomsoort gekozen ivm herkenbaarheid, aangezien er zo veel gekken rondlopen. Weet jij veel.

Ik sla aan op juridische zaken en op wetgeving. Daarnaast had Lady C het er gisteren over. Voorts is het één van talloze dingen die niet kloppen (maar maakt de specifieke boomsoort mij niet zoveel uit, anders dan dat een mooie boom is). Zoals reeds geschreven, heeft dat invloed op het geheel van hun geloofwaardigheid.
En voor je het je afvraagt, ook ik heb een miskraam gehad. 

HVW23 schreef op 11-01-2023 om 11:22:

[..]

Je hebt een berichtje!

Jij ook! 

Heeft er al iemand daadwerkelijk de moeite genomen om het boek in zijn geheel te lezen in plaats van alleen maar de roddelpers hier te herhalen?

Daglichtlamp schreef op 11-01-2023 om 16:47:

Heeft er al iemand daadwerkelijk de moeite genomen om het boek in zijn geheel te lezen in plaats van alleen maar de roddelpers hier te herhalen?

Nee, ga ik ook niet doen, heb een poging gedaan maar ik vind het dermate pathetisch geschreven dat dat niet lukt. Wat overigens meer aan de schrijver ligt dan aan Harry, die heeft alleen zijn verhaal gedaan. 

Wel kan ik terugzoeken voor de context en of zaken ook echt zo in het boek staan als her en der beweerd wordt. 

Nog niet maar staat op de planning

SophieHowl

SophieHowl

11-01-2023 om 17:40 Topicstarter

Boek moet vanavond worden bezorgd.

Hamer schreef op 11-01-2023 om 15:37:

[..]

Ik sla aan op juridische zaken en op wetgeving. Daarnaast had Lady C het er gisteren over. Voorts is het één van talloze dingen die niet kloppen (maar maakt de specifieke boomsoort mij niet zoveel uit, anders dan dat een mooie boom is). Zoals reeds geschreven, heeft dat invloed op het geheel van hun geloofwaardigheid.
En voor je het je afvraagt, ook ik heb een miskraam gehad.

Juridische zaken en wetgeving, serieus? Dit is een ordinair roddeltopic, niets meer en niets minder. En die "Lady C" is een ordinaire roddeltante. 

SophieHowl

SophieHowl

11-01-2023 om 18:23 Topicstarter

Harry geeft toe dat hij soms gaten in zijn geheugen had (Na kritiek op feitelijke onjuistheden in zijn boek), maar dat het daarom niet minder waar.
He explained: "Whatever the cause, my memory is my memory, it does what it does, gathers and curates as it sees fit, and there's just as much truth in what I remember and how I remember it as there is in so-called objective facts.”

https://www.express.co.uk/news/royal/1719977/Prince-Harry-memory-book-claim-debunk-fact-check-Spare

Rondstruiner schreef op 11-01-2023 om 18:14:

[..]

Juridische zaken en wetgeving, serieus? Dit is een ordinair roddeltopic, niets meer en niets minder. En die "Lady C" is een ordinaire roddeltante.

Ik reageerde anders op jouw stuk over de regelgeving omtrent het omgaan met foetale resten en ik lees ook regelmatig de rechtbankstukken als Harry of Meghan een zaak heeft lopen.

Jij mag Lady C een roddeltante vinden, voor mij is ze de best in de Britse adel ingevoerde schrijver die niet alleen het eerst een boek wist te schrijven waarin ze de huwelijksproblemen tussen Charles en Diana opnam, maar ze was ook het eerst met een boek over Harry en Meghan. Ze had uit adellijke kringen al gehoord hoe onbeleefd Meghan zich gedroeg. Bovendien kent zij William en Harry persoonlijk (en de andere leden van de koninklijke familie ook), die speelden namelijk vroeger met haar kinderen. 

SophieHowl schreef op 11-01-2023 om 18:23:

Harry geeft toe dat hij soms gaten in zijn geheugen had (Na kritiek op feitelijke onjuistheden in zijn boek), maar dat het daarom niet minder waar.
He explained: "Whatever the cause, my memory is my memory, it does what it does, gathers and curates as it sees fit, and there's just as much truth in what I remember and how I remember it as there is in so-called objective facts.”

https://www.express.co.uk/news/royal/1719977/Prince-Harry-memory-book-claim-debunk-fact-check-Spare

Ja dat is wel duidelijk. Hij heeft zich inderdaad vergist in simpele dingen als cadeaus (spelcomputer die nog niet was uitgebracht).
Er staan ook vreemdere dingen in het boek die medisch gezien niet worden toegepast, zoals het geven van een ruggenprik in combinatie met een onder water bevalling. 

Hebben ze geen fact checkers bij de uitgeverij? 

SophieHowl

SophieHowl

11-01-2023 om 19:51 Topicstarter

Hamer schreef op 11-01-2023 om 19:15:

[..]

Ja dat is wel duidelijk. Hij heeft zich inderdaad vergist in simpele dingen als cadeaus (spelcomputer die nog niet was uitgebracht).
Er staan ook vreemdere dingen in het boek die medisch gezien niet worden toegepast, zoals het geven van een ruggenprik in combinatie met een onder water bevalling.

Hebben ze geen fact checkers bij de uitgeverij?

Dat vraag ik me ook af maar wie weet had Harry geen behoefte aan correcties? Hij vindt dit zijn verhaal, ongeacht de juistheid van sommige feiten.

SophieHowl schreef op 11-01-2023 om 19:51:

[..]

Dat vraag ik me ook af maar wie weet had Harry geen behoefte aan correcties? Hij vindt dit zijn verhaal, ongeacht de juistheid van sommige feiten.

Goed dat hij dat zelf toegeeft.

SophieHowl schreef op 11-01-2023 om 18:23:

Volkomen normaal statement. 😭

Hamer schreef op 11-01-2023 om 19:11:

[..]

Ik reageerde anders op jouw stuk over de regelgeving omtrent het omgaan met foetale resten en ik lees ook regelmatig de rechtbankstukken als Harry of Meghan een zaak heeft lopen.

Jij mag Lady C een roddeltante vinden, voor mij is ze de best in de Britse adel ingevoerde schrijver die niet alleen het eerst een boek wist te schrijven waarin ze de huwelijksproblemen tussen Charles en Diana opnam, maar ze was ook het eerst met een boek over Harry en Meghan. Ze had uit adellijke kringen al gehoord hoe onbeleefd Meghan zich gedroeg. Bovendien kent zij William en Harry persoonlijk (en de andere leden van de koninklijke familie ook), die speelden namelijk vroeger met haar kinderen.

Precies, ordinaire roddeltante dus die misbruik maakt van haar positie. Echt ongehoord, dat zij de persoonlijke problemen van het Engelse koningshuis in de openheid gooit.

Hamer schreef op 11-01-2023 om 19:11:

[..]

Dat geloof ik meteen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.