Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Rondstruiner
11-01-2023 om 08:24
HVW23 schreef op 11-01-2023 om 07:44:
[..]
Nou en of dat zo is. Maar ga het anders medisch personeel in zieknhhuizen in Californië even uitleggen.Ga jij mij de les lezen over miskramen en zeggen dat ik dat belachelijk maak? Ik zou zeggen: ga jezelf lekker schamen en het rioolboekje van Harry lezen.
In California wordt de geboorte en dood van een foetus tot 20 weken niet geregistreerd. Het kan dus heel goed dat een moeder de foetus meekrijgt en zelf begraaft. Dat dat officieel niet mag wil niet zeggen dat het niet gebeurt natuurlijk, veel ouders hebben die behoefte.
Dat jij hier zonder enig bewijs heel stellig beweert dat dit een leugen is, is volslagen idioot. Je kent die mensen helemaal niet.
Jij hebt je notabene alleen maar op Viafora aangemeld om je venijn en haat voor mensen die je niet kent en waar je niets mee te maken hebt te uiten dit topic, omdat het bashen op het Vivaforum intussen verboden is. Get a life.
Rondstruiner
11-01-2023 om 08:33
Hamer schreef op 11-01-2023 om 07:59:
[..]
Lady C zegt dat dit in Californië niet mag buiten een officiële begraafplaats en dat de banyan boom (om de foetus bij te begraven) alleen in Florida groeit.
Het lijkt erop dat ze gelijk heeft: https://casetext.com/statute/california-codes/california-health-and-safety-code/division-7-dead-bodies/part-1-general-provisions/chapter-2-general-provisions/section-70543-disposal-of-fetus-of-less-than-20-weeks
"The Moreton Bay Fig tree is a large Ficus macrophylla (commonly known as the Moreton Bay fig or Australian banyan).There are several monumental Moreton Bay fig trees in Los Angeles County"
Er zullen vast dingen in dat boek staan die niet kloppen of een heel eenzijdig verhaal vertellen, dat zal voor iedere autobiografie gelden. Maar wat jullie hier doen, en wat die YouTubers met hun sneue obsessieve filmpjes over dit stel doen is niet normaal.
Hamer
11-01-2023 om 09:05
Rondstruiner schreef op 11-01-2023 om 08:33:
[..]
"The Moreton Bay Fig tree is a large Ficus macrophylla (commonly known as the Moreton Bay fig or Australian banyan).There are several monumental Moreton Bay fig trees in Los Angeles County"
Er zullen vast dingen in dat boek staan die niet kloppen of een heel eenzijdig verhaal vertellen
En jij hebt geen waardering dat we de wetgeving erbij pakken, aangezien het jouw stelling was dat iets dat in Nederland gold, daar ook wel zou gelden. Dat is dus niet zo. Het mag niet.
Er zijn inderdaad enkele monumentale banyans op bekende punten maar niet in het wild. Dat maakt het lastiger. Zoals ik al schreef, ze spreken zichzelf tegen en dat maakt dat het verhaal dat ze willen vertellen niet geloofwaardiger. Als dan dit soort details ook niet kloppen doet dat opnieuw afbreuk aan dat verhaal.
Ik zie ook heus een Harry die zwaar lijdt en ik snap dat de familie zich zorgen om hem maakt. Op dat punt trek ik zijn verhaal zeker niet in twijfel.
Siobo
11-01-2023 om 09:13
“Maar wat jullie hier doen, en wat die YouTubers met hun sneue obsessieve filmpjes over dit stel doen is niet normaal.”
Zo vreselijk met je eens en ook met eerdere berichten. Ziekelijk is het.
SophieHowl
11-01-2023 om 09:49
Groot-Brittannië kent een historie van conflicten tussen William en “Harold”; zoals het Tapijt van Bayeux verhaalt.
Iemand werd geïnspireerd en heeft bovenstaande afbeelding gemaakt
HVW23
11-01-2023 om 10:13
Hamer schreef op 11-01-2023 om 09:05:
[..]
En jij hebt geen waardering dat we de wetgeving erbij pakken, aangezien het jouw stelling was dat iets dat in Nederland gold, daar ook wel zou gelden. Dat is dus niet zo. Het mag niet.
Er zijn inderdaad enkele monumentale banyans op bekende punten maar niet in het wild. Dat maakt het lastiger. Zoals ik al schreef, ze spreken zichzelf tegen en dat maakt dat het verhaal dat ze willen vertellen niet geloofwaardiger. Als dan dit soort details ook niet kloppen doet dat opnieuw afbreuk aan dat verhaal.
Ik zie ook heus een Harry die zwaar lijdt en ik snap dat de familie zich zorgen om hem maakt. Op dat punt trek ik zijn verhaal zeker niet in twijfel.
Ik snap nog dat hij en de schrijver bepaalde zaken aandikt. Als je anderen daarmee niet schaadt, niet mijn smaak maar het zij zo. Maar met dergelijke verhalen impliceer je dat het ziekenhuis of medewerkers in het ziekenhuis zich niet aan regels heeft/hebben gehouden.
Fleurtje_5
11-01-2023 om 10:52
SophieHowl schreef op 10-01-2023 om 23:05:
Blijkbaar schrijft Harry in zijn boek dat hij is geboren om zijn oudere broer/de erfgenaam in geval van nood te kunnen voorzien van een bloedtransfusie, een nier of beenmerg.
Letterlijk een reserve dus.
Harry’s ouders en grootouders noemden W&H ook geregeld “heir” en “spare”. Dat is natuurlijk wel een kwalijke zaak en zal behoorlijk impact op hem hebben gehad.
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11619353/Prince-Harry-says-born-case-William-needed-organ-donation.html
Ik heb niet voldoende medische kennis, maar het is toch van de bloedgroep afhankelijk of een familielid geschikt is als donor? Dat kun je als ouders dus nooit van tevoren weten. Dus lijkt me dit zwaar overtrokken.
Er is een creepy-speelfilm. Titel:
Die purpurnen Flüsse (Originaltitel: Les Rivières pourpres)
Een politieserie, maar in deze aflevering ging het om het bloed van de jongste broer.
Het is een Franstalige crimi: Een dakloze jongen gaf zich uit voor de verloren zoon van de rijke familie. Hij verbrande zijn vingertoppen zodat er geen vingerafdrukken genomen konden worden. Maar de familie, bij wie hij wou gaan wonen als de teruggekeerde geliefde zoon, had een zeldzame bloedziekte. Alleen hun corrupte arts wist dit. De familie woonde op een kasteel, hun jongste zoon/broer was al jarenlang 'vermist', maar in de kelder hielden zij hun jongste kind/broer in diepe slaap gevangen en tapten zijn bloed.
De jongen die zich had gemeld als hun verloren zoon kreeg elke dag een pilletje onder de noemer vitaminen om aan te sterken. Maar daarmee werd stiekem zijn bloed aangepast aan hun eigen bloed/behoeftes, en gelukkig werd hij net op tijd gered door de politie en zijn moeder. Anders was ook hij in die kelder, onder een glazen koepel, beland.
Bbbrrrr enge film.
Fleurtje_5
11-01-2023 om 10:55
SophieHowl schreef op 11-01-2023 om 01:03:
Harry neemt het niet zo nauw met de data in zijn boek.
Hij beschrijft hoe hij op Eton een telefoontje kreeg waarin het overlijden van de koningin-moeder werd medegedeeld - alleen was Harry destijds (hij was zeventien) met vader Charles op skivakantie.
Harry haakt herinneringen op aan zijn dertiende verjaardag, de eerste zonder zijn moeder. Tante Sarah gaf hem het cadeau dat Diana al eerder in Parijs had gekocht: een X-box. Deze was pas vier jaar later te koop…
https://www.mirror.co.uk/news/royals/six-prince-harry-book-claims-28907936
Oei.
Fleurtje_5
11-01-2023 om 11:16
Hamer schreef op 11-01-2023 om 02:20:
[..]
Ja maar dat is steeds. In de Netflix serie spraken ze zichzelf voortdurend tegen als je het vergeleek met bijvoorbeeld hun verlovingsinterview. Hoe hebben ze elkaar nu leren kennen? Via Instagram of via “een wederzijdse vriendin”? En waarom heeft Harry zijn psycholoog onder speed dial maar kan zou Meghan geen hulp kunnen krijgen. Daarom maken ze zich ook ongeloofwaardig en dat heeft ook invloed op de boodschap die ze willen brengen.
Tel daarbij op dat er geen paparazzo in beeld is die hen zogenaamd zou volgen (bij Netflix) terwijl al die berichtjes (van William en Beoncé) wel precies binnenkwamen op het moment dat er werd gefilmd. Uiteindelijk beschadigen boek en serie (en interviews en podcasts) hun geloofwaardigheid.
Via vriendin toch? Destijds wilde men alleen niet zeggen welke
vriendin.
Ik heb altijd gelezen dat het modeontwerpster Misha Nonoo was (een oude vriendin van Meghan wiens man naar school ging met prins Harry en prins William). Dat stond óók in de MarieClaire.
Maar in het zelfde artikel staat geschreven dat het Violet
von Westenholz (een publicist voor Ralph Lauren) was, die
blijkbaar het nummer van Harry aan Meghan gaf.
Of dat werkelijk klopt weet ik niet. Ik ken ze niet, heb ze nooit gesproken. Tis alleen maar dat ik het heb gelezen.
Wel is waar dat Violet de dochter is van de 79 jarige vriend van Prins Charles, de Olympische skiër Baron Piers von Westenholz. De baron nam met twee evenementen deel aan de Olympische spelen in 1964.
Haar moeder is Jane von Westenholz, zij was een metgezel van Camilla. Dit laatste las ik niet in het artikel van de MarieClaire maar in een ander artikel.
HVW23
11-01-2023 om 11:22
[..]
knipperdeknip
Je hebt een berichtje!
SophieHowl
11-01-2023 om 11:58
De BBC recensie van Spare:
https://www.bbc.com/news/uk-64223264
Recensie van The Guardian:
https://amp.theguardian.com/books/2023/jan/10/spare-prince-harry-review-attempt-reclaim-narrative
Idem, van The Independent:
HVW23
11-01-2023 om 12:18
SophieHowl schreef op 11-01-2023 om 11:58:
https://www.bbc.com/news/uk-64223264Recensie van The Guardian:
https://amp.theguardian.com/books/2023/jan/10/spare-prince-harry-review-attempt-reclaim-narrative
"In his acknowledgements, Harry thanks Moehringer for persuading him that “memoir is a sacred obligation”. But for a prince raised in a golden goldfish bowl, isn’t privacy far more sacred, more precious? He has given up so much of it with Spare. I hope it’s worth it"
Mijn gedachte.
Rondstruiner
11-01-2023 om 15:03
[..]
De situatie en wetgeving is iets anders in de VS, maar niet compleet anders, zoals je in mijn eerdere bericht kunt lezen. Wat ik zei klopte inderdaad niet helemaal. Dat maakt echter de bewering dat zij hierover zouden liegen niet minder onzinnig.
Vetgedrukte over de boom klopt volgens mij niet. Ik lees juist dat de boom Ficus macrophylla, wat de officiele naam is, ruim voorkomt in California.
Je zult bij werkelijk iedere autobiografie dingen kunnen vinden om in twijfel te trekken, dat garandeer ik je.
Waarom vind jij het nodig om te mierenneuken over een detail over het soort boom notabene in een verhaal over een verdrietige miskraam? Misschien hebben ze de verkeerde boomsoort in hun hoofd. Misschien hebben ze bewust een andere boomsoort gekozen ivm herkenbaarheid, aangezien er zo veel gekken rondlopen. Weet jij veel.
Rondstruiner
11-01-2023 om 15:06
HVW23 schreef op 11-01-2023 om 10:13:
[..]
Ik snap nog dat hij en de schrijver bepaalde zaken aandikt. Als je anderen daarmee niet schaadt, niet mijn smaak maar het zij zo. Maar met dergelijke verhalen impliceer je dat het ziekenhuis of medewerkers in het ziekenhuis zich niet aan regels heeft/hebben gehouden.
Je denkt toch niet dat iemand hier gelooft dat jij je serieus druk maakt om het ziekenhuispersoneel in een ziekenhuis in de VS? Jij wil gewoon bashen, je hebt vanaf je eerste bericht heel duidelijk gemaakt waarom je hier bent.
Als er vandaag weer een middeleeuwse schandpaal zou worden ingevoerd, zouden sommigen uit dit topic vooraan staan om met eieren en stenen te gooien en iemand uit te lachen en belachelijk te maken. Wat jullie hier doen is een soort hedendaagse schandpaal, en dan ook nog zonder misdaad.
Metallover
11-01-2023 om 15:25
SophieHowl schreef op 11-01-2023 om 11:58:
https://www.bbc.com/news/uk-64223264Recensie van The Guardian:
dank! Vooral die van de BbC vind ik goed, en moest erg lachen om dit stukje:
“So who will be most upset about all these revelations in his book?
Netflix mostly. They paid a prince's ransom for six hours of TV waffle and the smug contents of an Instagram feed, whereas the book crackles like a burning log with something bizarre on almost every page.”