Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
SophieHowl
10-01-2023 om 19:30
Harry heeft het getal van 25 doden genoemd “om zichzelf te helen en anderen te helpen”.
https://www.thesun.co.uk/news/20894565/prince-harry-taliban-kill-count-heal-help/
Harry straat op de cover van People:
Sommige mensen vinden dat er gesleuteld is aan Harry (haarinplants of haarstukje) of dat er fors is gefotoshopt (haren/kleur ogen). Oordeel zelf
HVW23
10-01-2023 om 19:42
Dat is best wat photoshop: haar erbij gecloned en donkerblond gemaakt, huidskleur opgewarmd, ogen feller blauw en lichter gemaakt. Voorhoofd en neus zien er ook onnatuurlijk soft uit.
Maar dat is tegenwoordig standaard voor dergelijke bladen toch?
Wel fijn dat hij een nieuwe ketting heeft kunnen aanschaffen.
SophieHowl
10-01-2023 om 20:55
HVW23 schreef op 10-01-2023 om 19:42:Wel fijn dat hij een nieuwe ketting heeft kunnen aanschaffen.
Tikkie naar William gestuurd?
LittleIbex87
10-01-2023 om 21:39
SophieHowl schreef op 10-01-2023 om 20:55:
[..]
Tikkie naar William gestuurd?
Wahaha
SophieHowl
10-01-2023 om 23:05
Blijkbaar schrijft Harry in zijn boek dat hij is geboren om zijn oudere broer/de erfgenaam in geval van nood te kunnen voorzien van een bloedtransfusie, een nier of beenmerg.
Letterlijk een reserve dus.
Harry’s ouders en grootouders noemden W&H ook geregeld “heir” en “spare”. Dat is natuurlijk wel een kwalijke zaak en zal behoorlijk impact op hem hebben gehad.
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11619353/Prince-Harry-says-born-case-William-needed-organ-donation.html
Ik heb niet voldoende medische kennis, maar het is toch van de bloedgroep afhankelijk of een familielid geschikt is als donor? Dat kun je als ouders dus nooit van tevoren weten. Dus lijkt me dit zwaar overtrokken.
HVW23
10-01-2023 om 23:25
SophieHowl schreef op 10-01-2023 om 23:05:
Blijkbaar schrijft Harry in zijn boek dat hij is geboren om zijn oudere broer/de erfgenaam in geval van nood te kunnen voorzien van een bloedtransfusie, een nier of beenmerg.
Harry’s ouders en grootouders noemden W&H ook geregeld “heir” en “spare”. Dat is natuurlijk wel een kwalijke zaak en zal behoorlijk impact hem hebben gehad.
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11619353/Prince-Harry-says-born-case-William-needed-organ-donation.html
Ik heb niet voldoende medische kennis, maar het is toch van de bloedgroep afhankelijk of een familielid geschikt is als donor? Dat kun je als ouders dus nooit van tevoren weten. Dus lijkt me dit zwaar overtrokken.
'Spare parts' 😆
Dit is echt gestoord; wappiaans. Of hij is echt zo gek of hij heeft dergelijke onzin in het boek gezet voor de ophef want de meeste mensen snappen dat dit niet zo werkt.
Net zoals het ziekenhuis je niet zomaar met een foetus naar huis stuurt om vervolgens het pakketje ergens in Californië te kunnen begraven met je blote handen (dat laatste voor extra dramatisch effect vermoed ik). Niet gebeurd.
Mick87
11-01-2023 om 00:17
SophieHowl schreef op 10-01-2023 om 23:05:
Harry’s ouders en grootouders noemden W&H ook geregeld “heir” en “spare”. Dat is natuurlijk wel een kwalijke zaak en zal behoorlijk impact op hem hebben gehad.
Kans dat je 'matcht' met je broer of zus is slechts 25%. Dat is afhankelijk van de weefseltypering wat te maken heeft met dna. Ik zit nogal in de materie omdat ik afgelopen jaar stamceldonor ben geweest voor een sibling. Dus lijkt me behoorlijk overtrokken ja.
SophieHowl
11-01-2023 om 01:03
Harry neemt het niet zo nauw met de data in zijn boek.
Hij beschrijft hoe hij op Eton een telefoontje kreeg waarin het overlijden van de koningin-moeder werd medegedeeld - alleen was Harry destijds (hij was zeventien) met vader Charles op skivakantie.
Harry haakt herinneringen op aan zijn dertiende verjaardag, de eerste zonder zijn moeder. Tante Sarah gaf hem het cadeau dat Diana al eerder in Parijs had gekocht: een X-box. Deze was pas vier jaar later te koop…
https://www.mirror.co.uk/news/royals/six-prince-harry-book-claims-28907936
Hamer
11-01-2023 om 02:13
SophieHowl schreef op 10-01-2023 om 19:30:
Harry heeft het getal van 25 doden genoemd “om zichzelf te helen en anderen te helpen”.
https://www.thesun.co.uk/news/20894565/prince-harry-taliban-kill-count-heal-help/
Harry straat op de cover van People:
Sommige mensen vinden dat er gesleuteld is aan Harry (haarinplants of haarstukje) of dat er fors is gefotoshopt (haren/kleur ogen). Oordeel zelf
Een beetje gesjoemeld of niet: ik vind dit een leuke foto.
Dat is is volgens mij nog steeds dezelfde ketting trouwens.
Hamer
11-01-2023 om 02:20
SophieHowl schreef op 11-01-2023 om 01:03:
Harry neemt het niet zo nauw met de data in zijn boek.
Hij beschrijft hoe hij op Eton een telefoontje kreeg waarin het overlijden van de koningin-moeder werd medegedeeld - alleen was Harry destijds (hij was zeventien) met vader Charles op skivakantie.
Harry haakt herinneringen op aan zijn dertiende verjaardag, de eerste zonder zijn moeder. Tante Sarah gaf hem het cadeau dat Diana al eerder in Parijs had gekocht: een X-box. Deze was pas vier jaar later te koop…
https://www.mirror.co.uk/news/royals/six-prince-harry-book-claims-28907936
Ja maar dat is steeds. In de Netflix serie spraken ze zichzelf voortdurend tegen als je het vergeleek met bijvoorbeeld hun verlovingsinterview. Hoe hebben ze elkaar nu leren kennen? Via Instagram of via “een wederzijdse vriendin”? En waarom heeft Harry zijn psycholoog onder speed dial maar kan zou Meghan geen hulp kunnen krijgen. Daarom maken ze zich ook ongeloofwaardig en dat heeft ook invloed op de boodschap die ze willen brengen.
Tel daarbij op dat er geen paparazzo in beeld is die hen zogenaamd zou volgen (bij Netflix) terwijl al die berichtjes (van William en Beoncé) wel precies binnenkwamen op het moment dat er werd gefilmd. Uiteindelijk beschadigen boek en serie (en interviews en podcasts) hun geloofwaardigheid.
Hamer
11-01-2023 om 02:24
HVW23 schreef op 10-01-2023 om 19:27:
[..]
Vind je dat geen zonde van je geld? Hele boek is online te lezen.
Heb je een link toevallig? Ik wil ook graag lezen.
Hamer
11-01-2023 om 02:49
HVW23 schreef op 10-01-2023 om 14:36:
Hoe dan ook, ik mag nu linkjes posten en kan het gortdroge commentaar van meneer Grande meestal wel waarderen, hier heb ik dan ook weer om kunnen grinniken.
https://youtu.be/CF78ueSD4Qg?t=22
Dank hiervoor. Wat uiteindelijk bij mij het meest blijft hangen is een vraag die ook anderen hebben gesteld: heeft de dood van zijn moeder op twaalfjarige/ bijna dertienjarige leeftijd ervoor gezorgd dat de geestelijke ontwikkeling van Harry op punten gestagneerd is omdat hij haar dood nooit goed heeft kunnen verwerken?
Toen ik de Netflix serie zag en later stukken van de diverse interviews, viel mij vooral de pijn van het niet kunnen omgaan met dat overlijden op. Dat drugsgebruik is misschien wel een vorm van zelf-medicatie. Hoe dan ook, ik hoop dat hij een goede psycholoog of psychiater heeft om hem hierin bij te staan en dan liefst niet geëtaleerd voor de rest van de wereld.
Rondstruiner
11-01-2023 om 07:38
HVW23 schreef op 10-01-2023 om 23:25:
[..]
'
Net zoals het ziekenhuis je niet zomaar met een foetus naar huis stuurt om vervolgens het pakketje ergens in Californië te kunnen begraven met je blote handen (dat laatste voor extra dramatisch effect vermoed ik).
Niet gebeurd.
Misschien is het voor jou een goed idee om voortaan eerst even Google te raadplegen voor je hier met zoveel venijn mensen belachelijk maakt over notabene zoiets pijnlijks als een miskraam. Ga je schamen.
Ook in Nederland kun je namelijk een foetus jonger dan 24 weken zelf begraven als je dat wilt. Er hoeft dan nog geen aangifte van overlijden gedaan te worden en als jij dat wilt stuurt het ziekenhuis je dus naar huis met die foetus ja. Dat zal in de VS niet anders zijn.
Wat een naar, naar topic is dit toch. Geen riooljournalistiek, maar rioolforummen is dit. Viafora onwaardig, daar blijf ik bij.
HVW23
11-01-2023 om 07:44
Rondstruiner schreef op 11-01-2023 om 07:38:
[..]
Misschien is het voor jou een goed idee om voortaan eerst even Google te raadplegen voor je hier met zoveel venijn mensen belachelijk maakt over notabene zoiets pijnlijks als een miskraam. Ga je schamen.
Ook in Nederland kun je namelijk een foetus jonger dan 24 weken zelf begraven als je dat wilt. Er hoeft dan nog geen aangifte van overlijden gedaan te worden en als jij dat wilt stuurt het ziekenhuis je dus naar huis met die foetus ja. Dat zal in de VS niet anders zijn.
Wat een naar, naar topic is dit toch. Geen riooljournalistiek, maar rioolforummen is dit. Viafora onwaardig, daar blijf ik bij.
Nou en of dat zo is. Maar ga het anders medisch personeel in zieknhhuizen in Californië even uitleggen.
Ga jij mij de les lezen over miskramen en zeggen dat ik dat belachelijk maak? Ik zou zeggen: ga jezelf lekker schamen en het rioolboekje van Harry lezen.
Hamer
11-01-2023 om 07:59
Rondstruiner schreef op 11-01-2023 om 07:38:
[..]
Lady C zegt dat dit in Californië niet mag buiten een officiële begraafplaats en dat de banyan boom (om de foetus bij te begraven) alleen in Florida groeit.
Het lijkt erop dat ze gelijk heeft: https://casetext.com/statute/california-codes/california-health-and-safety-code/division-7-dead-bodies/part-1-general-provisions/chapter-2-general-provisions/section-70543-disposal-of-fetus-of-less-than-20-weeks
Overigens zou Diana destijds een goede vriendin hebben geholpen haar foetus te begraven in de tuin van Kensington Palace, maar dat is lang geleden.