Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Fleurtje_5
12-01-2023 om 14:16
SophieHowl schreef op 11-01-2023 om 18:23:
Harry geeft toe dat hij soms gaten in zijn geheugen had (Na kritiek op feitelijke onjuistheden in zijn boek), maar dat het daarom niet minder waar.
He explained: "Whatever the cause, my memory is my memory, it does what it does, gathers and curates as it sees fit, and there's just as much truth in what I remember and how I remember it as there is in so-called objective facts.”
https://www.express.co.uk/news/royal/1719977/Prince-Harry-memory-book-claim-debunk-fact-check-Spare
Als feitelijke onjuistheden zijn aangetoond zegt Harry "Maar het maakt het daarom niet minder waar". Dat is toch ontzettend raar. Misschien ziet hij dingen gewoon anders dan ze werkelijk zijn.
Wat zei hij vorige maand ook alweer over zijn familie. Moment, in Bazaar
van 12/12/2022 staat:
Harry in nieuwe Netflix-beelden: 'Ze logen om William te beschermen,
Terwijl de koninklijke familie volgens Harry niet bereid was hetzelfde voor hem te doen.
EnchantedDragonfly18
12-01-2023 om 14:38
Fleurtje_5 schreef op 12-01-2023 om 14:16:
[..]
Als feitelijke onjuistheden zijn aangetoond zegt Harry "Maar het maakt het daarom niet minder waar". Dat is toch ontzettend raar. Misschien ziet hij dingen gewoon anders dan ze werkelijk zijn.
van 12/12/2022 staat:
Terwijl de koninklijke familie volgens Harry niet bereid was hetzelfde voor hem te doen.
Dat is helemaal niet raar. Als er zoveel in je hoofd zit waar je mee worstelt dan kun je best de tijdlijnen niet correct hebben. Vooral bij depressie is het bekend dat men dan negatieve herinneringen beter opslaat, dat betekent niet dat het niet gebeurt is.
HVW23
12-01-2023 om 15:55
Er kwam nog een stukje achteraan:
'Whatever the cause, my memory is my memory, it does what it does, gathers and curates as it sees fit, and there's just as much truth in what I remember and how I remember it as there is in so-called objective facts'
Trump had dit kunnen zeggen, wtf.
Het is niet raar om jaartallen fout te hebben maar spontaan dingen verzinnen hoort niet bij een depressie, dan is er meer aan de hand. Over het algemeen kun je na een depressie zaken wat beter in perspectief zien en zul je zaken wat minder zwart-wit of dramatisch zien dan toen je er midden in zat. Harry is gelukkig zegt hij dus ik ga ervan uit dat hij tijdens het opschrijven van het boek geen depressie had.
'recollections may vary'
Hamer
12-01-2023 om 16:45
Fleurtje_5 schreef op 12-01-2023 om 14:16:
[..]
van 12/12/2022 staat:
Het is in ieder geval altijd verstandig om vooraf melding te maken dat er geheugenproblemen zijn, dan het achteraf nog te moeten rechtzetten.
Hamer
12-01-2023 om 16:46
HVW23 schreef op 12-01-2023 om 15:55:
Er kwam nog een stukje achteraan:
'Whatever the cause, my memory is my memory, it does what it does, gathers and curates as it sees fit, and there's just as much truth in what I remember and how I remember it as there is in so-called objective facts'
Trump had dit kunnen zeggen, wtf.
Het is niet raar om jaartallen fout te hebben maar spontaan dingen verzinnen hoort niet bij een depressie, dan is er meer aan de hand. Over het algemeen kun je na een depressie zaken wat beter in perspectief zien en zul je zaken wat minder zwart-wit of dramatisch zien dan toen je er midden in zat. Harry is gelukkig zegt hij dus ik ga ervan uit dat hij tijdens het opschrijven van het boek geen depressie had.
'recollections may vary'
Hij geeft ook zijn drugsgebruik toe. Kans dat dit ook een rol speelt bij zijn geheugen.
rebmaaviv
12-01-2023 om 16:51
Ik heb het idee dat Harry en Megan heel graag een soort reality sterren willen worden.
HVW23
12-01-2023 om 17:46
rebmaaviv schreef op 12-01-2023 om 16:51:
Ik heb het idee dat Harry en Megan heel graag een soort reality sterren willen worden.
Ik niet. Althans, ik heb het idee dat ze in eerste instantie hebben ingezet op de Obama's, Clooney's en Oprah's van deze wereld. Ik had dat ook echt verwacht: dat ze een beetje bij de A-listers zouden gaan behoren maar dat lijkt tot nu toe niet helemaal gelukt.
Ik denk dat dat met dit boek verder weg is dan ooit. Hoelang ga je nog wegkomen met veel zeggen maar eigenlijk niets tastbaars doen/te melden hebben gecombineerd met een toondoofheid die ongekend is? Ik denk dat ze nu moeten cashen (en dat gaat ze prima af) en dat het daarna langzaam minder wordt.
rebmaaviv
12-01-2023 om 17:55
HVW23 schreef op 12-01-2023 om 17:46:
[..]
Ik niet. Althans, ik heb het idee dat ze in eerste instantie hebben ingezet op de Obama's, Clooney's en Oprah's van deze wereld. Ik had dat ook echt verwacht: dat ze een beetje bij de A-listers zouden gaan behoren maar dat lijkt tot nu toe niet helemaal gelukt.
Ik denk dat dat met dit boek verder weg is dan ooit. Hoelang ga je nog wegkomen met veel zeggen maar eigenlijk niets tastbaars doen/te melden hebben gecombineerd met een toondoofheid die ongekend is? Ik denk dat ze nu moeten cashen (en dat gaat ze prima af) en dat het daarna langzaam minder wordt.
Dat zij dat zelf graag willen betekent ook niet dat zij realiteit sterren gaan worden. Usa vindt ze niet interessant en Europa is er wel klaar mee.
LittleIbex87
12-01-2023 om 18:56
HVW23 schreef op 12-01-2023 om 17:46:
[..]
Denk dat hij nog wel het een en ander bloot kan leggen. Bv over Andrew en hij kan op 5 mei ook iets organiseren zodat de aandacht van C afgeleid is.
Siobo
12-01-2023 om 20:56
Daar ben ik weer, heb toch nog even zitten herkauwen op wat hier op het draadje te zien is. Ik denk dat, zoals eerder al wel is aangestipt met de schandpaal, Meghan (en nu ook Harry eventjes, maar het is wachten op het moment dat zij weer de Sjaak is…) in een hele primitieve behoefte voorziet. En dat de haat tegen haar dezelfde haat is die tot heksenverbrandingen geleid heeft. Er is geen gruwelijke misdaad die de haat kan verklaren. Dus wordt werkelijk alles, iedereen en z’n moeder er bij de haren bijgesleept om toch maar de eigen tekortkomingen (haat en het genieten van een gezamenlijke hetze) te rechtvaardigen. En die
rechtvaardiging wordt kennelijk gevonden in een stukje over een miskraam? Tis Dutroux of Bundy niet natuurlijk, maar dit is ook wel vreselijk erg inderdaad…
Moxxie
12-01-2023 om 21:40
Siobo schreef op 12-01-2023 om 20:56:
Daar ben ik weer, heb toch nog even zitten herkauwen op wat hier op het draadje te zien is. Ik denk dat, zoals eerder al wel is aangestipt met de schandpaal, Meghan (en nu ook Harry eventjes, maar het is wachten op het moment dat zij weer de Sjaak is…) in een hele primitieve behoefte voorziet. En dat de haat tegen haar dezelfde haat is die tot heksenverbrandingen geleid heeft. Er is geen gruwelijke misdaad die de haat kan verklaren. Dus wordt werkelijk alles, iedereen en z’n moeder er bij de haren bijgesleept om toch maar de eigen tekortkomingen (haat en het genieten van een gezamenlijke hetze) te rechtvaardigen. En die
rechtvaardiging wordt kennelijk gevonden in een stukje over een miskraam? Tis Dutroux of Bundy niet natuurlijk, maar dit is ook wel vreselijk erg inderdaad…
Denk het niet hoor. Jij gaat ervan uit dat de mensen die echt iedere dag meerdere posts plaatsen ergens nog een gevoel van schaamte hebben en hun eigen gedrag goed willen praten. Dat denk ik niet. Als je er al zolang zoveel tijd aan besteed én erover post dan is het kwartje nooit gevallen en gaat het ook nooit meer vallen.