Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Poezie
06-01-2023 om 15:58
JaneEyre schreef op 06-01-2023 om 15:50:
[..]
Minder mooi is alleen dat hij de erecode van de krijgsmacht heeft doorbroken en zo de Taliban nogal pissig heeft gemaakt. Hij wilde veiligheid voor zijn familie? Dat kan hij nu wel vergeten. Hij heeft zichzelf, Meghan, zijn kinderen, KC, Camilla en W&C in gevaar gebracht.
Hij is echt ontzettend dom geweest om dit boek uit te laten geven.
Als hij dat echt zo letterlijk heeft gezegd is dat natuurlijk niet mooi. Ik hoop dat het een verkeerde interpretatie is van wat hij wel heeft gezegd.
Fleurtje_5
06-01-2023 om 16:55
SophieHowl schreef op 06-01-2023 om 14:08:
Als Harry’s doel is de koninklijke familie te grieven en de monarchie te schaden: doel bereikt.
Als Harry’s doel is alles wat hij maar kan bedenken te openbaren om de pers te muilkorven; dat gaat nooit lukken. De pers zal al deze details helaas weer oprakelen als Harry’s kinderen opgroeien en ze eindeloos met hen in verband brengen.
Harry zegt in de trailers voor de komende interviews dat hij de kroning wil bijwonen en dat hij een familie wil. Die kans lijkt (voorlopig) bekeken na alles wat hij in zijn boek onthult. Dus als Harry’s doel verzoening met zijn familie is; missie mislukt.
Harry heeft een carrière in liefdadigheid die waarschijnlijk niet geholpen wordt door deze onthullingen, want zijn netwerk wordt mogelijk kleiner door mensen die niet met schandalen in verband willen worden gebracht.
Harry brengt zichzelf en zijn gezin in gevaar door details over militaire missies vrij te geven. In de Netflix-docu vertelde hij dat hij alles zou doen om zijn gezin te beschermen. De Taliban heeft al gereageerd op Harry’s uitspraken. De veiligheidssituatie van Harry’s gezin is dus (verder)gecompromitteerd.
Dat hij zijn familie daar verdriet mee doet geloof ik zeker. Dat de monarchie geschaad is met zijn uitspraken (over zijn seksleven, chocktherapie etc) geloof ik niet meteen. Hij schaad vooral zich zelf, Meghan, en zijn kinderen. En het koningshuis zou nu eerder kunnen zeggen '...en daarom reageren wij niet'. Bij Andrew was het ook alleen Andrew die geschaad werd, niet zijn broers of zus. Als hij nog een werkend Royal was geweest had het moeilijker kunnen zijn. Want als H dan ergens een lint zou gaan doorknippen, kun je toch niet meer alleen aan dat lint denken.
Om de pers te muilkorven? Door zich zelf zo bloot te geven? Dat geloof ik niet. Zover zou geen pers gaan. Negatieve aandacht is ook aandacht.
H wil dit, en H wil dat. H zegt zoveel. Hij wil zoveel. Had hij zich toch lekker terug getrokken uit de schijnwerpers. Dat was beter voor hem geweest. Dit vind ik erg voor hem en zijn gezin.
H was destijds in Afghanistan al een doelwit voor de Taliban, volgens mij was men toen bang voor een gijzeling. H wou blijven, maar dan zouden zijn collega-soldaten extra gevaar lopen.
SophieHowl
06-01-2023 om 17:10
De populariteit van de monarchie is erg laag onder jongeren.
Zij vinden het koningshuis en archaïsch en worden denk ik hierin gesterkt door de publicaties van Harry en Meghan.
SophieHowl
06-01-2023 om 18:51
De vriendschap tussen William, Catherine en Harry was niet (altijd)? wat het leek; een trio dat het uitstekend kon vinden met elkaar.
Harry ontmoette Kate snel nadat William en zij een relatie kregen.
Harry was bang dat Catherine William van hem zou afnemen.
Harry vernam van hun verloving via de officiële aankondiging.
Harry had altijd gedacht dat hijzelf eerder zou trouwen dan William.
Harry heeft de verlovingsring van Diana helemaal niet aan William/Catherine gegeven; hij koesterde deze ring sinds het overlijden van zijn moeder.(hoe is de ring dan de verlovingsring geworden die William gaf aan Catherine?!)
Toen William en Catherine waren getrouwd, kregen ze meer personeel, meer auto’s, een groter huis en indrukwekkender kantoor. Om deze voordelen benijdde hij ze niet, maar vond wel dat het getuigde van minder respect naar hemzelf toe.
Harry voelde zich als vrijgezel een outsider.
In 2013 verhuisde hij naar Nottingham Cottage, tegenover William en Catherine, die hem niet eenmaal uitnodigden voor het avondeten. Harry voelde zich teveel.
Harry was blij dat hij zijn huwelijk kon aankondigen bij William en veronderstelde dat ze samen een kwartet zouden vormen. William zei dat dot niet zou gebeuren en dat Harry dit zou moeten aanvaarden.
Op de avond voor Harry’s huwelijk zei William af om de avond samen met zijn broer door te brengen; een lange traditie blijkbaar. William bleef thuis bij zijn gezin.
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11606569/Prince-Harry-reveals-relationship-Prince-William-Kate-Middleton.html
SophieHowl
06-01-2023 om 19:07
Harry beschrijft een militaire oefening waarin een gijzeling werd gesimuleerd. Harry werd enkele dagen “gegijzeld” en het ging er buitengewoon heftig aan toe. Er werd zelfs tegen hem gezegd (om hem te tergen) dat “zijn moeder zwanger was van een moslim-baby toen ze overleed”. Daar zijn later wel excuses voor aangeboden door Harry’s commandant.
Weerzinwekkend en verschrikkelijk voor Harry.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11606585/Prince-Harry-reveals-brutal-taunts-mothers-death-Army-training.html
SophieHowl
06-01-2023 om 19:21
Als je alle berichtgeving mag geloven, is Harry’s autobiografie een grote aanval op de koninklijke familie.
Er zijn echter ook leuke verhalen in te vinden:
Toen Harry Charles vertelde dat hij voor de vierde keer grootvader zou worden, was deze opgetogen.
Harry vertelde het William en deze zei: “We must tell Kate!”
Toen Harry en Meghan Lilibet voorstelden aan koningin Elizabeth, was deze verrukt over Archie die zijn best deed een mooie koninklijke buiging te maken.
https://www.mirror.co.uk/news/royals/harry-recalls-williams-four-word-28893913
Daglichtlamp
06-01-2023 om 20:24
Wat op dit moment gebeurd is dat de sensatiepers veel dingen uit het boek uit hun context haalt om snel grote koppen te scoren. Misschien moeten jullie als het boek officieel uitkomt gewoon eerst het complete boek lezen. Volgende week komt de Nederlandse vertaling uit. https://www.bol.com/nl/nl/p/reserve/9300000128434764/
SophieHowl
06-01-2023 om 20:54
Daglichtlamp schreef op 06-01-2023 om 20:24:
Wat op dit moment gebeurd is dat de sensatiepers veel dingen uit het boek uit hun context haalt om snel grote koppen te scoren. Misschien moeten jullie als het boek officieel uitkomt gewoon eerst het complete boek lezen. Volgende week komt de Nederlandse vertaling uit. https://www.bol.com/nl/nl/p/reserve/9300000128434764/
Ik ben dat wel van plan deze keer; gezien de opmerkelijke zaken die worden uitgelicht in de pers. Ik zal de engelstalige versie gaan lezen.
Fleurtje_5
07-01-2023 om 12:46
SophieHowl schreef op 06-01-2023 om 20:54:
[..]
Ik ben dat wel van plan deze keer; gezien de opmerkelijke zaken die worden uitgelicht in de pers. Ik zal de engelstalige versie gaan lezen.
Ik ben het niet van plan om te kopen. Vind het veel teveel sensatie ten koste van een familie dat zich niet kan weren. Ik lees hier wel bij. En dat is meeeeeeer dan genoeg.
Daglichtlamp
07-01-2023 om 13:06
Fleurtje_5 schreef op 07-01-2023 om 12:46:
[..]
Ik ben het niet van plan om te kopen. Vind het veel teveel sensatie ten koste van een familie dat zich niet kan weren. Ik lees hier wel bij. En dat is meeeeeeer dan genoeg.
Als je het teveel sensatie vindt waarom schrijf je er hier dan over?
Loezzie
07-01-2023 om 14:16
Fleurtje_5 schreef op 07-01-2023 om 12:46:
[..]
Als ik een mening over iets vorm dan kijk/ lees ik het liever zelf ipv via via of gekleurd door de media. Zeker als ik beweer dat ik er zoveel van weet.
Grappig dat je zegt dat het zoveel sensatie is ,zelf heb je er ook een handje van.
Fleurtje_5
07-01-2023 om 14:32
SophieHowl schreef op 06-01-2023 om 18:51:
De vriendschap tussen William, Catherine en Harry was niet (altijd)? wat het leek; een trio dat het uitstekend kon vinden met elkaar.
...............
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11606569/Prince-Harry-reveals-relationship-Prince-William-Kate-Middleton.html
Er staat trouwens een heel leuk filmpje onderaan in deze link, van de twee broers door de jaren heen.
Ik denk dat iedereen die een broer en/of zus heeft wel eens onenigheid of ruzie heeft gehad met zijn broer of zus. Dat hoort bij het 'opgroeien'. Toch?
"Waar niets is, woont niemand"
Fleurtje_5
08-01-2023 om 11:48
Of men het boek moet lezen om 'het ware verhaal' te horen geloof ik dus niet. Daarom hoef ik dit boek NIET te kopen. Want daarmee steun je min of meer dat een familie onterecht word aangevallen. Een familie met drie kleine kinderen die zich niet kunnen of willen weren.
Datgene wat er in het nieuws verschijnt en hier word besproken zal ik lezen, en dat is al veel te veel. Maar ik weiger ook om mee te knikken als iemand vals word beschuldigd.
Ik las vanmorgen:
William zou Harry daarnaast ook verboden hebben om te speechen op zijn huwelijk.
Toen moest ik denken aan wat Thomas Markle een poos geleden vertelde in een interview. Volgens mij in een interview met 'Good Morning Britain'.
Fleurtje_5
08-01-2023 om 12:00
Ik zie meerdere berichten (allemaal bijna hetzelfde) over wat een vriend van prins William zei tegen The Times:
Prins William zal niet publiekelijk reageren op de onthullingen in het boek Spare van
zijn broer Harry. De oudste zoon van koning Charles, die door de hertog
van Sussex onder meer zijn aartsvijand wordt genoemd, zal in stilte „de
klappen opvangen” maar van binnen is hij woest, zegt een vriend van de Britse troonopvolger tegen The Times.
„Hij zal geen wraak nemen, dat zou hij nooit doen, want hij is waardig en
loyaal”, stelt de vriend. William is in die zin „een makkelijke prooi.
Hij houdt zich stil voor het welzijn van zijn familie en het land.”
William zou verder „bezorgd en verdrietig” zijn, maar hij probeert zich nu
vooral te focussen op zijn gezin en de rest van de familie. „Van buiten
gaat hij er goed mee om, van binnen kookt hij van woede.”
......................
Daglichtlamp
08-01-2023 om 12:27
Fleurtje_5 schreef op 08-01-2023 om 11:48:
Of men het boek moet lezen om 'het ware verhaal' te horen geloof ik dus niet.
Dat was ook niet wat ik zei. Ik denk wel dat je het boek moet lezen om er een oordeel over te kunnen hebben.