Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl

SophieHowl

05-01-2023 om 22:55 Topicstarter

Harry vertelt hoe hij als 23-jarige zich herhaaldelijk door een chauffeur door de Pont d’Almatunnel in Parijs liet rijden, op exact dezelfde snelheid waarmee zijn moeder verongelukte. Harry hoopte de pijn hiermee af te kunnen sluiten.
Na afloop bedronk hij zich en wilde hij vechten met zijn eigen bodyguard.

Ik begrijp niets van deze onnodig sensationele onthullingen.
Harry heeft al eerder verhaald van de psychische problemen die hij had naar aanleiding van het overlijden van zijn moeder, in het kader van meer openheid en het taboedoorbreken omtrent psychische problemen. Dat vond ik wel een goed initiatief destijds. 
Ik heb niet zoveel met Harry’s eerdere uitzending op tv waarin hij live therapie onderging en onlangs deden hij (en Meghan ook ditmaal) hetzelfde in de Netflix-docu. Daarmee overschrijdt je een privacygrens, ook al doe je dat vrijwillig. Geen idee waarom therapeuten hieraan zouden meewerken trouwens.

Harry is te boeken als spreker, heeft een consultancyfunctie, zet zich via Archewell, Sentebale en de Invictus Games in voor goede doelen. 
Ik vrees dat hij zijn eigen carrière ondermijnt met allerlei overbodige sensatiebeluste details. Zou geen redacteur hem daarop wijzen? Zijn vrouw niet, of vrienden die het boek mochten doorlezen voor publicatie?
In het artikel van de Daily Mail zegt een oorlogsveteraan dat hij zich afvraagt of Harry zich wel met hem goedgezinde mensen omgeeft. Dit boek geeft hierover zeker wel te denken.

SophieHowl

SophieHowl

05-01-2023 om 23:01 Topicstarter

Reficul schreef op 05-01-2023 om 22:40:

[..]

Hij is echt wanhopig als je dit soort onthullingen doet omdat je geld nodig hebt.

Er is niemand die hem tegen zichzelf in bescherming neemt. Deze details wil je toch niet in een boek publiceren? Je kinderen kunnen dit later ook lezen.

SophieHowl schreef op 05-01-2023 om 22:32:

Tijdens de dating-fase, heeft Harry sexscènes met Meghan uit Suits gegoogeld. Harry geeft toe dat dit erg fout was, en dat hij electroshock-therapie heeft gevolgd om deze scènes uit zijn geheugen te verwijderen.
Waarom moeten deze intieme onthullingen in een boek??? Dat hij fout zit en dat erkent, ok (wat mij betreft was dit helemaal privé gebleven; zou Meghan de drukproeven hebben gelezen? Ik neem aan van wel?) maar wtf electroshocks?!

https://pagesix.com/2023/01/05/prince-harry-watching-meghan-markles-suits-sex-scenes-was-a-mistake/

Dat is echt bizar. Om daar meteen elektroshock therapy voor te gaan volgen ook (?). En dat daarna ook nog te gaan delen met de hele wereld.

Een stukje Sky news met zeer verbaasde presentatoren:

https://youtu.be/9k058Yohbuc

SophieHowl schreef op 05-01-2023 om 23:01:

[..]

Er is niemand die hem tegen zichzelf in bescherming neemt. Deze details wil je toch niet in een boek publiceren? Je kinderen kunnen dit later ook lezen.

Lady C zei toch al dat de familie zich zorgen maakte om Harry’s geestelijke gesteldheid. Ik snap waarom. Hij beschadigt zichzelf hiermee. Geen enkele boekdeal is deze catastrofe waard. 

Edit: in Pakistan en Afghanistan hebben ze ook gehoord over de 25 talibanleden die Harry zou hebben gedood - dat viel daar slecht - en nu heeft hij zichzelf ook nog in gevaar gebracht. Ik denk dat de koninklijke familie of desnoods de Britse regering hem beter kan proberen over te halen om voorlopig in een bewaakte omgeving te verblijven in Balmoral ofzo. 

SophieHowl

SophieHowl

06-01-2023 om 00:45 Topicstarter

Hamer schreef op 05-01-2023 om 23:59:

[..]

Lady C zei toch al dat de familie zich zorgen maakte om Harry’s geestelijke gesteldheid. Ik snap waarom. Hij beschadigt zichzelf hiermee. Geen enkele boekdeal is deze catastrofe waard.

Helemaal mee eens. Hij is zelfdestructief bezig. 

SophieHowl schreef op 06-01-2023 om 00:45:

[..]

Helemaal mee eens. Hij is zelfdestructief bezig.

Een edit gemaakt ivm dreigementen uit Pakistan/Afghanistan. Dit is echt niet goed. 

SophieHowl

SophieHowl

06-01-2023 om 00:52 Topicstarter

Hamer schreef op 06-01-2023 om 00:47:

[..]

Een edit gemaakt ivm dreigementen uit Pakistan/Afghanistan. Dit is echt niet goed.

En hij wilde alles doen om zijn gezin te beschermen…

Deze reacties vanuit Pakistan/Afghanistan zijn voorspelbaar. 

Ook de kroning van Charles zal nu nog meer beveiliging vergen, met of zonder aanwezigheid van Harry.

Waar zit Harry’s verstand? Straks zijn zijn kinderen in gevaar! 
Er zal vanuit regeringskringen weinig enthousiasme zijn om op te draaien voor de beveiligingskosten van een prins die de monarchie ondermijnt. En al helemaal niet om Harry in Groot-Brittannië te layen verblijven, daar is ook nauwelijks steun voor onder de bevolking.

SophieHowl

SophieHowl

06-01-2023 om 01:01 Topicstarter

Hamer schreef op 06-01-2023 om 00:47:

[..]

Harry vertelt ook nog eens dat hij zich er vroeger helemaal niet van bewust was dat hij een racistisch scheldwoord voor Pakistanen bezigde.

SophieHowl schreef op 06-01-2023 om 00:52:

[..]

Waar zit Harry’s verstand? Straks zijn zijn kinderen in gevaar!
Er zal vanuit regeringskringen weinig enthousiasme zijn om op te draaien voor de beveiligingskosten van een prins die de monarchie ondermijnt. En al helemaal niet om Harry in Groot-Brittannië te layen verblijven, daar is ook nauwelijks steun voor onder de bevolking.

Nee maar Kensington Palace en Balmoral worden toch al bewaakt dus die kosten zijn er al. Kan hij zelf zijn bewaking regelen voor buiten de paleishekken. Ik zou vanavond nog een diplomaat sturen. 

SophieHowl

SophieHowl

06-01-2023 om 06:12 Topicstarter

Hamer schreef op 06-01-2023 om 01:37:

[..]

Nee maar Kensington Palace en Balmoral worden toch al bewaakt dus die kosten zijn er al. Kan hij zelf zijn bewaking regelen voor buiten de paleishekken. Ik zou vanavond nog een diplomaat sturen.

Dat is zo. Charles zal zich grote zorgen maken om Harry en diens gezin, dus wie weet is er wel iets in gang gezet. Zou Harry wel met of zonder zijn gezin tijdelijk dekking willen zoeken?

Terroristen hebben helaas een lange adem als het gaat om het uitvoeren van bedreigingen, kijk naar Salman Rushdie. Hoe veilig zal Harry zijn de komende jaren?

SophieHowl

SophieHowl

06-01-2023 om 06:37 Topicstarter

Harry heeft boodschappen van zijn overleden moeder ontvangen via een medium, staat in de autobiografie.

Het medium gaf door dat Diana zei dat “Harry het leven leidt dat zij niet kon leiden”, en dat “Harry het leven leidt dat Diana voor hem wilde”.
Het medium zei ook dat “Diana bij hem is” en “zijn verwarring voelt, weet dat hij veel vragen heeft en dat de antwoorden mettertijd zullen komen”.
Het medium ondervroeg Harry ook over het breken van een kerstbal. Archie had een kerstbal in de vorm van koningin Elizabeth gebroken. Het medium vertelde Harry dat “Diana erom had gegiecheld”.

Harry meent ook jaren geleden al een teken van zijn moeder te hebben gehad, toen hij samen met William op vakantie was in Botswana, waar ze een luipaard zagen.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11603541/Prince-Harry-contacted-psychic-reach-late-mother-Diana.html

SophieHowl

SophieHowl

06-01-2023 om 06:45 Topicstarter

Er worden drie tv-interviews uitgezonden:

As well as television appearances with Anderson Cooper in the US and Tom Bradby for Britain's ITV, Harry has granted another interview to broadcaster and former American football player Michael Strahan.

The 90-minute interview with Strahan is expected to be broadcast on US television early next week to coincide with Tuesday's official book launch.

A source said: 'There will be many more revelations and discussion about the book so the Royal Family will want to brace themselves.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-01-2023 om 09:52

Ik vind normaal gesproken Harry en Meghan totaal oninteressant,  maar wat er nu allemaal naar boven komt..... 

Die man is echt de weg kwijt 

SophieHowl schreef op 05-01-2023 om 21:36:

Harry is nu wel losgegaan zeg.
In de ITV-trailer zegt hij dat”zwijgen niet bijdraagt om de situatie te verbeteren”, maar hoe hij denkt dat zijn boek daaraan gaat bijdragen???

Harry beschuldigt Camilla ervan informatie te hebben gelekt en een actieve campagne te hebben gevoerd om koningin te worden. Dat lekken ging via een medewerker die Charles op voordracht van Camilla had aangenomen.

Harry vertelt hoe Charles het nieuws van Diana’s dood bij een ongeluk vertelde: Charles zat op het bed van Harry, maar gaf hem geen knuffel.

Harry vertelt hoeveel leden van de Taliban hij heeft gedood; geclassificeerde informatie en deze informatie zal niet positief bijdragen de veiligheidssituatie van Harry’s gezin (waar hij alles voor zou doen, vertelde hij onlangs in de Netflix -documentaire).

De ruzie met William waarin deze hem aanviel; absoluut niet goed te praten van William maar William zal niet vertellen wat Harry nu precies zei tijdens deze ruzie. William bood wel overigens wel zijn excuses aan voordat hij wegging.

Het verhaal over Meghan’s opmerking over Catherine’s “babybrain als gevolg van zwangerschapshormonen”; William die deze opmerking onbeleefd vindt en met de vinger naar Meghan wijst, Catherine die vindt dat Meghan en zijzelf elkaar niet goed genoeg kennen om op deze wijze met elkaar om te gaan.
Meghan wilde bij hun eerste ontmoeting William en Catherine omhelzen, en deze zijn blijkbaar op Britse wijze gereserveerd, dus dat wist Meghan al vanaf het begin. Met alle commotie over de blote benen van de bruidsmeisjes en tranen van Catherine en/of Meghan, is het duidelijk dat de schoonzussen niet op vriendschappelijke voet verkeerden. Dan is het tijdens een als verzoenend gesprek niet handig om een zwangere schoonzus ervan te betichten een babybrain te hebben, al was het gekscherend bedoeld. Meghan bood haar excuses ook aan in hetzelfde gesprek.

De context is mij nog niet geheel duidelijk. Blijkbaar waren Harry en Meghan na hun huwelijksreis bij William en Catherine op bezoek om geschillen bij te leggen als gevolg van de bruidsmeisjesrel.
Harry tekent in hetzelfde verhaal ook aan dat Meghan herhaaldelijk “wow” riep bij het betreden van Kensington Palace op weg naar W&C, bij het zien van de schilderijen, boeken en kunstobjecten. En dat, stelt Harry, terwijl “hij en Meghan zojuist Ikea- meubels hadden gekocht met de creditcard van Meghan op sofas.com”.
Dat laatste vind ik wel weer passen in de klaagzang over het simpele Nottingham Cottage, waar Oprah blijkbaar enorm van opkeek, zoals Harry en Meghan vertelden in de Netflix-docu.
Bovendien; Harry had geld van zijn moeder geërfd, Meghan was financieel zelfstandig en toch zeker niet onbemiddeld; dus: meubels van de Ikea????? Lijkt mij overdreven. Blijkbaar vonden Harry en Meghan dat ze financieel benadeeld werden ten opzichte van W&C.

Ranzig verhaal van Harry over hoe hij zijn maagdelijkheid verloor achter een pub; wie wil dat nu zo gedetailleerd weten? Alleen maar bedoeld om de headlines te halen, dunkt me. Een opsomming van vriendinnen was voldoende voor een autobiografie.

Dieptriest dit.

ps. over die ruzie met William: Berichten daarover hebben we hier al een hele poos geleden besproken. Dat was toen een heel andere versie als de versie die H nu geeft.

William was kwaad naar H toen gegaan omdat er klachten waren binnengekomen dat M het personeel had gepest. Daarop kregen de broers ruzie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.