Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl schreef op 05-01-2023 om 10:26:

[..]

Dat is ernstig fout van William.

De Britse tabloids vragen zich af hoe de “linkse” Guardian aan deze primeur komt.

Volgens E. Evans op Twitter hebben zowel Omid Scobie als ene James Holt een band met The Guardian en The Mirror. 

Ysenda schreef op 05-01-2023 om 12:14:

alleen al het stellen van de vraag nazi uniform of wat anders getuigd van een behoorlijke naïviteit die stuitend is.

Helemaal met je eens.

Hamer schreef op 05-01-2023 om 13:54:

[..]

Volgens E. Evans op Twitter hebben zowel Omid Scobie als ene James Holt een band met The Guardian en The Mirror.

Uit nieuwsgierigheid eens die E. Evans opgezocht. Jij haalt hier serieus iemand aan die in haar Twitter profiel heeft staan:

"I am committed to exposing #MeghanMarkle’s lies, pretentious, and wicked conduct. #VoetsekMeghanMarkle #ElizabethTheGreat #CharliesAngel"

"Voetsek" heb ik op moeten zoeken, dat is Afrikaans en betekent iets als flikker op.

Net als ik denk dat het allemaal niet sneuer kan. Hoe zielig als iemand zo geobsedeerd is met haat. Echt, waarom haal je zo'n type hier aan? Vind je dit zelf ook niet wat ver gaan allemaal?

LittleIbex87

LittleIbex87

05-01-2023 om 18:09

Rondstruiner schreef op 05-01-2023 om 17:36:

[..]

Uit nieuwsgierigheid eens die E. Evans opgezocht. Jij haalt hier serieus iemand aan die in haar Twitter profiel heeft staan:

"I am committed to exposing #MeghanMarkle’s lies, pretentious, and wicked conduct. #VoetsekMeghanMarkle #ElizabethTheGreat #CharliesAngel"

"Voetsek" heb ik op moeten zoeken, dat is Afrikaans en betekent iets als flikker op.

Net als ik denk dat het allemaal niet sneuer kan. Hoe zielig als iemand zo geobsedeerd is met haat. Echt, waarom haal je zo'n type hier aan? Vind je dit zelf ook niet wat ver gaan allemaal?

Wat fijn je kunt weer op missie

Ik heb de docu destijds een beetje met gemengde gevoelens bekeken. Goed dat ze belichten hoe afschuwelijk die pers is en het racisme ed waar ze mee te maken kregen. Ook leek het me oprecht een verliefd stel. Waar ik bij hen altijd moeite mee had is het zo hard roepen dat je "twee kinderen krijgt vanwege duurzaamheid", hoe privileged kun je zijn. En ondertussen de grootst mogelijke voetprint hebben met je privévliegtuig, dure bezittingen en huizen ed. Dat staat me tegen.

Het gemengde gevoel zat hem nog het meest in de drang van die twee om de publiciteit te blijven zoeken. En wat ik over dat boek van Harry hoor bevestigt dat wel. Dat hij nu zijn broer deels verantwoordelijk houdt voor dat hij een nazi uniform droeg; hij was twintig en heeft het toch echt zelf aangedaan. Hetzelfde over vechtpartijen met William ed. Hij lijkt geen enkel filter meer te hebben. Voor iemand die een verzoening wil met zijn familie doet hij er met zulke uitspraken alles aan om het niet te laten plaatsvinden.

Rondstruiner schreef op 05-01-2023 om 17:36:

[..]

"Voetsek" heb ik op moeten zoeken, dat is Afrikaans en betekent iets als flikker op.

Het ging me om de connectie (vooral Omid Scobie) met de kranten, niet om die Evans. Dat was immers de opmerking van Sophie (hoe komt de Guardian aan een exemplaar van het boek?). 

Hamer schreef op 05-01-2023 om 19:02:

[..]

Het ging me om de connectie (vooral Omid Scobie) met de kranten, niet om die Evans. Dat was immers de opmerking van mdh (hoe komt de Guardian aan een exemplaar van het boek?).

Je weet toch helemaal niet of die connectie er is. De bewering is afkomstig van een wel heel dubieuze vreemde met een raar obsessief profiel op twitter. Kijk je daar dan helemaal niet naar? 

Rondstruiner schreef op 05-01-2023 om 19:18:

[..]

Je weet toch helemaal niet of die connectie er is. De bewering is afkomstig van een wel heel dubieuze vreemde met een raar obsessief profiel op twitter. Kijk je daar dan helemaal niet naar?

Ik schrijf ook niet dat de connectie er is, maar geef aan dat die er volgens Evans is. Dat zou namelijk veel verklaren qua lekken van het boek dus acht ik dat niet onaannemelijk. 

Sophie, je had gelijk voor wat betreft de Markles: die komen inderdaad met iets volgens Lady C. Zij stelt echter dat er nog iets staat te gebeuren. 

dat boek heeft vandaag in diverse Spaanse winkels gelegen en diverse journalisten hebben het gekocht, diagonaal lezen en ik denk dat je het met een uurtje wel uit hebt, zeker als je het even verdeeld met een aantal collega's op de redactie. 

Ysenda schreef op 05-01-2023 om 20:04:

dat boek heeft vandaag in diverse Spaanse winkels gelegen en diverse journalisten hebben het gekocht, diagonaal lezen en ik denk dat je het met een uurtje wel uit hebt, zeker als je het even verdeeld met een aantal collega's op de redactie.

Ja ik zie inderdaad het ene na het andere citaat opduiken. De Guardian had het echter al een dag eerder. 

Enkele gelekte punten: Harry zou 25 personen hebben gedood in Afghanistan, wat gebeurde er met een 17jarige Harry in een veld achter een pub en het gezamenlijke verzoek van de twee prinsen aan Charles om niet met Camilla te trouwen omdat ze bang waren voor een boze stiefmoeder. 

SophieHowl

SophieHowl

05-01-2023 om 21:36 Topicstarter

Harry is nu wel losgegaan zeg.
In de ITV-trailer zegt hij dat”zwijgen niet bijdraagt om de situatie te verbeteren”, maar hoe hij denkt dat zijn boek daaraan gaat bijdragen???

Harry beschuldigt Camilla ervan informatie te hebben gelekt en een actieve campagne te hebben gevoerd om koningin te worden. Dat lekken ging via een medewerker die Charles op voordracht van Camilla had aangenomen.

Harry vertelt hoe Charles het nieuws van Diana’s dood bij een ongeluk vertelde: Charles zat op het bed van Harry, maar gaf hem geen knuffel.

Harry vertelt hoeveel leden van de Taliban hij heeft gedood; geclassificeerde informatie en deze informatie zal niet positief bijdragen de veiligheidssituatie van Harry’s gezin (waar hij alles voor zou doen, vertelde hij onlangs in de Netflix -documentaire).

De ruzie met William waarin deze hem aanviel; absoluut niet goed te praten van William maar William zal niet vertellen wat Harry nu precies zei tijdens deze ruzie. William bood wel overigens wel zijn excuses aan voordat hij wegging.

Het verhaal over Meghan’s opmerking over Catherine’s “babybrain als gevolg van zwangerschapshormonen”; William die deze opmerking onbeleefd vindt en met de vinger naar Meghan wijst, Catherine die vindt dat Meghan en zijzelf elkaar niet goed genoeg kennen om op deze wijze met elkaar om te gaan. 
Meghan wilde bij hun eerste ontmoeting William en Catherine omhelzen, en deze zijn blijkbaar op Britse wijze gereserveerd, dus dat wist Meghan al vanaf het begin. Met alle commotie over de blote benen van de bruidsmeisjes en tranen van Catherine en/of Meghan, is het duidelijk dat de schoonzussen niet op vriendschappelijke voet verkeerden. Dan is het tijdens een als verzoenend gesprek niet handig om een zwangere schoonzus ervan te betichten een babybrain te hebben, al was het gekscherend bedoeld. Meghan bood haar excuses ook aan in hetzelfde gesprek.

De context is mij nog niet geheel duidelijk. Blijkbaar waren Harry en Meghan na hun huwelijksreis bij William en Catherine op bezoek om geschillen bij te leggen als gevolg van de bruidsmeisjesrel. 
Harry tekent in hetzelfde verhaal ook aan dat Meghan herhaaldelijk “wow” riep bij het betreden van Kensington Palace op weg naar W&C, bij het zien van de schilderijen, boeken en kunstobjecten. En dat, stelt Harry, terwijl “hij en Meghan zojuist Ikea- meubels hadden gekocht met de creditcard van Meghan op sofas.com”.
Dat laatste vind ik wel weer passen in de klaagzang over het simpele Nottingham Cottage, waar Oprah blijkbaar enorm van opkeek, zoals Harry en Meghan vertelden in de Netflix-docu.
Bovendien; Harry had geld van zijn moeder geërfd, Meghan was financieel zelfstandig en toch zeker niet onbemiddeld; dus: meubels van de Ikea????? Lijkt mij overdreven. Blijkbaar vonden Harry en Meghan dat ze financieel benadeeld werden ten opzichte van W&C.

Ranzig verhaal van Harry over hoe hij zijn maagdelijkheid verloor achter een pub; wie wil dat nu zo gedetailleerd weten? Alleen maar bedoeld om de headlines te halen, dunkt me. Een opsomming van vriendinnen was voldoende voor een autobiografie.

SophieHowl

SophieHowl

05-01-2023 om 21:54 Topicstarter

Ik las op het andere forum dat iemand inschat dat de koninklijke familie vindt dat Harry niet stabiel is en onder invloed van Meghan staat.
Dat tweede kan ik niet beoordelen (ze leken mij de documentaire wel een gelukkig gezin) maar dat Harry niet erg stabiel is, heeft er zeker alle schijn van.
Alles achter gesloten deuren wat jaren niet de door Harry (terecht) vermaledijde pers heeft gehaald, gooit hij nu zelf op straat. 
Blijkbaar vindt Harry dat hij alle onmin tussen hemzelf en William en hun echtgenotes in de openbaarheid kan brengen- om zijn gelijk te onderstrepen naar de publieke opinie.
Dat hij daarna gezellig denkt aan te schuiven bij de kroning van Charles-en Camilla, want ook zij wordt gekroond- (Camilla die hij en passant van lekken beschuldigt) is me een raadsel. Dan ben je toch niet serieus te nemen?

Geclassificeerde militaire informatie -LEKKEN- doet Harry nu zelf. Zijn grootmoeder, opperbevelhebber destijds, en zijn grootvader prins Philip, zouden er geen goed woord voor over hebben, evenals Harry’s vrienden uit het leger. Hij zet zichzelf voor schut en hoe denkt hij nu op geloofwaardige wijze herdenkingen bij te wonen of zijn werk voor veteranen, zoals de Invictus Games voort te zetten? 

Edit: In de Daily Mail staat al een artikel over veteranen die Harry’s opmerkingen ‘ongepast’ vinden en ‘opschepperij’.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11603591/Harry-need-shut-Royal-Marine-friend-urges-Duke-stop-making-revelations.html

SophieHowl

SophieHowl

05-01-2023 om 22:32 Topicstarter

Tijdens de dating-fase, heeft Harry sexscènes met Meghan uit Suits gegoogeld. Harry geeft toe dat dit erg fout was, en dat hij electroshock-therapie heeft gevolgd om deze scènes uit zijn geheugen te verwijderen.
Waarom moeten deze intieme onthullingen in een boek??? Dat hij fout zit en dat erkent, ok (wat mij betreft was dit helemaal privé gebleven; zou Meghan de drukproeven hebben gelezen? Ik neem aan van wel?) maar wtf electroshocks?!

https://pagesix.com/2023/01/05/prince-harry-watching-meghan-markles-suits-sex-scenes-was-a-mistake/

LittleIbex87

LittleIbex87

05-01-2023 om 22:40

SophieHowl schreef op 05-01-2023 om 22:32:

Tijdens de dating-fase, heeft Harry sexscènes met Meghan uit Suits gegoogeld. Harry geeft toe dat dit erg fout was, en dat hij electroshock-therapie heeft gevolgd om deze scènes uit zijn geheugen te verwijderen.
Waarom moeten deze intieme onthullingen in een boek??? Dat hij fout zit en dat erkent, ok (wat mij betreft was dit helemaal privé gebleven; zou Meghan de drukproeven hebben gelezen? Ik neem aan van wel?) maar wtf electroshocks?!

https://pagesix.com/2023/01/05/prince-harry-watching-meghan-markles-suits-sex-scenes-was-a-mistake/

Hij is echt wanhopig als je dit soort onthullingen doet omdat je geld nodig hebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.