Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
EnchantedDragonfly18
11-12-2022 om 12:41
Fleurtje_5 schreef op 10-12-2022 om 11:40:
[..]
M had bij die eerste kennismaking met de queen al genoeg kunnen weten over de cultuur waar H in thuis is. Het was het thuis waar H ondanks zijn 'ik-heb-een-zwaar-leven-gevoel' trots op was en thuis was. Beluister het verlovingsinterview nog maar eens goed.
Je schrijft dit wel heel erg neerbuigend op. Ik vind eigenlijk alles wat je schrijft over H&M heel neerbuigend over komen. Ik vind dat je er wel vanuit mag gaan dat je moeder verliezen op die leeftijd, en verplicht afscheid nemen terwijl miljoenen mensen meekijken, zwaar is.
Fleurtje_5
11-12-2022 om 13:32
Tickel schreef op 11-12-2022 om 12:41:
[..]
Je schrijft dit wel heel erg neerbuigend op. Ik vind eigenlijk alles wat je schrijft over H&M heel neerbuigend over komen. Ik vind dat je er wel vanuit mag gaan dat je moeder verliezen op die leeftijd, en verplicht afscheid nemen terwijl miljoenen mensen meekijken, zwaar is.
......asjeblief zeg.
Ik had het niet over de periode van Harry als kind. Alsof ik niet weet wat rouw is en wat rouw doet. Ik vond Harry altijd een toffe peer. Hij en zijn broer en schoonzus waren heel close met elkaar. Dat vond ik zó mooi. 'Gelukkig dat ze elkaar hebben en elkaar steunen' heb ik altijd gedacht. Zo jammer dat ze nu zo in onmin met elkaar omgaan. Ik ben ervan overtuigd dat W het altijd goed voorhad met H. Ik ga in deze 'oorlogsvoering' niet mee. En vind je het neerbuigend als ik denk dat M jaloers is op die band die H had met W en vooral met K?
Liegen voor eigen gewin vind ik pas neerbuigend.
Hoe kom ik bij de woorden 'zwaar leven'? Bekijk de trailers en lees wat H in het interview over zijn familie vertelt. Wat stond er onder de foto laatst "Behind Close Doors".
En dan dit:
........
Prins Harry en hertogin Meghan sluiten het jaar af met een knaller. Hun
docuserie, die later deze week op Netflix zal verschijnen, wordt nu al
‘explosief’ genoemd en zal ‘als een bom inslaan’ bij iedereen in het
paleis. De documentaire moet laten zien hoe de tijd als werkende royals
echt is geweest voor de Sussexjes en duidelijk maken waarom ze besloten te vertrekken.
.........
De werkelijke reden voor vertrek was NIET datgene wat ze mensen nu willen laten geloven.
Tot 2017 of 2018 zag ik alleen een stralende Harry. Die een goede band had met zijn familie. Het kan zijn dat het verdriet om zijn moeder nu omhoog komt. William was niet veel ouder dan Harry destijds, en misschien zich er nog meer bewust van. Maar Diana was ook de moeder van William. Harry schijnt geen rekening te houden met de gevoelens van W als hij beelden van het Panorama-interview-met-Diana aan Netflix geeft terwijl zijn broer dat juist niet wou.
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/queen-elizabeth-en-haar-omgeving/?post=7574220#7574220
En waarom vind M en H het nodig om Catherine zo negatief neer te zetten? Waarom moet men deze twee dames met elkaar gaan vergelijken wie er beter of mooier is?
Maar het is juist nu dat Harry klaagt. Die docu en die boeken zijn niet voor de grap in het nieuws.
Harry wou ten tijde van zijn verloving een vrouw aan zijn koninklijke zij. En Meghan wist waar ze aan begon vertelde H destijds tegen zijn biografie-schrijfster. En nu klaagt H vooral over zijn vader, over zijn leven achter de paleismuren, over het Britse volk (dat gek was op Diana), over het leven in de schijnwerpers, over de pers. Maar ze zoeken juist de pers en de schijnwerpers meer-dan-ooit zelf op.
Hij weet hoe het voelt als de pers dingen schrijven. Hij voelde zich beledigd toen zijn broer zou hebben gezegd 'leer eerst dat meisje beter kennen'. Ik zie daar niks verkeerds in. Jij? Voelt hij zich gelukkiger als hij persoonlijke dingen over zijn familie in de media gooit? Hij weet hoe dat voelt. Waarom doet hij dat 'roddelcircuit' wel voor zijn familie ?
En misschien heb je gelijk dat ik nogal neerbuigend kan overkomen. Ik ben heel allergisch voor leugens en tegenstrijdigheden. Ik vind het zeer min als ze boeken gaan schrijven om de ander te beschadigen. Dat vond ik destijds ook over het boek dat Gordon had geschreven. Terwijl ik Gordon soms best wel een toffe peer vind.
arnica25
11-12-2022 om 15:52
Ik vind dat ook niet te rijmen. Eerst Engeland ontvluchten en je royal taken neerleggen vanwege de pers en dan later via een zogenaamde docu je gram halen. Had dan lekker de rest van je leven in de luwte geleefd.
SophieHowl
11-12-2022 om 16:20
Wat ik vooral niet begrijp is dat ze (al dan niet niet demonstratief) geen afstand doen van hun titels als hertog en hertogin van Sussex, of deze wens te kennen geven aan het Britse koningshuis.
Maar integendeel, ze gebruiken deze titels juist, omdat ze deuren openen?
Hamer
11-12-2022 om 18:11
Het antwoord op beide vragen is dat het zijn van een lid van de koninklijke familie nog steeds het belangrijkste verdienmodel is. Ze proberen wel andere wegen in te slaan, maar die zijn maar beperkt succesvol.
Harry heeft de Invictus Games. Dit is echter niet als verdienmodel maar als liefdadigheid ingesteld. Het speelt bovendien naar één keer per jaar/per 2 jaren. Er zou ook nog een programma over komen bij Netflix: dat zou wel geld opleveren.
Dan is er de boekdeal voor 3 boeken. Één komt binnenkort maar waar moeten de andere boeken over gaan?
Harry is daarnaast actief bij Better Up. Ik neem aan dat hij hier nog niet voldoende mee verdient en dat deals met Netflix nog noodzakelijk zijn.
Meghan heeft de podcasts bij Spotify. Dit zal vast iets opleveren. Er is ook veel kritiek op: erg geïnspireerd door de jaren ‘90, gasten te weinig aan het woord. Het is nog maar de vraag of Spotify hiermee door wil. De luistercijfers zijn ook ingezakt.
Oftewel: wat blijft er over? Het onderwerp Diana komt al nu bij Netflix aan de orde en eerder al bij Apple TV, straks wellicht in het boek. Op een gegeven moment is dat onderwerp uitgekauwd. En dan? De beste kans is de band met de koninklijke familie want veel anders blijft er niet over, tenzij ze een heel goed idee krijgen.
SophieHowl
12-12-2022 om 08:26
Kort nieuws uit de kranten van vandaag:
De drie laatste episodes van de documentaire worden donderdag online gezet. Op deze dag is Catherine gastvrouwe in Westminster Abbey voor Together at Christmas, waar kerstliederen ten gehore zullen worden gebracht.(vorig jaar speelde Catherine ook piano).William, Charles en Camilla zijn aanwezig bij dit concert dat ook een eerbetoon wordt voor mensen die zich hebben ingezet voor de gemeenschap en ook ter ere van koningin Elizabeth.
William heeft zijn vrienden verzocht niet te reageren op beweringen in de documentaire. Hij wil zich richten op de toekomst en gewoon doorgaan met zijn taak.
De Daily Mail denkt dat de documentaireserie positief zal afsluiten door het trekken van een streep onder de periode van Megxit. Dat zou aansluiten bij eerdere berichtgeving dat Harry en Meghan 2023 tot het jaar van de verzoening zouden willen maken. (Maar dan is er nog wel een klein akkefietje: Harry’s boek…)
Fleurtje_5
12-12-2022 om 10:44
SophieHowl schreef op 12-12-2022 om 08:26:
Kort nieuws uit de kranten van vandaag:
De drie laatste episodes van de documentaire worden donderdag online gezet. Op deze dag is Catherine gastvrouwe in Westminster Abbey voor Together at Christmas, waar kerstliederen ten gehore zullen worden gebracht.(vorig jaar speelde Catherine ook piano).William, Charles en Camilla zijn aanwezig bij dit concert dat ook een eerbetoon wordt voor mensen die zich hebben ingezet voor de gemeenschap en ook ter ere van koningin Elizabeth.
William heeft zijn vrienden verzocht niet te reageren op beweringen in de documentaire. Hij wil zich richten op de toekomst en gewoon doorgaan met zijn taak.
De Daily Mail denkt dat de documentaireserie positief zal afsluiten door het trekken van een streep onder de periode van Megxit. Dat zou aansluiten bij eerdere berichtgeving dat Harry en Meghan 2023 tot het jaar van de verzoening zouden willen maken. (Maar dan is er nog wel een klein akkefietje: Harry’s boek…)
Dat deed Kate heel mooi. Ze had in het geheim haar pianolessen opgehaald en geoefend.
Ik las afgelopen week dat vrienden van Kate en William woedend waren over de nieuwe trailer van H en M. Goed van W dat hij zich wil richten op zijn taak en niet op die trailer-ergernis.
Hamer
12-12-2022 om 18:50
Volgens Barkjack (Theresa Longo Fans) op Twitter zijn Harry en Meghan “geadviseerd” om niet naar de kroning te komen:
https://mobile.twitter.com/barkjack_
Fleurtje_5
12-12-2022 om 19:39
Hamer schreef op 12-12-2022 om 18:50:
Volgens Barkjack (Theresa Longo Fans) op Twitter zijn Harry en Meghan “geadviseerd” om niet naar de kroning te komen:
https://mobile.twitter.com/barkjack_
Door wie?
Fleurtje_5
12-12-2022 om 21:32
Wat ik vandaag las in een artikel van RTL Boulevard (7 uur geleden)
......
Prins Harry (38) spaart zijn koninklijke familie niet in de
Netflix-documentaire 'Harry & Meghan'. In het tweede deel doet de
Duke of Sussex een felle uitspraak over broer William (40), wat kijkers
nieuwsgierig maakt naar het hele verhaal.
............
Hij maakt zijn familie zelfs uit voor leugenaar. "Ze vertelden graag een leugen om mijn broer
te beschermen, maar ze waren nooit bereid de waarheid te vertellen om
ons te beschermen."
Ook Meghan gooit haar waarheid op tafel. "Ik werd niet voor de wolven
gegooid, ik werd aan de wolven gevóérd", vertelt ze over de periode voor
hun vertrek uit het Verenigd Koninkrijk.
Meghan kaart daarbij aan dat hun beveiliging op een gegeven moment
wordt ingetrokken, waardoor 'iedereen in de wereld wist waar ze waren'
...............
Fleurtje_5
12-12-2022 om 21:48
Maar zelfs toen H en M verhuisd waren heeft zijn vader toch nog jaarlijks zijn zoon financieel blijven steunen. Maar blijkbaar leefden beide op grote voet, en H en M wilden toch graag zelf verdieners worden? Toch? 1 miljoen voor een interview of een speech.
https://www.hln.be/royalty/prins-charles-zal-harry-en-meghan-financieel-blijven-steunen-na-de-megxit-twee-miljoen-pond-per-jaar~abf49370/
01-04-2020
Prins Charles (71) zal financieel blijven bijdragen aan de levensstijl
van zijn zoon, Harry (35) en diens vrouw, Meghan Markle (38). Ook nu ze
uit de monarchie zijn gestapt.
De prins - die zopas trouwens genezen is van het coronavirus-
zou volgens een bron binnen het paleis elk jaar 2 miljoen Britse pond
(zo'n 2,27 miljoen euro) investeren in de beveiliging van het koppel.
Daarover bestaat veel controverse. Want nu Harry en Meghan uit eigen
beweging geen senior royals meer zijn, heeft niemand zin om die rekening
te betalen. De Britten niet, maar ook de Canadezen niet. En al zeker
niet de Amerikanen,zo liet Donals Trump deze week via Twitter
...................
Fleurtje_5
12-12-2022 om 21:56
En dit artikel zegt ook genoeg:
https://www.hln.be/royalty/britse-krant-onthult-britten-moeten-nog-steeds-opdraaien-voor-beveiligingskosten-van-harry-en-meghan~a0e00994/
31-03-2020
Volgens de Britse krant Daily Mirror zullen prins Harry (35) en Meghan
Markle (38) ook na de ‘Megxit’ nog steeds beveiligd worden door de
Londense agenten van de Metropolitan Police Service. De Britse
belastingbetaler zal zo dus nog steeds moeten bijdragen aan de
securitykosten van het koppel, ook al verblijven de twee momenteel in de
Verenigde Staten.
..............
Harry en Meghan lieten via hun woordvoerder meteen weten dat ze niet van
plan waren om financiering te vragen aan de Verenigde Staten. “Hun
beveiliging wordt vanuit een privéfonds betaald”, klonk het. De krant
Daily Mirror onthult nu echter dat de twee ook na de Megxit nog bewaakt
zullen worden door agenten van de Britse Metropolitan Service. Zelfs als
ze in de Verenigde Staten vertoeven, zullen Britse belastingbetalers
dus toch nog bijdragen aan het betalen van de kosten die hiermee gepaard
gaan.
...........
SophieHowl
12-12-2022 om 23:12
Fleurtje_5 schreef op 12-12-2022 om 21:32:
Wat ik vandaag las in een artikel van RTL Boulevard (7 uur geleden)
......
Prins Harry (38) spaart zijn koninklijke familie niet in de
Netflix-documentaire 'Harry & Meghan'. In het tweede deel doet de
Duke of Sussex een felle uitspraak over broer William (40), wat kijkers
nieuwsgierig maakt naar het hele verhaal.
............
Hij maakt zijn familie zelfs uit voor leugenaar. "Ze vertelden graag een leugen om mijn broer
te beschermen, maar ze waren nooit bereid de waarheid te vertellen om
ons te beschermen."
Ook Meghan gooit haar waarheid op tafel. "Ik werd niet voor de wolven
gegooid, ik werd aan de wolven gevóérd", vertelt ze over de periode voor
hun vertrek uit het Verenigd Koninkrijk.
Meghan kaart daarbij aan dat hun beveiliging op een gegeven moment
wordt ingetrokken, waardoor 'iedereen in de wereld wist waar ze waren'...............
Harry draait (in de trailer) wel om de hete brij heen: ”They were happy to lie to protect my brother. They were never willing to tell the truth to protect us.”, en: “institutional gaslighting”.
Harry houdt in het midden of hij nu op de leden van de koninklijke familie doelt, of op de staf/hofhouding.
Ik vermoed dat we daar donderdag niet achter gaan komen.
Het is ook nog altijd onduidelijk welk lid van de koninklijke familie geïnformeerd had naar de huidskleur van Archie, zoals Harry en Meghan in het Oprah-interview vertelden.
Het zou wel eerlijker zijn als ze met open vizier strijden en dus man en paard noemen. Nu blijft in het ongewisse wie waar verantwoordelijk voor is en kun je het zo breed trekken als je wilt.
In de Britse kranten zijn al verscheiden (anonieme) leden van de hofhouding geciteerd die pleiten voor het opheffen van hun geheimhoudingsplicht waaraan zijn gebonden.
Zij voelen zich onterecht aangesproken door aantijgingen van Harry en Meghan; bijvoorbeeld dat Meghan zonder voorbereiding en begeleiding in het diepe zou zijn gegooid als nieuwbakken royal.
De zin over William; “They were happy to lie to protect my brother”, is natuurlijk heel intrigerend.
Waar zou het over gaan; de toedracht van wie maakte wie aan het huilen nav de kleding van de bruidsmeisjes? Of iets heel anders?
Impliceert Harry met deze zin dat zijn broer William in op de hoogte is van deze “leugens” en ze goedkeurt?
Ik ben benieuwd of we wijzer gaan worden donderdag.
SophieHowl
12-12-2022 om 23:24
Fleurtje_5 schreef op 12-12-2022 om 21:56:
En dit artikel zegt ook genoeg:
https://www.hln.be/royalty/britse-krant-onthult-britten-moeten-nog-steeds-opdraaien-voor-beveiligingskosten-van-harry-en-meghan~a0e00994/
31-03-2020
Volgens de Britse krant Daily Mirror zullen prins Harry (35) en Meghan
Markle (38) ook na de ‘Megxit’ nog steeds beveiligd worden door de
Londense agenten van de Metropolitan Police Service. De Britse
belastingbetaler zal zo dus nog steeds moeten bijdragen aan de
securitykosten van het koppel, ook al verblijven de twee momenteel in de
Verenigde Staten.
..............
Harry en Meghan lieten via hun woordvoerder meteen weten dat ze niet van
plan waren om financiering te vragen aan de Verenigde Staten. “Hun
beveiliging wordt vanuit een privéfonds betaald”, klonk het. De krant
Daily Mirror onthult nu echter dat de twee ook na de Megxit nog bewaakt
zullen worden door agenten van de Britse Metropolitan Service. Zelfs als
ze in de Verenigde Staten vertoeven, zullen Britse belastingbetalers
dus toch nog bijdragen aan het betalen van de kosten die hiermee gepaard
gaan.
...........
Dat is natuurlijk alweer twee jaar geleden. Charles heeft vanuit het hertogdom Cornwall de bewaking in 2020 gefinancierd, en daarna heeft Charles een lump sum/een eenmalig groot bedrag verstrekt.
Ik meen dat Charles daarna gestopt is met het betalen van beveiliging en het verstrekken van overige financiële middelen, onder meer omdat het uiteindelijk om opbrengsten van het hertogdom gaat en er kritiek was vanuit de publieke opinie, na de mega commerciële contracten die Harry en Meghan toen sloten.
@Hamer heeft ooit gepost dat dit ook terug te zien was in de openbare boekhouding van het hertogdom Cornwall; de kostenpost was (in 2021??) niet meer aanwezig.
In de voorgaande jaren; 2018/2019 ontvingen Harry en Meghan -evenals William en Kate- financiële ondersteuning van Charles via het hertogdom Cornwall.