Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl schreef op 12-12-2022 om 23:12:

[..]

Harry draait (in de trailer) wel om de hete brij heen: ”They were happy to lie to protect my brother. They were never willing to tell the truth to protect us.”, en: “institutional gaslighting”.

Harry houdt in het midden of hij nu op de leden van de koninklijke familie doelt, of op de staf/hofhouding.

Ik vermoed dat we daar donderdag niet achter gaan komen.

Het is ook nog altijd onduidelijk welk lid van de koninklijke familie geïnformeerd had naar de huidskleur van Archie, zoals Harry en Meghan in het Oprah-interview vertelden.

Het zou wel eerlijker zijn als ze met open vizier strijden en dus man en paard noemen. Nu blijft in het ongewisse wie waar verantwoordelijk voor is en kun je het zo breed trekken als je wilt.

In de Britse kranten zijn al verscheiden (anonieme) leden van de hofhouding geciteerd die pleiten voor het opheffen van hun geheimhoudingsplicht waaraan zijn gebonden.
Zij voelen zich onterecht aangesproken door aantijgingen van Harry en Meghan; bijvoorbeeld dat Meghan zonder voorbereiding en begeleiding in het diepe zou zijn gegooid als nieuwbakken royal.

De zin over William; “They were happy to lie to protect my brother”, is natuurlijk heel intrigerend.

Waar zou het over gaan; de toedracht van wie maakte wie aan het huilen nav de kleding van de bruidsmeisjes? Of iets heel anders?

Impliceert Harry met deze zin dat zijn broer William in op de hoogte is van deze “leugens” en ze goedkeurt?

Ik ben benieuwd of we wijzer gaan worden donderdag.

Het zou nog eerlijker zijn als hij onenigheid die hij met zijn familie heeft samen mét zijn familie tussen vier muren bespreekt. Want Harry weet als geen ander dat zijn familie zich niet kan of niet wil weren.

En je hebt ook gelijk, als ze geen namen noemen maken ze iedereen
verdacht. Daarom vind ik dat ze dat tegen de personen moeten zeggen die
het aangaat.

Hij vind het afschuwelijk als er over hem geschreven word, maar waarom doet hij dit dan zijn vader en broer aan? Voor de centen van Netflix?

Toen hij in Afghanistan vocht tegen de Taliban was hij een doelwit, maar hij wou persé in Afghanistan blijven om te vechten, maar dan zouden zijn collega-militairen ook én nog meer in gevaar zijn. Dus dan maar met tegenzin weg uit Afghanistan. En dan valt hij er nu bv over dat zijn broer zei 'leer eerst dat meisje beter kennen' (voordat ze gingen trouwen).

Hij deed met zijn broer en schoonzus mooi werk verrichten voor bv "Heads Together". Hij sleepte samen met William zandzakken bij wateroverlast. Het was zo'n mooi team samen.

Ik kan dat niet rijmen.
Nooit eerder heb ik H zo negatief over zijn broer/familie horen praten als de laatste tijd.

SophieHowl schreef op 12-12-2022 om 23:24:

[..]

Dat is natuurlijk alweer twee jaar geleden. Charles heeft vanuit het hertogdom Cornwall de bewaking in 2020 gefinancierd, en daarna heeft Charles een lump sum/een eenmalig groot bedrag verstrekt.
Ik meen dat Charles daarna gestopt is met het betalen van beveiliging en het verstrekken van overige financiële middelen, onder meer omdat het uiteindelijk om opbrengsten van het hertogdom gaat en er kritiek was vanuit de publieke opinie, na de mega commerciële contracten die Harry en Meghan toen sloten.

@Hamer heeft ooit gepost dat dit ook terug te zien was in de openbare boekhouding van het hertogdom Cornwall; de kostenpost was (in 2021??) niet meer aanwezig.
In de voorgaande jaren; 2018/2019 ontvingen Harry en Meghan -evenals William en Kate- financiële ondersteuning van Charles via het hertogdom Cornwall.

Inderdaad, ze kregen grote bedragen voor een speech of praatje, of dat smerige interview met Oprah. Ik las lang voor dat interview dat ze er 1 miljoen voor zouden krijgen. Harry had voor dat interview eerst nog bedenktijd nodig. En het interview is er uiteindelijk ook gekomen. Of ze het bedrag hebben gehouden of weggeschonken weet ik niet, maar  als Charles zijn beurs trekt om hen te ondersteunen en zij geven grote bedragen  weg dan zou dat wel van de zotte zijn.

Waarom zou pa of de Britse belastingbetaler dan nog op moeten draaien, terwijl H en M zelf juist onafhankelijk wilden zijn?

SophieHowl schreef op 12-12-2022 om 23:24:

[..]

@Hamer heeft ooit gepost dat dit ook terug te zien was in de openbare boekhouding van het hertogdom Cornwall; de kostenpost was (in 2021??) niet meer aanwezig.
In de voorgaande jaren; 2018/2019 ontvingen Harry en Meghan -evenals William en Kate- financiële ondersteuning van Charles via het hertogdom Cornwall.

klopt

"Ze logen om William te beschermen"??.....Als hij dan toch mensen openlijk in de media beschuldigd dat ze liegen, moet hij ook maar vertellen over welke leugen het gaat. "Ze vonden het niet erg om een leugen te vertellen om W te beschermen". Dat zegt nog lang niet dat ze dan ook een leugen hebben vertelt, alleen dat ze het niet erg zouden vinden. Leugen? Dat moet uitgerekend H zeggen? Meghan loog meermaals en ontkende dat ze had mee gewerkt aan het boek van Omid, en gaf pas bij de rechter, onder eed, toe dat ze wel had meegewerkt aan het boek maar dat ze dat was vergeten.

Dit is zó ontzettend goedkoop en zó voorspellend. Heeft hij in het Oprah-interview niet genoeg kans gekregen om de vuile was buiten te hangen? Wat wil hij? Is dit chantage zoiets van "als ik mijn zin niet krijg dan zullen jullie eens wat meemaken?"

Eerst was hij boos en riep hij iets van 'universeel' in de pers, omdat de queen had gezegd dat de koningin dienen, niet zich zelf bedienen is met netflix-docu's.

In het oprah-interview kreeg Charles ervan langs en kon de hele wereld horen dat H vond dat hij geen goede beurt als vader had gedaan.

Vorige week was het Kate die afgekraakt werd door M. En Harry vond dat het Britse volk een lesje moest leren. H heeft niks te vertellen over het Britse volk.

En nu is William de klos.

Ba'h (Tickel je leest het goed, ik zeg ba'h)

https://www.harpersbazaar.com/nl/cultuur-reizen/a42216886/prins-harry-netflix-bescherming-william/
.......
In de trailer die Netflix dropt vertelt Harry het volgende erover: 'Ze
vonden het niet erg een leugen te vertellen om mijn broer te beschermen, maar ze waren nooit bereid de waarheid te vertellen om ons te beschermen.' Volgens hem was dat hét moment waarop hij uit het systeem wilde stappen. 'Ik vraag me af wat er met ons gebeurd zou zijn als we niet vertrokken waren op dit moment.'
......

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-12-2022 om 18:43

Waarom noem je mij? 

Tickel schreef op 13-12-2022 om 18:43:

Waarom noem je mij?

Vanwege je laatste bericht. Daarin schreef je:

Je schrijft dit wel heel erg neerbuigend op. Ik vind eigenlijk alles wat
je schrijft over H&M heel neerbuigend over komen.

Ik vind dat wat H en M schrijven over zijn familie heel neerbuigend. Dat kan hij toch net zo goed binnenskamers bespreken? Toch? O nee, dan heeft Netflix daar niks aan. Want de kijkers van Netflix willen wel wat te smullen hebben.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-12-2022 om 19:45

Fleurtje_5 schreef op 13-12-2022 om 19:41:

[..]

Vanwege je laatste bericht. Daarin schreef je:

Je schrijft dit wel heel erg neerbuigend op. Ik vind eigenlijk alles wat
je schrijft over H&M heel neerbuigend over komen.

Ik vind dat wat H en M schrijven over zijn familie heel neerbuigend. Dat kan hij toch net zo goed binnenskamers bespreken? O nee, dan heeft Netflix daar niks aan.

Daar had je toch al op gereageerd? 

Tickel schreef op 13-12-2022 om 19:45:

[..]

Daar had je toch al op gereageerd?

Klopt, maar mijn bericht van 17:33 uur had ik toen nog niet geschreven.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-12-2022 om 19:50

Fleurtje_5 schreef op 13-12-2022 om 19:47:

[..]

Klopt, maar mijn bericht van 17:33 uur had ik toen nog niet geschreven.

Dat klopt, want ik heb 2 dagen geleden voor het laatst hier geschreven, waarop jij hebt gereageerd. Beetje onnodig om mij 2 dagen later weer te noemen. 

Hamer schreef op 11-12-2022 om 22:41:

Volgens mij is de. Todd Grande hier nog nooit aan bod gekomen. Hij geeft zijn analyse maar ook een samenvatting van de Netflix serie voor diegene die geen Netflix heeft of nog niet heeft gekeken:

https://youtu.be/lGcMdad1QPU

Hetzelfde geldt voor Bieving Bruce:

https://youtu.be/so-a3sFL7Wg

Die eerste meneer, dr Grande, is zeer nauwkeurig maar ook erg langdradig. Het is goed dat hij alles netjes op een rijtje heeft gezet, maar dat weten we toch allemaal allang.

De tweede meneer , Bruce,  heb ik maar heel even naar gekeken. Die vond ik erg druk.

Er was destijds ná dat Oprah-interview een meneer die heel goed was in het analyseren van lichaamstaal. Hij legde ook uit wat hij zag en liet het dan in slowmotion zien. Ik kan dat filmpje niet meer vinden. Ik probeerde het te zoeken maar toen kwamen er zoveel "Body language experts" van na de laatste Netflix-aflevering. Bijvoorbeeld dit filmpje:

https://youtu.be/y4FAc3xGFkk

SophieHowl

SophieHowl

13-12-2022 om 22:31 Topicstarter

William laat het niet toe dat anderen negatief spreken over Harry.
Ondanks zijn woede en verdriet, blijft hij beschermend naar Harry toe, zeggen bronnen.
William zal nooit meer kunnen samenwerken met Harry, maar we blijft hoop dat ze ooit weer als broers kunnen omgaan.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11532357/William-wont-tolerate-speaking-negatively-Harry.html

William heeft - heel verstandig - zijn kerstkaart van dit jaar laten publiceren. Hij gaat niet in op de filmpjes die door Netflix zijn vrijgegeven in aanloop naar afleveringen 4, 5 en 6. Charles idem trouwens.

SophieHowl

SophieHowl

14-12-2022 om 02:37 Topicstarter

Harry gaat waarschijnlijk in januari een tv-interview geven ten gelegenheid van de publicatie van zijn boek ‘Spare’.
Gayle King zal waarschijnlijk het interview afnemen, en het belooft verdere schokkende onthullingen.

https://www.mirror.co.uk/news/royals/prince-harry-to-keep-dropping-28725791

Hamer schreef op 14-12-2022 om 00:58:

William heeft - heel verstandig - zijn kerstkaart van dit jaar laten publiceren. Hij gaat niet in op de filmpjes die door Netflix zijn vrijgegeven in aanloop naar afleveringen 4, 5 en 6. Charles idem trouwens.

tl-t-8t0dxs89lj-terms-released-782647655.jpg?strip=all&w=960

Ik heb de kerstkaart even opgehaald. Leuk gezin.

SophieHowl schreef op 13-12-2022 om 22:31:

William laat het niet toe dat anderen negatief spreken over Harry.
Ondanks zijn woede en verdriet, blijft hij beschermend naar Harry toe, zeggen bronnen.
William zal nooit meer kunnen samenwerken met Harry, maar we blijft hoop dat ze ooit weer als broers kunnen omgaan.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11532357/William-wont-tolerate-speaking-negatively-Harry.html

Dat siert William.

William laat zich niet uitdagen en zich zo verlagen.
Hij gaat geen kwaad met kwaad vergelden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.