Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Mick87
08-12-2022 om 11:19
Maanlicht schreef op 08-12-2022 om 11:03:
Ik heb al een stukje gezien en vind Meghan niet oprecht overkomen.
En Harry die zegt dat ze zo op zijn moeder lijkt …Wat me ook opvalt: allemaal lelijke foto’s van Kate …
Ik ben niet per se weg van Meghan. Maar wat mensen zich soms ook niet realiseren is dat Meghan Amerikaanse is. En dan niet zomaar Amerikaanse, maar ook nog eens uit Californië. Een zogeheten Valley Girl. Die zijn allemaal wat over the top en neppig. Dat zie ik bij Meghan ook. Ik ben ook aan het kijken, maar zie geen lelijke foto's van Kate. Ik zie haar sowieso amper. Of ligt dat aan mij ?
Docu valt niet tegen. Ik vind het wel leuk om wat over hun achtergrond/jeugd te weten te komen. En het doet me meer en meer realiseren hoe ziek, ongezond en achterhaald de monarchie is. Zeker die in Het Verenging Koninkrijk. Heb wel echt te doen met hoe zij opgejaagd zijn. En wat een naar leven Harry achter de rug heeft. Fijn dat er hier in Nederland voor royals een mediacode is.
Ik zie tot op heden nog niet veel ergs of raars.
Maanlicht
08-12-2022 om 12:07
Mick87 schreef op 08-12-2022 om 11:19:
[..]
Ik ben niet per se weg van Meghan. Maar wat mensen zich soms ook niet realiseren is dat Meghan Amerikaanse is. En dan niet zomaar Amerikaanse, maar ook nog eens uit Californië. Een zogeheten Valley Girl. Die zijn allemaal wat over the top en neppig. Dat zie ik bij Meghan ook. Ik ben ook aan het kijken, maar zie geen lelijke foto's van Kate. Ik zie haar sowieso amper. Of ligt dat aan mij ?
Docu valt niet tegen. Ik vind het wel leuk om wat over hun achtergrond/jeugd te weten te komen. En het doet me meer en meer realiseren hoe ziek, ongezond en achterhaald de monarchie is. Zeker die in Het Verenging Koninkrijk. Heb wel echt te doen met hoe zij opgejaagd zijn. En wat een naar leven Harry achter de rug heeft. Fijn dat er hier in Nederland voor royals een mediacode is.
Ik zie tot op heden nog niet veel ergs of raars.
Tot nu toe drie foto’s van Kate en allemaal weinig flatteus toch? terwijl je echt moet zoeken om een foto te vinden waarop ze niet prachtig is.
Ik vind het eigenlijk best saai die hele docu… weinig nieuws tot nu toe en ( uiteraard) eenzijdig.
Drakenvlieg
08-12-2022 om 12:13
Ik vertik het om ze kijkcijfers te geven.
Hier lees ik wel de opvallende dingen
Maanlicht
08-12-2022 om 12:15
Nu wordt het een beetje giftiger ,., M insinueert dat W en K haar niet erg hartelijk bejegenden. En H zei dat de familie verbaasd was dat ‘the ginger’zo’n mooie en intelligente vrouw had gevonden.
Mick87
08-12-2022 om 12:18
Maanlicht schreef op 08-12-2022 om 12:15:
Nu wordt het een beetje giftiger ,., M insinueert dat W en K haar niet erg hartelijk bejegenden. En H zei dat de familie verbaasd was dat ‘the ginger’zo’n mooie en intelligente vrouw had gevonden.
Meghan is wat informeler dan william en Kate. Waarschijnlijk doordat ze Amerikaans is. Zo vatte ik het op.
En dat verbaasd is toch niet zo raar. Meghan is wel een bloedmooie vrouw én intelligent. Ik vatte het niet echt op als beledigend of giftig richting zijn familie.
Madamecannibale
08-12-2022 om 12:39
Drakenvlieg schreef op 08-12-2022 om 12:13:
Dit
Maanlicht
08-12-2022 om 13:05
Mick87 schreef op 08-12-2022 om 12:18:
[..]
Meghan is wat informeler dan william en Kate. Waarschijnlijk doordat ze Amerikaans is. Zo vatte ik het op.
En dat verbaasd is toch niet zo raar. Meghan is wel een bloedmooie vrouw én intelligent. Ik vatte het niet echt op als beledigend of giftig richting zijn familie.
Ik bedoelde dat daar wel pijn onder lijkt te schuilen, hij insinueert hiermee toch dat zijn familie geen hoge verwachtingen van hem koesterde.
Dat Meghan bloedmooi en uiterst intelligent is zal niemand ontkennen.
Mick87
08-12-2022 om 13:21
Maanlicht schreef op 08-12-2022 om 13:05:
[..]
Ik bedoelde dat daar wel pijn onder lijkt te schuilen, hij insinueert hiermee toch dat zijn familie geen hoge verwachtingen van hem koesterde.
Dat Meghan bloedmooi en uiterst intelligent is zal niemand ontkennen.
Als William geen prins was geweest was kate ook out of his league
Drakenvlieg
08-12-2022 om 14:47
De NOS heeft er ook maar een bericht aan gewijd, gaat vooral over de eenzijdige kant van het verhaal:
Harry en Meghan hekelen opnieuw roddelpers in nieuwe Netflix-serie - https://nos.nl/l/2455572
Mick87
08-12-2022 om 17:16
Drakenvlieg schreef op 08-12-2022 om 14:47:
De NOS heeft er ook maar een bericht aan gewijd, gaat vooral over de eenzijdige kant van het verhaal:
Harry en Meghan hekelen opnieuw roddelpers in nieuwe Netflix-serie - https://nos.nl/l/2455572
Hoezo eenzijdig ? Ze komen vooral met feiten over hoe de pers hen bejegende en hoe hun jeugd was.
Fleurtje_5
08-12-2022 om 18:29
Drakenvlieg schreef op 08-12-2022 om 12:13:
Fleurtje_5
08-12-2022 om 18:33
Mick87 schreef op 08-12-2022 om 17:16:
[..]
Hoezo eenzijdig ? Ze komen vooral met feiten over hoe de pers hen bejegende en hoe hun jeugd was.
Eenzijdig.
Harry weet heel goed dat Kate en William zich niet kunnen uiten zoals hij en zijn vrouw dat doen.
Harry heeft eerder gezegd dat hij medelijden had met zijn vader en broer omdat die twee in een soort 'gevang' zitten. Maar eigenlijk is dat Royal-leven wel precies datgene wat zijn vrouw wil.
En nee, ze zijn niet terug getrokken omdat ze het zo zwaar hadden binnen de koninklijke familie. Ze konden het commerciële leven niet combineren met het leven als Royal.
Feiten over Meghan's jeugd mogen niet genoemd worden, want stel je voor al die mooie foto's en filmbeelden van een vrolijke Meghan met een liefhebbende vader, maar de vuile was buiten hangen over de familie van Harry lijkt goed in de markt te liggen. Problemen in een familie horen binnenskamers besproken worden, desnoods met een leger therapeuten.
Als ze het zo zwaar vinden met 'de pers' waarom zoeken ze die pers en de schijnwerpers dan zelf steeds op?
Als ze het zelf zo zwaar vinden met 'de pers'....kunnen ze zich dan een beetje voorstellen hoe het moet voelen voor zijn familie dat ze zo tot schande worden gebombardeerd? Had Harry destijds maar naar het advies van zijn schoonbroer Thomas jr. geluisterd toen hij schreef dat Meghan Harry en zijn familie tot schande zou brengen. Harry is gehersenspoeld.
Het koninklijk huis heeft het rapport over het-pestgedrag-van-Meghan-richting-personeel niet openbaar gemaakt omdat anders de band tussen H en zijn familie nog verder uit elkaar zou komen te liggen. Maar personeelsleden voelden zich daarmee niet gehoord en vonden het jammer dat dit in de doofpot zou belanden.
SophieHowl
08-12-2022 om 18:55
Ik las in de Britse pers iets dat mij ook was opgevallen; het gedeelte waarin Meghan verteld dat ze een kniebuiging moest maken voor Harry’s oma, daar zij de regerende vorstin was.
Ze vond het een middeleeuwse gewoonte, als Amerikaanse. Daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen.
Maar dat Meghan het zo overdreven en spottend moest navertellen (let op Harry’s blik)?
Ik denk dat Harry en Meghan dit stukje hadden willen schrappen (maar Netflix weigerde), zeker omdat het van weinig respect getuigt naar wijlen koningin Elizabeth, enkele maanden na haar overlijden. Vandaar dat in de intro werd gesteld dat de interviews al in augustus waren afgerond (compromis met Netflix).
In het volgende artikel zijn beelden van deze scene te zien:
https://www.thesun.co.uk/fabulous/20694385/cringe-moment-meghan-markle-mimics-bowing-queen-curtsying-joke/
Fleurtje_5
08-12-2022 om 19:01
SophieHowl schreef op 08-12-2022 om 18:55:
Ik las in de Britse pers iets dat mij ook was opgevallen; het gedeelte waarin Meghan verteld dat ze een kniebuiging moest maken voor Harry’s oma, daar zij de regerende vorstin was.
Ze vond het een middeleeuwse gewoonte, als Amerikaanse. Daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen.
Maar dat Meghan het zo overdreven en spottend moest navertellen (let op Harry’s blik)?
Ik denk dat Harry en Meghan dit stukje hadden willen schrappen (maar Netflix weigerde), zeker omdat het van weinig respect getuigt naar wijlen koningin Elizabeth, enkele maanden na haar overlijden. Vandaar dat in de intro werd gesteld dat de interviews al in augustus waren afgerond (compromis met Netflix).
In het volgende artikel zijn beelden van deze scene te zien:
https://www.thesun.co.uk/fabulous/20694385/cringe-moment-meghan-markle-mimics-bowing-queen-curtsying-joke/
Meghan liet zich wel dopen ter ere aan de Queen, terwijl ze dat NIET hoefde te doen. Dát dan toch doen om de oma van je aanstaande te plezieren.....dát is pas middeleeuws.
SophieHowl
08-12-2022 om 19:04
Fleurtje_5 schreef op 08-12-2022 om 19:01:
[..]
Meghan liet zich wel dopen ter ere aan de Queen, terwijl ze dat NIET hoefde te doen. Dát dan toch doen om de oma van je aanstaande te plezieren.....dát is pas middeleeuws.
Ook dat ja!