Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Fleurtje_5
07-12-2022 om 14:41
Koning Charles word er moe van.
Ik zie de teleurstelling aan zijn gezicht.
Volgens een paleisbron van Daily Mail maakt de koninklijke
familie zich geen zorgen om de documentaire. Koning Charles en
koningin-gemalin Camilla zijn volgens de insider ‘niet bezorgd, maar ze
worden er wel moe van.’
Fleurtje_5
07-12-2022 om 14:48
https://beaumonde.nl/artikel/527144/koning-charles-reactie-op-de-explosieve-trailer-van-harry-meghan/
..........
Prins Harry en hertogin Meghan sluiten het jaar af met een knaller. Hun
docuserie, die later deze week op Netflix zal verschijnen, wordt nu al
‘explosief’ genoemd en zal ‘als een bom inslaan’ bij iedereen in het
paleis. De documentaire moet laten zien hoe de tijd als werkende royals
echt is geweest voor de Sussexjes en duidelijk maken waarom ze besloten te vertrekken.
..........
Bij mijn weten besloten H en M te vertrekken omdat de queen het afkeurde dat Harry zijn status ging misbruiken voor commerciële doelen bij Netflix en Spotify. Daar was de Queen heel duidelijk over. Harry was daar nog pissig over en riep dat hij vond dat het 'universeel' kon. Tja als je vrouw al plannen in de pen had voor Netflix en een animatiefilm (met de man van Elton John) en H trouwt zodat gesloten deuren wijder open gaan, dan zal de ene partij moeten buigen of toegeven. En buigen of toegeven staat niet in het woordenboek van Meghan.
Fleurtje_5
07-12-2022 om 15:09
Onderstaande stukje quote is wat Queen Elisabeth zei voordat H en M meedeelden te vertrekken. H en M hadden gehoopt dat de Queen zou buigen voor Meghan's commerciële belangen als ze 'anders zouden vertrekken'. Ze wilden parttime taken doen voor het koningshuis, zij wilden zelf beslissen wanneer wel en niet, en de rest van hun tijd besteden voor het commerciële leven. Ik zeg "Leve de Queen". Goed dat zij zich niet liet dwingen of chanteren. Ik hoop dat Charles en William dat ook niet zullen doen. Maar dat is wel het doel van H en M met interviews, boeken en docu's.
De woorden van de Queen:
Explaining the Queen's position on what
constitutes public service, an informed insider said last night said:
'People need to be able to look you in the eye and know that you are
here for them, not filming a Netflix documentary.
'Being a Royal is all about public service, not serving yourself. If public
service is not your primary purpose, and making money is, then it's
impossible to represent the Queen.'
......
SophieHowl
07-12-2022 om 16:42
Fleurtje_5 schreef op 07-12-2022 om 15:09:
Onderstaande stukje quote is wat Queen Elisabeth zei voordat H en M meedeelden te vertrekken. H en M hadden gehoopt dat de Queen zou buigen voor Meghan's commerciële belangen als ze 'anders zouden vertrekken'. Ze wilden parttime taken doen voor het koningshuis, zij wilden zelf beslissen wanneer wel en niet, en de rest van hun tijd besteden voor het commerciële leven. Ik zeg "Leve de Queen". Goed dat zij zich niet liet dwingen of chanteren. Ik hoop dat Charles en William dat ook niet zullen doen. Maar dat is wel het doel van H en M met interviews, boeken en docu's.
De woorden van de Queen:
Explaining the Queen's position on what
constitutes public service, an informed insider said last night said:
'People need to be able to look you in the eye and know that you are
here for them, not filming a Netflix documentary.
'Being a Royal is all about public service, not serving yourself. If public
service is not your primary purpose, and making money is, then it's
impossible to represent the Queen.'......
Toepasselijk stukje Fleurtje👍️
SophieHowl
07-12-2022 om 20:32
Maanlicht schreef op 07-12-2022 om 19:42:
Morgen de langverwachte docu op Netflix! Ik kijk ernaar uit!
Ik ook. Het zijn geloof ik vier delen.
LittleIbex87
07-12-2022 om 20:47
Maanlicht schreef op 07-12-2022 om 19:42:
Morgen de langverwachte docu op Netflix! Ik kijk ernaar uit!
Ik lees hier de samenvatting wel even
SophieHowl
07-12-2022 om 21:55
Meghan’s podcastserie Archetypes heeft de publieksprijs gewonnen voor de populairste podcast.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11513399/Meghan-Markle-thanks-listeners-Archetypes-podcast-won-Peoples-Choice-Award.html
SophieHowl
07-12-2022 om 22:00
Lizzie Cundy, die Meghan voorstelde aan Harry, heeft hier ontzettend spijt van en voelt zich medeschuldig aan de schade die Meghan en Harry toebrengen aan de monarchie.
Lizzie is overigens ook geghost door Meghan.
https://www.mirror.co.uk/tv/tv-news/meghans-ex-pal-regrets-introducing-28679557
Fleurtje_5
07-12-2022 om 22:19
SophieHowl schreef op 07-12-2022 om 22:00:
Lizzie Cundy, die Meghan voorstelde aan Harry, heeft hier ontzettend spijt van en voelt zich medeschuldig aan de schade die Meghan en Harry toebrengen aan de monarchie.
Ik ka me goed voorstellen dat deze Lizzy spijt heeft dat ze H aan M heeft voorgesteld. Maar ik moest even googlen naar het woord 'ghosting/geghost'. Nou als Lizzy zo'n spijt heeft hoeft ze niet droevig te zijn dat ze geghost is door M.
Betekenis geghost:
Ghosting noemen we dat. Iemand laat niks meer van zich horen en
blokkeert jou in sommige gevallen zelfs op verschillende social media
kanalen.
En:
Ghosting, de meest vreselijke gewoonte op gebied van daten. Je hebt
na maanden eindelijk iemand gevonden met wie je superleuke gesprekken
hebt. Jullie lijken precies dezelfde interesses en humor te hebben en
wat jou betreft gaan jullie eindelijk afspreken. Top, maar er is één
probleem.
Ineens reageert hij of
zij niet meer op je appjes. Niks, nada, noppes, niente. De persoon in
kwestie lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen en laat niks meer van
zich horen. Het is onbeschoft en gemeen, maar het overkomt veel mensen.
Het overkomt zelfs zoveel mensen, dat er een naam voor de datingtrend is
bedacht: ghosting.
Hamer
07-12-2022 om 22:19
SophieHowl schreef op 07-12-2022 om 21:55:
Meghan’s podcastserie Archetypes heeft de publieksprijs gewonnen voor de populairste podcast.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11513399/Meghan-Markle-thanks-listeners-Archetypes-podcast-won-Peoples-Choice-Award.html
Weer een prijs geregeld? Volgens een blind item gaat Spotify niet verder met deze winnende podcastserie.
Fleurtje_5
07-12-2022 om 22:21
Hamer schreef op 07-12-2022 om 22:19:
[..]
Weer een prijs geregeld? Volgens een blind item gaat Spotify niet verder met deze podcastserie.
Hamer
07-12-2022 om 22:23
SophieHowl schreef op 07-12-2022 om 22:00:
Volgens anderen was het Viola von Westenholz die hen in contact bracht.
SophieHowl
08-12-2022 om 05:54
Een vlijmscherpe column van Jan Moir, aanwezig bij het galadiner ten gelegenheid van de uitreiking van de Ripple Awards.
En passant wijst ze erop dat de zus van Kerry Kennedy (de voorzitter van Robert F Kennedy Human Rights stichting die de Ripple Awards uitreikt); Rory Kennedy, zakelijk verbonden is aan filmonderneming Moxie Firecracker, die de documentaireserie over Harry en Meghan heeft gemaakt voor Netflix. Heeft Rory haar zus Kerry getipt om de Sussexes voor te dragen?
Jan Moir schrijft ook treffend dat dit gala nu typisch is hoe Meghan had verwacht dat het zou zijn om tot de koninklijke familie te behoren; glamour en adorerende mensen.
In tegenstelling tot de dagelijkse werkelijkheid van de meeste royals die bestaat uit buiten in de kou handenschudden met kantinejuffrouwen, bomen planten in provinciestadjes en impertinente vragen over hoe duur haar jurk was.
https://www.dailymail.co.uk/debate/article-11513181/JAN-MOIR-wanted-watch-Harry-Meghans-terrible-betrayal-close.html
Maanlicht
08-12-2022 om 11:03
Ik heb al een stukje gezien en vind Meghan niet oprecht overkomen.
En Harry die zegt dat ze zo op zijn moeder lijkt …
Wat me ook opvalt: allemaal lelijke foto’s van Kate …