Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
SophieHowl
08-12-2022 om 19:13
Opvallend was ook de keuze om de documentaire te openen met beelden van een vliegveld en een reguliere vlucht, terwijl Harry en Meghan een forse ecologische voetafdruk hebben door hun veelvuldig gebruik van privé-jets…
Mick87
08-12-2022 om 19:21
Fleurtje_5 schreef op 08-12-2022 om 18:33:
[..
Feiten over Meghan's jeugd mogen niet genoemd worden, want stel je voor al die mooie foto's en filmbeelden van een vrolijke Meghan met een liefhebbende vader, maar de vuile was buiten hangen over de familie van Harry lijkt goed in de markt te liggen.
Als ze het zelf zo zwaar vinden met 'de pers'....kunnen ze zich dan een beetje voorstellen hoe het moet voelen voor zijn familie dat ze zo tot schande worden gebombardeerd?
Jij roept weer voor je überhaupt wat van de docu hebt gezien. Guess what ? Er komen dus leuke beelden in voor van Meghan en haar vader. Precies het soort beelden die jij beschrijft: een vrolijke Meghan met een liefhebbende vader.
En tot op heden nog helemaal geen vuile was over de royal family.
Maar hé, blijf lekker roeptoeteren over de docu die je overduidelijk nog niet gezien hebt.
Chiquita
08-12-2022 om 19:22
eerste 3 delen al gezien. Vond 't niet echt schokkende beelden. Zo nu en dan als Meghan alleen geïnterviewd werd, vond ik haar goede actrice Mss lijkt H wel meer op Diana, hij ziet er ontspannen uit, niet dat hij onder druk van M staat. Vind ze eigenlijk wel een goed passend koppel
SophieHowl
08-12-2022 om 19:24
Maanlicht schreef op 08-12-2022 om 12:15:
Nu wordt het een beetje giftiger ,., M insinueert dat W en K haar niet erg hartelijk bejegenden. En H zei dat de familie verbaasd was dat ‘the ginger’zo’n mooie en intelligente vrouw had gevonden.
Ik zei het ook al in het topic over de Britse koninklijke familie; ik denk dat er een element van jaloezie is bij Meghan naar Catherine toe.
Harry had een bijzonder goede verstandhouding met Catherine, die hij naar eigen zeggen als oudere zus zag.
Harry ruilde de verlovingsring van Diana, een bijzonder erfstuk van zijn moeder, met William’s erfstuk (het gouden Cartier horloge dat Meghan nu vaak draagt),zodst William Catherine ten huwelijk kon vragen met Diana’s ring. Een teken van Harry’s buitengewoon goede band met zijn schoonzus. Hij had de ring tenslotte ook kunnen bewaren voor de toekomst, als hij zelf zou willen trouwen.
In het Oprah interview vertelde Meghan dat Catherine haar aan het huilen had gebracht, en nu zegt Meghan dat Catherine formeel en stijfjes was, “outside and inside”, terwijl zij, Meghan een “hugger” is, en dus (?) direct een knuffel wilde delen met (William en) Catherine.
SophieHowl
08-12-2022 om 19:34
Mick87 schreef op 08-12-2022 om 19:21:
[..]
Jij roept weer voor je überhaupt wat van de docu hebt gezien. Guess what ? Er komen dus leuke beelden in voor van Meghan en haar vader. Precies het soort beelden die jij beschrijft: een vrolijke Meghan met een liefhebbende vader.
Maar hé, blijf lekker roeptoeteren over de docu die je overduidelijk nog niet gezien hebt.
Er wordt toch duidelijk gesteld dat uit de directe omgeving van de royals verhalen worden gelekt naar de pers.
Daarnaast zegt Harry dat de royals “onbewuste vooroordelen” hebben.
LittleIbex87
08-12-2022 om 20:03
weinig spectaculaire docu begrijp ik. Dat de royals lekken naar de pers is toch geen nieuws. Konden we zelf ook wel bedenken.
Verder leven vooroordelen in zoveel families . Hoevaak hoor je niet dat het lastig is met schoonfamilie. Alleen gaat er niet in elke familie zoveel geld om.
Maanlicht
08-12-2022 om 23:08
SophieHowl schreef op 08-12-2022 om 19:04:
[..]
Ook dat ja!
Nee, omdat ze anders haar sprookjesbruiloft op haar buik kon schrijven. Het hoofd van de Anglicaanse kerk doet niet aan oecumenische huwelijken.
Maanlicht
08-12-2022 om 23:36
Nog iets: ze stelden het voor alsof Meghan in haar eentje die reclame had laten aanpassen… duizenden mensen hebben toen een brief geschreven en M werd aangemoedigd door haar vader.
Fleurtje_5
09-12-2022 om 00:41
Mick87 schreef op 08-12-2022 om 19:21:
[..]
Wie zegt dat ik het hier over de docu had?
Pa Markle is meermaals afgebrand. Vooral op het vorige forum waar geregeld bannen vielen omdat er forummers zaten die bij het minste al het stafje gebruikten om iemand een ban aan te smeren. Ik heb er zelfs een waarschuwing gekregen voor het plaatsen van die mooie foto's van M en haar vader. En foto's waarop duidelijk te zien is dat de kledingkeuze van M duidelijk op de kleding van Diana leek. Ook die vergelijkingen mochten niet meer getoond worden.
Geregeld werd pa Markle afgebrand, hij zou altijd een slechte vader zijn geweest en daarom had Meghan geen contact met hem. Als ik dan foto's plaatste van een liefhebbende vader met zijn dochter, van baby, tot peuter, puber en zelfs foto's van op haar eerste huwelijksdag, dan kwam er commentaar dat foto's niet alles zeiden. Als ik dan een video plaatste die pa Markle had geplaatst waarin te zien was hoe Meghan met haar vader zat te vissen, paard rijden, hoe M toen al in de schijnwerpers wou staan, of samen uit eten, diploma-uitreiking, toneelvoorstelling of what ever, dan kwam er meestal commentaar. Terwijl pa Markle er wel was als het er op aan kwam. Maar Doria is wel een aantal jaren buiten beeld geweest, daarom woonde M bij haar vader.
Meghan heeft haar vader als oud vuil behandeld toen hij in het ziekenhuis lag, toen ze zich ging verloven, toen ze ging trouwen, hij kreeg niet eens bericht dat hij grootvader was geworden. Niet eens een foto van zijn kleinkindjes. Maar wel George Clooney (die haar niet eens kende) en vreemden uitnodigen (omdat ze beroemd, invloedrijk of rijk zijn) uitnodigen op de bruiloft. Wat slijmen met rijke Elton John terwijl haar burgerlijke vader zijn gewonnen lottobedrag aan de beste scholen uitgaf.
Haar zus in rolstoel stond op de lijst tussen terroristen toen zij een brief kwam afgeven bij de poort. En M die zich dan voor de camera's voordoet als goeddoener. En achter de schermen het personeel afblaft. En elke gelegenheid aangrijpt om haar schoonfamilie te schaden.
Als zij dan nu foto's toont van haar vader dan is dat puur eigen gewin. "kijk mij eens een leuke dochter zijn"
Dus klopt, daar vind ik heel veel van.
Fleurtje_5
09-12-2022 om 00:43
Maanlicht schreef op 08-12-2022 om 23:36:
Nog iets: ze stelden het voor alsof Meghan in haar eentje die reclame had laten aanpassen… duizenden mensen hebben toen een brief geschreven en M werd aangemoedigd door haar vader.
En dit dus idd.
Fleurtje_5
09-12-2022 om 00:52
SophieHowl schreef op 08-12-2022 om 19:24:
[..]
Ik zei het ook al in het topic over de Britse koninklijke familie; ik denk dat er een element van jaloezie is bij Meghan naar Catherine toe.
Harry had een bijzonder goede verstandhouding met Catherine, die hij naar eigen zeggen als oudere zus zag.Harry ruilde de verlovingsring van Diana, een bijzonder erfstuk van zijn moeder, met William’s erfstuk (het gouden Cartier horloge dat Meghan nu vaak draagt),zodst William Catherine ten huwelijk kon vragen met Diana’s ring. Een teken van Harry’s buitengewoon goede band met zijn schoonzus. Hij had de ring tenslotte ook kunnen bewaren voor de toekomst, als hij zelf zou willen trouwen.
In het Oprah interview vertelde Meghan dat Catherine haar aan het huilen had gebracht, en nu zegt Meghan dat Catherine formeel en stijfjes was, “outside and inside”, terwijl zij, Meghan een “hugger” is, en dus (?) direct een knuffel wilde delen met (William en) Catherine.
Dat denk ik ook.
Het was juist Kate die aan het huilen werd gebracht, nadat M bij het passen van de kleertjes voor de bruidskindjes heel misselijk had gedaan tegen Charlotte en George. Ivy, het dochtertje van Jessica Mulroney, werd door M boven de andere kindjes geplaatst. Een dame die in die bruidsmodezaak werkte heeft dit toen vertelt. Charlotte was pas drie jaartjes. Logisch dat Kate moest huilen.
Hamer
09-12-2022 om 09:04
Maanlicht schreef op 08-12-2022 om 23:36:
Tijdtechnisch klopt dit verhaal ook niet, heeft Tom Bower uitgezocht. Maar wat blijkt: Meghan was zo teleurgesteld dat haar vader iets van een interview heeft geregeld via kennissen uit het wereldje en ze is het op die manier gaan geloven.
Ik heb nu twee afleveringen gezien en vond het wel een sneer naar Catherine en haar halfbroer en halfzus die ze niet eens bij naam noemt terwijl ze toch veel gedeelde familiemomemten hebben (ook al zijn die veel ouder), maar bovenal komen andere dingen niet voor: de moeder van Meghan heeft gedurende 10 jaar nauwelijks een rol gespeeld in haar leven. Ze woonde toen bij haar vader. De beelden van de pers zijn grotendeels van andere gelegenheden of met hun toestemming gemaakt (backgrid). Hun stellingen worden niet of nauwelijks onderbouwd. Het is de schuld van de pers maar op één artikel na (over Compton), komen ze niet met voorbeelden. Wel dingen van individuen op internet maar dat is niet de georganiseerde pers.
Hamer
09-12-2022 om 09:08
SophieHowl schreef op 08-12-2022 om 19:13:
Opvallend was ook de keuze om de documentaire te openen met beelden van een vliegveld en een reguliere vlucht, terwijl Harry en Meghan een forse ecologische voetafdruk hebben door hun veelvuldig gebruik van privé-jets…
Hij zat in de Windsor lounge 😉
Hamer
09-12-2022 om 09:14
Mick87 schreef op 08-12-2022 om 11:19:
[..]
Ik ben niet per se weg van Meghan. Maar wat mensen zich soms ook niet realiseren is dat Meghan Amerikaanse is. En dan niet zomaar Amerikaanse, maar ook nog eens uit Californië. Een zogeheten Valley Girl. Die zijn allemaal wat over the top en neppig. Dat zie ik bij Meghan ook. Ik ben ook aan het kijken, maar zie geen lelijke foto's van Kate. Ik zie haar sowieso amper. Of ligt dat aan mij ?
Docu valt niet tegen. Ik vind het wel leuk om wat over hun achtergrond/jeugd te weten te komen. En het doet me meer en meer realiseren hoe ziek, ongezond en achterhaald de monarchie is. Zeker die in Het Verenging Koninkrijk. Heb wel echt te doen met hoe zij opgejaagd zijn. En wat een naar leven Harry achter de rug heeft. Fijn dat er hier in Nederland voor royals een mediacode is.
Ik zie tot op heden nog niet veel ergs of raars.
Ze hebben daar inmiddels ook een mediacode. Het opjagen was vooral ten tijde van Diana. Meghan heeft wel dingen gerapporteerd bij de politie van Toronto maar als die dan ging kijken was er geen persmuskiet in zicht. De vraag rijst dan of ze wel zo is opgejaagd.
Daar komt nog bij dat Diana de pers vaak zelf belde en dat schijnt Meghan ook te doen. Ook dat lekken van de relatie heeft ze zelf in de hand gewerkt door eerst op haar social media een foto van lepeltje lepeltje liggende bananen te plaatsen en vervolgens één met dezelfde armbandjes als Harry toen droeg.
Fleurtje_5
09-12-2022 om 13:06
Hamer schreef op 09-12-2022 om 09:14:
[..]
Ze hebben daar inmiddels ook een mediacode. Het opjagen was vooral ten tijde van Diana. Meghan heeft wel dingen gerapporteerd bij de politie van Toronto maar als die dan ging kijken was er geen persmuskiet in zicht. De vraag rijst dan of ze wel zo is opgejaagd.
Daar komt nog bij dat Diana de pers vaak zelf belde en dat schijnt Meghan ook te doen. Ook dat lekken van de relatie heeft ze zelf in de hand gewerkt door eerst op haar social media een foto van lepeltje lepeltje liggende bananen te plaatsen en vervolgens één met dezelfde armbandjes als Harry toen droeg.
Dit idd.
Er is een foto van M én K bij een tenniswedstrijd. Dat gezicht van M als ze achter K de trap afloopt vond ik toen al best eng. Misschien was toen al een vuil spelletje tegen K begonnen.