Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

-DJOKOVIC%2050.jpg

Foto's van een gezellig onderonsje tijdens een tenniswedstrijd.

bbe2379a-0001-0004-0000-000001481389_w948_r1.778_fpx33_fpy43.jpg

hp-meghan-markle-wore-ralph-lauren-shirt-trousers-wimbledon.webp

gettyimages-998534370-1531577814.jpg

herzogin-catherine-herzogin-meghan.jpg

royals-wimbledon-4-ap-jt-180714_hpMain_2_16x9_992.jpg

entre-kate-middleton-et-meghan-markle-il-y-a-de-la-tension-dans-l-air.jpeg

GettyImages-998533358.jpg

GettyImages-998533234.jpg

Die ogen moet K vast van achteren gevoeld hebben.

Mick87 schreef op 08-12-2022 om 11:19:

[..]

Ik ben niet per se weg van Meghan. Maar wat mensen zich soms ook niet realiseren is dat Meghan Amerikaanse is. En dan niet zomaar Amerikaanse, maar ook nog eens uit Californië. Een zogeheten Valley Girl. Die zijn allemaal wat over the top en neppig. Dat zie ik bij Meghan ook. Ik ben ook aan het kijken, maar zie geen lelijke foto's van Kate. Ik zie haar sowieso amper. Of ligt dat aan mij ?

Docu valt niet tegen. Ik vind het wel leuk om wat over hun achtergrond/jeugd te weten te komen. En het doet me meer en meer realiseren hoe ziek, ongezond en achterhaald de monarchie is. Zeker die in Het Verenging Koninkrijk. Heb wel echt te doen met hoe zij opgejaagd zijn. En wat een naar leven Harry achter de rug heeft. Fijn dat er hier in Nederland voor royals een mediacode is.

Ik zie tot op heden nog niet veel ergs of raars.

Niet per se. Maar wel veel. Toch?

Fleurtje_5 schreef op 09-12-2022 om 00:41:

[..]

Wie zegt dat ik het hier over de docu had?

Pa Markle is meermaals afgebrand. Vooral op het vorige forum waar geregeld bannen vielen omdat er forummers zaten die bij het minste al het stafje gebruikten om iemand een ban aan te smeren. Ik heb er zelfs een waarschuwing gekregen voor het plaatsen van die mooie foto's van M en haar vader. En foto's waarop duidelijk te zien is dat de kledingkeuze van M duidelijk op de kleding van Diana leek. Ook die vergelijkingen mochten niet meer getoond worden.

Geregeld werd pa Markle afgebrand, hij zou altijd een slechte vader zijn geweest en daarom had Meghan geen contact met hem. Als ik dan foto's plaatste van een liefhebbende vader met zijn dochter, van baby, tot peuter, puber en zelfs foto's van op haar eerste huwelijksdag, dan kwam er commentaar dat foto's niet alles zeiden. Als ik dan een video plaatste die pa Markle had geplaatst waarin te zien was hoe Meghan met haar vader zat te vissen, paard rijden, hoe M toen al in de schijnwerpers wou staan, of samen uit eten, diploma-uitreiking, toneelvoorstelling of what ever, dan kwam er meestal commentaar. Terwijl pa Markle er wel was als het er op aan kwam. Maar Doria is wel een aantal jaren buiten beeld geweest, daarom woonde M bij haar vader.

Meghan heeft haar vader als oud vuil behandeld toen hij in het ziekenhuis lag, toen ze zich ging verloven, toen ze ging trouwen, hij kreeg niet eens bericht dat hij grootvader was geworden. Niet eens een foto van zijn kleinkindjes. Maar wel George Clooney (die haar niet eens kende) en vreemden uitnodigen (omdat ze beroemd, invloedrijk of rijk zijn) uitnodigen op de bruiloft. Wat slijmen met rijke Elton John terwijl haar burgerlijke vader zijn gewonnen lottobedrag aan de beste scholen uitgaf.

Haar zus in rolstoel stond op de lijst tussen terroristen toen zij een brief kwam afgeven bij de poort. En M die zich dan voor de camera's voordoet als goeddoener. En achter de schermen het personeel afblaft. En elke gelegenheid aangrijpt om haar schoonfamilie te schaden.

Als zij dan nu foto's toont van haar vader dan is dat puur eigen gewin. "kijk mij eens een leuke dochter zijn"

Dus klopt, daar vind ik heel veel van.

Ik vind heel veel van je continue geblaat over Meghan. Als je de docu zou kijken zou veel je duidelijker worden

Meghan haar familie is gewoon geschift en haar haar zus is echt een narcistisch gekkie die met geen enkel van haar kinderen nog contact heeft. En ook met haar eigen moeder niet.

Maar hé blijf vooral afgeven op Meghann

Fleurtje_5 schreef op 09-12-2022 om 13:06:

[..]

Dit idd.

Er is een foto van M én K bij een tenniswedstrijd. Dat gezicht van M als ze achter K de trap afloopt vond ik toen al best eng. Misschien was toen al een vuil spelletje tegen K begonnen.

My god wat ben jij echt werkelijk waar een vreselijk mens Fleurtje. Conclusies trekken alsof je ze zelf kent.

Als ik een celeb was en er werden per dag honderden, zo niet duizenden foto's van me gemaakt dan sta ik er ook een keer met een ernstig gezicht op. Zeker als ik op dat moment van een trappetje loop.  

Inderdaad. Fleur_5 trekt conclusies alsof ze overal bij was. Ze neemt alles van de tabloids voor waar aan. Haar haat tegen Meghan is onbegrensd. 

Mick87 schreef op 09-12-2022 om 17:14:

[..]

Ik vind heel veel van je continue geblaat over Meghan. Als je de docu zou kijken zou veel je duidelijker worden

Meghan haar familie is gewoon geschift en haar haar zus is echt een narcistisch gekkie die met geen enkel van haar kinderen nog contact heeft. En ook met haar eigen moeder niet.

Maar hé blijf vooral afgeven op Meghann

Zelfs de moeder van Samantha nam het op voor Meghan en niet voor Samantha. Maar waarom? Wat is het dan voor een moeder? Ze had het ook persoonlijk tegen Samantha kunnen zeggen. Toch? Ik wil helemaal niet weten welke problemen Samantha heeft met haar kinderen.  Het gaat ons niet aan.  Ik neem aan dat een enkeling-met-MS ongelukkig of lastig kan zijn dat ze in een rolstoel beland.

Net zo min gaat het ons aan als Harry problemen heeft met zijn vader-die-geen-goede-beurt-als-vader heeft gemaakt (H's woorden aan Oprah) terwijl ik veel liefdevolle foto's zag van een vader die het echt leuk heeft met zijn zoons.

Gelukkig dat Meghan wel contact heeft met haar familie. O wacht. Nee bij Meghan mag men de bal-die-zij-zelf-smijt niet terug kaatsen.We moeten vooral gezellig op de bank ploffen om de problemen die zij met haar schoonfamilie maakt aan te horen. Want "M lijkt precies op Diana". Ammahoela. Diana zou het verschrikkelijk vinden dat haar zoons in onmin met elkaar leven.

We moeten aanhoren dat 'Kate haar aan het huilen bracht' maar we mogen vooral niet zeggen "het was andersom". Ik neem het bij deze op voor Kate.

"Narcistisch gekkie"? Is dat een diagnose? Vind je het wel gewoon om dit over Samantha te roepen maar ojeetje als iemand zegt "misschien was toen al het vuile spelletje begonnen". ??

Vraag je eens af waarom Kate in discussies over H en M ter sprake komt? Is Meghan daar niet zelf over begonnen? "Kate maakte mij aan het huilen" zei ze tegen Oprah in een interview waar de hele wereld naar kon kijken. Een interview dat lang en breed werd aangekondigd zodat ook iedereen op tijd op de bank kon zitten om te smullen van de vuile was over een familie die zich niet kan verdedigen.

Hebben we in de vele 'aankondigingen' over de docu niet telkens weer moeten horen en/of lezen als H zegt 'het is een vuil spelletje' als hij het over zijn familie heeft. Het is zeker een vuil spelletje. Dat zuig ik niet uit mijn duim. Terwijl ik die docu niet hoef te zien kom ik die woorden van H wel steeds weer tegen.

De familie Markle gaat een eigen documentaire maken om de leugens tegen te gaan, aldus Thomas junior. 

Deurtje12 schreef op 09-12-2022 om 17:41:

Inderdaad. Fleur_5 trekt conclusies alsof ze overal bij was. Ze neemt alles van de tabloids voor waar aan. Haar haat tegen Meghan is onbegrensd.

Je bent er weer.

Geen conclusies trekken alsof ik overal bij was. Ik ben er NOOIT bij geweest, ik geef alleen een mening over wat er door dit koppel zelf in de media gestrooid word, ten koste van H's familie.

ps. Het waren trouwens vijf vriendinnen van M die ná een bezoekje aan M naar het tijdschrift People stapten om daar anoniem over pa Markle te klagen.

Hoe oud ben je Fleurtje_5?

MRI

MRI

09-12-2022 om 19:56

Ik ging neutraal naar de docu kijken. Ik ga er ook van uit dat er best vervelende dingen aan het Britse koningshuis en zeker de tabloids zijn. Maar op de een of andere manier 'koop' ik Meghan niet. Het voelt gespeeld, alsof ze de hele tijd toch wat aan het acteren is. 
Maar ik kwam er achter dat er mensen dus veel heftiger in hun  mening zijn: 

https://www.youtube.com/watch?v=iOQq1bov1ds

Ik geloof onmiddellijk dat je als lid van het Britse koningshuis achtervolgd wordt door de pers. 

Maar wat de "documentaire" niet helpt (en H+M) dus ook niet, zijn de aantoonbare onwaarheden uit de trailers en de eerste drie afleveringen. Bijvoorbeeld:
In één van de trailers een foto van een enorme menigte fotografen. Gesuggereerd wordt dat ze achter Meghan aanzitten. In werkelijkheid was het een foto van een Harry Potter premiere.

In deel 3 van de serie wordt gezegd dat de paleizen vol hangen met racistische kunstwerken. H+M geven daar voorbeelden van / laten foto's zien van de bewuste kunstwerken. Blijkt dat geen enkel van die schilderijen in een paleis hangt, maar in diverse musea in GB.

De media (m.n. in G zitten er natuurlijk dicht op en checken alles en alles wat niet feitelijk klopt wordt breed uitgemeten. 

Als je sympathie wilt voor je eigen situatie, helpt het dan om dingen te beweren/foto's te laten zien, die simpel te ontmaskeren zijn als niet waar? Doet Netflix niet aan fact checken? Of dacht iedereen dat ze er wel mee weg zouden komen?  

Sproetekop schreef op 09-12-2022 om 21:42:

Ik geloof onmiddellijk dat je als lid van het Britse koningshuis achtervolgd wordt door de pers.

Maar wat de "documentaire" niet helpt (en H+M) dus ook niet, zijn de aantoonbare onwaarheden uit de trailers en de eerste drie afleveringen. Bijvoorbeeld:
In één van de trailers een foto van een enorme menigte fotografen. Gesuggereerd wordt dat ze achter Meghan aanzitten. In werkelijkheid was het een foto van een Harry Potter premiere.

In deel 3 van de serie wordt gezegd dat de paleizen vol hangen met racistische kunstwerken. H+M geven daar voorbeelden van / laten foto's zien van de bewuste kunstwerken. Blijkt dat geen enkel van die schilderijen in een paleis hangt, maar in diverse musea in GB.

De media (m.n. in G zitten er natuurlijk dicht op en checken alles en alles wat niet feitelijk klopt wordt breed uitgemeten.

Als je sympathie wilt voor je eigen situatie, helpt het dan om dingen te beweren/foto's te laten zien, die simpel te ontmaskeren zijn als niet waar? Doet Netflix niet aan fact checken? Of dacht iedereen dat ze er wel mee weg zouden komen?

Ik denk niet dat dit Netflix iets kan schelen. Negatieve publiciteit is ook publiciteit. Naar verluidt hebben ze lang moeten trekken en zeuren voordat ze een product aangeleverd kregen in ruil voor het voorschot dat ze hadden uitgekeerd. Er wordt beweerd dat Netflix op het punt staat het contract te verbreken. Op deze manier trek je dan misschien nog extra kijkers. De reputatie van Harry en Meghan zal Netflix worst wezen. 

Wat er zich allemaal echt heeft afgespeeld binnen de paleismuren zullen we nooit weten. Meghan heeft vast ook een minder mooie kant maar hoe zij al jaren weggezet wordt als 'evil' gaat veel te ver. Ik vind het ongezond hoe buitensporig veel energie de Britse tabloids en online haters steken in het zwart maken van Meghan, bah.

Een commentaar op de serie:

https://youtu.be/5N-LxyVkWm0

Ik denk dat ze, zowel H&M als the firm het cultuurverschil tussen de US en GB zwaar onderschat hebben.
Ze spreken allebei min of meer Engels maar daar houden de overeenkomsten wel op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.