Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Hamer
10-12-2022 om 01:09
Hamer schreef op 05-12-2022 om 22:12:
Rebecca Sananes heeft Archewell verlaten. Ze werkte mee aan de Spotify reeks (volgens Page Six).
Even mezelf quoten. Volgens de DailyMail heeft Rebecca Sananes een filmpje op TikTok geplaatst waarin ze vertelt dat zij al het werk aan de podcasts heeft verricht en niet iemand anders.
Fleurtje_5
10-12-2022 om 11:40
Ysenda schreef op 10-12-2022 om 00:35:
Ik denk dat ze, zowel H&M als the firm het cultuurverschil tussen de US en GB zwaar onderschat hebben.
Ze spreken allebei min of meer Engels maar daar houden de overeenkomsten wel op.
Ik denk dat het cultuurverschil helemaal niet hét probleem is.
Wel vond ik het nogal respectloos van M hoe zij het knielen of buigen voor de queen bespottelijk maakte. (dat fragment heb ik op dit topic kunnen zien)
Als M en H naar Afrika op bezoek gaan gaat ze met haar zwangere buik in kleermakerszit op de grond zitten met een doek over haar hoofd. Ze dansen op trommelmuziek rond een kampvuur. Geen haar op mijn hoofd zou die mensen daarom bespottelijk maken. Hoogstens dat ik dat middeleeuws zou vinden. Maar ik zou die cultuurverschillen ook mooi vinden.
Liever een lichte buiging of knieknik dan een zoen op de wang of hand. Toch?
M had bij die eerste kennismaking met de queen al genoeg kunnen weten over de cultuur waar H in thuis is. Het was het thuis waar H ondanks zijn 'ik-heb-een-zwaar-leven-gevoel' trots op was en thuis was. Beluister het verlovingsinterview nog maar eens goed.
Een zoen-begroeting voor de bisschop.
Foto:"Arch (Archbishop Desmond Tutu) meets Archie!", the proud parents wrote in their Instagram account.
WireImage
Hamer
10-12-2022 om 12:03
MRI schreef op 09-12-2022 om 19:56:
Ik ging neutraal naar de docu kijken. Ik ga er ook van uit dat er best vervelende dingen aan het Britse koningshuis en zeker de tabloids zijn. Maar op de een of andere manier 'koop' ik Meghan niet. Het voelt gespeeld, alsof ze de hele tijd toch wat aan het acteren is.
https://www.youtube.com/watch?v=iOQq1bov1ds
Maar ik kwam er achter dat er mensen dus veel heftiger in hun mening zijn:
Deze dan. Dit is de eerste keer (behoudens Lady C) dat ik iemand heb horen zeggen dat het gedrag van Harry en Meghan heeft bijgedragen aan de dood van eerst prins Philip en daarna van wijlen de koningin.
MRI
10-12-2022 om 12:21
Hamer schreef op 10-12-2022 om 12:03:
[..]
Deze dan. Dit is de eerste keer (behoudens Lady C) dat ik iemand heb horen zeggen dat het gedrag van Harry en Meghan heeft bijgedragen aan de dood van eerst prins Philip en daarna van wijlen de koningin.
https://youtu.be/50TOiQjz9VQ
mwoah, deze vrouw met haar aannames trek ik dan ook weer niet eigenlijk. Er is wel een soort leger van koningshuisgetrouwe Engelsen die bijna herkenbaar zijn. Deze dame ook, met dure kleren, lege blik, botox hoofd, zorgvuldig geciseleerd kapsel ongefundeerde aannames doen, weliswaar met disclaimers maar toch ook stemmingmakerij. In het eerste fragment werden leugens tenminste nog ontkracht die te na te gaan zijn.
Ik begin steeds meer iets te krijgen van: aan beide kanten stinkt het. Meghan 'koop' ik niet. Al zou het meeste wat ze zegt waar zijn, het voelt of ze met een geacteerd charme offensief bezig is.
Fleurtje_5
10-12-2022 om 12:49
Hamer schreef op 10-12-2022 om 12:03:
[..]
https://youtu.be/50TOiQjz9VQ
Dat vind ik ook heftig gezegd. Prins Philip en zijn Queen zijn op hoge leeftijd overleden. Ik vind het knap dat de queen nog paard reed op hoge leeftijd. Dat zullen veel leeftijdsgenoten niet in hun hoofd halen al zouden ze dat paardrijden nog zo graag willen.
Fleurtje_5
10-12-2022 om 13:16
Mick87 schreef op 09-12-2022 om 17:14:
[..]
Ik vind heel veel van je continue geblaat over Meghan. Als je de docu zou kijken zou veel je duidelijker worden
Meghan haar familie is gewoon geschift en haar haar zus is echt een narcistisch gekkie die met geen enkel van haar kinderen nog contact heeft. En ook met haar eigen moeder niet.
Maar hé blijf vooral afgeven op Meghann
Hier wil ik nog even op terug komen.
De woorden die jij gebruikt voor Samantha en de rest van Meghan's familie heb ik nooit gebruikt, niet voor Meghan en niet voor haar familie. En toch val je erover als ik mijn mening geef over iets wat H en M zelf in de media storten. Al mijn berichten staan er nog en kun je nalezen.
Zou ik zeggen dat ik Meghan een narcistisch gekkie zou vinden werd ik 'afgemaakt', maar als jij die woorden gebruikt voor de zus en de rest van de familie is er niks aan de hand. Ben je dan niet erg partijdig? Waarom? Omdat je fan bent van de een, en de ander laat je koud? Over discriminatie gesproken.
Op het andere forum (waar jij ook kwam) werden zelfs prinses Eugenie en Beatrice beledigd, ze werden vergeleken met 'lelijke stiefzusjes'(uit het assepoetsersprookje) die jaloers zouden zijn op mooie Meghan. Ik heb je daar nooit over zien klagen.
Dat heet meten met twee maten.
Over de docu: Meghan voelde zich zogenaamd niet welkom geheten bij Catherine las ik hier afgelopen week, maar Meghan's zus, broer en vader waren niet eens uitgenodigd voor de bruiloft omdat..."omdat ze nou eenmaal niet iedereen konden uitnodigen" werd destijds als reden gegeven. Maar ze nodigden wel George Clooney en zijn echtgenote uit terwijl George het stel niet eens persoonlijk kende. Maar als Samantha of Thomas jr. daar hun gal over zouden spugen dan 'tikken ze niet goed'.
Die zus had vast het een en ander niet hoeven te roepen, maar ze roept vooral uit boosheid omdat zij genegeerd werd, en omdat hun vader in het ziekenhuis lag en niet eens bezoek kreeg van zijn dochter.
Als je vergelijkt met wat pa Markle vlak vóór het huwelijk werd kwalijk genomen, de foto die hij liet maken in het internetcafé terwijl hij op internet informatie zoekt over wie is die aanstaande schoonzoon. En je vergelijkt dan wat M zelf allemaal in de media, boeken, brieven en interviews roept, dan is die foto in dat internetcafé een lachertje.
M en H reizen de aardbol rond, was een ritje naar haar vader om kennis te maken teveel eer?
Fleurtje_5
10-12-2022 om 13:28
Mick87 schreef op 09-12-2022 om 17:19:
[..]
My god wat ben jij echt werkelijk waar een vreselijk mens Fleurtje. Conclusies trekken alsof je ze zelf kent.
Als ik een celeb was en er werden per dag honderden, zo niet duizenden foto's van me gemaakt dan sta ik er ook een keer met een ernstig gezicht op. Zeker als ik op dat moment van een trappetje loop.
En dit schrijf je omdat ik die foto's achter elkaar plaats en me afvraag of daar al dat spelletje (woorden die je Harry in die trailer hoort zeggen over de koninklijke familie) al is begonnen?
Ik lees, hoor en zie alleen veel over het koppel dat zelf steeds de media opzoekt, het koppel dat zich meer dan eens tegenspreekt. Klopt ik ken ze idd niet, net zoals jij mij NOG VEEL MINDER kent en toch vind je mij een vreselijk mens.
Hamer
10-12-2022 om 13:31
MRI schreef op 10-12-2022 om 12:21:
[..]
mwoah, deze vrouw met haar aannames trek ik dan ook weer niet eigenlijk. Er is wel een soort leger van koningshuisgetrouwe Engelsen die bijna herkenbaar zijn. Deze dame ook, met dure kleren, lege blik, botox hoofd, zorgvuldig geciseleerd kapsel ongefundeerde aannames doen, weliswaar met disclaimers maar toch ook stemmingmakerij. In het eerste fragment werden leugens tenminste nog ontkracht die te na te gaan zijn.
Ik begin steeds meer iets te krijgen van: aan beide kanten stinkt het. Meghan 'koop' ik niet. Al zou het meeste wat ze zegt waar zijn, het voelt of ze met een geacteerd charme offensief bezig is.
MRI schreef op 10-12-2022 om 12:21:
[..]
Alleen is dit een Amerikaanse 😉
Uiteraard krijgen al die mensen vet betaald om hun mening te geven, dat zal voor deze mevrouw ook gelden.
Hamer
10-12-2022 om 13:32
Fleurtje_5 schreef op 10-12-2022 om 13:28:
[..]
En dit schrijf je omdat ik die foto's achter elkaar plaats en me afvraag of daar al dat spelletje (woorden die je Harry in die trailer hoort zeggen over de koninklijke familie) al is begonnen?
Ik lees, hoor en zie alleen veel over het koppel dat zelf steeds de media opzoekt, het koppel dat zich meer dan eens tegenspreekt. Klopt ik ken ze idd niet, net zoals jij mij NOG VEEL MINDER kent en toch vind je mij een vreselijk mens.
Niet happen Fleur!
Fleurtje_5
10-12-2022 om 13:33
Kwarktaartje schreef op 09-12-2022 om 19:13:
Hoe oud ben je Fleurtje_5?
Heeft dat met het onderwerp van dit topic te maken?
Hamer
10-12-2022 om 13:34
Fleurtje_5 schreef op 10-12-2022 om 13:33:
[..]
Niet happen!
Kwarktaartje
10-12-2022 om 15:29
Fleurtje_5 schreef op 10-12-2022 om 13:33:
[..]
Ik vroeg het me gewoon af. Ik vind je overkomen als een heel jong iemand die gigantisch jaloers is. De manier waarop je je intense haat naar Meghan tentoonsteld, getuigt niet van enige volwassenheid.
Feit is gewoon dat niemand weet hoe het echt zit en jij ( en nog enkele anderen hier trouwens) gaan volledig los op de losse plukjes info die wel naar buiten komt, en daar ook nog van alles omheen fantaseert ( ik geloof dat je gisteren wat fotos van Meghan en Kate had gepost waarbij je van alles verzon bij de gezichtsuitdrukkingen van M). Dat is ziekelijk.
Je zal het vast wel als een aanvallende post ervaren, maar ik hoop dat je in staat bent om aan zelfreflectie te doen. Dit gedrag is gewoon echt niet oke voor een volwassen persoon.
Fleurtje_5
10-12-2022 om 18:43
Kwarktaartje schreef op 10-12-2022 om 15:29:
[..]
Ik vroeg het me gewoon af. Ik vind je overkomen als een heel jong iemand die gigantisch jaloers is. De manier waarop je je intense haat naar Meghan tentoonsteld, getuigt niet van enige volwassenheid.
Feit is gewoon dat niemand weet hoe het echt zit en jij ( en nog enkele anderen hier trouwens) gaan volledig los op de losse plukjes info die wel naar buiten komt, en daar ook nog van alles omheen fantaseert ( ik geloof dat je gisteren wat fotos van Meghan en Kate had gepost waarbij je van alles verzon bij de gezichtsuitdrukkingen van M). Dat is ziekelijk.
Je zal het vast wel als een aanvallende post ervaren, maar ik hoop dat je in staat bent om aan zelfreflectie te doen. Dit gedrag is gewoon echt niet oke voor een volwassen persoon.
Je haalt er van alles bij terwijl je helemaal NIKS, maar dan ook echt helemaal niks van mij weet. Dat getuigt niet van enige volwassenheid.
En durft het ziekelijk te noemen dat ik de gezichtsuitdrukking van die laatste twee foto's ,achter de rug van Kate, eng vind. Niet de gezichtsuitdrukkingen van de andere foto's, want die vond ik juist heel mooi, en daarom had ik die geplaatst, nee alleen die laatste twee. Wil je dat ik zeg 'wat staat ze daar beeldig op' als ze daar helemaal niet beeldig opstaat. En omdat H het zelf had over een vuil spelletje, vroeg ik me af of dat spelletje daar al begonnen is.
Iemand daar ziekelijk om noemen? Hoe noem je dat?
Als ik jaloers zou zijn, nog niet eens te spreken over 'gigantisch jaloers', dan zou dat zeker-nooit-niet op M zijn. Ik zou echt niet weten waarom. Omdat ze een actrice is? Omdat ze meermaals tegenstrijdig is? Omdat ze zo'n zwaar leven heeft 'behind close doors'. Kom toch gauw.
Als je het wilt hebben over zelfreflectie: Je vergeet vast dat het niet allemaal om M draait. Er bestaan ook andere mensen die grote plukken info los laten. Ik geef geen mening over iets dat niet waarneembaar en aantoonbaar is. Ik geef mijn mening over wat ik zie en lees. Als je dat liever niet hoort kun je misschien beter een ander topic bezoeken.
Er worden door M mensen besmeurd. Is jou dat wel eens opgevallen? M en H zouden ook gewoon hun eigen ding kunnen doen, lekker dat huiselijke leven, buiten de camera's, dat ze zo graag wilden.
Ik heb géén haat tegen Meghan, ik schrijf geen nare woorden aan H en M. Ik geef een mening over hun handelen, niet over hun als persoon. Dus schei uit met woorden als "íntense haat" en 'gigantische jaloers"
Dat twee volwassen personen ná een 'naar' boek, en ná een duur vuile-was-buiten-hangen-interview met Oprah over H's familie, het nog nodig vinden om het koningshuis nog meer te schaden met een vierdelige docu is echt niet goed. Daar heb ik een mening over.
Kwarktaartje
10-12-2022 om 19:00
Fleurtje_5 schreef op 10-12-2022 om 18:43:
[..]
Je haalt er van alles bij terwijl je helemaal NIKS, maar dan ook echt helemaal niks van mij weet. Dat getuigt niet van enige volwassenheid.
Valt het kwartje al Fleurtje?💡