Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Metallover
04-12-2022 om 16:10
Hamer schreef op 04-12-2022 om 07:18:
Mandana Dayani, voormalig voorzitter van Archewell, heeft Archewell inmiddels verlaten.
Ik zou héél graag alle details willen horen over het waarom, maar ze heeft ongetwijfeld een non-disclosure moeten tekenen.
Metallover
04-12-2022 om 16:14
JaneEyre schreef op 04-12-2022 om 10:16:
Ik ben benieuwd waarom ze Archewell heeft verlaten.
Eerlijk gezegd ben ik niet nieuwsgierig naar se docuseries van Harry en Meghan. De trailer zegt genoeg en daarnaast ben ik verbaasd over hoe ze hun titels blijven gebruiken. Vreemd om jezelf duchess te noemen als je zo publiekelijk leegloopt over hoe je bent gebruikt.
Overigens ben ik ook niet enthousiast over William en King Charles. Wat een slappe hap zijn die twee. Ik snap niet dat ze Harry en Meghan zo tekeer laten gaan en hun lippen stijf op elkaat houden. Alleen Catherine en Camilla vind ik interessante royals.
Echt hè?
Dit alleen al laat zien hoe vals H&M in elkaar zitten. Alles voor geld en status door de Royal family -van wie ze de titels nota bene hebben- in de grond te trappen.
Hamer
04-12-2022 om 21:34
SophieHowl schreef op 04-12-2022 om 11:35:
[..]
Ik herinner me een getergde William die de pers en publiek, op de vraag van een journalist: “Is the royal family a racist family, sir?”, reageerde met “We’re very much not a racist family!”.
Het heeft denk ik ook weinig zin om in een “slanging match” met Harry en Meghan te belanden. Dat betekent meer aandacht voor H&M en de roddelpers is de lachende derde.
Ik verwacht na het uitzenden overigens wel een soort verklaring van Buckingham Palace waarin ze zich distantiëren van de onwaarheden (het woord ‘leugens’ zullen ze wel vermijden) in de docu-serie.
@Hamer; zou Charles Harry en Meghan hun titels nog afnemen?
Charles zit dan wel in dubio, want in York zijn ze nog altijd niet blij met Andrew.
Ik sluit niets uit. Een lid van het Hogerhuis zei al zoiets. En lees hier maar eens:
https://twitter.com/sophiecaligirl/status/1599437094526783488
In het héél kort: mocht niet Lady Susan Hussey maar Camilla het beoogde doelwit van Ngozi (geboortenaam: Marlene) zijn geweest (de rassenrel) op last van Harry en/of Meghan, dan is dat de laatste druppel die bij Charles de emmer zal doen overlopen. Meghan heeft het nieuws van die rel zelf overal verspreid. Het suggestieve filmpje van Netflix is slecht gevallen bij de koninklijke familie. Harry en Meghan hebben zelfs met hun contactpersoon bij Netflix Sarandos mot gekregen.
Op internet en zelfs in kranten wordt er vanuit gegaan dat die rassenrel opzettelijk is uitgelokt om Harry en Meghan een reden te geven de prijs op te halen van de Robert Kennedy stichting wegens hun strijd tegen institutioneel racisme binnen de Britse koninklijke familie. Hetzij zijn zij daar ook zelf bij betrokken, hetzij is het een idee van fans (Ngozi en de man die ook foto’s maakte op de verjaardag van Lili en ook bij de receptie was).
Hamer
04-12-2022 om 21:35
Metallover schreef op 04-12-2022 om 16:10:
[..]
Ik zou héél graag alle details willen horen over het waarom, maar ze heeft ongetwijfeld een non-disclosure moeten tekenen.
Ongetwijfeld maar Harry en Meghan hebben steeds nieuw personeel omdat veel mensen vertrekken, zowel in Engeland als in Amerika. Dat is geen goed teken.
Maanlicht
04-12-2022 om 22:18
Ik heb onlangs vier e- books gekocht; Finding Freedom, Revenge, de biografie van Meghan door Andrew Morton en het boek van Valentine Low. Ben halverwege Revenge en heb mijn oordeel over Meghan al klaar vrees ik … Wat een onoprechte, manipulatieve, narcistische vrouw … uitgekookt haar weg naar macht, roem en rijkdom uitstippelen en onderweg mensen gebruiken en weer afdanken. Divagedrag en naar beneden trappen.
Maanlicht
04-12-2022 om 22:36
Een typerend voorbeeldje uit Revenge: Meghan woonde een lezing bij van Emma Watson en vroeg via haar agent om een ontmoeting achteraf maar EW weigerde. Dan schrijft Meghan doodleuk op haar blog: went to London to support Emma Watson… Het boek staat vol met dat soort verhalen. Blijkbaar woonde Meghan ook nog samen met ene Cory toen ze op date ging met Harry.
Hamer
04-12-2022 om 23:08
Maanlicht schreef op 04-12-2022 om 22:36:
Een typerend voorbeeldje uit Revenge: Meghan woonde een lezing bij van Emma Watson en vroeg via haar agent om een ontmoeting achteraf maar EW weigerde. Dan schrijft Meghan doodleuk op haar blog: went to London to support Emma Watson… Het boek staat vol met dat soort verhalen. Blijkbaar woonde Meghan ook nog samen met ene Cory toen ze op date ging met Harry.
Ja dat laatste was toen Cory op instagram postte dat hij ontbijt op bed had gemaakt voor “My Lady”. Ik ben ook aan dit boek begonnen maar het begon nog stroef vond ik.
SophieHowl
04-12-2022 om 23:49
Hamer schreef op 04-12-2022 om 21:34:
[..]
Ik sluit niets uit. Een lid van het Hogerhuis zei al zoiets. En lees hier maar eens:
https://twitter.com/sophiecaligirl/status/1599437094526783488
In het héél kort: mocht niet Lady Susan Hussey maar Camilla het beoogde doelwit van Ngozi (geboortenaam: Marlene) zijn geweest (de rassenrel) op last van Harry en/of Meghan, dan is dat de laatste druppel die bij Charles de emmer zal doen overlopen. Meghan heeft het nieuws van die rel zelf overal verspreid. Het suggestieve filmpje van Netflix is slecht gevallen bij de koninklijke familie. Harry en Meghan hebben zelfs met hun contactpersoon bij Netflix Sarandos mot gekregen.
Op internet en zelfs in kranten wordt er vanuit gegaan dat die rassenrel opzettelijk is uitgelokt om Harry en Meghan een reden te geven de prijs op te halen van de Robert Kennedy stichting wegens hun strijd tegen institutioneel racisme binnen de Britse koninklijke familie. Hetzij zijn zij daar ook zelf bij betrokken, hetzij is het een idee van fans (Ngozi en de man die ook foto’s maakte op de verjaardag van Lili en ook bij de receptie was).
Er is een hele polemiek gaande over de vraag of Ngozi Fulani (geboren Marlene Headley, getrouwd met Paul Fulani) zich de Nigeriaanse naam had mogen aannemen, of dat deze “culturele toe-eigening” not done is, of juist wel omdat ze daarmee haar roots eert. De meningen zijn verdeeld en er wordt ook gerefereerd aan de Windsors, die van oorsprong Saxen-Coburg Gotha heetten, maar deze naam in WOI lieten vallen.
Ik lees dat Charles en Camilla Ngozi Fulani hebben uitgenodigd, dus wordt vervolgd?
SophieHowl
04-12-2022 om 23:52
Er is aangekondigd dat “familie en vrienden van Harry en Meghan” voor het eerst zullen spreken in de documentaire-serie.
Waarschijnlijk gaat het wat familie aangaat, om Meghan’s moeder Doria (het enige familielid waar Meghan contact mee heeft). Dat iemand uit Harry’s familie aan de documentaire zou meewerken, is hoogst onwaarschijnlijk.
https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-11496471/amp/ALISON-BOSHOFF-scenes-dramas-Harry-Meghans-Netflix-series.html
SophieHowl
05-12-2022 om 15:06
Inmiddels is er een tweede trailer uit, met nieuwe beschuldigingen:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11503479/Prince-Harry-Meghan-Markle-drop-Netflix-trailer-royals.html
JaneEyre
05-12-2022 om 15:36
Ik heb het artikel gelezen. Wat een vermoeiende mensen zijn het toch. Ik denk dat d Britse monarchie een zeer zware tijd tegemoet gaat. Of ze het gaan overleven? Ik ben bang van niet.
Fleurtje_5
05-12-2022 om 15:44
SophieHowl schreef op 04-12-2022 om 23:52:
Er is aangekondigd dat “familie en vrienden van Harry en Meghan” voor het eerst zullen spreken in de documentaire-serie.
Waarschijnlijk gaat het wat familie aangaat, om Meghan’s moeder Doria (het enige familielid waar Meghan contact mee heeft). Dat iemand uit Harry’s familie aan de documentaire zou meewerken, is hoogst onwaarschijnlijk.
https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-11496471/amp/ALISON-BOSHOFF-scenes-dramas-Harry-Meghans-Netflix-series.html
Als ik in de schoenen van Doria zou staan zou ik tegen Meghan zeggen "kind schei toch eens uit met je nare toneelspel"
Doria kreeg net als Meghan een warm welkom. 'Meghan had nu de familie die ze nooit had' zei Harry destijds op de radio, en iedereen kon dat horen.
Fleurtje_5
05-12-2022 om 15:48
Maanlicht schreef op 04-12-2022 om 22:36:
De Canadese chefkok Cory Vitello (een opstapje voor Meghan tot de betere kringen)
https://www.thesun.co.uk/fabulous/6050900/meghan-markle-split-cory-vitiello-pasta/
Fleurtje_5
05-12-2022 om 15:54
Hamer schreef op 04-12-2022 om 23:08:
[..]
Ja dat laatste was toen Cory op instagram postte dat hij ontbijt op bed had gemaakt voor “My Lady”. Ik ben ook aan dit boek begonnen maar het begon nog stroef vond ik.
Cory Vitello.
En de hondjes niet te vergeten. Die zullen ook wel gedacht hebben 'waar is ze gebleven?'
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-5598927/The-hunky-chef-Meghan-Markle-nearly-married.html
SophieHowl
05-12-2022 om 17:19
En nadat in de eerste trailer een beelden te zien waren van een batterij fotografen met telelenzen- van de première in 2011 van een Harry Potterfilm:
Zie:
https://www.thesun.co.uk/tv/20647848/harry-meghan-netflix-doc-hounded-by-press/
Is er in de tweede trailer een foto te zien van kinderen die Harry en Meghan toejuichen- alleen is het een foto uit 1938- van kinderen tijdens een bezoek van koningin Mary en de Queen Mum.
Zie:
https://www.thesun.co.uk/fabulous/20651720/meghan-markle-prince-harry-careless/