Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
SophieHowl
07-06-2022 om 14:59
Daar Omid Scobie de foto van Lilibet had geretweet, en vertelde over het verjaardagsfeestje, kwam ik bij een vastgemaakte tweet waarbij hij flink uithaalt naar Thomas Markle sr: “Meghan doesn’t owe him a damn thing”.
Uit een bijzonder hatelijke column van 31 mei jl. Omid promoot vooral zijn boek en is geen haar beter dan de boulevardpers.
Als Omid de officieuze spreekbuis van H&M is, dan had Meghan beter een waardige stilte kunnen bewaren bij de ziekenhuisopname van pa Markle. Lees en huiver:
The news of Thomas Markle’s suspected stroke broke in a way only a story can for the Markle clan. Alongside a conveniently captured video clip from his Chula Vista, California hospital stretcher (credited to a well-known paparazzi photo agency, of course) and exclusive details on gossip site TMZ, the rollout of Meghan’s 72-year-old father’s latest health crisis felt like May 2018 all over again.
And just like that fateful summer, British media outlets didn’t take long to turn their attention to how the Duchess of Sussexshould be reacting. “Visit your sick father!” wrote one British paper. “It’s elder abuse,” her half-sister Samantha told another UK media outlet. “No white roses for your dad?,” a tabloid snarked, alongside a report on her visit to the site of the Texas school massacre two days later.
Thomas Markle’s hospitalisation quickly became another sorry chapter in the sideshow saga of the Markle family, a tragic circus that has followed Meghan in (and out) of the House of Windsor like gum on a glass slipper.
During its earlier years, I covered my fair share of that family drama. In Finding Freedom, my co-author and I spent considerable time researching and reporting on the various characters involved in the breakdown of Meghan and Thomas’ relationship (and the toxic behaviour that led up to it).
And it also shared heartwarming anecdotes about the father who would lovingly cheer his “Flower” on in high school drama productions and do anything to help Meghan as she took her first steps to achieve her dreams of becoming an actor.
Two years on and the book's accurate portrayal feels a world away from the twisted tales now being shared by publicity-hungry Markle offspring and their progenitor. Thomas recently dedicated the first upload on his YouTube channel to a dissection of Finding Freedom (“full of her lies,” he alleged).
By now you’ll be more than familiar with the well-trodden story about Mr Markle getting caught colluding with a paparazzi photographer (now the co-host of said YouTube channel) and how he pulled out of the royal wedding due to alleged heart problems. The staged photos, and the flurry of media interviews that followed, were a poor decision but, despite reports to the contrary, are not the reason why Meghan sticks to her decision to cease communication with her father.
Many tabloid reports these days conveniently forget that this is a man who, after providing a private letter from his daughter to the Mail on Sunday, later joined forces with the tabloid and a Kensington Palace aide to try and bring down the duchess in her court case about the illegal publication of it. He is also a man who, after Meghan admitted to having suicidal thoughts after relentless media attacks, told a journalist: “Her lies are so obvious that I don't know why she makes them or why she says them”.
In recent months, Thomas has gone as far as praising the work of single-purpose-hate accounts about his daughter, even making plans to visit an online conspiracy theorist who has repeatedly claimed that the duchess didn’t give birth to her own children and was “born intersex”. More recently, he teamed up with a British cable news channel with plans to attend the Queen’s Platinum Jubileecelebrations and attempt a reconciliation with Meghan.
Seeing clips of a quietly-spoken, elderly man who simply wants to meet his grandchildren, it’s easy to sympathise with his plight if one doesn't know the full story. But given his multiple TV appearances dismissing the Sussexes’ claims that a royal family member expressed concerns about the colour of Archie’s skin, how much could he actually care for his grandson? And it was only a week ago he called the timing of granddaughter Lilibet’s first birthday (which takes place on the third day of jubilee celebrations), “trashy”.
Breaking away from a toxic parent is one of the most difficult decisions a child can make. But when that family member has a history of creating stress, anxiety and pain through abusive behaviour and manipulative tactics, ending the relationship is often the only way to break the cycle. It’s a subject we heard the duchess emotionally open up about during her interview with Oprah last year.
When Thomas responded to Meghan’s hand-written plea in late 2018 to stop airing their private business to the press, the solution he replied with was to stage a media-friendly photo call to show the world they have moved on. It was a suggestion that led Meghan to reluctantly acknowledge she was approaching the end of the road with her father. “I’m devastated,” I'm told she confessed to Prince Harry and her then communications secretary. “The media corrupted him. . . He’s so far gone.”
From that moment forward, it has been a dignified, but by no means easy, wall of silence with her father. The few occasions where reconciliation could have been remotely possible were destroyed by more damaging media interviews.
For Thomas—who within 24 hours of being released from the hospital continued his tabloid chats—he plans to continue speaking out until he gets the attention from his daughter that he feels he deserves. But that’s where he’s wrong. After tireless and failed attempts to repair their relationship, Meghan doesn’t owe him a damn thing.
Bron: Yahoo News, daar publiceerde Omid Scobie zijn column.
Hamer
07-06-2022 om 15:11
Mick87 schreef op 07-06-2022 om 08:55:
[..]
Kopietje van haar vader wel 😃
Ja en ze heeft ook wel gelijkenis met August, de zoon van prinses Eugenie, denk ik (hij was te zien bij het defilé afgelopen zondag).
Hamer
07-06-2022 om 15:13
SophieHowl schreef op 07-06-2022 om 06:09:
[..]
Beide foto’s staat op de IG-account van de fotograaf, Misan Harriman.
Die mevrouw en kinderen op de zwart-wit-foto zouden zijn gezin zijn.
Hamer
07-06-2022 om 15:17
SophieHowl schreef op 07-06-2022 om 12:22:
[..]
Nou, niet alles maar dat er geen foto mocht worden gemaakt, lijkt me vrij logisch, wetende dat H&M bezig zijn met een Netflix-documentaire.
Mij ook, maar gelet op het bericht van de BBC ben ik niet eens overtuigd dat de koningin de kleine Lili wel heeft gezien (of dat de kinderen daadwerkelijk in Engeland waren). Er is veel gelekt naar allerlei bladen over verzoening en afspraken en kinderen op het feestje die worden tegengesproken door de afwerende houding van de koninklijke familie zelf. Ook kan ik mij niet zo goed voorstellen dat Zara en Mike, die bij de paardenrace waren, hun kinderen dan ondertussen naar het verjaardagsfeestje van Lili hebben gestuurd terwijl Mike niet eens met het stel wilde praten (hij liet dat aan Zara en Peter over) en zelf snel een gesprek met Lord Snowden begon (op de trappen van St. Paul’s na de kerkdienst).
SophieHowl
07-06-2022 om 15:58
Ik las ook verbazing over de zonnige foto met Lilibet in een dun jurkje op het gras bij Frogmore Cottage, terwijl mensen een trui, vest of jas nodig hadden bij de jubileumfeesten.
Maar ik kan me toch niet voorstellen dat de aanwezigheid van de kinderen én het tuinfeestje complete verzinsels zijn? Dan moet je wel gaan twijfelen aan H&M’s geestesgesteldheid?
Zouden Mike en Zara en Peter Philips dan toch niet overwegen dit tegen te spreken? Of er zouden berichten verschijnen dat de kinderen van Zara en Peter ergens anders waren?
Fleurtje_5
07-06-2022 om 16:12
Hamer schreef op 07-06-2022 om 15:17:
[..]
Mij ook, maar gelet op het bericht van de BBC ben ik niet eens overtuigd dat de koningin de kleine Lili wel heeft gezien (of dat de kinderen daadwerkelijk in Engeland waren). Er is veel gelekt naar allerlei bladen over verzoening en afspraken en kinderen op het feestje die worden tegengesproken door de afwerende houding van de koninklijke familie zelf. Ook kan ik mij niet zo goed voorstellen dat Zara en Mike, die bij de paardenrace waren, hun kinderen dan ondertussen naar het verjaardagsfeestje van Lili hebben gestuurd terwijl Mike niet eens met het stel wilde praten (hij liet dat aan Zara en Peter over) en zelf snel een gesprek met Lord Snowden begon (op de trappen van St. Paul’s na de kerkdienst).
Precies dit.
Fleurtje_5
07-06-2022 om 16:16
SophieHowl schreef op 07-06-2022 om 15:58:
Ik las ook verbazing over de zonnige foto met Lilibet in een dun jurkje op het gras bij Frogmore Cottage, terwijl mensen een trui, vest of jas nodig hadden bij de jubileumfeesten.
Maar ik kan me toch niet voorstellen dat de aanwezigheid van de kinderen én het tuinfeestje complete verzinsels zijn? Dan moet je wel gaan twijfelen aan H&M’s geestesgesteldheid?
Zouden Mike en Zara en Peter Philips dan toch niet overwegen dit tegen te spreken? Of er zouden berichten verschijnen dat de kinderen van Zara en Peter ergens anders waren?
Of een truitje inderdaad.
Fleurtje_5
07-06-2022 om 16:24
Ik zag deze foto weer, en ik blijf dit wel zo'n ontzettend walgelijke foto vinden. Net zoals deze foto:
Als je toch zo'n giga smerig interview hebt gegeven om een koninklijke familie zwart te maken, te schaden, dan zou je je toch kapot moeten schamen als je weer tussen die familie gaat begeven. Meghan straalt. Ik denk dat ze weet dat ze gefilmd en gefotografeerd word. Dat is weer kassa bij Netflix.
En dan de queen notabene sneeky erbij willen betrekken om toch samen op de foto te gaan. Als er zoveel gelegen is dat het kind op de foto staat met haar overgrootoma....waarom is er dan niets aan gelegen om het kind aan haar grootvader voor te stellen?
Fleurtje_5
07-06-2022 om 16:30
SophieHowl schreef op 06-06-2022 om 22:00:
Er zijn foto’s van het team van H&M die de bagage van het vliegtuig halen.
Te zien is onder andere een schommel, identiek aan de schommel die Charles aan William en Kate gaf:
Er werden meer spullen uitgepakt, zoals een blauwe step… van Archie? Al zijn de kinderen van H&M nergens gespot.
Ik denk eerder dat dit een step voor volwassenen is. Dat is geen speelgoed. Daar zie ik Archie of Lili nog lang niet op steppen.
En die schommel is gebruikt, die zal vast in de tuin van Frogmore hebben gehangen. En nu gaan de laatste spullen van H en M mee naar hun villa in de states.
Fenyw
07-06-2022 om 17:12
Fleurtje_5 schreef op 07-06-2022 om 16:30:
[..]
Ik denk eerder dat dit een step voor volwassenen is. Dat is geen speelgoed. Daar zie ik Archie of Lili nog lang niet op steppen.
En die schommel is gebruikt, die zal vast in de tuin van Frogmore hebben gehangen. En nu gaan de laatste spullen van H en M mee naar hun villa in de states.
Dit is een driewielstepje en zo te zien een kleintje. Echt een beginnersstepje. Als een kind kan lopen, kan hij ook hierop.
Mick87
07-06-2022 om 17:19
Ongekend hoeveel er over dit koppel gespeculeerd wordt. Alsof we ze allemaal persoonlijk kennen en er bij waren. Net weer met dat bericht dat de koningin geen foto zou willen met Lili en dat dat dan een krantenartikel is. Allemaal om H en M in een kwaad daglicht te zetten. Allemaal speculaties. Alsof de Queen hoogstpersoonlijk de krant heeft gebeld om dit te vertellen. Echt wat een bullshit wordt er allemaal over ze geschreven. Bedenk je even dat die kranten vooral geld willen verdienen met zogenaamd nieuws en er op uit zijn sensatieverhalen de wereld in te brengen.
Heiligen zijn het vast niet en dat interview met Oprah was zeker niet chique. Maar vergeet niet hoe toxic de bladen in Engeland zijn en wat een bagger H en M, en dan vooral Meghan over zich heen gekregen hebben. Bizar.
En men gaat allemaal maar mee in dat gespeculeer en doet net alsof men ze persoonlijk kent.
Pffff je zou van minder doordraaien. Niet gek dat Harry en Meghan dan verhuizen en uit The Firm stappen.
watertoren
07-06-2022 om 17:21
Wat zag Meghan er mooi uit! Ik vond haar het best gekleed van allemaal.
Hamer
07-06-2022 om 17:22
Mick87 schreef op 07-06-2022 om 17:19:
Ongekend hoeveel er over dit koppel gespeculeerd wordt. Alsof we ze allemaal persoonlijk kennen en er bij waren. Net weer met dat bericht dat de koningin geen foto zou willen met Lili en dat dat dan een krantenartikel is. Allemaal om H en M in een kwaad daglicht te zetten. Allemaal speculaties. Alsof de Queen hoogstpersoonlijk de krant heeft gebeld om dit te vertellen. Echt wat een bullshit wordt er allemaal over ze geschreven. Bedenk je even dat die kranten vooral geld willen verdienen met zogenaamd nieuws en er op uit zijn sensatieverhalen de wereld in te brengen.
Heiligen zijn het vast niet en dat interview met Oprah was zeker niet chique. Maar vergeet niet hoe toxic de bladen in Engeland zijn en wat een bagger H en M, en dan vooral Meghan over zich heen gekregen hebben. Bizar.
En men gaat allemaal maar mee in dat gespeculeer en doet net alsof men ze persoonlijk kent.
Pffff je zou van minder doordraaien. Niet gek dat Harry en Meghan dan verhuizen en uit The Firm stappen.
Ze voeden het nieuws zelf ook net zo hard via hun persbureau Sunshine Sachs. Neemt niet weg dat de Britse pers inderdaad vaak rare keuzes maakt.
SophieHowl
07-06-2022 om 17:28
De Telegraaf meldt dat Harry graag vrienden had opgezocht, en dat dit niet zou mogen van Meghan.
Dat lijkt me dus onzin, want Harry maakte zich zorgen over de beveiliging, en de afspraak was dat H&M beveiligd zouden worden voor de activiteiten die ze zouden bijwonen in het kader van het platina jubileum (en uiteraard op Frogmore Cottage). Logisch dat Harry dan niet de hort op gaat met vrienden, maar hij had ze natuurlijk op Frogmore Cottage kunnen uitnodigen. Ik las dat zijn vrienden, de broers Charlie (Archie’s peetoom) en Arthur (Charlotte’s peetoom) van Von Straubensee op Lilibet’s feestje waren uitgenodigd.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/701033806/meghan-verbood-harry-vrienden-te-zien-tijdens-bezoek-aan-engeland
SophieHowl
07-06-2022 om 17:29
watertoren schreef op 07-06-2022 om 17:21:
Wat zag Meghan er mooi uit! Ik vond haar het best gekleed van allemaal.
Ja, ik ook. Een fantastische coatdress van Dior.