Media en cultuur
Yumi
29-02-2024 om 17:53
Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa
De officiële video is uit, en na het bekijken van de video ben ik om
Hij is leuk, blijft hangen en zou zomaar eens kunnen scoren. Opvallen doet hij in ieder geval, daar kan niemand omheen
Het nummer, eindigt met een ode aan zijn ouders. Het lied neemt dan in tempo af en de zanger richt zich direct tot zijn vader. Kleins ouders zijn beiden overleden toen hij nog jong was.
"Mijn papa en mijn mama zijn voor altijd mijn helden", zingt hij aan het einde van Europapa. "Regen op het raam en ik stond huilend bij het venster. Veel te vroeg duister, het is winter in de lente. 'Ik mis je elke dag', is wat ik stiekempjes fluister. Zie je nou wel pa, ik heb naar je geluisterd."
Wat vinden jullie ervan, gaat het nummer op repeat en/of maakt het een kans om het songfestival te winnen?
Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats 7, 9 en 11 mei in het Zweedse Malmö.
Herfstappeltaart
13-05-2024 om 15:56
Tuinfluiter schreef op 13-05-2024 om 15:37:
[..]
Nog niet gezien ik ga vanavond kijken ben benieuwd.
Veel plezier, het is de moeite waard!
Yumi
13-05-2024 om 17:21
De Zweedse politie verwacht dat het Openbaar Ministerie van Zweden overgaat tot vervolging van Joost Klein (26). Dat zegt het hoofd van de onderzoeksafdeling van de politie in Malmö tegen de Zweedse omroep SVT. De Zweedse politie deed afgelopen dagen onderzoek naar een incident achter de schermen van het Eurovisiesongfestival, waarbij Klein een cameravrouw zou hebben bedreigd.
"De prognose is goed en we verwachten dat er waarschijnlijk sprake zal zijn van een vervolging"
"De prognose is goed en we verwachten dat er waarschijnlijk sprake zal zijn van een vervolging", zei Emil Andersson, hoofd van het onderzoeksteam van de politie in Malmö tegen de omroep. Tegenover het ANP kon een woordvoerder van de Zweedse politie dat niet bevestigen.
Het dossier van Joost is nog niet overgedragen aan het Openbaar Ministerie in Zweden, aldus de politie. Zij verwachten dat begin juni te doen. Volgens onderzoeksleider Andersson hebben zaken als die van Klein normaal gesproken een verwerkingstijd van zes tot acht weken, maar in dit geval is gebruikgemaakt van een juridische procedure die versnelde vervolging wordt genoemd. Dit was mogelijk omdat het bewijsmateriaal 'goed' is in combinatie met het feit dat het 'geen ernstig' misdrijf is. Door deze procedure zou Joost ook al een voorlopige datum hebben gekregen waarop zijn zaak wordt behandeld.
Het management van Joost was maandag niet bereikbaar voor commentaar.
Een medewerkster van het Eurovisiesongfestival diende vorige week naar aanleiding van een incident achter de schermen een klacht in tegen Klein. Volgens omroep AVROTROS zou de artiest "een dreigende beweging" hebben gemaakt naar de vrouw, omdat zij hem tegen gemaakte afspraken in zou hebben gefilmd. De Zweedse politie onderzocht het voorval, waarna songfestivalorganisator EBU Klein diskwalificeerde voor de finale van zaterdagavond. Klein heeft vooralsnog niet inhoudelijk gereageerd op de gebeurtenissen.
Zweedse politie verwacht dat Joost Klein vervolgd wordt | RTL Boulevard | RTL.nl
absor
13-05-2024 om 17:27
joh mss heeft hij die vrouw niet aangeraakt maar wel die camera afgepakt en naar haar hoofd gegooid en op een haar gemist ofzo?
Yumi
13-05-2024 om 17:36
Friezinnetje schreef op 13-05-2024 om 17:33:
er staat geen ernstig misdrijf, dus ja, wat is het nu?
het is een vaag verhaal, laten we het daar maar ophouden
rionyriony
13-05-2024 om 17:37
De pers vormt in ieder geval geen eenheid. Natuurlijk zijn er bewakingscamera's die veel zouden kunnen verklaren.
Malibu2
13-05-2024 om 17:38
Friezinnetje schreef op 13-05-2024 om 17:33:
er staat geen ernstig misdrijf, dus ja, wat is het nu?
Genoeg om te verwachten dat er waarschijnlijk sprake zal zijn van vervolging.
Yumi
13-05-2024 om 17:39
NOSnieuws:
Volgens de Zweedse politie hangt deze versnelde procedure samen met het feit dat er "sterk bewijs" is tegen Klein, die in verband met het incident werd uitgesloten van deelname aan de finale. Wat voor bewijsmateriaal dat is, zegt de politie niet.
'Snel besluit Zweedse politie over vervolging Joost Klein' (nos.nl)
Volgens het Parool. (achter betaalmuur)
Twee dagen na de dramatische aftocht van Nederland op het Eurovisie Songfestival resten nog veel vragen over het incident dat Joost Klein een diskwalificatie opleverde. Tegelijk wordt er steeds meer duidelijk over de aanloop daarnaartoe, waarin Klein zich liet opfokken door zaken die in Eurovisieland de standaard zijn.
rionyriony
13-05-2024 om 17:56
Ze kunnen moeilijk nu gaan zeggen dat het zwak bewijs is, na alle tamtam.
Beterhier
13-05-2024 om 18:00
absor schreef op 13-05-2024 om 17:27:
joh mss heeft hij die vrouw niet aangeraakt maar wel die camera afgepakt en naar haar hoofd gegooid en op een haar gemist ofzo?
Dat lijkt me wel een ernstig misdrijf. Is het niet gewoon de vertaling of woordkeus dat vervolging gewoon een boete kan betekenen?
Herfstappeltaart
13-05-2024 om 18:25
Het is nog steeds een vaag verhaal wat mij betreft. Geen ernstig misdrijf is i.i.g. positief.
We gaan er vast nog meer van horen. Het zal wel een geldboete worden.
Of "schuldig" maar geen straf omdat hij al genoeg is gestraft door het afpakken van zijn deelname...kan ook nog.
Zorroo
13-05-2024 om 19:40
Hoezo is volgens het hoofd van het onderzoeksteam van de politie "de prognose goed"? Ze hopen erg op vervolging? Oprechte vraag.
Yumi
13-05-2024 om 19:44
Zorroo schreef op 13-05-2024 om 19:40:
Hoezo is volgens het hoofd van het onderzoeksteam van de politie "de prognose goed"? Ze hopen erg op vervolging? Oprechte vraag.
Ik noemde het niet voor niets een vaag verhaal
rionyriony
13-05-2024 om 19:46
"Goed" omdat ze anders miljoenen aan schadeclaims zullen krijgen vanwege gedorven inkomsten, door het feit dat hij niet mee mocht doen. Qua carrière en gedorven reclameinkomsten bijvoorbeeld.
Herfstappeltaart
13-05-2024 om 19:49
Vond ik ook een vreemde opmerking. Vaag.