Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa

Yumi

Yumi

12-05-2024 om 22:15 Topicstarter

Heeft iemand ergens gelezen, waarom Joost niet samen met de Avrotros delegatie terug reist? Vraag me af wat de reden is, in het nieuws staat dat hij vrij is om Zweden te verlaten. 
Hij blijft achter in een land waar zijn dromen in duigen zijn gevallen, waar hij een hoop gedonder heeft gekregen, en zelfs de politie bij betrokken is. Het onderzoek loopt nog en hij wordt misschien vervolgd. 
Maar, het politie onderzoek was gisteren al afgesloten, en gisteren wist hij in de ochtend gediskwalificeerd te zijn.....Waarom ga je dan niet naar huis? 

hij is wel in NL, met privevliegtuig geland in Lelystad. Misschien om pers te ontlopen? 
https://www.nu.nl/songfestival/6312616/joost-klein-aangekomen-in-nederland-reisde-niet-mee-met-delegatie.html

Ik hoop vooral dat het goed met hem gaat. Zijn grote droom zou uitkomen, maar werd volledig weggevaagd. Hij heeft al flink wat uitdagingen in zijn leven te verteren gehad en ik hoop dat dit niet een volgende mentale klap voor hem is/wordt.

Yumi

Yumi

12-05-2024 om 22:36 Topicstarter

Poison schreef op 12-05-2024 om 22:17:

hij is wel in NL, met privevliegtuig geland in Lelystad. Misschien om pers te ontlopen?
https://www.nu.nl/songfestival/6312616/joost-klein-aangekomen-in-nederland-reisde-niet-mee-met-delegatie.html

Gelukkig maar, het leek me na alles wat er is voorgevallen, erg naar om alleen achter te blijven. 

Het blijft speculeren en we weten nog steeds niet wat er echt is gebeurd.

Dit stond gisteren in de digitale krant:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240512_92234438?utm_source=limburger&utm_medium=newsletter&utm_campaign=middag&utm_content=article_list_1&utm_term=0-3

Joost Klein behaalde zilver in tweede halve finale

[foto]

Met het einde van het Songfestival zijn ook de punten bekendgemaakt van de halve finales. Daarbij werd bekend dat Nederland als tweede eindigde in de tweede halve finale. De winnaar was echter Israël.

Redactie
Gisteren om 08:06

Nederland kreeg die avond 182 punten. Nederland kreeg douze points van Oostenrijk, België, Griekenland en Malta. Helaas kon die uitslag niet worden verzilverd in de finale, want die avond gebeurde ook het bewuste incident met een productiewerkster achter de schermen, die uiteindelijk leidde tot zijn diskwalificatie.

Israël won de tweede halve finale in de televoting met 194 punten, met 12 daarvan van Nederland. Derde in de tweede halve finale werd Armenië, met 137 punten. België eindigde als 13e, met slechts 18 punten. Vijf daarvan waren kwamen van Nederland.

Nemo, de Zwitserse winnaar van het Songfestival, eindigde in de televoting op een vierde plaats in hun tweede halve finale. In de eerste halve finale won Kroatië nipt van Oekraïne. Ierland vervolledigt de top drie.

kerstbeer schreef op 12-05-2024 om 20:19:

En dit is volgens wie?
Iemand die zelf doorging met filmen na herhaaldelijk gevraagd te zijn dit niet te doen, maar dan zelf anoniem wil blijven?

Ik vertrouw dat soort 'pers'/paparazzi dus echt niet.

Op zich goed dat deze vrouw anoniem blijft. Fijn dat daarin haar grenzen en integriteit wel gerespecteerd wordt. 

Ik hoop alleen wel dat deze mevrouw zich realiseert dat precies dat Joost niet gegund is geweest door haar toedoen. 

5oA90wIMtlt1lH6wKyVl6XVoTio1KB-metaMjAyNDA1MTNCLmpwZw==-.jpg

Cartoon van 13 mei 2024.
Van cartoonist Paul Kusters.

Yumi schreef op 12-05-2024 om 22:15:

Heeft iemand ergens gelezen, waarom Joost niet samen met de Avrotros delegatie terug reist? Vraag me af wat de reden is, in het nieuws staat dat hij vrij is om Zweden te verlaten.
Hij blijft achter in een land waar zijn dromen in duigen zijn gevallen, waar hij een hoop gedonder heeft gekregen, en zelfs de politie bij betrokken is. Het onderzoek loopt nog en hij wordt misschien vervolgd.
Maar, het politie onderzoek was gisteren al afgesloten, en gisteren wist hij in de ochtend gediskwalificeerd te zijn.....Waarom ga je dan niet naar huis?

Ik denk dat hij geen zin had in heisa op het vliegveld na landen.

Even een beetje off-topic: ik heb enorm genoten van 'Even tot hier' gisteravond.

Herfstappeltaart schreef op 13-05-2024 om 13:05:

Even een beetje off-topic: ik heb enorm genoten van 'Even tot hier' gisteravond.

Ik kijk dat bijna nooit maar gisteren keek ik wel omdat ik vermoedde dat het hierover zou gaan. Ik heb er ook van genoten!

Fleurtje_5 schreef op 13-05-2024 om 09:47:

5oA90wIMtlt1lH6wKyVl6XVoTio1KB-metaMjAyNDA1MTNCLmpwZw==-.jpg

Cartoon van 13 mei 2024.
Van cartoonist Paul Kusters.

Jezusmina. Ik vind refereren aan een situatie waarin 12 mensen gewelddadig omkwamen tijdens de uitoefening van hun beroep echt niet getuigen van enig gevoel voor context of überhaupt het bezit van hersencellen. 

Poison schreef op 12-05-2024 om 22:17:

https://twitter.com/MennoSwart/status/1789718119478436131

Schitterend om daarmee van Roskilde naar Lelystad te vliegen. Toch nog iets leuks om het gebeurde af te sluiten.

Yumi schreef op 12-05-2024 om 22:15:

Nou stel dat hij zijn teleurstelling had weggedronken etc zou ik niet met een kater in dat vliegtuig willen en al helemaal niet 100 journalisten in mijn gezicht. Ik zou gewoon weekje hotel bijboeken daar en bijkomen de boel wat laten zakken.

Herfstappeltaart schreef op 13-05-2024 om 13:05:

Nog niet gezien ik ga vanavond kijken ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.