Media en cultuur
Yumi
29-02-2024 om 17:53
Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa
De officiële video is uit, en na het bekijken van de video ben ik om
Hij is leuk, blijft hangen en zou zomaar eens kunnen scoren. Opvallen doet hij in ieder geval, daar kan niemand omheen
Het nummer, eindigt met een ode aan zijn ouders. Het lied neemt dan in tempo af en de zanger richt zich direct tot zijn vader. Kleins ouders zijn beiden overleden toen hij nog jong was.
"Mijn papa en mijn mama zijn voor altijd mijn helden", zingt hij aan het einde van Europapa. "Regen op het raam en ik stond huilend bij het venster. Veel te vroeg duister, het is winter in de lente. 'Ik mis je elke dag', is wat ik stiekempjes fluister. Zie je nou wel pa, ik heb naar je geluisterd."
Wat vinden jullie ervan, gaat het nummer op repeat en/of maakt het een kans om het songfestival te winnen?
Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats 7, 9 en 11 mei in het Zweedse Malmö.
Thora
10-05-2024 om 13:04
Beterlaat2021! schreef op 10-05-2024 om 12:27:
Ik ben geen songfestival-fan en zie alleen wat er in de nieuwsuitzendingen vertoond wordt.
Wel heb ik een nieuwe naam voor dit fenomeen bedacht, misschien wordt dat opgepikt:
EUROVISIE - FESTIVAL.
Want met zingen heeft dit allemaal niets meer te maken.
Je zou er ook nog Eurovisie Statement Festival van kunnen maken. Want met mannen heeft dit allemaal niets meer te maken
_Audrey
10-05-2024 om 13:20
Ik vond gisteren dat optreden van Petra Mede hilarisch. Tussen het stemmen en de uitslag, dat ze ging zingen met anderen en iedereen op de hak nam. Wat een leuk mens is zij zeg!
BlairW
10-05-2024 om 14:53
Moosey schreef op 10-05-2024 om 07:39:
[..]
Dat ging niet zozeer om of de Friese vlag wel of geen officiële vlag zou zijn, maar er waren strenge vlag-regels om te voorkomen dat er Palestijnse vlaggen mee naar binnen gebracht zouden worden. De regel was: alleen de nationale vlag van de landen die meedoen en de regenboogvlag mogen.
Lijkt me niet meer dan logisch. Anders krijg je van alles aan vlaggen wat er omhoog gehouden kan worden.
BlairW
10-05-2024 om 14:58
Beterlaat2021! schreef op 10-05-2024 om 12:27:
Ik ben geen songfestival-fan en zie alleen wat er in de nieuwsuitzendingen vertoond wordt.
Wel heb ik een nieuwe naam voor dit fenomeen bedacht, misschien wordt dat opgepikt:
EUROVISIE - FESTIVAL.
Want met zingen heeft dit allemaal niets meer te maken.
Pfff, altijd hetzelfde gemiep. Nee, Duncan Laurence won vanwege de looks van zijn grote teen denk ik. Net zoals Loreen 2 keer. En Måts Zelmerlöw en Alexander Rybak? Echt hele goede nummers. Al kan het ook om de looks zijn gegaan, beide leuke mannen om te zien hoor Conchita Wurst heeft echt een hele goede stem ook en dat was een prachtig nummer en heel goed gezongen. Maar inderdaad, het heeft allemaal niks met zingen te maken…
Malibu2
10-05-2024 om 15:00
Ik heb gisteravond niet alles gezien, maar Joost wel. Vond het mooi, maar had meer power in zijn stem verwacht. Dat kan natuurlijk ook aan de geluidsinstellingen liggen, maar ik hoop dat dat morgen beter is.
Muurbloem1985
10-05-2024 om 15:11
Het zal wel te maken hebben met het kinderachtige gedrag naar Israël toe, ik zag een filmpje dat die onder de Nederlandse vlag ging zitten doen die Israëlische vrouw sprak en hij onderbrak haar interview, ja hoop niet voor hem dat die nu geschorst wordt maar slim is het niet.
Dolfje
10-05-2024 om 15:12
Pimpelmees67 schreef op 10-05-2024 om 14:55:
joost was vanmiddag afwezig bij de repetities.
Waarom? Is dat bekend?
Malibu2
10-05-2024 om 15:19
Muurbloem1985 schreef op 10-05-2024 om 15:11:
Het zal wel te maken hebben met het kinderachtige gedrag naar Israël toe, ik zag een filmpje dat die onder de Nederlandse vlag ging zitten doen die Israëlische vrouw sprak en hij onderbrak haar interview, ja hoop niet voor hem dat die nu geschorst wordt maar slim is het niet.
De Griekse deelneemster deed ook nogal raar tijdens een vraag voor de Israëlische zangeres.
Jammer dat ze het zo politiek maken, puur op basis van de show gisteravond vind ik het terecht dat Israël door is.
Muurbloem1985
10-05-2024 om 15:24
Malibu2 schreef op 10-05-2024 om 15:19:
[..]
De Griekse deelneemster deed ook nogal raar tijdens een vraag voor de Israëlische zangeres.
Jammer dat ze het zo politiek maken, puur op basis van de show gisteravond vind ik het terecht dat Israël door is.
Ja blijkbaar kunnen mensen politiek en een zangwedstrijd echt niet uit elkaar houden, vermoeiend.
Malibu2
10-05-2024 om 15:36
Andere media schrijven intussen ook over het ontbreken van Joost Kleine bij de repetities
We onderzoeken momenteel een incident rond de Nederlandse inzending. Klein zal voorlopig niet repeteren", staat in de verklaring. De EBU geeft verder geen commentaar.
Madamecannibale
10-05-2024 om 15:55
Zou wel echt heel stom zijn als hij nu niet mee mag doen. Ben benieuwd wat voor incident het is.
_Audrey
10-05-2024 om 15:57
Muurbloem1985 schreef op 10-05-2024 om 15:11:
Nah, dat is toch niet genoeg reden om niet mee te mogen doen?