Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa

MidasWolf schreef op 09-05-2024 om 23:16:

Het was leuk vanavond

Hahaha ja vond ik ook 

Tot zaterdag!

Friezinnetje schreef op 09-05-2024 om 23:13:

No der binne we hartstikke bliid mei, dat ûs Joost troch gjit yn de finale. We binne mei syn allen ût de skroeven!

Joost Boppe.

Zo mooi hoe het publiek uit z'n dak ging bij Joost Er werd door veel mensen meegezongen, vond het echt geweldig! 

Qua zang vond ik hem wel wat tegenvallen maar ach   

HAHA!wait..what schreef op 09-05-2024 om 23:19:

Zo mooi hoe het publiek uit z'n dak ging bij Joost Er werd door veel mensen meegezongen, vond het echt geweldig!

dat valt bij meer tegen. Kan het zaterdag alleen maar beter! 

Hopelijk komen ze er achter hoe dit te verbeteren, een ander verhouding muziek/zang, Joost net nog wat geconcentreerder. De act vond ik leuk!

ik ben van de metal, maar ik vind Joost al vanaf het begin fantastisch! Het was echt een feest in de zaal, iedereen zong mee. Heel leuk!

Joost Klein is in de finale van het Eurovisie Songfestival al als vijfde aan de beurt. De Nederlandse inzending moet na openers Zweden, Oekraïne, Duitsland en Luxemburg en pal voor de veelbesproken inzending van Israël, blijkt uit de startvolgorde die donderdagnacht is vrijgegeven.

Favorieten Zwitserland, Kroatië en Frankrijk zitten juist in het slot van de finale. De Zwitser Nemo moet als 21ste het toneel op, terwijl Baby Lasagna uit Kroatië als 23ste aan de beurt is.

De Fransman Slimane is als voorlaatste en Oostenrijk sluit het songfestival zaterdag af.

dit bericht kwam ik net tegen. 

Ach, het is maar een songfestival....

Ik heb het optreden van Joost gezien en vond de zaal enorm enthousiast. Het gejoel wat nog aanzwelde toen het hak-gedeelte begon was opvallend. En ik vond het ontroerend hoe de zaal snel stil werd toen het laatste stukje begon, dat dreigde even onder te sneeuwen maar er werd toch goed geluisterd. Top.

Friezinnetje schreef op 09-05-2024 om 22:42:

Er mochten geen Friese vlaggen getoond worden bij het songfestival, niet in de zaal.
Belachelijk!

Dat ging niet zozeer om of de Friese vlag wel of geen officiële vlag zou zijn, maar er waren strenge vlag-regels om te voorkomen dat er Palestijnse vlaggen mee naar binnen gebracht zouden worden. De regel was: alleen de nationale vlag van de landen die meedoen en de regenboogvlag mogen. 

Herfstappeltaart schreef op 10-05-2024 om 06:58:

Ik heb het optreden van Joost gezien en vond de zaal enorm enthousiast. Het gejoel wat nog aanzwelde toen het hak-gedeelte begon was opvallend. En ik vond het ontroerend hoe de zaal snel stil werd toen het laatste stukje begon, dat dreigde even onder te sneeuwen maar er werd toch goed geluisterd. Top.

Ja was heel mooi!

Beterlaat2021! schreef op 10-05-2024 om 06:09:

[..]

Ach, het is maar een songfestival....

Haha daar heb je gelijk in. Maar ik had ook het gevoel dat de instellingen niet helemaal goed waren. Daardoor kwam de zang niet helemaal lekker over

De zang ging idd niet helemaal lekker. Maar mss speelden zenuwen toch ook wel parten. Dit is wat hij altijd wilde, en dan sta je daar. Hij is ook best wel een gevoelig mens. 

https://www.youtube.com/watch?v=YkryXvrP6PE&ab_channel=joostklein  Deze hakt er wel in bij mij

Ik ben geen songfestival-fan en zie alleen wat er in de nieuwsuitzendingen vertoond wordt.
Wel heb ik een nieuwe naam voor dit fenomeen bedacht,  misschien wordt dat opgepikt:

EUROVISIE - FESTIVAL.

Want met zingen heeft dit allemaal niets meer te maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.