Media en cultuur
Yumi
29-02-2024 om 17:53
Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa
De officiële video is uit, en na het bekijken van de video ben ik om
Hij is leuk, blijft hangen en zou zomaar eens kunnen scoren. Opvallen doet hij in ieder geval, daar kan niemand omheen
Het nummer, eindigt met een ode aan zijn ouders. Het lied neemt dan in tempo af en de zanger richt zich direct tot zijn vader. Kleins ouders zijn beiden overleden toen hij nog jong was.
"Mijn papa en mijn mama zijn voor altijd mijn helden", zingt hij aan het einde van Europapa. "Regen op het raam en ik stond huilend bij het venster. Veel te vroeg duister, het is winter in de lente. 'Ik mis je elke dag', is wat ik stiekempjes fluister. Zie je nou wel pa, ik heb naar je geluisterd."
Wat vinden jullie ervan, gaat het nummer op repeat en/of maakt het een kans om het songfestival te winnen?
Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats 7, 9 en 11 mei in het Zweedse Malmö.
Zilver_gray
09-05-2024 om 23:17
MidasWolf schreef op 09-05-2024 om 23:16:
Het was leuk vanavond
Hahaha ja vond ik ook
Thora
09-05-2024 om 23:18
Friezinnetje schreef op 09-05-2024 om 23:13:
No der binne we hartstikke bliid mei, dat ûs Joost troch gjit yn de finale. We binne mei syn allen ût de skroeven!
Joost Boppe.
HAHA!wait..what
09-05-2024 om 23:19
Zo mooi hoe het publiek uit z'n dak ging bij Joost Er werd door veel mensen meegezongen, vond het echt geweldig!
Qua zang vond ik hem wel wat tegenvallen maar ach
Friezinnetje
09-05-2024 om 23:20
HAHA!wait..what schreef op 09-05-2024 om 23:19:
Zo mooi hoe het publiek uit z'n dak ging bij Joost Er werd door veel mensen meegezongen, vond het echt geweldig!
dat valt bij meer tegen. Kan het zaterdag alleen maar beter!
Auwereel
09-05-2024 om 23:23
Hopelijk komen ze er achter hoe dit te verbeteren, een ander verhouding muziek/zang, Joost net nog wat geconcentreerder. De act vond ik leuk!
Saga
09-05-2024 om 23:43
ik ben van de metal, maar ik vind Joost al vanaf het begin fantastisch! Het was echt een feest in de zaal, iedereen zong mee. Heel leuk!
duizel
10-05-2024 om 03:12
Joost Klein is in de finale van het Eurovisie Songfestival al als vijfde aan de beurt. De Nederlandse inzending moet na openers Zweden, Oekraïne, Duitsland en Luxemburg en pal voor de veelbesproken inzending van Israël, blijkt uit de startvolgorde die donderdagnacht is vrijgegeven.
Favorieten Zwitserland, Kroatië en Frankrijk zitten juist in het slot van de finale. De Zwitser Nemo moet als 21ste het toneel op, terwijl Baby Lasagna uit Kroatië als 23ste aan de beurt is.
De Fransman Slimane is als voorlaatste en Oostenrijk sluit het songfestival zaterdag af.
dit bericht kwam ik net tegen.
Beterlaat2021!
10-05-2024 om 06:09
Ach, het is maar een songfestival....
Herfstappeltaart
10-05-2024 om 06:58
Ik heb het optreden van Joost gezien en vond de zaal enorm enthousiast. Het gejoel wat nog aanzwelde toen het hak-gedeelte begon was opvallend. En ik vond het ontroerend hoe de zaal snel stil werd toen het laatste stukje begon, dat dreigde even onder te sneeuwen maar er werd toch goed geluisterd. Top.
Moosey
10-05-2024 om 07:39
Friezinnetje schreef op 09-05-2024 om 22:42:
Er mochten geen Friese vlaggen getoond worden bij het songfestival, niet in de zaal.
Belachelijk!
Dat ging niet zozeer om of de Friese vlag wel of geen officiële vlag zou zijn, maar er waren strenge vlag-regels om te voorkomen dat er Palestijnse vlaggen mee naar binnen gebracht zouden worden. De regel was: alleen de nationale vlag van de landen die meedoen en de regenboogvlag mogen.
Dolfje
10-05-2024 om 08:06
Herfstappeltaart schreef op 10-05-2024 om 06:58:
Ik heb het optreden van Joost gezien en vond de zaal enorm enthousiast. Het gejoel wat nog aanzwelde toen het hak-gedeelte begon was opvallend. En ik vond het ontroerend hoe de zaal snel stil werd toen het laatste stukje begon, dat dreigde even onder te sneeuwen maar er werd toch goed geluisterd. Top.
Ja was heel mooi!
HAHA!wait..what
10-05-2024 om 10:16
Beterlaat2021! schreef op 10-05-2024 om 06:09:
[..]
Ach, het is maar een songfestival....
Haha daar heb je gelijk in. Maar ik had ook het gevoel dat de instellingen niet helemaal goed waren. Daardoor kwam de zang niet helemaal lekker over
Beterlaat2021!
10-05-2024 om 12:27
Ik ben geen songfestival-fan en zie alleen wat er in de nieuwsuitzendingen vertoond wordt.
Wel heb ik een nieuwe naam voor dit fenomeen bedacht, misschien wordt dat opgepikt:
EUROVISIE - FESTIVAL.
Want met zingen heeft dit allemaal niets meer te maken.