Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De man met 1000 kinderen

Wie heeft de serie gezien op Netflix?

Ik kijk nu Eva waar hij te gast is. Hij vindt gewoon dat het prima is wat hij deed.


Jonathan heet hij toch? Bij Eva toonde hij geen enkel inzicht in zijn gedrag. Dat vind ik best zorgelijk, want tussen de regels door blijkt hij niet eens helemaal gestopt te zijn.

MRI

MRI

03-09-2024 om 20:42

Ik heb de serie gezien en net het grootste gedeelte van Eva. Het ging er heftig aan toe. Ik blijf me verwonderen hoe sommige mensen zo keihard kunnen blijven vinden dat zij het prima doen. Hij viel haar ook vaak in de rede. Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik door zijn argumenten toch een klein beetje ging twijfelen: zou Netflix echt niet hebben overdreven? Hoe dan ook, ik vind het echt maf dat iemand zoveel kinderen op de wereld wil zetten via donorschap. Ik geloof hem echt niet dat hij alleen maar mensen wil helpen. Er zit te veel ego op. 

Ik denk dat hij zelf echt gelooft dat hij anderen helpt op deze manier en dat hij forse persoonlijkheidsproblematiek heeft.

Ik heb ook de docu Het zaad van Karbaat gezien en ook die man vond zichzelf fantastisch en vond dat hij vrouwen hielp. Dat hij ook "live" vrouwen zwanger maakte terwijl hun man in de wachtkamer zat vond hij gerechtvaardigd want hij gaf die vrouwen hun zo gewenste kind.

ik begrijp niet dat mensen verbaasd en verontwaardigd zijn.(wel dat ze verdrietig zijn en zichzelf voor de kop slaan)

Dat er mensen zijn met psychische stoornissen is algemeen bekend toch? Dat er mannen zijn die graag zoveel mogelijk kinderen verwekken is ook echt helemaal niets nieuws. Waar die drang vandaan komt, ja had je het Karbaat kunnen vragen? Kan je het die Jonathan vragen? Een duidelijk antwoord krijg je niet
Dat geldt voor de meeste stoornissen.  Soms kan je het beredeneren (ongelukkige jeugd, persoonlijkheidsstoornis, trauma) maar ook vaak hebben ze geen idee waar tot bv de drang tot pyromanie vandaan komt 

dan kan je een Jan in een talkshow vragen waarom hij niet kan stoppen met dingen in de fik steken maar ja het is een stoornis die behandeld moet worden.  Dus waarom Jonathan bevragen? Hij heeft die drang nu eenmaal. 

my unpopular opinion;
Als je gebruik maakt van donorzaad moet je er rekening mee houden dat de donor een Karbaat of Jonathan kan zijn. Niets kan garanderen dat het niet zo is. Want echt mensen met zo’n soort stoornis lopen er meer rond dan je denkt hoor  

Ik heb de Netflix documentaire niet gezien, maar vanavond bij Eva kwam hij er (voor mij) niet heel sterk uit. 
Hij was vooral verbaal om zich heen aan het meppen, Eva aan het onderbreken en de vraag aan het ontwijken.

Nog los van de vraag hoeveel kinderen hij daadwerkelijk verwekt heeft en wat je daar allemaal van kunt vinden. 

alhambra schreef op 03-09-2024 om 22:06:

Ik denk dat hij zelf echt gelooft dat hij anderen helpt op deze manier en dat hij forse persoonlijkheidsproblematiek heeft.

Ik heb ook de docu Het zaad van Karbaat gezien en ook die man vond zichzelf fantastisch en vond dat hij vrouwen hielp. Dat hij ook "live" vrouwen zwanger maakte terwijl hun man in de wachtkamer zat vond hij gerechtvaardigd want hij gaf die vrouwen hun zo gewenste kind.

dus die Karbaat had echt seks met die vrouwen?

GroenTuintje schreef op 03-09-2024 om 22:51:

[..]

dus die Karbaat had echt seks met die vrouwen?

Deze mafketel ook. Ik heb de documentaire gezien. Het ergste was het fragment waar ze lieten zien dat hij wel eens sperma kwam afleveren en dat hij dat dan had gemixt met een evenzo maffe mafklapper en dat ze dan gingen kijken wiens zaad het zou winnen. Er is dus een vrouw die de ene mafklapper niet als donor wilde na een ontmoeting, en zijn zaad was dus gemengd met de donor die ze dácht als enige te hebben. Echt schokkend. En dat ze ‘zijn’ kinderen herkennen omdat ze zo kenmerkend op hém lijken. Hopelijk is dat mafklapperschap niet erfelijk. Ik snap dat die ouders zich zorgen maken over hun kinderen. En dat ze straks geen relatie kunnen beginnen zonder even te checken of het niet een halfbroer of -zus is. De horror.

Due-scimmie

Due-scimmie

03-09-2024 om 23:06 Topicstarter

GroenTuintje schreef op 03-09-2024 om 22:51:

[..]

dus die Karbaat had echt seks met die vrouwen?

De man met 1000 kinderen ook met sommige kwam in de Netflix series voor.

Ik heb hem gisteren bij Eva Jinek gezien en ik begreep echt niet waarom je zo'n figuur een podium geeft. Er zit een steekje aan hem los en je krijgt dan geen zinnig interview. 
Ik vind het ook heel vreemd dat hij bij één kliniek zo vaak kon doneren. Geen idee of die kliniek nog actief is maar dat vind ik ook misdadig.
De netflix serie heb ik niet gezien en daar heb ik ook geen behoefte aan. De 550 die hij toegeeft vind ik al choquerend genoeg.

Tuinfluiter schreef op 04-09-2024 om 09:00:

Ik heb hem gisteren bij Eva Jinek gezien en ik begreep echt niet waarom je zo'n figuur een podium geeft. Er zit een steekje aan hem los en je krijgt dan geen zinnig interview.

Alles voor de kijkcijfers. 
Zeker in deze eerste week van een nieuw programma. 

Die hele donorwereld is altijd al een schimmige en twijfelachtige zaak geweest. Er is sprake van enorm veel fraude en onduidelijkheid. Die klinieken draaien gewoon om geld, niet om menslievendheid. Laat staan om eerlijkheid.

Daarnaast zijn het denk ik zelden lekkere figuren die willen doneren. Ik ken toevallig twee mannen die gedoneerd hebben. De een was heel ziek geweest en wilde perse nageslacht hebben, dus ging doneren voor het geval hij weer ziek zou worden en geen eigen kinderen had. 
De ander vond zichzelf dusdanig geweldig, dat het alleen maar goed voor de wereld is als er meer zoals hij waren. Maar hij wilde zich niet druk maken over het opvoeden van kinderen of zo. 
Tot nu toe zijn er geen donoren in de media geweest, die wel 'normaal' waren. Oké, mogelijk komen die normale mannen nooit in beeld, dan is best mogelijk. Maar de mafklappers hebben wel heel veel kinderen.

Ook vind ik dat je dit de ouders aan mag rekenen, tegenwoordig weet je toch dat er vaak iets mis gaat, maar dan kiezen ze er toch voor om voor een donor te gaan. Dan gebruikt je gewoon je gezonde verstand niet.

GroenTuintje schreef op 03-09-2024 om 22:51:

[..]

dus die Karbaat had echt seks met die vrouwen?

Ja, ik werd er echt naar van toen ik die docu zag.   

Ik vind dat je het de wensouders niet kunt aanrekenen. Ik vind het een vorm van consumentenbedrog. 

Zusterclivia schreef op 04-09-2024 om 09:26:



Ook vind ik dat je dit de ouders aan mag rekenen, tegenwoordig weet je toch dat er vaak iets mis gaat, maar dan kiezen ze er toch voor om voor een donor te gaan. Dan gebruikt je gewoon je gezonde verstand niet.

Ik vind dit victim blaming.

Voor veel van deze wensouders staat de route via een officiële spermabank niet eens open. 

Ook als ze gebruik hadden kunnen maken van een officiële spermabank was dit gebeurd want die spermabank waren niet gekoppeld en nu ook alleen nog maar landelijk terwijl deze sujetten internationaal opereren.

Ysenda schreef op 04-09-2024 om 09:53:

[..]

Ik vind dit victim blaming.

Voor veel van deze wensouders staat de route via een officiële spermabank niet eens open.

Ook als ze gebruik hadden kunnen maken van een officiële spermabank was dit gebeurd want die spermabank waren niet gekoppeld en nu ook alleen nog maar landelijk terwijl deze sujetten internationaal opereren.

Oké, deels met je eens. 

Vind ik het rot voor die ouders, tuurlijk. 

Natuurlijk ga je er vanuit dat het bij een officiële instantie goed gaat. Maar het is vaak genoeg in het nieuws dat het niet zo is. Als je dan ook nog een onofficieel pad gaat belopen, dan neem je echt bewust een risico. 

Ik vind het veel erger voor die kinderen, want die hebben er niet om gevraagd om geboren te worden en dan krijgen ze ook nog te maken met deze ongein. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.