Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De man met 1000 kinderen

Wie heeft de serie gezien op Netflix?

Ik kijk nu Eva waar hij te gast is. Hij vindt gewoon dat het prima is wat hij deed.


alhambra schreef op 04-09-2024 om 09:27:

[..]

Ja, ik werd er echt naar van toen ik die docu zag.

Maar dan wist je toch dat je zwanger was van die griezel Karbaat? Ipv een anonieme donor of je eigen man 

madee schreef op 04-09-2024 om 09:39:

Ik vind dat je het de wensouders niet kunt aanrekenen. Ik vind het een vorm van consumentenbedrog.


Consumentenbedrog? Tja, als je wensouders ziet als consumenten, het product is dan zaad, of het product is een kind....

Ik vind het voorbij gaan aan de vele emotionele, fysieke en culturele aspecten van ouderschap. Er is lang veel vrijblijvendheid rondom wensouderschap geweest, onder het motto 'als het kind maar liefde krijgt komt alles goed'.

Toen bleek dat adoptie voor de betrokkenen toch een stuk ingewikkelder lag, en dat er veel misstanden omheen zijn. En dat zaaddonorschap en eiceldonorschap en andere kunstmatige afstamming ook ingewikkeld is, en ook misbruik en misstanden met zich meebrengt.

Ik gun iedereen een vervulde kinderwens, maar volgens mij is problematisch om dat als een 'consumentenprobleem' te labelen. Kinderen zijn geen consumptieproduct.

Ginevra schreef op 04-09-2024 om 14:27:

[..]


Consumentenbedrog? Tja, als je wensouders ziet als consumenten, het product is dan zaad, of het product is een kind....

Ik vind het voorbij gaan aan de vele emotionele, fysieke en culturele aspecten van ouderschap. Er is lang veel vrijblijvendheid rondom wensouderschap geweest, onder het motto 'als het kind maar liefde krijgt komt alles goed'.

Toen bleek dat adoptie voor de betrokkenen toch een stuk ingewikkelder lag, en dat er veel misstanden omheen zijn. En dat zaaddonorschap en eiceldonorschap en andere kunstmatige afstamming ook ingewikkeld is, en ook misbruik en misstanden met zich meebrengt.

Ik gun iedereen een vervulde kinderwens, maar volgens mij is problematisch om dat als een 'consumentenprobleem' te labelen. Kinderen zijn geen consumptieproduct.

Daarom noem ik het ook een vorm van consumentenbedrog. Omdat het wel degelijk met vraag en aanbod te maken heeft en er iets wordt gekocht/verkocht.

Natuurlijk zie ik een kind niet als een product.

Net vanwege dit topic even geprobeerd het interview terug te kijken.  Wat een rare vent. Die zouden ze gedwongen moeten steriliseren.

Zusterclivia schreef op 04-09-2024 om 09:26:

Die hele donorwereld is altijd al een schimmige en twijfelachtige zaak geweest. Er is sprake van enorm veel fraude en onduidelijkheid. Die klinieken draaien gewoon om geld, niet om menslievendheid. Laat staan om eerlijkheid.

Daarnaast zijn het denk ik zelden lekkere figuren die willen doneren. Ik ken toevallig twee mannen die gedoneerd hebben. De een was heel ziek geweest en wilde perse nageslacht hebben, dus ging doneren voor het geval hij weer ziek zou worden en geen eigen kinderen had.
De ander vond zichzelf dusdanig geweldig, dat het alleen maar goed voor de wereld is als er meer zoals hij waren. Maar hij wilde zich niet druk maken over het opvoeden van kinderen of zo.
Tot nu toe zijn er geen donoren in de media geweest, die wel 'normaal' waren. Oké, mogelijk komen die normale mannen nooit in beeld, dan is best mogelijk. Maar de mafklappers hebben wel heel veel kinderen.

Ook vind ik dat je dit de ouders aan mag rekenen, tegenwoordig weet je toch dat er vaak iets mis gaat, maar dan kiezen ze er toch voor om voor een donor te gaan. Dan gebruikt je gewoon je gezonde verstand niet.

Want met hun gezonde verstand krijgen ze wel een kind ofzo?

zo zeg, dat is duidelijk een liefhebber

rionyriony schreef op 04-09-2024 om 16:44:

zo zeg, dat is duidelijk een liefhebber

Ze zijn toch niet op natuurlijke wijze gewekt 

laat Karbaat en Jonathan en al die voorbeelden nu eens genoeg zijn. Maak geen gebruik van donorzaad. Niet via marktplaats, niet anoniem uit denemarken en ook niet via een spermabank.  De kans dat de donor een debiel is die is altijd aanwezig 

enige veilige optie is een goede vriend of zwager oid in mijn ogen.  Dan heb je een man die je echt kent. 

absor schreef op 04-09-2024 om 19:23:

laat Karbaat en Jonathan en al die voorbeelden nu eens genoeg zijn. Maak geen gebruik van donorzaad. Niet via marktplaats, niet anoniem uit denemarken en ook niet via een spermabank. De kans dat de donor een debiel is die is altijd aanwezig

enige veilige optie is een goede vriend of zwager oid in mijn ogen. Dan heb je een man die je echt kent.

Ja tuurlijk wil elke zwager of goede vriend wel als donor fungeren. Wat denk je nou zelf?  En heb je al nagedacht over het wettelijke stukje wat er bij komt kijken? En laten we wel wezen, onder biologische vaders die vrouwen met hun volle verstand hebben gekozen als vader van hun kind zitten ook redelijk wat mafklappers. 

GroenTuintje schreef op 04-09-2024 om 17:39:

[..]

Ze zijn toch niet op natuurlijke wijze gewekt ?

Liefhebber van nageslacht. Ik heb de docu niet gezien. Wel roept de naam Karbaat herinneringen bij me op. Ik denk dat hij het moreel niet verkeerd vond wat hij deed. Wel wist hij dat anderen het moreel verkeerd vonden. Vermoedelijk kickte hij erop dat vrouwen veel geld en moeite ervoor overhadden om zijn nageslacht te mogen grootbrengen. Zoals een stinkrijke oosterse heerser een hele harem met kinderen heeft. 

Een belangrijk man dus.

Nick90 schreef op 04-09-2024 om 19:42:

[..]

Ja tuurlijk wil elke zwager of goede vriend wel als donor fungeren. Wat denk je nou zelf? En heb je al nagedacht over het wettelijke stukje wat er bij komt kijken? En laten we wel wezen, onder biologische vaders die vrouwen met hun volle verstand hebben gekozen als vader van hun kind zitten ook redelijk wat mafklappers.

Ja dus? 

Nick90 schreef op 04-09-2024 om 19:50:

[..]

Ja dus wat?

Jouw bericht is toch geen antwoord op mijn bericht?  Natuurlijk zijn er vaders en moeders die mafklappers zijn,  en natuurlijk heeft niet iedereen een zwager die zaad kan doneren.   Maar zijn dat redenen om dan anoniem zaad van een potentiële narcist te gebruiken?    Een kind krijgen is geen recht he. 

absor schreef op 04-09-2024 om 19:54:

[..]

Jouw bericht is toch geen antwoord op mijn bericht? Natuurlijk zijn er vaders en moeders die mafklappers zijn, en natuurlijk heeft niet iedereen een zwager die zaad kan doneren. Maar zijn dat redenen om dan anoniem zaad van een potentiële narcist te gebruiken? Een kind krijgen is geen recht he.

Als er verder geen andere mogelijkheden zijn zie ik niet waarom niet. 

Nick90 schreef op 04-09-2024 om 20:44:

[..]

Als er verder geen andere mogelijkheden zijn zie ik niet waarom niet.

Want dan is het belang van het kind ondergeschikt aan de wens van de ouders?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.