Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De man met 1000 kinderen

Wie heeft de serie gezien op Netflix?

Ik kijk nu Eva waar hij te gast is. Hij vindt gewoon dat het prima is wat hij deed.


absor schreef op 04-09-2024 om 20:46:

[..]

Want dan is het belang van het kind ondergeschikt aan de wens van de ouders?

Zonder de wens van de ouders zou dat kind er niet eens zijn. Een kind krijgen is sowieso niet in het belang van het kind. 

Nick90 schreef op 04-09-2024 om 21:04:

[..]

Zonder de wens van de ouders zou dat kind er niet eens zijn. Een kind krijgen is sowieso niet in het belang van het kind.

Opnieuw: ja dus?

Dan is het prima? Doe dan maar gewoon zaad van een jonathan want de wens van de ouders is blijkbaar belangrijker dan het potentiële welzijn van het kind


ik weet echt wel dat dát de gangbare gedachten in de wereld is hoor.  Maar ik ben het daar persoonlijk gewoon niet mee eens.  

absor schreef op 04-09-2024 om 21:44:

[..]

Opnieuw: ja dus?

Dan is het prima? Doe dan maar gewoon zaad van een jonathan want de wens van de ouders is blijkbaar belangrijker dan het potentiële welzijn van het kind


ik weet echt wel dat dát de gangbare gedachten in de wereld is hoor. Maar ik ben het daar persoonlijk gewoon niet mee eens.

Dat kan maar als iemand het zaad van een goede vriend of zwager gebruikt vind je dat er wel in het belang van het kind wordt gedacht. Het is uiteraard makkelijk praten als je zelf gewoon kinderen kunt krijgen dat snap ik. 

Nou wij hebben vanavond de docu gekeken en nu kijken we het stuk bij Jinek. Wat een verschrikkelijke vent. Zo overtuigd van zijn gelijk.

Ik denk overigens dat er best veel  vrouwen en mannen zijn die zo erg verlangen naar een kind dat ze online iemand gaan zoeken die zaad levert. Ik zag daar een tijd geleden een docu over. Mensen die de gebruikelijke wegen daarvoor niet konden of wilden bewandelen. Maar ooit moet je het vertellen aan je kind en dat lijkt me het moeilijkste van alles. Kinderen zijn niet altijd even begripvol voor acties van hun ouders. Later als ze hetzelfde meemaken misschien wel maar dat gebeurt meestal niet.

Neemt niet weg dat die vent dat niet had moeten doen. Eigenlijk is het bedrog.

Dolfje schreef op 04-09-2024 om 22:02:

Nou wij hebben vanavond de docu gekeken en nu kijken we het stuk bij Jinek. Wat een verschrikkelijke vent. Zo overtuigd van zijn gelijk.

Mogelijk krijgt hij nieuwe aanvragen. Je weet maar nooit. Zoals zware criminelen postzakken vol liefdesbrieven krijgen en zó hun bruid kunnen uitkiezen.

Misschien als alle romantische films uitverkocht zijn dat ik naar deze docu ga kijken.

Nick90 schreef op 04-09-2024 om 16:22:

[..]

Want met hun gezonde verstand krijgen ze wel een kind ofzo?

Nee. Dat het krijgen van een kind geen recht is. Dat als je je gezonde verstand gebruikt, je begrijpt dat het niet oké is om jouw kinderwens tegen elke prijs te willen vervullen. Zeker niet ten kosten van datzelfde kind, want dát is wat die mensen doen.

Hoe kut het ook is, sommige dingen zijn gewoon niet voor iedereen weggelegd. En misschien moet je dat ook gewoon accepteren.

Mensen moeten een heleboel dingen niet doen, maar ze krijgen onweerstaanbare verlangens en dan doen ze het toch. Met mijn verstand en moraal zeg ik: stoppen vóór de gewone KID. Zelfs stoppen vóór de IVF. Vind ik echt. Maar ik ben misschien bekrompen.

Maar mensen zijn nu eenmaal mensen. Misschien denken ze: "Eerst doen en dan later bekijk ik wel of er nog moeilijkheden komen. Want zo'n mooi lief kind; dat kán alleen maar goed zijn. Mijn liefde maakt alles goed. En in ieder geval: mijn oude dag is beter te dragen met de herinnering aan een prachtig kind wat ik grootgebracht heb. Daar kan niets tegen op."

MRI

MRI

05-09-2024 om 11:04

Wat ik interessant vind (en tevens heel eng) is hoe hij op elke mogelijke manier bij zijn standpunt weet te blijven en elke kritiek en feedback wegwuift. Hier 


https://www.youtube.com/watch?v=UVEEP54D4WA
gaat hij in de comments in op anderen. En hij blijft zijn verhaal maar volhouden: ik doe alleen maar goed voor de mensheid. Hoewel ik Eva heel goed vind, zou ik wel eens een goede diepte interviewer op hem los willen laten, een Gijs of Hanneke Groenteman bijvoorbeeld. Want iemand die zo onaangeraakt blijft onder alle kritiek moet ergens toch een soort schild hebben opgebouwd. Wat zit daar achter? 

Zusterclivia schreef op 05-09-2024 om 10:47:

[..]

Nee. Dat het krijgen van een kind geen recht is. Dat als je je gezonde verstand gebruikt, je begrijpt dat het niet oké is om jouw kinderwens tegen elke prijs te willen vervullen. Zeker niet ten kosten van datzelfde kind, want dát is wat die mensen doen.

Hoe kut het ook is, sommige dingen zijn gewoon niet voor iedereen weggelegd. En misschien moet je dat ook gewoon accepteren.

En welke mensen bedoel je daar precies mee? Ik vind het ook niet heel verantwoord dat mensen die een uitkering ontvangen vaak meerdere kinderen krijgen, of 3 kinderen  uit hetzelfde gezin die uit huis geplaatst zijn, dan vraag ik me ook sterk af wat je bezielt om een stroop kinderen te kweken waar je eigenlijk geen geld voor hebt.  Ik vind ook dat ivf en dergelijke gewoon zelf betaald moet worden, en miss kun je ook even mensen terecht wijzen die biologische kinderen maar met zware psychische problematiek hebben gekregen, die kinderen zijn niet van een donor maar van 2 ouders die elkaar wel zagen zitten en zijn  toch zwaar in de war en hebben psychische problemen, daar wil ik eigenlijk ook geen belastinggeld aan besteden, eigen risico van de ouders die dat psychisch gestoorde jong hebben voortgebracht Ben benieuwd naar jouw visie wbt dit onderwerp, is natuurlijk gemakkelijk om te blaten dat mensen die verder gewoon geen kind kunnen krijgen maar gewoon kinderloos moeten blijven want ja stel je voor dat je een kind van een massadonor krijgt. Je moet al rekening houden met een shitload aan regels. En ja een goede vriend of zwager als donor vragen is natuurlijk totaal niet raar aangezien vrouwen aan de lopende band hun eitjes doneren aan goede vrienden en vriendinnen oh wacht, NOT. Schoonzusjes en zwagers kunnen gewoon het biologisch materiaal regelen en heb je zulke mensen niet die graag vader willen worden dmv zaaddonatie of moeders die wss sterk in de minderheid zijn om fijn  even wat maanden eicellen te oogsten. Toch zijn dat wss dezelfde vrouwen  die vinden dat mensen met bepaalde erfelijke problemen gewoon pech hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.