Media en cultuur

Friezinnetje
23-02-2025 om 20:45
Boer zoekt vrouw 2025
Vanaf zondag 2 maart start er weer een nieuw seizoen van Boer zoekt Vrouw.
Dit jaar zijn er 6 boeren.
Eerdere seizoenen zagen we in de eerste aflevering de brieven, in dit seizoen gaan de boeren meteen op speeddate. De liefdesbrieven heeft Yvon al eerder bij de boeren bezorgd.
Boerin Deerdry, heeft gekozen voor: Roy, Sjoerd, Wesley, Carst-Jan en Huub
Boer Julius, heeft gekozen voor: Kayleigh, Patricia, Nora en Myrthe (hij kiest er 4)
Boer John, heeft gekozen voor: Daniëlle, Karin, Mira, Aileen en Linda
Boer Roel, heeft gekozen voor Lisanne, Kelsey, Simone, Karin en Sandra
boer Martijn, heeft gekozen voor Ilja, Marleen, Maud, Annet en Ciska
Boer Jan, heeft gekozen voor: Anita, Annick, Dorien, Giela en Karina
Vanaf 2 maart op NPO1 om 20.25 uur.

stokstaart
10-03-2025 om 17:34
Friezinnetje schreef op 09-03-2025 om 22:22:
ik snapte de vraag wel, ze werkt nu gewoon heel veel uren, en als je een relatie wilt opbouwen, dan is 80-100 uur werken niet echt bevordelijk. En mocht het dan een echte relatie worden, dan is 80-100 uur ook wel heel veel.
Zeker, maar dat geldt ook voor de man en toch hoor je nooit; je werkt wel veel voor een man. En de man krijgt ook nooit de vraag of hij dat zo blijft doen.
tuurlijk werkt ze veel maar ik geloof niet dat hij veel minder werkt

alhambra
10-03-2025 om 18:15
Ik zou vooral bang zijn voor een herhaling van zetten. Een nieuwe vrouw, wellicht ook toch nog een kind en dat hij zich dan toch weer zo op het bedrijf stort dat het weer misgaat. Zo'n bedrijf is natuurlijk ook super veel werk dus ik begrijp ook hoe dan dan ongemerkt gaat.

Chiquita
10-03-2025 om 20:24
Kennen jullie deze? (weet niet of het mag ?!) geeft op maandag altijd een leuk verslag
https://www.facebook.com/search/top?q=boer%20zoekt%20vrouw%20-%20door%20rickevers%20nl&__stsd__=eyJwcmltYXJ5Ijp7InR5cGUiOiJUWVBFQUhFQURfTkVXU19JTlRFTlQifX0%3D

Friezinnetje
10-03-2025 om 20:33
Chiquita schreef op 10-03-2025 om 20:24:
Kennen jullie deze? (weet niet of het mag ?!) geeft op maandag altijd een leuk verslag
https://www.facebook.com/search/top?q=boer%20zoekt%20vrouw%20-%20door%20rickevers%20nl&__stsd__=eyJwcmltYXJ5Ijp7InR5cGUiOiJUWVBFQUhFQURfTkVXU19JTlRFTlQifX0%3D
ja rick evers is altijd snel en erg grappig

Fleurtje_5
11-03-2025 om 10:10
stokstaart schreef op 10-03-2025 om 17:34:
[..]
Zeker, maar dat geldt ook voor de man en toch hoor je nooit; je werkt wel veel voor een man. En de man krijgt ook nooit de vraag of hij dat zo blijft doen.
tuurlijk werkt ze veel maar ik geloof niet dat hij veel minder werkt
Maar zei ze niet dat ze veel werkte omdat thuis niemand op haar zat te wachten? Dan is dat vele werken een soort opvulling-van-de-leegte, zo vatte ik dat op.

stokstaart
11-03-2025 om 17:47
Fleurtje_5 schreef op 11-03-2025 om 10:10:
[..]
Maar zei ze niet dat ze veel werkte omdat thuis niemand op haar zat te wachten? Dan is dat vele werken een soort opvulling-van-de-leegte, zo vatte ik dat op.
Misschien wel, maar dat doet niets af aan de opmerking dat ze “voor een vrouw” veel werkte. Dat wordt nooit tegen een man gezegd

Friezinnetje
16-03-2025 om 21:26
4 boeren hebben gekozen. De dames die weggestuurd zijn, heb ik doorgestreept.
Leuke afleveringen en de mannen hebben er wel werk van gemaakt.

Yumi
16-03-2025 om 22:47
Leuke aflevering!
Bij John zag die high tea met dat soepje vooraf er top uit.
Deedry lijkt helemaal te smelten voor het uiterlijk van Roy, ik hoop dat ze ook aandacht heeft voor de andere mannen.
Bij Jan zit nogal wat leeftijdsverschil tussen zijn vrouwen, 48 en 65 jaar zag ik voorbij komen. Die Chinese maaltijd opscheppen uit die plastic bakjes, dat kan beter.
Martijn kon alleen maar lachen die genoot van alle aandacht.

Fleurtje_5
17-03-2025 om 08:39
Yumi schreef op 16-03-2025 om 22:47:
Leuke aflevering!
Bij John zag die high tea met dat soepje vooraf er top uit.
Deedry lijkt helemaal te smelten voor het uiterlijk van Roy, ik hoop dat ze ook aandacht heeft voor de andere mannen.
Bij Jan zit nogal wat leeftijdsverschil tussen zijn vrouwen, 48 en 65 jaar zag ik voorbij komen. Die Chinese maaltijd opscheppen uit die plastic bakjes, dat kan beter.
Martijn kon alleen maar lachen die genoot van alle aandacht.
Het was weer een leuke aflevering. Het grote leeftijdsverschil bij Jan's vrouwen viel mij ook op. De dame met het rode jasje zag het niet aankomen dat ze naar huis kon. Vind ik altijd triest. Maar zij gaf de strijd niet op.
John had ook goed uitgelegd wat hij vorige week bedoelde met die vraag over het werken van die evenementendame.
Toch krijg ik een beetje zenuwen bij Deedry, ik meen ik te merken dat Deedry niet zich zelf is. Vaak zo'n neplachje. Maar ze geniet wel. Roy is niet zo serieus denk ik. Die andere mannen wel. De brandweerman vind ik wel leuk, maar of ze bij elkaar passen weet ik niet.

Yumi
17-03-2025 om 11:06
Fleurtje_5 schreef op 17-03-2025 om 08:39:
[..]
Het was weer een leuke aflevering. Het grote leeftijdsverschil bij Jan's vrouwen viel mij ook op. De dame met het rode jasje zag het niet aankomen dat ze naar huis kon. Vind ik altijd triest. Maar zij gaf de strijd niet op.
John had ook goed uitgelegd wat hij vorige week bedoelde met die vraag over het werken van die evenementendame.
Toch krijg ik een beetje zenuwen bij Deedry, ik meen ik te merken dat Deedry niet zich zelf is. Vaak zo'n neplachje. Maar ze geniet wel. Roy is niet zo serieus denk ik. Die andere mannen wel. De brandweerman vind ik wel leuk, maar of ze bij elkaar passen weet ik niet.
Deedry doet me denken aan Bernice, Steffi en Annemiek. Onzeker, ongemakkelijk, zo gespannen als een veer, wel willen maar niet weten hoe. Dat neplachje hebben ze alle vier. Vraag me af of het wel goed is voor deze vrouwen om hieraan mee te doen, zoveel aandacht waar ze moeilijk mee om kunnen gaan.