Media en cultuur
Friezinnetje
27-03-2023 om 13:51
Boer zoekt Vrouw 2023
Op zondag 9 april start het nieuwe seizoen weer van BzV. De boeren worden dan weer voorgesteld en kunnen er weer brieven geschreven worden.
In dit dertiende seizoen maken we kennis met boeren in de leeftijd van begin 20 tot in de 60 jaar. De een is een paar jaar geleden zijn boerenbedrijf gestart en de ander is als jong kind met het hele gezin geëmigreerd naar het buitenland. De een kan niet zonder zijn paarden en de ander vindt in alle vroegte lopen over de akkers het mooiste wat er is. Een ding hebben ze gemeen: het zijn allemaal hardwerkende mensen die iemand missen om hun dag mee door te nemen, samen te genieten en een leven op te bouwen.
V.l.n.r. op de foto :
Piet, 63, Duitsland : vleesvee (uitgenodigd: Anke, Eugenie, Adrie, Inge, Gea)
Claudia, 57, Frankrijk: melkvee (uitgenodigd: Marcel, Paul, Bob, Jan Willem, Rene)
Haico, 43, Denemarken : melkvee (uitgenodigd: Nouk, Melanie, Jasmijn, Ellen, Wendy)
Bernice, 23, Zweden, melkvee (uitgenodigd: Victor, Ype Jacob, Johan, Johan en Yorick)
Richard, 33, Slowakije, akkerbouw (uitgenodigd: Daisy, Doreen, Robin, Marlies, Marijke)
Zondag 17 september, 20.25 - 21.30 uur NPO 1!
Miepjecody
30-10-2023 om 20:58
Knutselkei schreef op 30-10-2023 om 18:45:
Bij Haico lijkt Ellen t beste te passen. Toch denk ik dat door zijn kinderwens t nog wel eens door zou kunnen slaan naar Jasmijn?
Ik vind Ellen echt niet zo leuk, weet niet waarom
Moosey
30-10-2023 om 22:23
Ik heb het ook Miepje. Toen ze zo kortaffig zat te wezen met die hoofdpijn dacht ik ook dat ze echt wel vervelend kan doen/zijn. En ze wil wel erg graag, dat kan natuurlijk, dat je iemand meteen zó leuk vindt, maar ik weet niet. Misschien is Jasmijn toch de leukere.
Ik gun het Haico wel erg, een fijne relatie met iemand die erg dol op m is.
Bob weg, helaas. Ik vind Paul echt een beetje vervelend. Zo iemand die jou gaat vertellen wat goed voor je is ofzo. René moet er maar lekker voor gaan.
En Claudia vind ik toch ook wel een beetje mal soms. ‘Bedankt voor je inzet’? Het is geen vrijwilligerswerk (of nou ja, een beetje ook wel natuurlijk )
Hoe gaat het nu eigenlijk verder? Is het laatste keuzemoment meteen het einde van de serie of kijken we ook nog effies mee als de boer nog maar één potentiële geliefde over heeft?
PhilDunphy
31-10-2023 om 07:01
Moosey schreef op 30-10-2023 om 22:23:Hoe gaat het nu eigenlijk verder? Is het laatste keuzemoment meteen het einde van de serie of kijken we ook nog effies mee als de boer nog maar één potentiële geliefde over heeft?
Ze gaan dan op citytrip en die krijgen we nog mee. Plus daarna nog een soort reünie van een paar maanden later.
MidasWolf
01-11-2023 om 21:27
Bloemenzee schreef op 29-10-2023 om 20:39:
Claudia lijkt wel heel blij dat ie weg is. Er gaat meteen een flesje wijn open
Dat vond ik ook niet heel netjes, wacht dan even tot Bob echt naar huis is.
MidasWolf
01-11-2023 om 21:32
Ype Jacob zou zeker kunnen nadenken hoe de overstap zal zijn van de drukke/levendige zorgboerderij naar de rustige boerderij van Bernice. Misschien kan hij zoiets soortgelijks opzetten daar, mocht hij het worden.
Fleurette
02-11-2023 om 11:22
Nog maar 3😲. Dan gaat het nu snel want er moet nog veel gebeuren. Omdat allemaal in 3 afleveringen te proppen..
_Audrey
02-11-2023 om 19:10
Ik heb het idee dat ik nog helemaal niks van ze weet en dan is het al bijna afgelopen
Vrijevlinder
03-11-2023 om 07:34
Beterlaat2021! schreef op 02-11-2023 om 12:50:
Tis in ieder geval niet saai! Er zit wel váárt in!
Moh, ik vind het nogal tegenvallen. Ik hoop telkens dat iemand iets leuks gaat bedenken met de dates. Ooit hadden we een zwembad in de schuur, werden er leuke dingen bedacht, maar ik heb weinig spannends gezien.
Een op een contact lijkt niemand te kunnen bedenken, behalve dan even op de tractor of samen hooi weggooien.
SuzyQFive
03-11-2023 om 09:27
zo, pfff, eindelijk bij!
Vriend en ik hadden elke keer de juiste bedacht die wegging.
Die Eugenie, echt blij dat die eruit is. Kregen we echt de kriebels van. Het is dat ze de eierstokrammelende leeftijd al voorbij is anders zou je er nog wat van denken ook…
En die zweverige kerel in Frankrijk, ook blij mee (sorry, erg last van brainfog momenteel). Die vond zichzelf ook wel belangrijk, maar dan verpakte hij het als het belangrijk voor haar vinden.
Jammer dat de paardenchirurg weg moest, denk dat ze wellicht iets te serieus is voor hem?
De moeder met camper vond ik niet passen. Te eigengereid, te gebonden en te ouwelijk. Dat is voor Haico een iets te oude fiets om het op te leren.
Ach en Bernice, vond het jammer dat ze hem wegstuurde. Wel verwacht trouwens.
Volgens mij is er vanuit de productie gezegd dat ze niet zoveel Fries moeten praten. In deze aflevering praatten ze ineens alleen maar Nederlands.
PhilDunphy
03-11-2023 om 12:12
SuzyQFive schreef op 03-11-2023 om 09:27:
zo, pfff, eindelijk bij!
Vriend en ik hadden elke keer de juiste bedacht die wegging.
Die Eugenie, echt blij dat die eruit is. Kregen we echt de kriebels van. Het is dat ze de eierstokrammelende leeftijd al voorbij is anders zou je er nog wat van denken ook…
En die zweverige kerel in Frankrijk, ook blij mee (sorry, erg last van brainfog momenteel). Die vond zichzelf ook wel belangrijk, maar dan verpakte hij het als het belangrijk voor haar vinden.
Jammer dat de paardenchirurg weg moest, denk dat ze wellicht iets te serieus is voor hem?
De moeder met camper vond ik niet passen. Te eigengereid, te gebonden en te ouwelijk. Dat is voor Haico een iets te oude fiets om het op te leren.
Ach en Bernice, vond het jammer dat ze hem wegstuurde. Wel verwacht trouwens.
Volgens mij is er vanuit de productie gezegd dat ze niet zoveel Fries moeten praten. In deze aflevering praatten ze ineens alleen maar Nederlands.
Klopt, dat laatste. Ik had een krantenberichtje gelezen over dat de cameramannen niet meer wisten wat er gezegd werd en daarom ook niet wisten waar ze moesten filmen (wat belangrijk was). Toen is hen verzocht wat meer Nederlands te praten. Een of andere vereniging voor behoud van de Friese taal vond dat niet kunnen.
@VrijeVlinder: ik ben het met je eens, ik vind er juist helemaal geen vaart in zitten. Ik mis echt het 1 op 1 contact. Of wat meer intimiteit. Die Duitse vrouw had het er over dat ze nodig had om hem even te zoenen. Nou doe dat dan
En zo'n geforceerd interview met Bernice bij de kruiwagen. Kom op zeg, dat hoeft toch niet op deze manier tot stand te komen? Je hebt, als je elkaar leert kennen, toch zo veel om over te praten. Ik mis wel echt diepgang bij veel van de boeren en hun kandidaten.
Yumi
03-11-2023 om 12:25
alhambra schreef op 02-11-2023 om 19:01:
De leukste afleveringen gaan nu komen denk ik
Dat mag ik hopen, het lijkt alsof er nog niks op gang komt. Totaal geen spanning, voorzichtig geflirt of 1 op 1 op dates... In andere seizoenen, keek ik uit naar de nieuwe aflevering zelfs dat mis ik
MidasWolf
03-11-2023 om 18:01
PhilDunphy schreef op 03-11-2023 om 12:12:
[..]
Klopt, dat laatste. Ik had een krantenberichtje gelezen over dat de cameramannen niet meer wisten wat er gezegd werd en daarom ook niet wisten waar ze moesten filmen (wat belangrijk was). Toen is hen verzocht wat meer Nederlands te praten. Een of andere vereniging voor behoud van de Friese taal vond dat niet kunnen.
@VrijeVlinder: ik ben het met je eens, ik vind er juist helemaal geen vaart in zitten. Ik mis echt het 1 op 1 contact. Of wat meer intimiteit. Die Duitse vrouw had het er over dat ze nodig had om hem even te zoenen. Nou doe dat dan
En zo'n geforceerd interview met Bernice bij de kruiwagen. Kom op zeg, dat hoeft toch niet op deze manier tot stand te komen? Je hebt, als je elkaar leert kennen, toch zo veel om over te praten. Ik mis wel echt diepgang bij veel van de boeren en hun kandidaten.
Het lijkt mij toch stug dat bij bepaalde boeren er buiten de camera’s om geen momenten alleen zijn en of diepgaandere gesprekken. Neem bijvoorbeeld Claudia en haar logerende mannen. Het lijkt mij stug dat zij geen diepgaandere gesprekken hebben gehad. Het verschilt natuurlijk wel per boer hoe dat gaat.
Wat ook lastig uit te zenden is want met zulke gesprekken ben je zo een half uur verder en dat bij 5 boeren. Daar is de uitzending veel te kort voor. *Ik weet niet of de gemiddelde kijker daar de aandachtsspanne voor heeft en daarnaast wat zend je wel en niet uit om niet de hele context van z’n gesprek in de war te gooien.
Ze zouden er ook voor kunnen kiezen om een uur per week aan extra materiaal uit te zenden op bijvoorbeeld een ander tijdstip op NPO 3 bijvoorbeeld voor de mensen die daar in geïnteresseerd zijn. Dat kun je nu toch bekijken wanneer je zelf wilt.
* Hiermee bedoel ik dat de uitzending bijvoorbeeld 2 uur zou duren.
Misschien dat er ooit (nog) wordt gekozen voor de variant van B&B vol liefde met 5 uitzendingen per week. Hoewel dat laatste wel de charme van het programma haalt (BZV) vind ik, maar goed dat is mijn mening.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.