Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Regendrup.
25-03-2022 om 16:29
Rogue schreef op 25-03-2022 om 16:28:
Hahahahahaha, precies om deze reden stel ik de vraag dus!
Rogue
25-03-2022 om 16:32
De lavendeltuin & Het Italiaanse meisje - Lucinda Riley
Piraten- Celia Reese
Ik New York- Lindsay Kelk
De nachtegaal - Kirsten Hannah
*gaat nog even verder denken*
PriceyRook54
25-03-2022 om 16:36
Regendrup. schreef op 25-03-2022 om 16:25:
oké kom maar op: wat zijn jullie 5sterren boeken?
Hier is mijn 5-sterrenrijtje van 2021 (van de 37 gelezen in totaal):
- Bridget Collins - The Binding
- Liz Nugent - Our little cruelties
- Joshilyn Jackson - Never have I ever
- Time Spector - The Diet Myth (non fictie)
- Abigail Dean - Girl A
- Audrey Audrain - The push
- JT Ellison - Her dark lies
- Anya Niewierra - De camino
- Kristin Hannah - The great alone
- Nancy Tucker - the first day of spring
-Nienke-
25-03-2022 om 17:59
Ik heb inmiddels De reiziger (John Boyne) uit. Die gaat in ieder geval niet op m’n 5-sterrenlijstje. Ik ben nu begonnen in de De som van jou en mij van Cecilia Ahern.
Op mijn 5-sterrenlijstje staan boeken die óf zo bloedspannend zijn dat ik ze in één ruk wilde uitlezen, óf me heel erg raakten op een of andere manier. In de eerste categorie valt bijvoorbeeld Mea Culpa (Clare Mackintosh). In de tweede vrijwel alle boeken van Nicolas Sparks en Jojo Moyes, maar ook meer literairders als ‘t Hooge Nest (Roxane van Ieperen).
nlies
25-03-2022 om 18:22
Heb even mijn gelezen boekenlijst doorgekeken, en er zijn meer 5sterren dan ik dacht, maar daartussen zitten er ook die ik me niet goed meer herinner, dus of die 5 sterren waard waren?
maar om er een paar te noemen die ik me nog goed herinner:
Het kleine meisje van meneer Lin, van Phillip Claudel
De boekendief Markus Zusak
de bruggenbouwer Markus Zusak
Elisabeth is zoek - Emma Healey
Zwarte lelies- Michel Bussi
Een- Sarah Crossan
een schitterend mysterie-Louise penny
wat boeken van Lisa Gardner, en nog wat andere thrillerschrijvers
De afstand tussen jou en mij en de kersenboom
dit is uit een lijst van ruim 200 boeken, en ik zou hem nog wel langer kunnen maken, maar dit is weer de keus uit de keus
nlies
25-03-2022 om 19:06
-Nienke- schreef op 25-03-2022 om 17:59:
Ik heb inmiddels De reiziger (John Boyne) uit. Die gaat in ieder geval niet op m’n 5-sterrenlijstje. Ik ben nu begonnen in de De som van jou en mij van Cecilia Ahern.
Op mijn 5-sterrenlijstje staan boeken die óf zo bloedspannend zijn dat ik ze in één ruk wilde uitlezen, óf me heel erg raakten op een of andere manier. In de eerste categorie valt bijvoorbeeld Mea Culpa (Clare Mackintosh). In de tweede vrijwel alle boeken van Nicolas Sparks en Jojo Moyes, maar ook meer literairders als ‘t Hooge Nest (Roxane van Ieperen).
Die reiziger staat bij mij nog op de plaats waar ik hem vorige week weggezet heb, intussen 3 andere boeken gelezen.
Fiorah
25-03-2022 om 19:43
5 sterren hangt bij mij een beetje af van het genre. Bij een thriller geef ik hem al snel als ik het een pageturner vond en geloofwaardig. Als er een goede plottwist in zit natuurlijk helemaal. Bij literatuur/roman als het me echt raakte.
Zo gaf ik voor romans/literatuur bijvoorbeeld 5 sterren aan: de Boekbinder, Noem me bij jouw naam, Alle dingen nu jij er niet meer bent, Het onzichtbare leven van AddieLaRue, Vingervlug, Al wat schittert, De Wand, Kafka op het strand, Het lied van Achilles, de Boekendief en ga zo maar even door. Young Adult krijgt van mij snel 5 sterren als het spannend is, dus Harry Potter, Percy Jackson, Divergent en Hongerspelen scoren allemaal 5.
Ik zie overigens ook dat ik een paar boeken 5 sterren heb gegeven waarvan ik achteraf denk: 4 was ook prima geweest. Maar dan zijn ze dus heel meeslepend en zat ik echt in de emotie.
Regendrup.
25-03-2022 om 21:04
Ik ben nu begonnen in Achter je van Lisa Gardner. Eerste boek dat ik van haar ga lezen, ben benieuwd!
Dolfje
26-03-2022 om 10:41
Ik geef bijna nooit 5 sterren op Hebban. 4 sterren meer dan ik dacht maar als ik door dat lijstje scroll weet ik van veel ook niet meer waarom. Dat was dan echt op dat moment.
Aviendha
26-03-2022 om 11:30
Dolfje schreef op 26-03-2022 om 10:41:
Ik geef bijna nooit 5 sterren op Hebban. 4 sterren meer dan ik dacht maar als ik door dat lijstje scroll weet ik van veel ook niet meer waarom. Dat was dan echt op dat moment.
Ik geef alleen 5 sterren als ik het boek echt diep onder de indruk dichtsla. Of denk: omg dit was echt leuk/goed/epic/interessant. Heb laatst een Harry Potter re-read gedaan en ook recent de grote serie van Robin Hobb gelezen, daar had ik dat gevoel weer bij. Maar zal met een iets originelere 5 titels komen, anders wordt het zo saai voor jullie:
Verdwijnende aarde - Julia Philips
Het huis met de geesten - Isabel Allende
Gloed - Sándor Márai
Het achtste leven (voor Brilka) - Nino Haratischwili
The heart is a lonely hunter - Carson McCullers
nlies
26-03-2022 om 12:58
Ik heb ter afwisseling van die heftige thrillers van de laatste tijd en waarvan er nog een klaarligt nu De moord op Windsor Castle , Met the Queen als een soort van Miss Marple. Leuk tot nu toe
Taartjes
26-03-2022 om 15:31
Miss_Moneypenny schreef op 24-03-2022 om 08:58:
Zelf lees ik nu Dertien van Steve Cavanagh. Was er al in begonnen, maar weer weggelegd omdat het me nog niet genoeg pakte. Nu weer verder en moet zeggen dat ik er nu beter in zit. Ga het zeker uitlezen.
Ik ben gisteren begonnen aan Dertien en het begin pakte me ook niet. Ik ben nu op een derde en vind het nu ook wel leuk genoeg om door te lezen.
Cala
26-03-2022 om 23:21
nlies schreef op 26-03-2022 om 12:58:
Ik heb ter afwisseling van die heftige thrillers van de laatste tijd en waarvan er nog een klaarligt nu De moord op Windsor Castle , Met the Queen als een soort van Miss Marple. Leuk tot nu toe
Ik heb daar het luisterboek van geluisterd, ik vond het erg onderhoudend.
Nu bezig in The seven husbands of Evelyn Hugo van Taylor Jenkins Reid. Ben bijna op de helft en het leest heerlijk weg. Ik vond Malibu rising en Daisy Jones and the six ook echt heel leuke boeken die lekker weglezen, dus heb me voorgenomen om al haar andere boeken ook te gaan lezen.
Fiorah
27-03-2022 om 10:40
Dertien pakte mij ook niet...! Maar in tegenstelling tot jullie ben ik gewoon gestopt 😅.
Seven husbands vond ik echt een fijn boek.
Zoek de zon op van Jenny Colgan is uit. Qua m/v liefde is het me echt wel net te zoet, maar voor de rest vind ik het echt fijne boeken: luchtig weg te lezen maar met genoeg diepgang.
-Nienke-
27-03-2022 om 18:20
De som van jou en mij (Cecilia Ahern) is uit. Ik vond het echt een ontroerend boek, met een bijzondere hoofdpersoon (iemand met autisme). Ik vind eigenlijk al haar boeken prachtig, deze is geen uitzondering!
Ik ben nu begonnen aan een thriller, Als je me ziet (Lisa Gardner). De eerste hoofdstukken zijn meteen pakkend.