Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Rogue
28-03-2022 om 13:22
Cala schreef op 26-03-2022 om 23:21:
[..]
Ik heb daar het luisterboek van geluisterd, ik vond het erg onderhoudend.
Nu bezig in The seven husbands of Evelyn Hugo van Taylor Jenkins Reid. Ben bijna op de helft en het leest heerlijk weg. Ik vond Malibu rising en Daisy Jones and the six ook echt heel leuke boeken die lekker weglezen, dus heb me voorgenomen om al haar andere boeken ook te gaan lezen.
die staat ook nog op mijn lijstje,
ben klaar met het vrouwenpaleis heel mooi lees nu : Een zomer in een Parijs - Eleanor Brown maar ga zo hard dat ik het al bijna uit heb
Earlgreythee
28-03-2022 om 14:51
Ik heb dit weekend Petite van Edward Carey uitgelezen, een goed geschreven boek over Madame Tussaud. Zij is dus opgegroeid onder de hoede van een waskunstenaar, heeft van hem het vak geleerd, heeft aan het Franse Hof gewoond en gewerkt, heeft tijdens de Franse Revolutie wassen hoofden gemaakt van geëxecuteerden. Echt heel boeiend, en een geweldig origineel boek. Macaber sfeertje, goed geschreven én voorzien van tekeningen die het geheel nog sprekender maken.
Nu begonnen in Sometimes I lie van Alice Feeney, op aanraden van jullie! Het leest direct goed weg, ik ben erg benieuwd!
Poznan
28-03-2022 om 19:44
Ik lees nu Terug Naar Oegstgeest van Jan Wolkers. En ik moet zeggen dat ik tot voorheen nog nooit een schrijver met zo'n fijne schrijfstijl heb gevonden.
Fiorah
29-03-2022 om 23:32
Ik heb dus nog nooit wat van hem gelezen! Schandalig eigenlijk wel.
Nu lees ik de nieuwe Lisa Gardner, Voordat ze verdween. Intrigerend boek. Ik zou eigenlijk moeten slapen maar ergens denk ik: ah nog één hoofdstuk....??
weneri
30-03-2022 om 06:57
gisteren begonnen in 'op de vlucht' van Nora Roberts. Leest lekker tot nu toe en ik ben heel nieuwsgierig waar het verhaal verder heen gaat.
Regendrup.
30-03-2022 om 07:19
Fiorah schreef op 29-03-2022 om 23:32:
Ik heb dus nog nooit wat van hem gelezen! Schandalig eigenlijk wel.
Nu lees ik de nieuwe Lisa Gardner, Voordat ze verdween. Intrigerend boek. Ik zou eigenlijk moeten slapen maar ergens denk ik: ah nog één hoofdstuk....??
Dat heb ik ook met een boek van Lisa Gardner, maar dan Achter je. Eerste boek dat ik van haar lees, denk dat het de eerste van vele is.
Taartjes
30-03-2022 om 08:05
Poznan schreef op 28-03-2022 om 19:44:
Ik lees nu Terug Naar Oegstgeest van Jan Wolkers. En ik moet zeggen dat ik tot voorheen nog nooit een schrijver met zo'n fijne schrijfstijl heb gevonden.
Ik heb nog nooit wat van hem gelezen, maar ga binnenkort dan ook eens een boek van hem lezen.
Ik heb Dertien (Cavanagh) uit, maar vond het allemaal wat over de top aan het eind. En het begin kwam niet echt lekker op gang. Dus vind het zelf geen aanrader.
-Nienke-
30-03-2022 om 08:14
Grappig, ik ben ook net bezig in een boek van Lisa Gardner, Als je me ziet. Ik vind de schrijfstijl heel prettig, maar de wisseling tussen drie hoofdpersonen (waardoor je je wat lastiger inleeft) minder. Ik ga er na deze nog eens één proberen dan.
nlies
30-03-2022 om 10:52
Dan zal ik maar bekennen dat ik ook nooit Wolkers heb gelezen. voor zo ver ik weet. Tja ik zat op een school waar je geen boekenlijst hoefde af te werken, dus ik las alleen wat ik leuk vond, of dacht leuk te vinden
PriceyRook54
30-03-2022 om 11:03
Ik heb deze gisterenavond uitgelezen, vrij bizar boek, vooral het einde!
ONE ISLAND
Beautiful, wild, and strange―Meroe Island is a desolate spot in the middle of the Pacific Ocean with a mysterious history of shipwrecks, cannibalism, and even rumors of murder. It’s the perfect destination for the most adventurous traveler to escape everything... except the truth.
SIX VISITORS
Six stunning twentysomethings are about to embark on a blissful, free-spirited journey―one filled with sun-drenched days and intoxicating nights. But as it becomes clear that the group is even more cut off from civilization than they initially thought, it starts to feel like the island itself is closing in, sending them on a dangerous spiral of discovery.
COUNTLESS SECRETS
When one person goes missing and another turns up dead, the remaining friends wonder what dark currents lie beneath this impenetrable paradise―and who else will be swept under its secluded chaos. With its island gothic sensibility, sexy suspense, and spine-tingling reimagining of an Agatha Christie classic, Reckless Girls will wreck you.
Nu nog even nadenken wat ik nu weer ga lezen...
Rogue
30-03-2022 om 16:51
ik vlieg door mijn boeken heen, ben bijna klaar met zolang ik jou heb - Susan Crandall
In de zomer van 1963 loopt de negenjarige Starla weg bij haar strenge oma in Mississippi. Ze wil naar Nashville, waar haar moeder naartoe is gegaan om een beroemd zangeres te worden, toen Starla nog maar drie jaar was. Op een eenzaam landweggetje krijgt het meisje een lift van Eula, een zwarte vrouw die in haar eentje onderweg is met een blanke baby. Tijdens de reis, die haar leven voorgoed zal veranderen, begint Starla te beseffen wat het werkelijk betekent om familie te hebben.
kapow
31-03-2022 om 08:00
Spannend boek Ainne?
Ik heb Rock Paper Scissors gekocht maar ben nog bezig in Hideaway. Paar weken geleden terug Corona gehad en ik krijg m’n leesvibe sindsdien maar niet terug.
RosaMontana
31-03-2022 om 09:29
Als je Jan Wolkers niet kent, lees dan Turks Fruit. Zo’n prachtig verhaal!
RosaMontana
31-03-2022 om 09:32
Ik heb al een aantal suggesties van hier gelezen en was vooral enthousiast over De Amandelboom, Mijn verloren vrouw, Vogeleiland en Naar het paradijs. Ben nu bezig in De Boekbinder.
UnrulyGnu46
31-03-2022 om 09:35
Ainne schreef op 30-03-2022 om 11:03:
Ik heb deze gisterenavond uitgelezen, vrij bizar boek, vooral het einde!
ONE ISLAND
Beautiful, wild, and strange―Meroe Island is a desolate spot in the middle of the Pacific Ocean with a mysterious history of shipwrecks, cannibalism, and even rumors of murder. It’s the perfect destination for the most adventurous traveler to escape everything... except the truth.
SIX VISITORS
Six stunning twentysomethings are about to embark on a blissful, free-spirited journey―one filled with sun-drenched days and intoxicating nights. But as it becomes clear that the group is even more cut off from civilization than they initially thought, it starts to feel like the island itself is closing in, sending them on a dangerous spiral of discovery.
COUNTLESS SECRETS
When one person goes missing and another turns up dead, the remaining friends wonder what dark currents lie beneath this impenetrable paradise―and who else will be swept under its secluded chaos. With its island gothic sensibility, sexy suspense, and spine-tingling reimagining of an Agatha Christie classic, Reckless Girls will wreck you.Nu nog even nadenken wat ik nu weer ga lezen...
Klinkt wel interessant, is het een aanrader?
Ik ben bezig in het boek 'Homegoing' van Yaa Gyasi. Het verhaal begint in 18e eeuws Ghana en gaat over slavenhandel. Nogal heftig maar tot nu toe ook erg mooi. Ben benieuwd waar het eindigt.