Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Regendrup. schreef op 11-02-2022 om 22:48:

[..]

Ik ook vanavond uitgelezen. Vond het een hele goede tip! Maar wat nu he?

Ja wat nu! Ik heb De brief om middernacht en Waanzin aan het einde van de wereld klaarliggen.

Na alle lyrische reacties hier ook begonnen in Vogeleiland, maar het eerste hoofdstuk spreekt me niet aan. Ik vind de sfeer niet prettig en dan haak ik al snel af.  Moet ik doorlezen of blijft het hele boek een beetje in die sferen?

ik heb middernachtbibliotheek net uit. Was er vorig jaar al aan begonnen maar toen voelde ik m niet zo. Nogmaals opgepakt en ik vond het een mooi boek, maar wat mij betreft de hype niet waard

Verder ben ik nogmaals Harry Potter aan het lezen. Heerlijk om weer in die wereld te verdwijnen

Sherlock schreef op 12-02-2022 om 07:58:

Na alle lyrische reacties hier ook begonnen in Vogeleiland, maar het eerste hoofdstuk spreekt me niet aan. Ik vind de sfeer niet prettig en dan haak ik al snel af. Moet ik doorlezen of blijft het hele boek een beetje in die sferen?

Ik had dat ook maar het is het echt waard om door te lezen! 

ik begin vandaag in het achterhuis, natuurlijk al gelezen jaren geleden, maar gisteren een exemplaar gekocht en aangezien ik in een nieuw boek 'moet' beginnen, voor Anne Frank gegaan. 

Even gekopieerd van hebban, Echt een aanrader, is een YA boek

De bijzondere woorden van Gioia De 17-jarige Gioia is anders dan haar klasgenoten. Ze draagt geen make-up, en haar oude flanellen blouse en kapotte broek zijn écht versleten en gescheurd. Ze houdt van fotograferen (alleen ruggen van mensen, nooit de voorkant) en verzamelt onvertaalbare woorden en zinnen. Gioia heeft één vriendin die eerlijk en onomwonden zegt waar het op staat – helaas bestaat ze alleen in het hoofd van Gioia. Op een avond ontmoet Gioia een jongen, Lo. Met hem kan ze goed praten, ontdekt ze. Maar is hij wel wie hij zegt dat hij is?

De bijzondere woorden van Gioia is een origineel, overrompelend en geestig debuut van de jonge, megapopulaire docent Enrico Galiano. De bijzondere woorden van Gioia is dé hit in Italië met inmiddels meer dan 50.000 verkochte exemplaren.

Ik ben begonnen aan You deserve each other van Sarah Hogle. 

ik heb vogeleiland af maar het einde vond ik niet zo super, voor de rest vond ik het een heel goed en spannend boek 

Al die dingen nu jij er niet meer bent heb ik uitgelezen. Ik vond het heftig, iets te heftig voor mij, qua raakvlakken met eigen jeugd/band met moeder en mijn eigen “Splinter”. Desalniettemin mooi boek.

kapow schreef op 13-02-2022 om 14:46:

Al die dingen nu jij er niet meer bent heb ik uitgelezen. Ik vond het heftig, iets te heftig voor mij, qua raakvlakken met eigen jeugd/band met moeder en mijn eigen “Splinter”. Desalniettemin mooi boek.

De afgelopen maanden heb ik ook af en toe een boek uit de virgin river reeks gelezen. Staan op Kobo Plus en lezen lekker en ontspannen weg. Beetje hoog bouqetreeks gehalte maar dat is prima als afwisseling

Even een vraag tussendoor: bestaat er al een topic over mooie kinderboeken en prentenboeken?

Dandy schreef op 14-02-2022 om 13:25:

Even een vraag tussendoor: bestaat er al een topic over mooie kinderboeken en prentenboeken?

volgens mij niet, ik heb vandaag De jongen, de vos de mol en het paard besteld (voor mezelf) en ook nog de herderskroon van Pratchett, ook een jeugdboek. 

Dandy schreef op 14-02-2022 om 13:25:

Nee, nog niet. Maar goed idee! 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.