Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
PriceyRook54
31-03-2022 om 09:58
Ja op zich wel een aanrader, Kapow en Solecito, maar wel errug bizar, vooral aan het einde, maar de opbouw was goed en hier en daar een beetje griezelig zelfs.
Ze heeft een andere bestseller geschreven, The wife upstairs en die staat nog op mijn willen-lezen-lijstje.
Hopelijk vind je je lees vibesnel terug Kapow!
Inmiddels aan deze begonnen, totaal ander genre. Volgens mij hebben meerdere mensen hier die al gelezen:
France, 1714: in a moment of desperation, a young woman makes a Faustian bargain to live forever and is cursed to be forgotten by everyone she meets.
Thus begins the extraordinary life of Addie LaRue, and a dazzling adventure that will play out across centuries and continents, across history and art, as a young woman learns how far she will go to leave her mark on the world.
But everything changes when, after nearly 300 years, Addie stumbles across a young man in a hidden bookstore and he remembers her name.
ShowyHummingbird30
31-03-2022 om 10:28
Solecito schreef op 31-03-2022 om 09:35:
[..]
Ik ben bezig in het boek 'Homegoing' van Yaa Gyasi. Het verhaal begint in 18e eeuws Ghana en gaat over slavenhandel. Nogal heftig maar tot nu toe ook erg mooi. Ben benieuwd waar het eindigt.
Die gaat op mijn lijstje, klinkt als een indrukwekkend boek.
Fiorah
31-03-2022 om 10:46
Addie LaRue is één van mijn all time favourites, Ainne!
Vervelend Kapow, van je leesvibe (en van je Corona natuurlijk). Hopelijk keert je leesvibe gauw terug.
MildredRatched
31-03-2022 om 10:59
Fiorah schreef op 31-03-2022 om 10:46:
Addie LaRue is één van mijn all time favourites, Ainne!
ja vond ik ook fantastisch! Zo van genoten
MildredRatched
31-03-2022 om 15:06
Vandaag ben ik begonnen in Boslust van Nan Adams. Een cozy mystery, gezellig voor tijdens dit weer. Leest vlot en makkelijk weg tot nu toe. Deze heb ik via Kobo plus
Cala
31-03-2022 om 15:33
Ik ben bezig in Doomsday book van Connie Willis, best oke.
Addie LaRue gaat op mijn lijstje!
Fiorah
31-03-2022 om 16:03
Dolfje schreef op 31-03-2022 om 14:52:
Ik lees nu het derde deel van Happy Ever after van Jenny Colgan.
Hoe is dat? Het trok mij niet zo. Ik heb wel het Cupcake Café gereserveerd.
Dolfje
31-03-2022 om 17:47
Fiorah schreef op 31-03-2022 om 16:03:
[..]
Hoe is dat? Het trok mij niet zo. Ik heb wel het Cupcake Café gereserveerd.
Ik vind het wel leuk al begint het minder happy dan de andere boeken.
-Nienke-
31-03-2022 om 19:44
RosaMontana schreef op 31-03-2022 om 09:32:
Ik heb al een aantal suggesties van hier gelezen en was vooral enthousiast over De Amandelboom, Mijn verloren vrouw, Vogeleiland en Naar het paradijs. Ben nu bezig in De Boekbinder.
O, wat tof dat je De amandelboom hebt gelezen! Zo’n prachtig boek
Miss_Moneypenny
01-04-2022 om 08:38
Iemand Toevluchtsoord van Jerome Loubry gelezen? Ik vond dit boek in een minibieb en verhaal sprak me wel aan. Maar moet er dus nog aan beginnen.
MildredRatched
01-04-2022 om 09:17
Miss_Moneypenny schreef op 01-04-2022 om 08:38:
Iemand Toevluchtsoord van Jerome Loubry gelezen? Ik vond dit boek in een minibieb en verhaal sprak me wel aan. Maar moet er dus nog aan beginnen.
Ik zelf niet, maar staat op mn lijstje, schijnt erg goed te zijn!
nlies
04-04-2022 om 15:29
Heb Iene miene mutte van Arlidge uit. Ik dacht dat ik al meer van die schrijver gelezen had, maar niet dus. Maar dat ga ik wel doen
Regendrup.
05-04-2022 om 09:03
Ik ben begonnen in De Baby's van Mauthausen. De lange hoofdstukken (e-book althans) maken wel dat ik het niet gemakkelijk even tussendoor oppak. Ik wil er dan ook echt even voor gaan zitten (dit onderwerp leent zich daar natuurlijk ook voor, is niet iets dat je gezellig tussendoor leest).
Rogue
05-04-2022 om 23:00
ik heb weer nieuw leesvoer, ben benieuwd hoe snel ik hier doorheen vlieg.
ga straks beginnen in Samen over de blauwe bergen - Lori Benton :
Als een daad van dapper verzet zegt Tamsen Littlejohn op een dag vaarwel tegen haar leven met haar strenge stiefvader en het huwelijk dat hij voor haar gearrangeerd heeft. Omdat het onverantwoord is om alleen te reizen, vraagt ze de mysterieuze pionier Jesse Bird haar te begeleiden over de Blue Ridge Mountains.
Haar rijke aanbidder, Ambrose Kincaid, is ervan overtuigd dat ze ontvoerd is en gaat haar achterna, in het gezelschap van Tamsens vastberaden stiefvader.