Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Tover-Feetje
26-02-2022 om 14:11
Ik heb afgelopen week ook Vogeleiland gelezen.
Lang geleden dat ik een boek heb gelezen wat ik bijna niet weg kon leggen maar dit was er een
Nu bezig in "het Scherventapijt" van Loes den Hollander.
ShowyHummingbird30
26-02-2022 om 14:17
Ik ben in een nieuwe thriller begonnen (een beetje sci-fi / natuurramp achtig). Tot voor kort las ik vrijwel uitsluitend non-fictie, maar sinds ik hier meeschrijf ben ik toch ook maar weer eens aan fictie begonnen. En dat bevalt goed ter afwisseling.
De zwerm van Frank Schätzing
Marcador
26-02-2022 om 17:16
Coreopsis schreef op 26-02-2022 om 14:17:
Ik ben in een nieuwe thriller begonnen (een beetje sci-fi / natuurramp achtig). Tot voor kort las ik vrijwel uitsluitend non-fictie, maar sinds ik hier meeschrijf ben ik toch ook maar weer eens aan fictie begonnen. En dat bevalt goed ter afwisseling.
De zwerm van Frank Schätzing
Deze lijkt me heel interessant. Ben benieuwd wat je er van vindt.
Ik was begonnen in Het meisje in de witte kimono, maar ik heb moeite om erin te komen. Nu dus even opzij gelegd en begonnen in Leugenaar van Charlotte Link.
Rogue
26-02-2022 om 23:39
Dolfje schreef op 25-02-2022 om 22:20:
[..]
Ik nog wel meer..
HAHAHAH schiet totaal niet op met me
April2021
27-02-2022 om 20:09
Fiorah schreef op 20-02-2022 om 15:29:
[..]
Oh ja, wat was daar ook weer mee... ik ga het even opzoeken.
Gekeken. Niet gelezen, maar ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
Ik ben in deel 3 van Morrigan Crowe begonnen, Spookpokken.
De Meisjes van Emma Cline net uit. Het leest makkelijk weg. De achtergrond van het verhaal is een verzonnen versie van de Manson murders maar eigenlijk gaat het over een tienermeisje en haar gevoelens en hoe ze zich niet geliefd voelt en daardoor gevoelig is voor een cult.
Ik vind het een goed boek.
Lali
27-02-2022 om 20:32
Ik heb echt zin in een superontspannend lekker boek, niet moeilijk, zonder nare dingen. Iemand tips? Vanmorgen Twee weken weg gelezen. Heeeeeerlijk boek. Er gebeurde niks, maar het was zo goed geschreven en ik zat er helemaal in.
Crepe_au_fromage
27-02-2022 om 20:36
Ik kwam een boek uit mijn jeugd tegen en wat leest dat weer fijn...
Het onzichtbare licht van Evert Hartman
Jammer dat hij al bijna uit is
nlies
27-02-2022 om 20:44
De vrijgemaakte ortjes, van Pratchett heb ik ook maar meteen onder handen genomen, heerlijke boeken
April2021
27-02-2022 om 21:23
Crepe_au_fromage schreef op 27-02-2022 om 20:36:
Ik kwam een boek uit mijn jeugd tegen en wat leest dat weer fijn...
Het onzichtbare licht van Evert Hartman
Jammer dat hij al bijna uit is
Die heb ik vroeger ook gelezen! Maakte toen grote indruk op me.
Had je het boek nog liggen of hadden ze het nog bij de bieb?
redbulletje
27-02-2022 om 21:31
Lali schreef op 27-02-2022 om 20:32:
Ik heb echt zin in een superontspannend lekker boek, niet moeilijk, zonder nare dingen. Iemand tips? Vanmorgen Twee weken weg gelezen. Heeeeeerlijk boek. Er gebeurde niks, maar het was zo goed geschreven en ik zat er helemaal in.
Wat spook jij uit van Sophie Kinsella
En het hele genre van Nora Roberts
Crepe_au_fromage
27-02-2022 om 21:42
April2021 schreef op 27-02-2022 om 21:23:
[..]
Die heb ik vroeger ook gelezen! Maakte toen grote indruk op me.
Had je het boek nog liggen of hadden ze het nog bij de bieb?
Ik was het 2e hands tegengekomen. Toen heb ik het meegenomen omdat ik het vroeger zo'n indrukwekkend verhaal vond.
Ik had ook De Gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren meegenomen. Ook zo'n fijn verhaal uit mijn jeugd.
Dolfje
27-02-2022 om 21:50
redbulletje schreef op 27-02-2022 om 21:31:
[..]
Wat spook jij uit van Sophie Kinsella
En het hele genre van Nora Roberts
En alles van Katie Fforde
April2021
27-02-2022 om 22:27
Crepe_au_fromage schreef op 27-02-2022 om 21:42:
[..]
Ik was het 2e hands tegengekomen. Toen heb ik het meegenomen omdat ik het vroeger zo'n indrukwekkend verhaal vond.
Ik had ook De Gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren meegenomen. Ook zo'n fijn verhaal uit mijn jeugd.
De Gebroeders Leeuwenhart heb ik vorig jaar gelezen. Ik heb als kind alleen als TV serie gezien denk ik. Tragisch verhaal eigenlijk, zo herinnerde ik me het niet.
Tover-Feetje
27-02-2022 om 22:38
"het Scherventapijt" van Loes den Hollander is uit.
Tussendoor nog een kort verhaal van dezelfde schrijfster "de kat op zolder" gelezen.
Vanavond een begin maken in "de perfecte echtgenote" van Darby Kane.
Inmiddels in de reviews gelezen dat de vertaling dramatisch is.
Ik ben benieuwd of ik mij er, met mijn slechte spelling, aan ga ergeren
De gebroeders Leeuwenhart ook een boek uit mijn jeugd
Heel lang geleden dat ik het gelezen heb, maar ik herinner mij dat ik er als kind zelfs bij heb gehuild.