Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
MildredRatched
18-02-2022 om 14:00
Fiorah schreef op 18-02-2022 om 13:21:
Wat zijn Netgalley boeken?
Nu ben ik toch ook een beetje aan het twijfelen, door wat regendrup zegt. Ik pak veel te snel mijn telefoon, misschien is een e-reader daar wel handig voor. Ik heb er gewoon één hoor, maar die heb ik zo permanent aan mijn vader uitgeleend dat ik wel een nieuwe voor mezelf regel 😂.
Zo gaat het bij mij wel. Even 10 bladzijden lezen doe ik veel sneller met mijn e-reader dan met een gewoon boek
Cala
18-02-2022 om 14:01
Shropshire schreef op 17-02-2022 om 14:20:
Ik lees vaak thrillers en historische romans
Maar soms zin in iets anders.
Ben nu Alleen van Tim Voors aan het lezen, een man die een half jaar lang een wandelpad in de VS loopt
Pasgeleden ook Fulltime avonturier gelezen, van Tamar Valkenier, een Nederlandse jonge vrouw die gaat fietsen naar India, Thailand enzovoort
Beide mooie boeken
Vond ik ook alle twee inspirerende boeken!
Ik heb deze week How to kill your family en A history of wild places, best aardig maar ik had er meer van verwacht. Nu ben ik bezig in Our country friends
MildredRatched
18-02-2022 om 14:03
Ben nu Alleen van Tim Voors aan het lezen, een man die een half jaar lang een wandelpad in de VS loopt
Pasgeleden ook Fulltime avonturier gelezen, van Tamar Valkenier, een Nederlandse jonge vrouw die gaat fietsen naar India, Thailand enzovoort
Beide mooie boeken
Leuk! Zie dat er van Tim Voors ook een deel 2 is, niet alleen
Regendrup.
18-02-2022 om 14:04
MildredRatched schreef op 18-02-2022 om 14:00:
[..]
Zo gaat het bij mij wel. Even 10 bladzijden lezen doe ik veel sneller met mijn e-reader dan met een gewoon boek
Ja precies, zo ervaar ik het ook. En ik pak hem dus veel sneller.
Beterlaat2021!
18-02-2022 om 15:28
Hakan Ostlundh is uit.
Nu dus weer even géén detective, maar :
De bocht naar huis, van Dermot Healy, Ierse Herinneringen.
Ik heb wel iets met Ierland , dus ik ben benieuwd.
Boek gevonden in de straatbieb.
Fiorah
18-02-2022 om 16:31
Regendrup. schreef op 18-02-2022 om 14:04:
[..]
Ja precies, zo ervaar ik het ook. En ik pak hem dus veel sneller.
Ja ik doe dat met mijn telefoon 🙈
Nanny_Ogg
19-02-2022 om 11:32
Fiorah schreef op 18-02-2022 om 13:21:
Wat zijn Netgalley boeken?
Nu ben ik toch ook een beetje aan het twijfelen, door wat regendrup zegt. Ik pak veel te snel mijn telefoon, misschien is een e-reader daar wel handig voor. Ik heb er gewoon één hoor, maar die heb ik zo permanent aan mijn vader uitgeleend dat ik wel een nieuwe voor mezelf regel 😂.
Netgalley is een site waar je e-books aan kan vragen (en dan dus 'gratis' kan lezen) relatief vlak voordat ze uitkomen, met de bedoeling dat je er dan - liefst rond de datum dat ze worden uitgegeven - een recensie over schrijft. Op je blog, of op goodreads, of op amazon etc. Zodat er zoveel mogelijk publiciteit voor die boeken is natuurlijk. Ik ben echt een veellezer, dus rond de tijd dat ik weinig tot geen geld had om boeken te kopen en de bibliotheek wel kon dromen was dit voor mij echt een uitkomst. Enige nadeel is dat de boeken wel in het Engels zijn.
Fiorah
20-02-2022 om 08:54
Beide mooie boeken
Ik zie dit nu pas, ik hou ook van dat soort boeken. Zo heb ik ook Ik ben een eiland van Tamsin Calidas gelezen. En natuurlijk het Zoutpad, maar dat hebben jullie allemaal gelezen neem ik aan?
April2021
20-02-2022 om 10:44
Ik ben in De Meisjes van Emma Cline begonnen.
Was een paar jaar geleden wel wat publiciteit over geloof ik. Ik vond het nu in een minibieb.
Fiorah
20-02-2022 om 15:29
April2021 schreef op 20-02-2022 om 10:44:
Ik ben in De Meisjes van Emma Cline begonnen.
Was een paar jaar geleden wel wat publiciteit over geloof ik. Ik vond het nu in een minibieb.
Oh ja, wat was daar ook weer mee... ik ga het even opzoeken.
Gekeken. Niet gelezen, maar ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
Ik ben in deel 3 van Morrigan Crowe begonnen, Spookpokken.
ShowyHummingbird30
20-02-2022 om 16:05
SPQR net voltooid. Mooie geschiedenisles, waarvan ik delen al wel kende, maar altijd als losse verhalen. Dit boek laat goed de samenhang in en tussen verschillende periodes zien. Jammer dat er geen vervolg is over het tweede Romeinse millenium.
Nu ben ik begonnen in These Silent Woods van Kimi Cunningham Grant. 1 hoofdstuk gelezen, en dat is veelbelovend. Liefst zou ik nu alle huiselijke klusjes laten liggen en het vandaag nog uit lezen.
https://www.goodreads.com/book/show/56268973-these-silent-woods
PhilDunphy
20-02-2022 om 16:19
Ik lees "Het geheime kistje van Elle" van Aline van Wijnen.
Het boek bestaat uit een hedendaags verhaal en een (oorlogs)verhaal uit het verleden. Het verhaal uit het verleden is prachtig, maar het hedendaags verhaal is zo tergend slecht dat het boek enorm in kracht verliest. Echt zo zonde.
PhilDunphy
20-02-2022 om 16:25
Ik "lees" trouwens alleen luisterboeken. Ik kan te weinig vrije momenten vinden (o.a. door kinderen) om even rustig te lezen. De momenten díe er zijn, ben ik te moe om de letters niet te laten dansen. Mijn luisterboeken werken dan het beste voor mij. Ik luister tijdens het koken, tijdens het wandelen, als ik in de binnenspeeltuin de tijd uit zit, als de kinderen naar kinderprogramma's op Netflix kijken of als de kinderen buiten spelen en ik via het raam een oogje in het zeil houd.
In het verleden vond ik een ereader ook heel fijn.
kapow
20-02-2022 om 17:03
Beterlaat2021! schreef op 18-02-2022 om 15:28:
Hakan Ostlundh is uit.
Nu dus weer even géén detective, maar :
De bocht naar huis, van Dermot Healy, Ierse Herinneringen.
Ik heb wel iets met Ierland , dus ik ben benieuwd.
Boek gevonden in de straatbieb.
Zucht, nog eentje voor mijn lijst