Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
PriceyRook54

PriceyRook54

17-02-2022 om 10:04

Gweldig cadeau, Toverfeetje!
Sinds ik hem heb (5,6 jaar?) lees ik veel meer dan voorheen. Fysieke boeken vind ik inderdaad leuk voor in de boekenkast, maar ik koop ze nooit meer, echt nooit. En op zich vind ik het wel jammer dat de collectie dus al jaren niet meer aangevuld wordt, maar ja aan de andere kant, wat moet je met al dat papier?

Mijn god wat lezen jullie allemaal snel. Ik hoop vanavond The Girlfriend uit te lezen (die is gooehoooooed) en dan ga ik morgen aan Vogeleiland beginnen.

Ainne schreef op 17-02-2022 om 10:04:

Gweldig cadeau, Toverfeetje!
Sinds ik hem heb (5,6 jaar?) lees ik veel meer dan voorheen. Fysieke boeken vind ik inderdaad leuk voor in de boekenkast, maar ik koop ze nooit meer, echt nooit. En op zich vind ik het wel jammer dat de collectie dus al jaren niet meer aangevuld wordt, maar ja aan de andere kant, wat moet je met al dat papier?

Mijn god wat lezen jullie allemaal snel. Ik hoop vanavond The Girlfriend uit te lezen (die is gooehoooooed) en dan ga ik morgen aan Vogeleiland beginnen.

Ja heel herkenbaar. Ik ben echt verknocht aan mijn e-reader sinds ik hem heb. 

Net Schaduwland van Robert Bryndza uitgelezen, leest fijn. Spannend, maar het eind kwam wel heel snel en uit het niks.

De huizenruil kom ik niet echt doorheen. Dus laat ik voor nu even voor wat het is.

Is de Virgin River serie iets? 

ik heb het eerste boek van virgin river gelezen, leest makkelijk weg en voorspelbaar, hoog bouquetreeksgehalt wel hoor, vond ik dan.... heb het wel uitgelezen, maar besloten niet verder te lezen in de volgende delen. 

Toch maar een andere Robert Bryndza erbij gepakt Meisje in het ijs, eens kijken of de Erica Foster serie me aanspreekt. Ik vind de Kate Mashall verhaallijn wel leuk, maar lees meer positieve reacties over Erica Foster. En als dat bevalt, heb ik alweer 6 boeken te gaan. 

Volgens mij heb ik al eens eerder een Erica Foster boek gelezen, maar wist ik toen niet dat het een serie was.

Ik kom niet door “ de marathon “ van Steven King. Het verhaal spreekt me erg aan, maar het is te langdradig. Wel een leuk verhaal voor een film. Ik ga ‘m wegleggen. Heb nog een boek van Clare Mackintosh in huis van de bieb, dus daar ga ik binnenkort in beginnen!

Ik lees vaak thrillers en historische romans
Maar soms zin in iets anders.
Ben nu Alleen van Tim Voors aan het lezen, een man die een half jaar lang een wandelpad in de VS loopt

Pasgeleden ook Fulltime avonturier gelezen, van Tamar Valkenier, een Nederlandse jonge vrouw die gaat fietsen naar India, Thailand enzovoort

Beide mooie boeken

leuk Tover-Feetje en nog gefeliciteerd!

Ik kan niet meer zonder e-reader. Als ik (heel zelden) nog een gewoon boek lees probeer ik vaak de letters groter te maken. 
En ik lees veel s nachts en dat kan op de e-reader makkelijker zonder vriend te storen. Hij heeft dan geen last van het licht. 
Pas op 6% van They deserve each other maar erg grappig tot nu toe. 
Ik moet een tentamen voorbereiden dus voorlopig vaker met neus in studieboeken. 

Ik ben ook blij met de reader, vooral als het slecht weer is en ik gewoon thuis een boek kan uitzoeken.
Heb Middernachtsbibliotheek uit, krijgt maar een magere 3 sterren van me.
heb nu nog Jouw leven en het mijne, het verraad van Monteverre en De denkbeeldige vriend liggen. Moet nog even bedenken waar ik mee begin

Dan ben ik misschien toch nog een van de weinigen die niets moet weten van de ereader 
Ik kom gewoon niet echt in het verhaal als ik het op een schermpje lees. Voor mij dus toch echt fysieke boeken!

Ik ga beginnen in De verloren jongen van Chantal van Mierlo. Heel benieuwd naar!

Laatst Het schooltje van Auschwitz gelezen, die stond al zo lang op mijn lijstje. Helaas viel die erg tegen.

zakchips schreef op 17-02-2022 om 20:06:

Dan ben ik misschien toch nog een van de weinigen die niets moet weten van de ereader
Ik kom gewoon niet echt in het verhaal als ik het op een schermpje lees. Voor mij dus toch echt fysieke boeken!

Ik ga beginnen in De verloren jongen van Chantal van Mierlo. Heel benieuwd naar!

Laatst Het schooltje van Auschwitz gelezen, die stond al zo lang op mijn lijstje. Helaas viel die erg tegen.

Dat kan hoor!

Ik had een aantal jaar geleden precies hetzelfde als wat jij zegt. Toen zelfs mijn ereader weer verkocht.

En toen kreeg ik wegens omstandigheden een enorme leesdip.. geen enkele bladzijde kon me nog raken. Ik sloeg werkelijk geen woord op. Toen kreeg ik een ereader voor mijn verjaardag en toen bleek het opeens dé oplossing. Want de ereader neem ik sindsdien echt óveral mee naartoe. Zit standaard in tas, ligt naast me, gaat mee naar bed. Zo heerlijk.  ❤️

Ik had ook echt niets met een e-reader dacht ik. Tot ik Netgalley-boeken ging lezen. Die zijn er alleen als e-books, en las ik op mijn tablet. Die liet ik stuk vallen, en toen kon ik ineens een stuk minder lezen. Op een gegeven moment heb ik een e-reader gekregen, en dat leest zo'n stuk fijner dan een tablet ... ik wil echt niet meer zonder.

Wat zijn Netgalley boeken?

Nu ben ik toch ook een beetje aan het twijfelen, door wat regendrup zegt. Ik pak veel te snel mijn telefoon, misschien is een e-reader daar wel handig voor. Ik heb er gewoon één hoor, maar die heb ik zo permanent aan mijn vader uitgeleend dat ik wel een nieuwe voor mezelf regel 😂.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.