Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Regendrup.
10-01-2022 om 21:26
Fiorah schreef op 10-01-2022 om 21:18:
[..]
Ik ga het nu ook lezen, je hebt me geïnspireerd.
Aah wat goed. Laat je me weten hoe je hem vond?
zakchips
10-01-2022 om 22:15
Aviendha schreef op 10-01-2022 om 19:17:
[..]
Oke, dit boek ga ik dus niet lezen
Nee laat deze opmerking je niet weerhouden! Hij is zo de moeite waard, prachtig boek!
Fiorah
10-01-2022 om 22:18
Regendrup. schreef op 10-01-2022 om 21:26:
[..]
Aah wat goed. Laat je me weten hoe je hem vond?
Zeker! Misschien maak ik er wel een support-your-local van, dat kan nooit kwaad.
Regendrup.
11-01-2022 om 06:50
zakchips schreef op 10-01-2022 om 22:15:
[..]
Nee laat deze opmerking je niet weerhouden! Hij is zo de moeite waard, prachtig boek!
Nee vind ik ook! Is eeeeecht heel mooi.
Aviendha
11-01-2022 om 19:55
oke ik zet hem op mn lijst! Een beetje janken op zn tijd is ook niet erg
Regendrup.
11-01-2022 om 20:06
Aviendha schreef op 11-01-2022 om 19:55:
oke ik zet hem op mn lijst! Een beetje janken op zn tijd is ook niet erg
Lucht soms ook erg op he
Tover-Feetje
11-01-2022 om 23:18
Regendrup. schreef op 03-01-2022 om 13:03:
[..]
Geen zorgen!! Een paar hoofdstukken nadat ik dit gepost had, werd het opeens spannend! Heb het nu bijna uit, toch blij dat ik ben blijven lezen!
Dit ging over "Aan niemand vertellen" van Simone van der Vlugt.
Op een of andere manier had ik de twist al heel snel door.
Er staat mij iets van bij dat ik zo'n twist al eens eerder heb gelezen.
Maar ondanks dat ik het niet heel verrassend vond, was het wel een vermakelijk boek.
Ik ben nu bezig in "Drie graven vol" van Jamie Mason.
Rogue
11-01-2022 om 23:39
Biebmiep schreef op 09-01-2022 om 20:00:
Ik lees vooral in het Nederlands, misschien 2x per jaar een boek in het Engels.
Wil dit jaar graag weer eens een boek in het Duits lezen. Jaren geleden was mijn Duits (door Duitse verkering) best goed, goed genoeg om boeken te lezen ook, maar dat is vrees ik ver weggezakt.
Ik lees nu Mythos van Stephen Fry. Lig bij vlagen in een deuk om Fry's uitleg, wil het vervolg in het Engels lezen, dan komt het denk ik nog beter over.
Verder op mijn ereader begonnen in Aan het einde van de wereld, wat hier regelmatig langskomt. Ben benieuwd..
Hiervoor Zout van de Zee gelezen. Indrukwekkend verhaal over een stuk WO II geschiedenis waar ik in elk niks van wist.
die gaat op de lijst
ik lees nu de tweeling van Summerbourne - Emma Rous.
Fiorah
12-01-2022 om 07:25
Tover-Feetje schreef op 11-01-2022 om 23:18:
[..]
Maar ondanks dat ik het niet heel verrassend vond, was het wel een vermakelijk boek.
Dit heb ik vaker gehad met een boek van haar (wel een andere). Die had twee hoofdlijnen die nagenoeg hetzelfde waren als twee andere boeken die ik recent gelezen had.
Regendrup.
12-01-2022 om 09:36
Tover-Feetje schreef op 11-01-2022 om 23:18:
[..]
Ja dat herken ik wel, ik had ook wel het idee dat ik het al eens ergens eerder gelezen had, deze verhaallijn.
PriceyRook54
12-01-2022 om 09:55
Fiorah schreef op 12-01-2022 om 07:25:
[..]
Dit heb ik vaker gehad met een boek van haar (wel een andere). Die had twee hoofdlijnen die nagenoeg hetzelfde waren als twee andere boeken die ik recent gelezen had.
Ik had dat met The guest list en The hunting party van Lucy Foley. Allebei hartstikke sterk maar heb je de ene gelezen dan heb je de andere ook gelezen. Trouwens, ik had dat eigenlijk ook met de Zussenserie, na vijf boeken kende ik het script wel en heb het toen opgegeven.
PriceyRook54
12-01-2022 om 09:59
Ik ga vandaag beginnen aan Get divorced, be happy van Helen Thorn
Ik heb geen plannen in die richting maar ik luister heel graag naar haar podcast, ze is supergrappig en dit boek heeft ook hele goede recenties. Toevallig was ie gisteren deal of the day op Amazon en heb ik hem voor 99p op mijn Kindle gezet.
Beterlaat2021!
12-01-2022 om 10:26
Omdat ik eigenlijk alleen boeken uit de straatbiebs lees, weet ik natuurlijk niet wat ik in huis haal. Eenmaal thuis ga ik dan wat meer info zoeken over het boek.
En soms lees ik dan een heel negatieve recensie. Daardoor heb ik dan eigenlijk geen zin om in het boek te beginnen. Een beetje dom om die recensies te lezen, want iedereen heeft toch een eigen smaak?
Aviendha
12-01-2022 om 10:37
@beterlaat hmm.. als een boek op hebban echt maar 2 of 3 sterren heeft weet ik vrij zeker dat ik het ook niet leuk ga vinden. Het is toch een gemiddelde van heel veel mensen en ik blijk vrij standaard te zijn.
Zomerhuis met zwembad heeft 3,5 ster en Stoner 4, en beide vond ik een dikke 5 sterren. Dus er zijn altijd uitzonderingen maar in mijn geval geen gigantische
kapow
12-01-2022 om 10:57
Aviendha schreef op 12-01-2022 om 10:37:
@beterlaat hmm.. als een boek op hebban echt maar 2 of 3 sterren heeft weet ik vrij zeker dat ik het ook niet leuk ga vinden. Het is toch een gemiddelde van heel veel mensen en ik blijk vrij standaard te zijn.
Zomerhuis met zwembad heeft 3,5 ster en Stoner 4, en beide vond ik een dikke 5 sterren. Dus er zijn altijd uitzonderingen maar in mijn geval geen gigantische
Zomerhuis met zwembad heb ik op m’n wensenlijst.