Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

hebben jullie trouwens Goodreads? Lijkt me leuk om meerdere mensen te volgen. Ik reageer niet altijd in dit topic maar lees wel altijd mee  

als iemand het leuk vindt om op Goodreads elkaar te volgen dan wil ik mijn username wel via een berichtje sturen 

Mayosate schreef op 03-01-2022 om 12:16:

hebben jullie trouwens Goodreads? Lijkt me leuk om meerdere mensen te volgen. Ik reageer niet altijd in dit topic maar lees wel altijd mee

als iemand het leuk vindt om op Goodreads elkaar te volgen dan wil ik mijn username wel via een berichtje sturen

Ik gebruik nu Hebban maar wil dit jaar eens gaan kijken wat ik van Goodreads vind. 

Ja, ik! Lijkt mij ook leuk om weer wat mensen te volgen. 

Mijn username is hetzelfde als mijn forumnaam als je het leuk vindt zou ik die van jou wel willen ontvangen. 

Tover-Feetje schreef op 02-01-2022 om 22:22:

[..]

Ik ben hier vandaag ook in begonnen maar ben nog niet op de helft.
Dit klinkt niet erg hoopvol....

Geen zorgen!! Een paar hoofdstukken nadat ik dit gepost had, werd het opeens spannend! Heb het nu bijna uit, toch blij dat ik ben blijven lezen!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-01-2022 om 13:09

Ik ben gisteren begonnen in een boek van Ingrid Betancourt over haar ontvoering door de FARC. Gevonden in een minibieb. Ik heb nu 100 pagina's gehad en het leest als een trein. Maar ik heb dan ook een voorliefde voor dit soort dramatische waargebeurde verhalen.

Ik heb jullie een berichtje gestuurd regendrup en vrouw92!

Ga nu beginnen aan Mimic van Daniel Cole. 

mut

mut

03-01-2022 om 14:24

nlies schreef op 02-01-2022 om 00:48:

Gewoon even een vraagje voor de, voornamelijk lijkt mij, fantasylezers. De meeste fantasyschrijvers doen moeite om een of meerdere plattegronden voor in het boek te zetten. Doen jullie daar iets mee?

Heel lang geleden, toen ik Tolkien ontdekte, zat er een losse kaart bij de boeken (in de ban van de ring). Die heb ik ingekleurd en er vaak tijdens het verhaal bij gepakt. Vooral het feit dat die los was vond ik fijn. Bij andere boeken waarbij er een stamboom of kaart voorin of achterin staat gebruik ik die niet, en al helemaal niet bij mijn ereader want dan is et mij te lastig om heen en weer te gaan.

the arrangement is uit. Las wel lekker weg. 

imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fmedia.s-bol.com%2FRlLrv0y60AGE%2F789x1200.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fnl%2Ff%2Fthe-arrangement%2F9200000095739731%2F&tbnid=e8n7c6D9wmTjIM&vet=12ahUKEwjlw-q62pX1AhUak6QKHeSzC54QMygAegUIARDVAQ..i&docid=A7TTOMgNvlyn3M&w=789&h=1200&itg=1&q=the%20arrangement%20robyn%20harding&hl=nl-nl&client=safari&ved=2ahUKEwjlw-q62pX1AhUak6QKHeSzC54QMygAegUIARDVAQ

ik mag geen plaatjes plakken blijkbaar.
M’n volgende boek wordt Deadly education.

mut schreef op 03-01-2022 om 14:24:

[..]

Heel lang geleden, toen ik Tolkien ontdekte, zat er een losse kaart bij de boeken (in de ban van de ring). Die heb ik ingekleurd en er vaak tijdens het verhaal bij gepakt. Vooral het feit dat die los was vond ik fijn. Bij andere boeken waarbij er een stamboom of kaart voorin of achterin staat gebruik ik die niet, en al helemaal niet bij mijn ereader want dan is et mij te lastig om heen en weer te gaan.

Ik heb één keer gehad dat ik voor het beginnen van een boek (deel 3 van een fantasyreeks) achterin een familieboom zag staan, met een enorme spoiler die pas halverwege het boek onthuld werd. Dat vond ik echt zo stom. En normaal kijk ik dus helemaal niet naar die stambomen enzo

kapow schreef op 03-01-2022 om 14:41:

ik mag geen plaatjes plakken blijkbaar.
M’n volgende boek wordt Deadly education.

Veel plezier, ik vond het een erg leuk boek!

Ik ben begonnen aan het audioboek Eindeloos dichtbij van Jenny Colgan. Als tussendoortje best prima te doen.

Ik heb nagedacht over de boeken die ik in 2021 heb gelezen en het leukste boek vond ik Empire of the Vampire van Jay Kristoff en het mooiste boek vond ik Where the crawdads sing (daar waas de rivierkreeften zingen) van Delia Owens. Ik heb verder niemand over dat boek gehoord, maar ik vind het echt een aanrader.

2022 wordt volgens mij een goed boekjaar, er komen veel boeken uit waar ik op zit te wachten.

Nou die namenlijst vind ik wel eens handig. Maar die vertalingen van gebruikte woorden lijk ik eigenlijk nooit naar. is wel te begrijpen als je het verhaal leest

nlies schreef op 02-01-2022 om 00:48:

Gewoon even een vraagje voor de, voornamelijk lijkt mij, fantasylezers. De meeste fantasyschrijvers doen moeite om een of meerdere plattegronden voor in het boek te zetten. Doen jullie daar iets mee?

Toen ik nog veel fantasy las, keek ik wel altijd van tevoren naar de kaarten. Om een beetje een beeld te vormen. Daarna ging ik toch altijd mijn eigen beeld vormen en die kwam niet altijd overeen met de kaart in het boek. Toch vond ik het altijd leuk om te zien hoe de schrijver de wereld voor ogen zag.

Cala schreef op 03-01-2022 om 15:24:

het mooiste boek vond ik Where the crawdads sing (daar waas de rivierkreeften zingen) van Delia Owens. Ik heb verder niemand over dat boek gehoord, maar ik vind het echt een aanrader.

Deze heb ik gelezen omdat ik er zoveel goede verhalen over hoorde. Ik weet niet precies waarom maar ik kwam moeilijk door het boek heen . Misschien ook wel juist omdat zoveel mensen het zo'n goed boek vonden dat mijn verwachtingen te hoog waren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.