Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Marcador
03-01-2022 om 18:30
Ik heb De heks van Limbricht uit. Kippenvel gekregen van dit boek.
En nu begonnen in A staat voor Alibi van Sue Grafton. Deze vond ik laatst toevallig in mijn moeders kast.
Regendrup.
03-01-2022 om 18:35
Marcador schreef op 03-01-2022 om 18:30:
En nu begonnen in A staat voor Alibi van Sue Grafton. Deze vond ik laatst toevallig in mijn moeders kast.
Was mooi hè!
ShowyHummingbird30
03-01-2022 om 18:40
Marcador schreef op 03-01-2022 om 18:30:
Oh, die zet ik ook op mijn verlanglijstje.
Windhond
03-01-2022 om 18:52
Cala schreef op 03-01-2022 om 15:24:
Ik heb nagedacht over de boeken die ik in 2021 heb gelezen en het leukste boek vond ik Empire of the Vampire van Jay Kristoff en het mooiste boek vond ik Where the crawdads sing (daar waas de rivierkreeften zingen) van Delia Owens. Ik heb verder niemand over dat boek gehoord, maar ik vind het echt een aanrader.
Empire of the Vampire ziet er wel goed uit, net op mijn lijstje gezet.
Where the crawdads sing vond ik niets aan, heb er 1 derde van gelezen ongeveer. Ik vond de schrijfstijl een beetje te… ja weet niet… te zwaarwichtig?
Wobbelkont
03-01-2022 om 19:14
Ik heb Vallend Duister van Robert Bryndza voor me liggen. Weet niet of ik er al in ga beginnen, want als die uit is, moet ik wachten op een nieuw boek van Robert..
Gelukkkg heb ik de hele Harry Potter reeks in het Engels nog liggen, evenals de serie van de Hunger Games (al kende ik het nieuwe boek over President Snow nog niet.. gaat op m’n aanschaflijste!). Daarnaast heb ik ook nog wat boeken van Arlidge liggen, ongelezen.. Vanavond komen er leuke dingen op TV, dus vanavond even geen boek. Morgen een hectische dag, dus denk dat ik morgenavond begin in de Hunger Games, om wat te ontspannen. Heb nou al zin in morgen
Marcador
03-01-2022 om 19:20
Regendrup. schreef op 03-01-2022 om 18:35:
[..]
Was mooi hè!
Super mooi😃
Aviendha
03-01-2022 om 21:27
nlies schreef op 02-01-2022 om 00:48:
Gewoon even een vraagje voor de, voornamelijk lijkt mij, fantasylezers. De meeste fantasyschrijvers doen moeite om een of meerdere plattegronden voor in het boek te zetten. Doen jullie daar iets mee?
Haha ja. Ik kijk er altijd goed naar. Van zowel the wheel of time als de serie van robin hobb weet ik ongeveer waar wat ligt. Het nut? Geen idee.
Fiorah
04-01-2022 om 14:15
Regendrup. schreef op 03-01-2022 om 13:30:
Ga nu beginnen aan Mimic van Daniel Cole.
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Ik vind de Kleuren van Magie best een fijn boek hoor! Anders dan Addie maar toch ook lekker om te lezen.
Ik zit op Hebban. Heeft Goodreads een app?
Fiorah
04-01-2022 om 14:16
Wobbelkont schreef op 03-01-2022 om 19:14:
Ik heb Vallend Duister van Robert Bryndza voor me liggen. Weet niet of ik er al in ga beginnen, want als die uit is, moet ik wachten op een nieuw boek van Robert..
Gelukkkg heb ik de hele Harry Potter reeks in het Engels nog liggen, evenals de serie van de Hunger Games (al kende ik het nieuwe boek over President Snow nog niet.. gaat op m’n aanschaflijste!). Daarnaast heb ik ook nog wat boeken van Arlidge liggen, ongelezen.. Vanavond komen er leuke dingen op TV, dus vanavond even geen boek. Morgen een hectische dag, dus denk dat ik morgenavond begin in de Hunger Games, om wat te ontspannen. Heb nou al zin in morgen
Heb je HP en Hunger Games allebei nog nooit gelezen?
Fiorah
04-01-2022 om 14:19
Cala, ik heb toen hier naar de ervaringen mbt de rivierkreeften gevraagd en het werd unaniem tot matig boek verklaard, dus toen ben ik er maar niet aan begonnen. Wat vond je er mooi aan? Ik ben ook benieuwd naar Empire of the Vampire.
Welke boeken gaan er verschijnen waar je naar uitkijkt? Ik zoek eigenlijk nooit uit want er nog uitkomt.
Regendrup.
04-01-2022 om 14:35
Fiorah schreef op 04-01-2022 om 14:15:
[..]
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Ik vind de Kleuren van Magie best een fijn boek hoor! Anders dan Addie maar toch ook lekker om te lezen.
Ik zit op Hebban. Heeft Goodreads een app?
Goodreads heeft ook een app! Ben er nu mee begonnen, weet nog niet wat ik fijner vind namelijk. Hebban of Goodreads
Regendrup.
04-01-2022 om 14:36
En Mimic is wel spannend. Maar het luisterboek vind ik echt tenenkrommend, helaas bevalt de stem van de voorlezer me niet en pakt het me daarom niet. Ik moet het dus echt lezen, en dat vind ik wel jammer want als ik het ook kan luisteren tussendoor dan kan ik ook lezen tijdens het huishouden en onderweg.
Fiorah
04-01-2022 om 14:50
Doe jij dat?! Een boek gecombineerd luisteren en lezen? Dat heb ik nog nooit gedaan.
Regendrup.
04-01-2022 om 14:57
Fiorah schreef op 04-01-2022 om 14:50:
Doe jij dat?! Een boek gecombineerd luisteren en lezen? Dat heb ik nog nooit gedaan.
Ja
Als ik het boek via BookChoice heb, combineer ik dat heel vaak.
In de auto of tijdens het koken/poetsen luister ik, en verder lees ik het via de e-reader verder. Het synchroniseert elkaar dan alleen niet, dus ik luister of lees altijd wel een hoofdstuk helemaal af. Zodat ik gemakkelijker kan schakelen.