Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Fiorah
17-08-2021 om 22:00
Ik moet toch rechercheur worden, het is weer degene waarvan ik dacht dat die het was. Maar ik moet zeggen dat deze auteur een hoop dwaalsporen legt.
Dolfje
18-08-2021 om 11:25
Ik ben vanmorgen begonnen in Roadtrip Italië van ene Anette van Luuk, ik ken haar niet maar het lijkt een beetje op Linda van Rijn etc al ben ik nog niet zo heel ver.
Ninoea
18-08-2021 om 16:34
-Nienke- schreef op 17-08-2021 om 11:01:
[..]
Jammer! Ik zag ‘m laatst bij de bieb en twijfelde nog over meenemen, maar niet echt een aanrader dus. Ik vond veel van haar andere boeken wel mooi.
Ik ben momenteel bezig in Springvloed, het eerste deel van een serie van Cilla en Rolf Börjlind. Ik had dat boek al eens gelezen, maar kwam er pas door het thrillerserie-topic achter dat het het eerste deel van een serie was! Ik wilde beginnen in deel 2, maar ontdekte al snel dat ik (te) veel vergeten was uit deel 1, dus die eerst herlezen nu.
Thuis had ik overigens Orakel op m’n nachtkastje liggen, daar ben ik inmiddels halverwege. Ik vind het tot zover een véél fijner boek dan Hex! Personages komen meer tot leven en het verhaal boeit me veel meer. Het is ook allemaal net iets minder horror-creepy.
Zo jammer dat Orakel nog niet beschikbaar is bij Kobo plus.
nlies
18-08-2021 om 21:41
Regendrup. schreef op 15-08-2021 om 13:19:
Ben vanochtend begonnen in De Camino van Anya Niewierra. Heel benieuwd want Het Bloemenmeisje vond ik erg goed!
Hoe vind jij De Camino?
(ik vind dat ze wel erg vaak de dans ontspringt)
Hutsefluts
18-08-2021 om 22:20
Hier bezig in ‘De knikkers van Qadir’, over een Afghaanse vluchteling. Die is boek is vorig jaar verschenen, maar als je kijkt naar de ontwikkelingen nu.. Poeh, indrukwekkend!
Regendrup.
18-08-2021 om 23:38
nlies schreef op 18-08-2021 om 21:41:
[..]
Hoe vind jij De Camino?
(ik vind dat ze wel erg vaak de dans ontspringt)
Ja ik ben nu op iets meer dan 1/3. Maar ik vind het wel allemaal wat voorspelbaar. Tot nu toe. En inderdaad wel "gemakkelijk". Ben benieuwd hoe het verder gaat.
nlies
19-08-2021 om 01:17
Regendrup. schreef op 18-08-2021 om 23:38:
[..]
Ja ik ben nu op iets meer dan 1/3. Maar ik vind het wel allemaal wat voorspelbaar. Tot nu toe. En inderdaad wel "gemakkelijk". Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ik heb het uit. Is toch wel de moeite om door te lezen, maar het tussenstuk had wat korter gekund
Regendrup.
19-08-2021 om 10:26
nlies schreef op 19-08-2021 om 01:17:
[..]
Ik heb het uit. Is toch wel de moeite om door te lezen, maar het tussenstuk had wat korter gekund
Oké dan ben ik benieuwd!!
Biebmiep
19-08-2021 om 20:50
Ik heb net Winterland uit, van Kim Faber & Janni Pedersen. Kwam wat traag op gang, maar nu toch aan het balen dat het uit is.
Maar ook weer geen zin om gelijk door te gaan in deel 2. Wilde aan De Camino beginnen, maar daar hebben jullie me even vanaf gepraat..
Vrees een avond door ereader spitten, op goodreads hangen en uiteindelijk niks lezen.
Marcador
19-08-2021 om 22:23
Biebmiep schreef op 19-08-2021 om 20:50:
Ik heb net Winterland uit, van Kim Faber & Janni Pedersen. Kwam wat traag op gang, maar nu toch aan het balen dat het uit is.
Maar ook weer geen zin om gelijk door te gaan in deel 2. Wilde aan De Camino beginnen, maar daar hebben jullie me even vanaf gepraat..
Vrees een avond door ereader spitten, op goodreads hangen en uiteindelijk niks lezen.
De Camino stond ook op mijn lijst maar ben nu ook aan t twijfelen
Regendrup.
19-08-2021 om 22:53
Biebmiep schreef op 19-08-2021 om 20:50:
De volgende, Hoogzomer is ook goed!!
nlies
19-08-2021 om 23:16
Marcador schreef op 19-08-2021 om 22:23:
[..]
De Camino stond ook op mijn lijst maar ben nu ook aan t twijfelen
het enige minpunt voor mij aan de camino is dat het nogal lang voortkabbelt, maar op hebban krijgt hij 5 sterren
Marcador
20-08-2021 om 09:46
nlies schreef op 19-08-2021 om 23:16:
[..]
het enige minpunt voor mij aan de camino is dat het nogal lang voortkabbelt, maar op hebban krijgt hij 5 sterren
Dan ga ik de recensies eerst nog eens goed doorlezen voordat ik het boek koop
weneri
20-08-2021 om 23:07
Hallo.
Hier nog een boekengek, mag ik met jullie meeschrijven?
Ik hou voornamelijk van thrillers en waargebeurde verhalen, maar af en toe een roman of feelgood tussendoor vind ik ook helemaal prima.
Gisteren heb ik Hej Denemarken van Svea Ersson uitgelezen, een boek dat makkelijk weg leest, ik stoorde me al vanaf het begin aan het gedrag van de man van het koppel dat naar Denemarken vertrekt, brrrr wat een kwal vond ik hem. Het boek had ik binnen 2 dagen uit, vond het een goed boek, maar het einde tóch wel wat vergezocht.
Ik ga nu beginnen in iets luchtigs: de kleine theetuin in de duinen van Anne West.
Cookielover
20-08-2021 om 23:37
weneri schreef op 20-08-2021 om 23:07:
Hallo.
Hier nog een boekengek, mag ik met jullie meeschrijven?
Uiteraard! Ik heb net Animal van Lisa Taddeo uitgelezen. Ben er van onder de indruk, goed boek.