Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tamsyn schreef op 06-08-2021 om 19:02:

Ik zat net op de website van de schrijver. Die heeft er echt werk van laten maken, het ziet goed uit. Morgen ga ik de boek presentatie kijken, ben wel benieuwd wat hij te zeggen heeft over het verhaal.

Orakel bedoel je? 

Aristoteles en Dante ontdekken de geheimen van het universum is echt een aanrader! ♥️

De recensies hier maakten me nieuwsgierig naar Hex. Heb deze dus net gedownload bij Kobo. Jammer genoeg is Orakel nog niet beschikbaar bij Kobo plus. 

ik heb Hex gisteren voor m'n verjaardag gekregen dus die gaat mee op vakantie! Ook een boek over Noorse mythologie door Neil Gaiman. Dat wordt smullen. 

Net "Valse hoop" van Clare Mackintosh uit. Vond hem verrassend goed, toch nog plottwists die ik niet direct zag aankomen, daar houd ik van! Kwam wel wat traag op gang en ik had niet altijd even veel sympathie met de personages. Maar toch erg leuk om te lezen!

Nu beginnen aan de tweede Zus, "Storm" of toch nog een andere tussendoor. Twijfel of ik begin aan Ragdoll. 

De stam van de holenbeer uit, vond het heel leuk! Was vandaag begonnen aan deel 1 van De Bezieling (Myrrens geschenk) van Fiona McIntosh, en die lijkt me ook heel leuk maar gelijk weer zoveel ellende (doden, pestkoppen, heksenjacht) en heb er ff geen zin meer in (inmiddels 41 + 2 weken zwanger hier). 

Heb hier ongelezen vooral fantasy, literatuur en thrillers liggen, en 0 feelgood. Ms kan ik iets lenen voor op de e-reader (bij de bieb). Heeft iemand een goeie tip? Feelgood of gewoon iets moois? Niet de 7 zussen, dat vind ik te voorspelbaar. Ik las hier veel goeie dingen over aan het einde vd wereld van kristin hannah, dat is volgens Hebban ook feelgood. Maar de omschrijving op Hebban is weer heel veel treurnis. Kent iemand toevallig Het vogelhuis van Eva Meijer? Die staat ook nog op mn lijstje.

Ik heb een hele serie boekenweekgeschenken gedownload, dat was van een NS actie, dus het "aantal gelezen boeken" van dit jaar neemt nu snel toe op mijn lijst, want boekenweekgeschenken zijn nooit dik!

Ik lees momenteel 'Breng me terug' van B.A. Paris. Na 'Achter gesloten deuren' van dezelfde schrijver, hoopte ik dat dit boek mij net zo wist te pakken. Maar ik ben nu ruim over de helft en het weet me echt niet zo goed te pakken. Ik heb ook continu het gevoel dat ik al wel weet hoe het af gaat lopen. En zo niet, dan heeft het me toch niet heel nieuwsgierig gemaakt al die tijd.. 
Jammer!

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

08-08-2021 om 09:54

DanGun:
Ja ik bedoel Orakel

Waar ik me aan erger bij Orakel en Hex van Thomas Olde Heuvelt is dat hij de tieners zo laat schelden met f#ck en dat er zoveel Engels doorheen zit. Nu betrap ik mezelf er ook wel eens op, maar ik vind het erg irritant om het te lezen in een roman.

Ik ben op éénderde van Hex en ik vind het nergens eng worden. Eerder vreemd.

Ik ben op de helft en ben vooral benieuwd hoe het zich ontwikkelt. Ik mis diepgang in de personages en onderlinge verstandhoudingen. Wat dat betreft vind ik het verhaal op de vlakte blijven. Het leest wel makkelijk weg.

@adviendha ik vond Een dame in Parijs heel erg mooi om te lezen. En gaf mij ook een feel good. 

Ik heb Aristoteles en Dante ontdekken de geheimen van het universum uit. Mooi mooi mooi.

Gisteren ‘De laatste vlucht’ van Julie Clark uitgelezen. Vond het een erg goed boek en bijna in 1 ruk uitgelezen.
Ik wil nu gaan beginnen aan ‘Nooit meer bang’ van Gaby Rasters. Iemand deze gelezen? 

Miss_Moneypenny schreef op 08-08-2021 om 11:59:

Gisteren ‘De laatste vlucht’ van Julie Clark uitgelezen. Vond het een erg goed boek en bijna in 1 ruk uitgelezen.
Ik wil nu gaan beginnen aan ‘Nooit meer bang’ van Gaby Rasters. Iemand deze gelezen?

Ik! Vond het een heel mooi boek. Las lekker weg maar raakte me ook.

SushiGo schreef op 06-08-2021 om 19:24:

[..]

Ik heb hem ook uit en meteen doorgegaan met het 2e deel: het vijfde meisje. Zit er meteen weer in!

Ik heb het tweede deel nog niet in huis. Eerst een paar boeken lezen die al een tijdje liggen te wachten.

Toch maar voor een andere keuze gegaan: schitterende ruïnes van jess walters. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.