Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Fiorah
05-08-2021 om 17:09
Tamsyn schreef op 05-08-2021 om 15:25:
[..]
Ik heb hem bijna uit... Lang geleden dat ik zo'n goed boek heb gelezen.. Dit boek moeten ze verfilmen. Wow!
Echt? Hmmm dan moet ik er misschien ook maar eens aan!
Ik heb net twee nieuwe boeken gekocht:
- Aristoteles en Dante ontdekken de geheimen van het universum.
- De genezer van Zalindov.
MildredRatched
05-08-2021 om 18:47
-Nienke- schreef op 05-08-2021 om 16:46:
Ik heb Roadtrip van Graeme Simeon uit. Het bleek een vervolg op een eerder boek, dat ik niet gelezen heb , maar daar had ik uiteindelijk eigenlijk niet zo’n last van. Ik vond het een lekker vakantieleesboek, omdat het gaat over een (pelgrims)voettocht door het buitenland. Ik raakte er in ieder geval van in vakantiesferen. Ik miste wel de humor uit z’n eerdere boeken, dit boek is wat serieuzer van aard.
Ik ga nu beginnen aan De nachtdienst van Esther Verhoef, daarna (als ik durf ) volgt ook hier Orakel.
Het is het vervolg op Camino denk ik? Tenminste, ik dacht de namen van de personages uit dat boek te herkennen. Als dat zo is, dan is het eerste deel een aanrader, daar zit zeker wel humor in!
MildredRatched
05-08-2021 om 18:47
Fiorah schreef op 05-08-2021 om 17:09:
[..]
Echt? Hmmm dan moet ik er misschien ook maar eens aan!
Ik heb net twee nieuwe boeken gekocht:
- Aristoteles en Dante ontdekken de geheimen van het universum.
- De genezer van Zalindov.
Over Aristoteles en Dante hoor ik veel goede verhalen, benieuwd hoe jij het vind!
ShowyHummingbird30
05-08-2021 om 19:40
Ik heb eindelijk mijn dikke wiskundig-filosofische boek uit (Gödel Escher Bach - aanrader voor wie van wiskunde, programmeren, filosofie houdt, wel pittig met alleen mijn vwo kennis...).
En nu begonnen in:
Big Chief Elizabeth, how England's adventures gambled and won the new World - Giles Milton.
Over reizen naar Amerika en de eerste kolonisten in de 16e eeuw. Deze leest heel wat vlotters, als een spannend avonturenboek.
-Nienke-
05-08-2021 om 19:41
MildredRatched schreef op 05-08-2021 om 18:47:
[..]
Het is het vervolg op Camino denk ik? Tenminste, ik dacht de namen van de personages uit dat boek te herkennen. Als dat zo is, dan is het eerste deel een aanrader, daar zit zeker wel humor in!
Klopt, daar is het een vervolg op! Ik ga die eerste dan maar alsnog lenen van de bieb 👍🏻
Regendrup.
06-08-2021 om 11:50
Tamsyn schreef op 05-08-2021 om 15:25:
[..]
Ik heb hem bijna uit... Lang geleden dat ik zo'n goed boek heb gelezen.. Dit boek moeten ze verfilmen. Wow!
Ja vind je hem zo goed?? Nu ben ik toch weer geprikkeld om hem ook te gaan lezen haha. Hex pasgeleden geleden en die vond ik wel oke! Al denk ik dat ik een aangepaste versie heb gelezen want ik hoor verschillende verhalen over het einde.. heel gek.
nlies
06-08-2021 om 14:03
Ik lees nu Vind Haar, van Lisa Gardner. Voldoet helemaal aan de verwachting
Marcador
06-08-2021 om 17:33
Horen, zien, zwijgen van JD Barker heb ik uit. Nu bezig in het boekenweekgeschenk, Wat wij zagen van Hanna Bervoets. Iemand deze gelezen?
Hierna ga ik waarschijnlijk of Het onzichtbare leven van Addie Larue of De heren van tijd of Iene, Miene, Mutte lezen
DanGun
06-08-2021 om 17:46
Ben ongeveer halverwege ‘t Hooge Nest.
Bekende geschiedenis maar met soms zulke schokkende feitjes die ik niet (meer) wist of die me gewoon weer raken.
Goed geschreven, niet sentimenteel maar misschien juist daardoor zo hartverscheurend.
Orakel ligt hier ook nog steeds.
AcceptableReindeer64
06-08-2021 om 18:32
Fiorah
Ik heb hem uit en kwam erachter dat Orakel een vervolg is op Hex..
Maar daar kwam ik pas op het einde achter.. Tijdens het lezen had ik geen idee dat het een soort van deel twee is.
Regendrup
Ja, ik vind het boek echt helemaal het einde. En dat heb ik niet vaak. Meestal heb ik wel wat te miezemousen over de plot of eventuele kromme zinnen die ik vijf keer moet lezen. En dan nog niet helemaal snap wat er staat. Met Orakel geen last van.
Ik heb nu Hex van de bieb en deze heeft ook een 'alternatief einde'.. "Deze uitgave heeft een alternatief einde." Heel apart.
DanGun
06-08-2021 om 18:37
Ja klopt. Ik was er al in begonnen en een van de hoofdpersonen kwam ook voor in Hex.
AcceptableReindeer64
06-08-2021 om 19:02
Ik zat net op de website van de schrijver. Die heeft er echt werk van laten maken, het ziet goed uit. Morgen ga ik de boek presentatie kijken, ben wel benieuwd wat hij te zeggen heeft over het verhaal.
SushiGo
06-08-2021 om 19:24
Marcador schreef op 06-08-2021 om 17:33:
Horen, zien, zwijgen van JD Barker heb ik uit. Nu bezig in het boekenweekgeschenk, Wat wij zagen van Hanna Bervoets. Iemand deze gelezen?
Hierna ga ik waarschijnlijk of Het onzichtbare leven van Addie Larue of De heren van tijd of Iene, Miene, Mutte lezen
Ik heb hem ook uit en meteen doorgegaan met het 2e deel: het vijfde meisje. Zit er meteen weer in!